Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zelo lep prispevek. Imam pa eno, malo zgodovinski vprašanje:

1) V Evropi so stiki tirnic bili podprti z dvema pragovoma, leva in desna tirnica sta imeli istočasno spoj. Podvojen prag je prinašal težave pri strojnem vzdrževanju, udarjanje kolesne dvojice po spoju....
2) V ZDA se/so uporabljali izmenične spoje, enkrat ena tirnica, enkrat druga tirnica. Vožnja je povsem drugačna kot na naših progah, ni ritmičnega udarjanja, odpadejo pa tudi težave pri strojnem vzdrževanju zaradi podvojenih pragov.....

Zakaj se je pojavila taka razlika v gradnji prog na obeh straneh Atlantika, če pa sedaj ni takorekoč nobene razlike pri zvarjenih tirnicah. (razen da so tirnice še vedno krepko močnejše). Ali so merodajni ljudje hodili okrog z zaprtimi očmi in zamašenimi ušesi?

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Varjenje jekla je zahtevno delo, katerega je potrebno obvladati v nulo. Pa kljub temu včasih ne rata tako, kot bi moralo. Ja ja, žlindra rada dela zgago.
Kdor se je kdaj trudil v domači garaži z "jadran elektrodo", bo že vedel, na kaj namigujem. :wink:



Slika



Slika



MMG, te dve sliki je v forumsko korist odstopil prijatelj, ki ne želi biti imenovan.
Vsekakor, če se bo premislil, potem se naj kar podpiše, da ga pohvalimo za ostro oko.


lp,
Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

sicer je bil posnetek že v svoji temi, pa naj bo še tukaj, da bomo imeli vse o švajsariji na enem mestu: varjenje s termitom, ki sem ga posnel 09.04.2011 v Račah:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hXXJFfxCuXM&feature=plcp[/youtube]

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Odgovor Napisal/-a mario »

Ljubitelj napisal/-a:Zelo lep prispevek. Imam pa eno, malo zgodovinski vprašanje:

1) V Evropi so stiki tirnic bili podprti z dvema pragovoma, leva in desna tirnica sta imeli istočasno spoj. Podvojen prag je prinašal težave pri strojnem vzdrževanju, udarjanje kolesne dvojice po spoju....
2) V ZDA se/so uporabljali izmenične spoje, enkrat ena tirnica, enkrat druga tirnica. Vožnja je povsem drugačna kot na naših progah, ni ritmičnega udarjanja, odpadejo pa tudi težave pri strojnem vzdrževanju zaradi podvojenih pragov.....

Zakaj se je pojavila taka razlika v gradnji prog na obeh straneh Atlantika, če pa sedaj ni takorekoč nobene razlike pri zvarjenih tirnicah. (razen da so tirnice še vedno krepko močnejše). Ali so merodajni ljudje hodili okrog z zaprtimi očmi in zamašenimi ušesi?

LPL
Kakšne težave pri strojnem vzdrževanju ?
Vsi stroji za regulacijo imajo gumb za razširitev krampov na agregatu in s tem možnost podbijanje dvojnih pragov....
+
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

mario:
Kakšne težave pri strojnem vzdrževanju ?
Mogoče res ni težav z strojno regulacijo, toda zakaj ta razlika med obema stranema Atlantika. Moje lastne izkušnje glede mirnosti vožnje se nagibajo na ono stran.


Ker ste Mario strokovnjak za proge vas prosim če pojasnite, kdaj se pri prehodu na jekleni most uporabljajo rešitve kot jo je pokazal Dolfe:

http://img29.imageshack.us/img29/8526/dsc0300f.jpg

LPL
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Odgovor Napisal/-a mario »

Glede razlik na obeh straneh Atlantika raje ne bi razglabljal ... Tudi avto za USA trg ne pridobi EU homologacije brez nekih sprememb ;-) ... da ne govorimo o ostalih zadevah. Včasih pač svet ni bil tako majhen kot danes, rezultati pa so vidni vsak dan ...

Rešitev, katere link ste dali, se uporablja pri prehodih iz ene konstrukcije, ki ima pač drugačen razteznostni koeficient kot gramozna greda.

To dihajoči del iz toge pritrditve na viaduktu ali jeklenem mostu na klasično gramozno gredo, da pač na viadukt ali most ne delujejo še sile NZT odprte proge.

Zadevo poznam teoretično ljubiteljsko ;-)

Pri nas takih rešitev še ne poznamo, se bo pa sigurno uporabila na novi progi Divača - Koper.
+
Uporabniški avatar
grikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 401
Pridružen: 22.06.2007, 16:45

Re: Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Odgovor Napisal/-a grikos »

mario napisal/-a:
Pri nas takih rešitev še ne poznamo, se bo pa sigurno uporabila na novi progi Divača - Koper.
Na tej sliki je dilatacijska naprava na mostu čez Mežo v Dravogradu. :wink:

Pred nastavitvijo:
Slika
Po ponovni nastavitvi:
Slika
Uporabniški avatar
mario
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 952
Pridružen: 03.04.2007, 13:13
Kraj: Na pravi strani Alp

Re: Neprekinjeno zavarjeni tir (NZT)

Odgovor Napisal/-a mario »

grikos napisal/-a:
mario napisal/-a:
Pri nas takih rešitev še ne poznamo, se bo pa sigurno uporabila na novi progi Divača - Koper.
Na tej sliki je dilatacijska naprava na mostu čez Mežo v Dravogradu. :wink:

Pred nastavitvijo:
Slika
Po ponovni nastavitvi:
Slika
Hvala za informacijo !
+
Odgovori