Začetniška vprašanja

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Takega sistema kot je na ICE pri nas kolikor vem ni, je pa podoben in sicer imaš kolesno dvojico na kateri se menjajo bandaži (kolesni obroči). Pri menjavi je potrebno ali notranji del (kolesno dvojico) ohladiti ali bandaž segreti (ali oboje), da naležeta drug na drugega. Kako to zgleda je Tono zelo lepo opisal pri menjavi bandažev na kolesni dvojici za 33 v delavnici na Ptuju.

Obstaja pa še monoblok varianta, kjer je potrebno kar celotno kolesno dvojico zamenjati, ko "zmanjka profila". Če se ne motim jih ima Pendolino, morebiti tudi Desiroji.
Goran
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Dino S »

ICE je imel ta kolesa zaradi tresljajev saj je bila vmes trda guma, ki je blažila tresljaje in je bila vožnja bolj udobna.
...
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

.....sploh cela zgodba ICE-ja je en velik debakel Nemške industrije.Kolesne dvojice so bili samo eden od problemov.....
Cela fora vsega,predvsem pa nesreče,je pa švabska požrešnost na denar.Zmanjšati težo,predvsem pa stroške z napačno izbiro jekla.Pod vladavino rešitelja SŽ,velecenjenega Mehdorna.In to v času ko so Švabi brili norce iz Francozov,da njihovi TGV se vedno grejejo upore,ICE-ji pa vračajo energijo.S tem da je bilo kar nekaj opozorilnih iztirjenj,ki pa so jih spregledali.
No ta čas so TGV-ji nabili preko 2 milijardi kilometrov brez omembe vrednega problema.Pa bla,bla,....naprej! Da skrajšam!
Kakor Fiat ni avto,tudi Švabo ni vlak.
Kar se Nurmiča in vlakov tiče.

VIVE LE FRANCE!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja Nurmi, tukaj imaš prav.
Nemci so se zafrknili z "downsizingom" (zmanjševanje dimenzij...). Brez da bi preje preizkusili nove materiale. Se je mudilo...
DB je pritiskal z zniževanjem cen za vlake...potem pa se delajo neumne...mi nič ne vemo, proizvajalci vlakov so strokovnjaki. Jebeš tako ekonomijo, ko umirajo ljudje, ti se pa delaš neukega :roll:
Poleg tega pa je bil takrat celo v poveljstvu DB človek, ki se je propagiral za strokovnjaka (človek "od stroke"; "Maschinenbauingenieur") :roll:

Ja, Francozi so ostali hladnokrvni pri teh nemških poizkusih :pamet


Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Nejko24
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 257
Pridružen: 04.07.2011, 12:25

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Nejko24 »

Kot so dejali so z dualblock kolesi umilili tresljaje, in s tem tudi posledično omogočili boljše udobje na vlaku ( brez polivanja pijač, tresenja pribora in kozarcev v baru,...).
Kaki tresljaji pa so recimo na ICS-u? kako je z uživanjem pijače ali prigrizka v baru?
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Dual blok se uporablja samo še pri tramvajih, ki jih pa v Sloveniji ni.
Kolesne dvojice je potrebno pregledovati v določenih terminih zaradi utrujenosti materiala (zlomi se lahko gred/os in vlak iztiri...).

Meni se je na Amiju zlomila motorna gred, pa nisem iztiril :lol:

Iztiril sem šele potem, ko sem moral kupiti novo :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

....dual block kolo ni noben tehnološki presežek.Monoblock kolesa z ustreznim primarnim in sekundarnim uzmetenjem niso nič manj udobna.
...tako da polivanja in tresenja zaradi monoblock koles,so navadna "bala".Kakor sem že napisal,šparali in stiskali so na vse pretege,dualblock je bil pa svetla luč na koncu tunela,ki naj bi rešil vse probleme.In še to poddimenzioniran iz nepravih materijalov.
In to Švabsko miselnost pri gradnji vlakov nekateri povzdigujejo z Siemens fetišem,kot neko vrednoto.Ko se gradijo vlaki je treba v Francijo ali Japonsko.Bili so in še vedno so prvi in edini,ki vejo kako se stvari streže.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
mmatja
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1613
Pridružen: 16.05.2009, 19:41
Kraj: Lendava

