Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 278
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a urban120 »

@suha lahko pa bi bile Opčine tržaška postaja za tranzitni promet. Tramvaj imajo.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 432
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a suha »

S tem bi izgubili morebitno postajališče v Kopru, ki pa ima neko zaledje potnikov, sploh v obdobju turistične sezone in predvsem možnost že zgrajene moderne železniške povezave "2. tira". Moja logika je, da več kot je potencialnih potnikov, več bo potniških vlakov. Več kot bo potniških vlakov, večja je verjetnost, da se gre potem v izgradnjo neke konkretne hitre železniške povezave kot se spodobi od Divače naprej do Ljubljane.

Kolikor sem sam raziskoval, so Italijani v 70tih pod, oz. bolje rečeno za Trstom izkopali predor, ki vodi od glavne Tržaške postaje (Trieste Centrale) do nekdanje postaje Marsovo Polje (Campo Marzio) oz. sedanjega tovornega terminala Tržaškega pristanišča in do terminala v Žavljah. Predor nadomešča izpad strme Bohinjske železnice, ki vodi od Kraškega roba do končne železniške postaje Marsovo Polje, ki je bila, če se ne motim, tudi končna postaja Porečanke. Italijanski del Bohinjske železnice po 2. svetovni vojni seveda ni več služil svojemu namenu. Verjetno so potem zaradi strmosti in enotirnosti izkopali predor, kot pa da bi se vozili naokoli po "terenu".

Začetek predora pri glavni Tržaški železniški postaji: https://www.google.si/maps/@45.6734763, ... !1e4?hl=sl

Konec predora, ki vodi proti Žavljam: https://www.google.si/maps/@45.6352909, ... !1e4?hl=sl

Edina povezava "za silo" ki manjka od Trsta do Kopra je povezava od tule: https://www.google.si/maps/@45.5912232, ... !1e4?hl=sl

Do tule: https://www.google.si/maps/@45.5535051, ... !1e4?hl=sl

Načrt predora pod Trstom: http://4.bp.blogspot.com/-UFgvVzUnGvg/V ... finale.jpg
Zadnjič spremenil suha, dne 24.02.2021, 11:52, skupaj popravljeno 4 krat.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2111
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

suha napisal/-a: 24.02.2021, 11:20 Predor nadomešča izpad strme Bohinjske železnice, ki vodi od Kraškega roba do končne železniške postaje Marsovo Polje, ki je bila, če se ne motim, tudi končna postaja Porečanke. Italijanski del Bohinjske železnice po 2. svetovni vojni seveda ni več služil svojemu namenu. Verjetno so potem zaradi strmosti in enotirnosti izkopali predor, kot pa da bi se vozili naokoli po "terenu".
Ni čisto tako. Tudi po italijanski Bohinjki od Opčin do Trsta še vozijo, še posebej zaradi prezasedenosti proge med Trstom in Nabrežino. V bistvu je vzpostavljen neke vrste krožni promet; navzdol gredo po Bohinjki, navzgor pa skozi predor pod Trstom ter po trasi Južne železnice in nato proti Tržiču.
Vhod v predor je lepo viden na levi strani, ko se pelješ z vlakom proti Trstu.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 655
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a trocken »

suha napisal/-a: 24.02.2021, 11:20 S tem bi izgubili morebitno postajališče v Kopru, ki pa ima neko zaledje potnikov, sploh v obdobju turistične sezone in predvsem možnost že zgrajene moderne železniške povezave "2. tira". Moja logika je, da več kot je potencialnih potnikov, več bo potniških vlakov. Več kot bo potniških vlakov, večja je verjetnost, da se gre potem v izgradnjo neke konkretne hitre železniške povezave kot se spodobi od Divače naprej do Ljubljane.

Kolikor sem sam raziskoval, so Italijani v 70tih pod, oz. bolje rečeno za Trstom izkopali predor, ki vodi od glavne Tržaške postaje (Trieste Centrale) do nekdanje postaje Marsovo Polje (Campo Marzio) oz. sedanjega tovornega terminala Tržaškega pristanišča in do terminala v Žavljah. Predor nadomešča izpad strme Bohinjske železnice, ki vodi od Kraškega roba do končne železniške postaje Marsovo Polje, ki je bila, če se ne motim, tudi končna postaja Porečanke. Italijanski del Bohinjske železnice po 2. svetovni vojni seveda ni več služil svojemu namenu. Verjetno so potem zaradi strmosti in enotirnosti izkopali predor, kot pa da bi se vozili naokoli po "terenu".

