Opuščena proga Jesenice-Planica
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Še danes vlak planiški in nikoli več.
http://www.kamra.si/Data/24PalcicSedane ... aniski.pdf
Tekst pa je iz tele knjižice:
http://www.kamra.si/Default.aspx?module=5&id=2069
Postajališče na Hrušici okoli leta 1950:
Vir:
http://www.kamra.si/Default.aspx?module=7&id=11189
lp
http://www.kamra.si/Data/24PalcicSedane ... aniski.pdf
Tekst pa je iz tele knjižice:
http://www.kamra.si/Default.aspx?module=5&id=2069
Postajališče na Hrušici okoli leta 1950:
Vir:
http://www.kamra.si/Default.aspx?module=7&id=11189
lp
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Zanimiva slika, motornik je očitno še v italijanskih barvah. Gre za bivši FS Aln 772, poznejši JŽ 713, o katerem je bilo pred leti govora v tejle temi: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 9&start=15
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
No , taki motorniki so vozili tudi na Vrhniko!
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Malo so pokazal planiško progo v Tedniku:
http://tvslo.si/predvajaj/tednik/ava2.160290207/(med 52.57 in 53.16)
Lp
http://tvslo.si/predvajaj/tednik/ava2.160290207/(med 52.57 in 53.16)
Lp
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
V kakšni sestavi vozita danes in jutri izredna vlaka za Planico (Jesenice)?
...
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Klasika. Danes je bil moped 014 + 10 vagonov.Dino S napisal/-a:V kakšni sestavi vozita danes in jutri izredna vlaka za Planico (Jesenice)?
Na RTV so spet samo za nekaj sekund pokazali planiško progo.
Pogledi Slovenije, 21.3.2013 (med 11.10 in 11.30)
http://tvslo.si/#ava2.161792379;;
Lp
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Pozdravljeni,
minuli vikend se je v dolini pod Poncami končal "slovenski športni praznik" v smučarskih poletih.
Ob tem se mi je porodilo vprašanje,če je komu sploh v interesu/načrtih v prihodnosti spet obuditi železniško progo Jesenice-Rateče po nekdanji trasi železnice?
Moj oče mi je pripovedoval,da se je z vlakom enkrat odpravil na tekmo v Planico,kateri jih je pripeljal vse do končnega postajališča v Ratečah,nato so se peš v masi ljudi odpravili do letalnice bratov Gorišek.
Pred približno 6 leti,ko sem dopustoval v Kranjski Gori sem si ogledal tudi del nekdanje trase omenjene železniške proge in sem videl,da so železni mostovi(res,da v slabem rjastem stanju) še vedno na svojih mestih,kakšnih objektov na trasi proge,ki jih bi bilo ob morebitni gradnji porušiti pa nisem videl.
Seveda v vsem tem času nisem bil nič v Kranjski Gori ali okolici,tako da nevem kakšno je sedaj stanje...
Za odgovor se vam vnaprej zahvaljujem!
minuli vikend se je v dolini pod Poncami končal "slovenski športni praznik" v smučarskih poletih.
Ob tem se mi je porodilo vprašanje,če je komu sploh v interesu/načrtih v prihodnosti spet obuditi železniško progo Jesenice-Rateče po nekdanji trasi železnice?
Moj oče mi je pripovedoval,da se je z vlakom enkrat odpravil na tekmo v Planico,kateri jih je pripeljal vse do končnega postajališča v Ratečah,nato so se peš v masi ljudi odpravili do letalnice bratov Gorišek.
Pred približno 6 leti,ko sem dopustoval v Kranjski Gori sem si ogledal tudi del nekdanje trase omenjene železniške proge in sem videl,da so železni mostovi(res,da v slabem rjastem stanju) še vedno na svojih mestih,kakšnih objektov na trasi proge,ki jih bi bilo ob morebitni gradnji porušiti pa nisem videl.
Seveda v vsem tem času nisem bil nič v Kranjski Gori ali okolici,tako da nevem kakšno je sedaj stanje...
Za odgovor se vam vnaprej zahvaljujem!
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Pri vsaki taki ideji se je potrebno prvo povprašati:Ob tem se mi je porodilo vprašanje,če je komu sploh v interesu/načrtih v prihodnosti spet obuditi železniško progo Jesenice-Rateče po nekdanji trasi železnice?
Kaj se bo pa prevažalo in v kolikšnem obsegu?