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a mmatja »

Nurmi napisal/-a:...Ko se gradijo vlaki je treba v Francijo ali Japonsko.Bili so in še vedno so prvi in edini,ki vejo kako se stvari streže.
Pa še na GM (General Motors - USA) si pozabil...Vsaj kar se diesel lokomotiv tiče... :wink:
L.P.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem mislil, da bo Nurmija zanimal še zgornji del letaka, glede na to, da je tak frankofil :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a miha30 »

železocestnik napisal/-a: Poleg tega pa je bil takrat celo v poveljstvu DB človek, ki se je propagiral za strokovnjaka (človek "od stroke"; "Maschinenbauingenieur") :roll:
Ah lepo vas prosim, Medo je Industriemanager z diplomo Maschinenbauingenieurja ;)

Je pa tale Medo res zanimiv...če bi se rodil kakšnih 50 let prej, bi po mojem končal v Nürembergu
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Mehdorna so poklicali k DB zato, ker so vlaki vozili zmeraj hitreje in so se šefi zbali, da bodo poleteli...

Imel je veliko izkušenj z letalstvom in znanje, kako vlake "prizemljiti"... :lol: :lol:

Mogoče bi ga rabili tudi v formuli 1 Slika

...za "štelanje" zakrilc :wink:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Puhalnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 119
Pridružen: 09.01.2010, 15:10
Kraj: Dobrepule

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Puhalnik »

ja Nurmi ima kar prav kar se tiče francoskih mašin (na splošno). In na njih še sedaj sloni dobršen del našega prometa, če štejemo sem Brižite in malo tudi Đurice. Večkrat sem se spraševal, zakaj nismo od Alstoma kupili še lokomotiv, če smo že TEŠ. Bi jih nekaj sigurno dobili bolj poceni, pa še navajeni smo bili dobre francoske tehnike :?: .
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

V sredo sem se malo sprehajal po ljubljanski železniški postaji in sem videl nekaj zanimivega. Pripeljal je vlak iz Beljaka s 541 na čelu in ker se je v Ljubljani zaključil vlak, so lokomotivo odpeli. Pri odpenjanju elektro kabla je moral strojevodja posoditi ključ, da so kabel sploh lahko odpeli iz lokomotive. Ali je to posebnost Siemensove lokomotive ali je še kje tako? Čemu tak postopek, zaradi varnosti?
Goran
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a cokla »

Gorchi napisal/-a:V sredo sem se malo sprehajal po ljubljanski železniški postaji in sem videl nekaj zanimivega. Pripeljal je vlak iz Beljaka s 541 na čelu in ker se je v Ljubljani zaključil vlak, so lokomotivo odpeli. Pri odpenjanju elektro kabla je moral strojevodja posoditi ključ, da so kabel sploh lahko odpeli iz lokomotive. Ali je to posebnost Siemensove lokomotive ali je še kje tako? Čemu tak postopek, zaradi varnosti?
To je standardni postopek pri vseh lokomotivah, ki imajo električno ogrevanje. S tem, da pri 541 in 363 moramo spuščati odjemnike toka. Ta ključ odklepa tudi vtičnico pri 541, 363 in 664....vsi ti postopki so izključno zaradi varnosti.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Začetniška vprašanja

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Hvala cokla. Med vagoni pa tega ni? Kakšna pa je potencialna nevarnost zaradi česar se to dela?
In še eno morda bedasto vprašanje. Vidim, da se vagone priklaplja s verigo vagona, enako velja za elektro kabel. Zakaj ne obratno?
Goran
Odgovori