Opuščena proga Jesenice-Planica
- gomulka014
- Strojevodja I
- Prispevkov: 454
- Pridružen: 18.11.2005, 13:24
- Kraj: Ljubljana
Čestitke tebi, rock_rail, ter vsem ostalim progovnim nekrofilom, kot se je izrazil Dirigent
V zadnjem času kar 5 zanimivih reportaž; Črnomelj - Vrbovsko (hrvaški in slovenski del), Kreplje - Repentabor, Jesenice - Planica in pionirska proga v Ljubljani! Lepo, vsaka čast Človeka kar mika, da bi si šel še sam pogledat
V zadnjem času kar 5 zanimivih reportaž; Črnomelj - Vrbovsko (hrvaški in slovenski del), Kreplje - Repentabor, Jesenice - Planica in pionirska proga v Ljubljani! Lepo, vsaka čast Človeka kar mika, da bi si šel še sam pogledat
Če smem malo obnoviti tole temo... Minuli vikend sem se spet potikal po teh krajih, združil prijetno s koristnim in naredil še par fotografij, meddrugim tudi temelje oz. podporne stebre odstranjenega mostu pri Gozd Martuljku, pogled pod most pri Belem Potoku, ter traso na nekaterih koncih (slike so oddane v galerijo -objekti-ostalo, upam da jih je administrator medtem že sprejel). Žal mi je potem enkrat vmes crknila baterija, tako da nisem mogel poslikati kilometrskega kamna med Martuljkom in Kranjsko Goro, ki ga začuda niso odstranili (to je edini preostali kamen, ki sem ga opazil na tej trasi). Kaj več kot to pa od zadnjič itak ni bilo veliko novih stvari za poslikat.
Sem pa že drugič opazil oz. bolje rečeno "zavohal" nekaj zelo nenavadnega: Namreč tisti značilen vonj tračnic in pragov, ki je ponavadi prisoten ob železniški progi. Nevem, ampak ko sem bil zadnjič tu sem menil, da je bilo to zaradi slabega vremena in nisem hotel tega pisat tukaj gor, ker bi mi rekli češ, da imam bujno domišlljijo... Toda sedaj spet na istih odsekih v lepem vremenu, spet isti vonj, značilen ob progah! Kako je to mogoče po 40 letih, ko so demontirali progo?!? Če koga zanima, naj se gre kar sam prepričat, da je res tako.
Za konec samo upam, da čez 40 let ne bodo podobne fotografije nastajale npr. iz Bohinjske proge. Norost je bila, da so ukinili to progo. Če samo pomislim in združim to idilično okolje z muzejskim vlakom, ki sopiha mimo... Tudi za kolesarje bi se našla kaka druga trasa in vsi bi bili zadovoljni. Vse bi se dalo narediti, če bi bila le prava volja!
Sem pa že drugič opazil oz. bolje rečeno "zavohal" nekaj zelo nenavadnega: Namreč tisti značilen vonj tračnic in pragov, ki je ponavadi prisoten ob železniški progi. Nevem, ampak ko sem bil zadnjič tu sem menil, da je bilo to zaradi slabega vremena in nisem hotel tega pisat tukaj gor, ker bi mi rekli češ, da imam bujno domišlljijo... Toda sedaj spet na istih odsekih v lepem vremenu, spet isti vonj, značilen ob progah! Kako je to mogoče po 40 letih, ko so demontirali progo?!? Če koga zanima, naj se gre kar sam prepričat, da je res tako.
Za konec samo upam, da čez 40 let ne bodo podobne fotografije nastajale npr. iz Bohinjske proge. Norost je bila, da so ukinili to progo. Če samo pomislim in združim to idilično okolje z muzejskim vlakom, ki sopiha mimo... Tudi za kolesarje bi se našla kaka druga trasa in vsi bi bili zadovoljni. Vse bi se dalo narediti, če bi bila le prava volja!
V galerijo sem dodal slike še edinega dela proge, ki je ostal nedotaknjen že 40 let. Vidi so še kilometerski kamni in kamnita greda, vendar je vse zelo žarašeno in je Sava že na dveh delih odnesla traso. Po trasi je speljana samo pot a bo tudi tu kmalu speljana kolesarska steza, ker so že zabite markacije in kilometerski kamni ne bodo več dolgo tam.
V Gozd Martuljku pa nameravajo narediti na starih temeljih mostova nov most za potrede kolesarske steze.
Lep pozdrav
Niko
V Gozd Martuljku pa nameravajo narediti na starih temeljih mostova nov most za potrede kolesarske steze.
Lep pozdrav
Niko
Pozdravljeni !
Spet bom sitnaril ..... Mojster, predlagam, da v bodoče ne daš v galerijo slik, pod katerimi ne piše kje so bile posnete ali kaj je na njih ..... zadnjih 5 v galeriji razno .... niti slučajno ne bi vedel, da so iz gornjesavske doline, če ne bi bilo tu posebej napisano , a vedno ni časa pregledovat celega foruma, da boš izdevel eno stvar ....
lep večer
M.
Spet bom sitnaril ..... Mojster, predlagam, da v bodoče ne daš v galerijo slik, pod katerimi ne piše kje so bile posnete ali kaj je na njih ..... zadnjih 5 v galeriji razno .... niti slučajno ne bi vedel, da so iz gornjesavske doline, če ne bi bilo tu posebej napisano , a vedno ni časa pregledovat celega foruma, da boš izdevel eno stvar ....
lep večer
M.
Predvidevam, da je ta del nekje vmes med Jesenicami in Mojstrano, verjetno da malo naprej od Hrušice, kjer so celo še vedno tiri. Ker od Mojstrane naprej proti Planici ni nikjer take goščave.363 napisal/-a:V galerijo sem dodal slike še edinega dela proge, ki je ostal nedotaknjen že 40 let. Vidi so še kilometerski kamni in kamnita greda, vendar je vse zelo žarašeno in je Sava že na dveh delih odnesla traso. Po trasi je speljana samo pot a bo tudi tu kmalu speljana kolesarska steza, ker so že zabite markacije in kilometerski kamni ne bodo več dolgo tam.
Take ter še vse ostale podatke oz. podrobnosti bi tudi jaz rad vedel, zato sem to temo tudi odprl. Vem samo toliko, da je bila celotna proga kot del t.i. Rudolfove železnice med Ljubljano in Trbižem dolga 102 km. Koliko je bil pa dolg odsek med Jesenicami in Planico pa natančno ne vem. V bistvu je ta proga izgubila svoj prvotni namen že leta 1906, ko se je promet preusmeril čez karavanški predor, tako da se je po tem odseku odvijal bolj kot ne lokalni promet. Druga stvar je pa bila, ko je progo že po 1. sv. vojni presekala državna meja pri Planici, ki je tam ostala tudi po 2. sv. vojni. Italijani so progo od Trbiža pa do meje ukinili že leta 1956, tako da je bil zadnjih 10 let obstoja to le še slepi krak od Jesenic do Rateč (Planice) in proga je še bolj životarila kot prej. Namesto da bi pa našli neko rešitev za obstoj te proge, so jo l. 1966 ukinili. Očitno je bilo takrat to res "moderno", ker so istega leta ukinili še nekaj prog.Regan 664 napisal/-a:Koliko pa je bila sploh dolga ta proga? Se pravi od Jesenic preko Kranjske Gore do italj. meje??