Glede na populacisjko stanje v Zg. Savski dolini mislim da ni primernega potencialnega števila potnikov, da bi se taka investicija smatrala za smotrno. Viri govore o 5.342 prebivalcev v občini Kranjska Gora (vključuje tudi Gozd Martuljk), vendar ni pričakovati, da bi se skorajda vsi dnevno vozili v smeri Jesenic (Kamniška proga okrog 4500 potnikov/dan). Turistični promet lahko skorajda zanemarimo, oziroma je aktualen samo med vikendi. Tovora pa tudi na tej relaciji ni videti v neki smotrni količini.
Torej vidiš, da se ekonomska računica ne izzide, delati progo samo za enkratni dogodek, to je skoke pa tudi ni upravičeno.
LPL
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Ravno v Kranjski gori je kar nekaj objektov na sami trasi (so bili tudi že pred 6 leti), tako da bi tam morali progo speljati po novi trasi. Po moji oceni je stara trasa preveč ovinkasta za sodobne standarde in bi morali vsaj pol proge zaradi takih in drugačnih razlogov speljati na novo.gorican napisal/-a:Pred približno 6 leti,ko sem dopustoval v Kranjski Gori sem si ogledal tudi del nekdanje trase omenjene železniške proge in sem videl,da so železni mostovi(res,da v slabem rjastem stanju) še vedno na svojih mestih,kakšnih objektov na trasi proge,ki jih bi bilo ob morebitni gradnji porušiti pa nisem videl.
Seveda v vsem tem času nisem bil nič v Kranjski Gori ali okolici,tako da nevem kakšno je sedaj stanje...
Konec koncev pa je, kot je napisal Ljubitelj, tukaj bistvenega pomena ekonomika, ki je na tistem koncu pač ni.
LP, Metod
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Morebiti bi bila proga zanimiva tudi za druge (dnevne delavske?) migracije, sicer verjetno bolj na relaciji Kranjska Gora-Jesenice. Nenazadnje je KG le turistični kraj, ki je sicer bolj aktiven pozimi, morebiti je zanimiva tudi v drugih letnih časih. Mogoče pa proga od Jesenic do vsaj KG le ne bi bila čisto zgrešena...?
Goran
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
tole ne bo čisto držalo, ker je bila proga ukinjena 31.03.1966, letalnico pa so zgradili 3 leta pozneje - leta 1969 ---> klikgorican napisal/-a:Pozdravljeni,
minuli vikend se je v dolini pod Poncami končal "slovenski športni praznik" v smučarskih poletih.
Ob tem se mi je porodilo vprašanje,če je komu sploh v interesu/načrtih v prihodnosti spet obuditi železniško progo Jesenice-Rateče po nekdanji trasi železnice?
Moj oče mi je pripovedoval,da se je z vlakom enkrat odpravil na tekmo v Planico,kateri jih je pripeljal vse do končnega postajališča v Ratečah,nato so se peš v masi ljudi odpravili do letalnice bratov Gorišek.
...
Za odgovor se vam vnaprej zahvaljujem!
hoteli in ostalo pa stoji na trasi že kakšnih 30 let, pa sicer je tudi trasa že precej spremenjena - kar precejšen del po njej poteka kolesarska steza, pod portalom cestnega predora Karavanke pa regionalna cesta Hrušica - Dovje
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Večkrat kolesarim do Trbiža.Na trasi je pred Martuljkom en objekt,tako da tam zavijemo nekaj sto metrov naokoli.Kranjska gora je pozidana,drugače se pa kar drži trasa.Kolesarska steza je pa zelo obiskana,sploh med vikendi in v počitnicah.Se mi zdi,da je to najboljša rešitev za ohranitev trase.Milan,izredni vlaki so pa vozili že prej na skoke (stara Bloudkova velikanka) in to po več dnevno.Vlekle so 25 in 29 serije kar konkretne vlake (bi rekel okoli 10 dvoosnikov).Po pripovedovanju je mašina v Ratečah obrnila na sklep vlaka in porinila proti meji in tako naslednji vlak.
LP Miloš
LP Miloš
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Miloš se strinjam, ker se spomnim, da sem se tudi jaz 1x peljal v Planico gledat skoke z vlakom, a nikakor ne na velikaknko bratov Gorišek (če si prebral na wikiju tam piše, da je pogosto napačno enačena z Bloudkovo velikanko), no mogoče pa so se peljali na gradbišče velikankemiloš napisal/-a:Večkrat kolesarim do Trbiža.... Milan,izredni vlaki so pa vozili že prej na skoke (stara Bloudkova velikanka) in to po več dnevno.Vlekle so 25 in 29 serije kar konkretne vlake (bi rekel okoli 10 dvoosnikov).Po pripovedovanju je mašina v Ratečah obrnila na sklep vlaka in porinila proti meji in tako naslednji vlak.