Začetek predora pri glavni Tržaški železniški postaji: https://www.google.si/maps/@45.6734763, ... !1e4?hl=sl

Konec predora, ki vodi proti Žavljam: https://www.google.si/maps/@45.6395234, ... !1e4?hl=sl

Edina povezava "za silo" ki manjka od Trsta do Kopra je povezava od tule: https://www.google.si/maps/@45.5912232, ... !1e4?hl=sl

Do tule: https://www.google.si/maps/@45.5535051, ... !1e4?hl=sl

Načrt predora pod Trstom: http://4.bp.blogspot.com/-UFgvVzUnGvg/V ... finale.jpg
Postaja Marsovo Polje je bila končna postaja Bohinjske proge.
suha
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 432
Pridružen: 01.02.2011, 10:16

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a suha »

Opravičujem se za napačno informacijo. Nekje na tem forumu sem zasledil, da je proga Bohinjke v Italiji opuščena. Me pa veseli da ni tako. Tudi iz satelitskih posnetkov se vidi, da proga še ni zaraščena, tako, da nekaj se zagotovo dogaja. Ja Marsovo Polje je kolikor vem končna postaja Bohinjke in Porečanke.

Kar pa ni toliko pomembno za nas. Bolj je pomembno, da se napiše, da povezava v predoru od glavne Glavne Tržaške železniške postaje pod Trstom v smeri proti Kopru že obstaja. Mariskdo za ta predor ne ve.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3716
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a mkx »

suha napisal/-a: 24.02.2021, 11:20 S tem bi izgubili morebitno postajališče v Kopru, ki pa ima neko zaledje potnikov, sploh v obdobju turistične sezone in predvsem možnost že zgrajene moderne železniške povezave "2. tira". Moja logika je, da več kot je potencialnih potnikov, več bo potniških vlakov. Več kot bo potniških vlakov, večja je verjetnost, da se gre potem v izgradnjo neke konkretne hitre železniške povezave kot se spodobi od Divače naprej do Ljubljane.

Če bi hoteli delati progo od Trsta mimo Kopra proti Ljubljani, ki bi se vsaj za silo kvalificirala kot hitra proga, potem bi "postajališče Koper" na tej progi lahko bilo nekje blizu Dekanov (9 km po cesti od Koper potniška), vlak (...)-Trst-Ljubljana-(...) gotovo ne bi uvažal v čelno postajo Koper potniška in potem menjal smer (prehuda izguba časa). Kar pomeni, da je potrebno tudi za potnike v Koper (center) organizirati nek dodatni prevoz, po možnosti v obliki avtobusov. Kar pa ne bi smelo biti problematično niti če vlaki stojijo v Trstu.
Še 1000-čič: hitri vlaki ne stojijo za vsakim koruznim steblom, razdalja med Koprom in Trstom je za hitre vlake majhna (med postajama Koper potniška in Trieste Centrale je približno 22km po cesti). Koper je (v primerjavi s Trstom) ena malo večja vas in jasno je, kje bo v tem primeru vlak stal. Pa tudi potenciala zaledja Kopra ni toliko ... če pa imaš v mislih še severni del (hrvaške) Istre, pa je teh (dodatnih) 22 km zanemarljivo ... ko enkrat spraviš potnika na avtobus, je vseeno ali se z avtobusom vozi 20 ali 40 minut, najbolj zamudno in moteče je prestopanje (prelaganje velikih počitniških kovčkov).
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1596
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Da bi hitri vlaki Iz Ljubljane do Benetk vozili preko Kopra, je le malo prehud ovinek. Še skozi Trst ne bodo peljali, ker se bo za to koristila kar postaja Opčine.
preglednik
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 427
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a STIB »

urban120 napisal/-a: 24.02.2021, 2:18 lahko pa bi bile Opčine tržaška postaja za tranzitni promet. Tramvaj imajo.
Trenutno ga nimajo - ne vozi že nekaj časa in tudi ne bo tako kmalu.
lp iz Zagreba
ZDRU
nagibni
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 35
Pridružen: 25.01.2017, 21:33

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a nagibni »

Zanimivo kako nekateri mediji navajajo, da bo vlak na Slovenskem omrežju imel največjo hitrost 160 km/h, čeprav teh hitrosti na Primorki vsaj še kakšno leto ne bomo videli.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4595
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zanimivo kako nekateri mediji navajajo, da bo vlak na Slovenskem omrežju imel največjo hitrost 160 km/h, čeprav teh hitrosti na Primorki vsaj še kakšno leto ne bomo videli.
Trenutno v Sloveniji sploh ni proge, kjer bi lahko FR (je nenagibna) vozila po najbolj ravni progi hitreje kot 140 km/h! Tako pač imamo regulirano infrastrukturo.
Odgovori