Trasa Črnomelj - Vrbovsko

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Trasa Črnomelj - Vrbovsko

Odgovor Napisal/-a bojan »

Zelo zanimive fotke v galeriji posnete na nikoli dokončani trasi Črnomelj Vrbovsko. Bravo!!!

Kar nekaj o tej progi piše v knjigi Karola Rustje "Dolenjske proge" pa bi bilo morda zanimiveje nekakšna kombinacija teksta zgodovine in pričujočih fotk... ampak to bi bilo pa skoraj kar preveč... :wink: :D

Zelo sem užival ob fotkah skupaj s knjigo. Še enkrat bravo!

LPB
LPB
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Našel sem knjigo

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Originalen naslov je: "Železniška zveza Slovenije s Sušakom"
Uzakonjeni progi Kočevje-Stari trg-Lukovdol-(Vrbovsko)-Srpske Moravice in Sevnica-Št.Janž
Proga Črnomelj-Vinica-Lukovdol.
Knjiga je izšla leta 1926. natisnjena je bila v Ljubljani. Avtor: Ing. Maks Klodič.
V približnem opisu tras povzemam te variante:
Proga Kočevje-Brod Moravice, ki jo je zasnoval ing Musil naj bi imela preko Kolpe 124m visok železen most in bi bila zelo draga.Drugi omenjen projekt je proga Kočevje-Vrbovsko, ki bi imela te pomembnejše točke: Kočevje, Zajčji vrh, Rajndol, Knežja Lipa, Čeplje, Stari trg, Radence, Lukovdol, Vrbovsko-sever.Tretji projekt je bil Straža Toplice-Kočevje in naprej.
Obveljala je trasa Črnomelj. Vinica- Lukovdol, vendar se zdi, da je bilo tisto, kar je bilo dejansko zgrajeno spet del neke tretje variante, ki v knjigi ni omenjena.Tako je tudi s predorom Lovnik, ki naj bi bil po predvidevanjih dolg 4500m, po zemljevidu, kjer smo vrisali približen potek predora pa je videti, da je bil narejen vsaj pol krajše.
V zaključku knjige je še načrt povezave luke Sušak in Martinščice. Omenjeni so še načrti za elektrifikacijo,finančni načrti in ekonomska upravičenost za posamezne trase, pomen železnice v vojaškem oziru itd.
Odgovori