LP Miloš
M.
Re: Opuščena proga Jesenice-Planica
Vprašanje glede rentabilnosti je zelo zelo relativno. Pri današnjih potovalnih navadah Slovencev in trenutni organiziranosti sistema javnega prevoza pri nas bi bila proga Jesenice - Planica gotovo zelo daleč od ekonomske upravičenosti. Če pa bi bile izpolnjene nekatere druge potencialno pozitivne okoliščine, pa se zadeva lahko precej spremeni. Te okoliščine med drugim so:Ljubitelj napisal/-a:Pri vsaki taki ideji se je potrebno prvo povprašati:Ob tem se mi je porodilo vprašanje,če je komu sploh v interesu/načrtih v prihodnosti spet obuditi železniško progo Jesenice-Rateče po nekdanji trasi železnice?
Kaj se bo pa prevažalo in v kolikšnem obsegu?
Glede na populacisjko stanje v Zg. Savski dolini mislim da ni primernega potencialnega števila potnikov, da bi se taka investicija smatrala za smotrno. Viri govore o 5.342 prebivalcev v občini Kranjska Gora (vključuje tudi Gozd Martuljk), vendar ni pričakovati, da bi se skorajda vsi dnevno vozili v smeri Jesenic (Kamniška proga okrog 4500 potnikov/dan). Turistični promet lahko skorajda zanemarimo, oziroma je aktualen samo med vikendi. Tovora pa tudi na tej relaciji ni videti v neki smotrni količini.
Torej vidiš, da se ekonomska računica ne izzide, delati progo samo za enkratni dogodek, to je skoke pa tudi ni upravičeno.
LPL
1. Proga bi morala biti zgrajena (kot po starem) do Trbiža, kjer je povezava na mednarodno os Italija - Avstrija. Na relaciji Ljubljana - Videm bi bila vožnja preko Trbiža gotovo krajša kot preko Sežane.
2. Področje proge Jesenice - Kranjska Gora - Trbiž je iz okoljevarstvenega vidika precej občutljivo. Proga poteka praktično na meji Triglavskega narodnega parka. Na območju Julijskih Alp se zadnje čase govori o razvoju ekološkega turizma in spodbujanja trajnostnih oblik mobilnosti. Tu železnici pade sekira v med, posebno če bi si zamislili kakšno podobno rešitev kot npr. v Zermattu ali Wengnu v Švici, kamor je dostop mogoč izključno z vlakom.
3. Proga mora biti vključena v širši sistem javnega prometa. Vsakdo bi se najbrž na skoke v Planico raje odpravil že od doma z javnim prevozom (da lahko brez skrbi kaj popije ), kakor da bi moral avto puščati na Jesenicah in se šele od tam peljati z vlakom.
4. Slovenska smučišča (pa tudi tista bližnja onkraj meje - Višarje, Nevejsko Sedlo, Zoncolan, Mokrine ...) se morajo trženjsko čimbolj povezati. V takem primeru postanejo veliko bolj aktualne tudi povezave med posameznimi smučišči. Primer: gost lahko biva na Bledu, en dan smuča v Kranjski Gori, drug dan na Kobli (oz. na novem smučišču 2864), tretji dan se pelje do Trbiža in smuča na Višarjah ... Vse z isto vozovnico, ki velja tako za smučišča kot za vlak, avtobus itd.
Mnenje, da "zimski" turistični centri, kot je Kranjska Gora, "živijo" le dva do tri mesece na leto, je zmotno. Smučišča so glede na visoke vložke v infrastrukturo nizko rentabilne destinacije, ki se zato trudijo doseči čim večjo polivalentnost, kar pomeni, da skušajo čimbolj izničiti sezonsko nihanje. Zato se močno osredotočajo na poletni, pa tudi kongresni in zdraviliški oz. welness turizem. Nekateri kraji - konkretno sem zasledil primer italijanskih Dolomitov in avstrijskega Schladminga, poleti zaslužijo celo več kot pozimi.
Nekoliko podoben primer naši Zgornjesavski dolini je dolina Val di Fiemme v Dolomitih. Res da ima glede na @Ljubiteljeve podatke približno štirikrat toliko prebivalstva in malo več turizma, a o njej še vedno ne moremo govoriti kot o nekem intenzivno naseljem območju. V dolini so v preteklosti že imeli železnico, sicer ozkotirno. Glede na dobre izkušnje proge (tudi ozkotirne) Trento - Male' - Marilleva pa zadnja leta spet na veliko govorijo o izgradnji nove železnice po dolini.
Tako počasi se prebujamo ...