Stran 1 od 2

Parenzana, železnica za vse čase!

Objavljeno: 03.02.2008, 16:42
Napisal/-a milchy
Izšla je nova knjiga o železnici katere avtor je g. Tadej Brate, knjiga ima naslov: Parenzana, železnica za vse čase! oz. zgodovina železnice Trst - Poreč; v treh razlilčnih izdajah: v slovenščini, italijanščini in angleščini. Velikost in obseg dela je enak knjigi istega avtorja "Zadnje parne lokomotive na Slovenskem".
Cena 20 Evrov (brez poštnine).
Dobite jo zaenkrat le pri avtorju.

M.

Objavljeno: 08.04.2008, 19:17
Napisal/-a N-jevec
No, jaz imam to knjigo in moram reč da je super!

Objavljeno: 14.04.2008, 9:49
Napisal/-a Brižitka 363
Če bi kje dobil manjšo kamero, ki jo je možno namontirat na kolo, bi lahko traso proge posnel.

Draga Parenzana

Objavljeno: 24.04.2008, 21:11
Napisal/-a sebastiant
Še ena zelo dobra knjiga o progi Trst - Poreč, avtor Giulio Roseli.
Prva izdaja v italijanščini leta 1987, leta 2002 prevedena v slovenščino in hrvaščino. Knjiga ima 320 strani.
Tudi za to knjigo lahko rečem, da je super!

Slika

Objavljeno: 19.05.2008, 20:12
Napisal/-a sebastiant
Še starejša knjiga:
Slika

Parenzana

Objavljeno: 19.05.2008, 20:24
Napisal/-a sebastiant
Slika
Slika

Objavljeno: 10.01.2009, 12:56
Napisal/-a gapi_1
v omenjeni knjigi sem naletel na podatek ko g. Brate v začetku knjige, ko govori o g. Komarju, navaja "več let je preživel v odstavljanih tovornih vagonih na nekdanji opuščeni ruski železnici za Bežigradom v Ljubljani"

Kaj je avtor s tem mislil, o kakšni ruski železnici je tu govora, v kakšnem konteksu...?Hvala za odg.

Objavljeno: 10.01.2009, 13:27
Napisal/-a Anzee
gapi_1 napisal/-a: Kaj je avtor s tem mislil, o kakšni ruski železnici je tu govora, v kakšnem konteksu...?
Verjetno misli na obvozno progo med Dravljami in Vodmatom, ki je potekala cez ozemlje Bezigrada, gradili pa so jo tudi ruski ujetniki -> http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?t=3425

Objavljeno: 13.01.2009, 11:00
Napisal/-a Florjan
Nekaj o Parenzani tudi v tem linku.
http://www.rex-mk.si/parencana/naslovna.html

Objavljeno: 16.01.2009, 14:24
Napisal/-a gapi_1
...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive :shock: . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?

Objavljeno: 16.01.2009, 21:57
Napisal/-a igor72
gapi_1 napisal/-a:...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive :shock: . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?
Takole piše v knjigi avtorja Giulia Roselli-a (1967)"La ferrovia Trieste-Parenzo":
"Leta 1903 je firma Komarek predala avstrijskim železnicam v uporabo vagon na parni pogon (automotrice). Bil je dvoosni vagon s 16. sedeži in je vozil na liniji Trst - Poreč do leta 1906, ko je bil prerazporejen v "Pinzgauer Lokalbahn", kjer je bil v obratovanju do leta 1929."

In še slikca iz zgoraj navedene knjige:
Slika

Objavljeno: 17.01.2009, 13:46
Napisal/-a gapi_1
...zanimivo, kolikor je razbrati iz voznega reda Parenzane iz leta 1905, je omenjeni voz to leto še vozil na relaciji Buje - Poreč, čeprav je ta del trase precej bolj razgiban. G. Brate v knjigi tudi navaja, da je voz bil sposoben doseči hitrost 35 km/h. Zanimivi so tudi nekateri drugi podatki - moč stroja okoli 100 KM, grelna površina kotla 7 m2, tlak v kotlu 14 barov...
Je pa vozni red iz leta 1905 zanimiv tudi zato, ker prikazuje, da so čas šteli le od 1:00 do 12:59. Mmg, nikjer v VR pa nisem opazil razlage oz. opombe ali veljajo vozni časi za AM ali PM. (primer tudi VR iz 1904, iz hrvaškega foruma)

Objavljeno: 19.01.2009, 20:01
Napisal/-a sebastiant
gapi_1 napisal/-a:...mmg, v knjigi sem zasledil da je govora tudi o potniškem vagonu na parni pogon (vagon ima vgrajen parni stroj), za katerega je bilo predvideno da naj bi po progi vozil brez lokomotive :shock: . Kot je razbrati iz teksta, je bil njegov pogon sicer prešibak za razgibano traso in je bil kmalu odstavljen. Ali se je kaj podobnega dejansko uporabljalo na kaki drugi, bolj ravninski progi ali je razvoj v to smer nato zamrl...?
Dampftriebwagen- vagon z parnim pogonom se je uporabljal tudi na drugih progah. Zanimiv je Kittel:
http://www.stenvalls.com/shop/?artnr=EK+106

Trix model:
Slika

Sandi imaš prav, sem dodal še eno sliko:
Slika

Objavljeno: 19.01.2009, 20:42
Napisal/-a SandiP
Mogoče bi raje pokazal drugo slikico, na tej zgleda, kot da ga konji vlečejo...

:berr

Objavljeno: 19.01.2009, 21:31
Napisal/-a hlapon
Poglejmo še en zanimiv model parnega vagona "Kittel", ki ga je izdelala firma "Regner". Izdelan je v merilu 1:32 (Spur 1) za tirno širino 45mm.
Deluje pa na "pravo paro" in je RC voden.

Slika


Pa še "zgoraj brez"

Slika

Cena pa :roll: