Opuščena proga Jesenice-Planica

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
tunelolog
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 142
Pridružen: 28.09.2005, 12:16
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a tunelolog »

Pozdravljen rock_rail!

Izredno zanimive slike iz sobotnega izleta. Bravo.

Lep pozdrav!

Štefan
BREMZA

Odgovor Napisal/-a BREMZA »

Čestitam rock_rail!

Poučne, zanimive fotografije opuščene proge za katero marsikdo v Sloveniji še slišal ni.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Čestitke tebi, rock_rail, ter vsem ostalim progovnim nekrofilom, kot se je izrazil Dirigent :wink:
V zadnjem času kar 5 zanimivih reportaž; Črnomelj - Vrbovsko (hrvaški in slovenski del), Kreplje - Repentabor, Jesenice - Planica in pionirska proga v Ljubljani! Lepo, vsaka čast :D Človeka kar mika, da bi si šel še sam pogledat :D
BREMZA

Odgovor Napisal/-a BREMZA »

Koliko bi stala ponovna uvedba/postavitev proge Jesenice-Planica?
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

Odgovor Napisal/-a rock_rail »

Če smem malo obnoviti tole temo... Minuli vikend sem se spet potikal po teh krajih, združil prijetno s koristnim in naredil še par fotografij, meddrugim tudi temelje oz. podporne stebre odstranjenega mostu pri Gozd Martuljku, pogled pod most pri Belem Potoku, ter traso na nekaterih koncih (slike so oddane v galerijo -objekti-ostalo, upam da jih je administrator medtem že sprejel). Žal mi je potem enkrat vmes crknila baterija, tako da nisem mogel poslikati kilometrskega kamna med Martuljkom in Kranjsko Goro, ki ga začuda niso odstranili (to je edini preostali kamen, ki sem ga opazil na tej trasi). Kaj več kot to pa od zadnjič itak ni bilo veliko novih stvari za poslikat.

Sem pa že drugič opazil oz. bolje rečeno "zavohal" nekaj zelo nenavadnega: Namreč tisti značilen vonj tračnic in pragov, ki je ponavadi prisoten ob železniški progi. :D Nevem, ampak ko sem bil zadnjič tu sem menil, da je bilo to zaradi slabega vremena in nisem hotel tega pisat tukaj gor, ker bi mi rekli češ, da imam bujno domišlljijo... Toda sedaj spet na istih odsekih v lepem vremenu, spet isti vonj, značilen ob progah! Kako je to mogoče po 40 letih, ko so demontirali progo?!? Če koga zanima, naj se gre kar sam prepričat, da je res tako. :wink:

Za konec samo upam, da čez 40 let ne bodo podobne fotografije nastajale npr. iz Bohinjske proge. Norost je bila, da so ukinili to progo. Če samo pomislim in združim to idilično okolje z muzejskim vlakom, ki sopiha mimo... :( Tudi za kolesarje bi se našla kaka druga trasa in vsi bi bili zadovoljni. Vse bi se dalo narediti, če bi bila le prava volja!
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

To je bila res romantična proga, ki bi danes prišla še kako prav, ampak takrat je bilo "v modi" ukinjati proge, zaradi naraščajoče cestne motorizacije. Še dobro da niso uresničili ukiniti vseh prog, ki so jih načrtovali.
LP
Izidor
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a E.L. »

Potem bi morda kolesarili tudi do Metlike :D
Have a nice day!
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Odgovor Napisal/-a 363 »

V galerijo sem dodal slike še edinega dela proge, ki je ostal nedotaknjen že 40 let. Vidi so še kilometerski kamni in kamnita greda, vendar je vse zelo žarašeno in je Sava že na dveh delih odnesla traso. Po trasi je speljana samo pot a bo tudi tu kmalu speljana kolesarska steza, ker so že zabite markacije in kilometerski kamni ne bodo več dolgo tam.

V Gozd Martuljku pa nameravajo narediti na starih temeljih mostova nov most za potrede kolesarske steze.


Lep pozdrav

Niko
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

Pozdravljeni !
Spet bom sitnaril ..... Mojster, predlagam, da v bodoče ne daš v galerijo slik, pod katerimi ne piše kje so bile posnete ali kaj je na njih ..... zadnjih 5 v galeriji razno .... niti slučajno ne bi vedel, da so iz gornjesavske doline, če ne bi bilo tu posebej napisano , a vedno ni časa pregledovat celega foruma, da boš izdevel eno stvar ....

lep večer

M.
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

Odgovor Napisal/-a rock_rail »

363 napisal/-a:V galerijo sem dodal slike še edinega dela proge, ki je ostal nedotaknjen že 40 let. Vidi so še kilometerski kamni in kamnita greda, vendar je vse zelo žarašeno in je Sava že na dveh delih odnesla traso. Po trasi je speljana samo pot a bo tudi tu kmalu speljana kolesarska steza, ker so že zabite markacije in kilometerski kamni ne bodo več dolgo tam.
Predvidevam, da je ta del nekje vmes med Jesenicami in Mojstrano, verjetno da malo naprej od Hrušice, kjer so celo še vedno tiri. Ker od Mojstrane naprej proti Planici ni nikjer take goščave. :)
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Koliko pa je bila sploh dolga ta proga? Se pravi od Jesenic preko Kranjske Gore do italj. meje?? :roll: :roll:
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Odgovor Napisal/-a 363 »

Začetek tega odseka je v bližini križišča, ko se glavna cesta skozi dolino odcepi v Mojstrano. Konec odseka pa je pri stari želežniški postaji v Mojstrani.

Zdaj sem prvič dodajal slike in naslednič bom vse označil. :)


LP

Niko
Uporabniški avatar
rock_rail
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 54
Pridružen: 18.05.2006, 18:31

Odgovor Napisal/-a rock_rail »

Regan 664 napisal/-a:Koliko pa je bila sploh dolga ta proga? Se pravi od Jesenic preko Kranjske Gore do italj. meje?? :roll: :roll:
Take ter še vse ostale podatke oz. podrobnosti bi tudi jaz rad vedel, zato sem to temo tudi odprl. :D Vem samo toliko, da je bila celotna proga kot del t.i. Rudolfove železnice med Ljubljano in Trbižem dolga 102 km. Koliko je bil pa dolg odsek med Jesenicami in Planico pa natančno ne vem. V bistvu je ta proga izgubila svoj prvotni namen že leta 1906, ko se je promet preusmeril čez karavanški predor, tako da se je po tem odseku odvijal bolj kot ne lokalni promet. Druga stvar je pa bila, ko je progo že po 1. sv. vojni presekala državna meja pri Planici, ki je tam ostala tudi po 2. sv. vojni. Italijani so progo od Trbiža pa do meje ukinili že leta 1956, tako da je bil zadnjih 10 let obstoja to le še slepi krak od Jesenic do Rateč (Planice) in proga je še bolj životarila kot prej. Namesto da bi pa našli neko rešitev za obstoj te proge, so jo l. 1966 ukinili. Očitno je bilo takrat to res "moderno", ker so istega leta ukinili še nekaj prog. :(
Uporabniški avatar
E.L.
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 598
Pridružen: 20.08.2006, 11:47
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a E.L. »

A ni na tej trasi še nekaj lepo ohranjenih postajnih poslopji? Zraven snežnega stadiona je lepo ohranjena in vzdrževana postaja Podkoren. Mislim, da je sedaj v njej gostilna, v bivši postaji Kranjska gora pa je danes železničarski dom.
Have a nice day!
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Odgovor Napisal/-a STIB »

V zbirki mojega očeta smo našli tale diapozitiv z proge proti Planici.
Poznavalci bodo sigurno točno locirali na katerem prehodu je bil posnet.

Slika
Letnik je približno 1965-1966, vlak še vozi 8) !
lp iz Zagreba
ZDRU
Odgovori