Številke vlakov

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
Dirigent
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 976
Pridružen: 21.09.2005, 21:21

Številke vlakov

Odgovor Napisal/-a Dirigent »

Bi lahko kdo razložil, kako se "dešifrira "številka vlaka...npr: kaj točno pomeni številka 2602...itd.

Hvala za odgovor!

Marko
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

moje vedenje o tem je :
- nižja ko je številka vlaka, bolj 'nobel' je vlak - primer : Mimara je bila včasih vlak št 10 oz 11, zdaj je pa 212,
parne številke pomenijo vožnjo proti zahodu, neparne pa proti vzhodu

kaj več pa mogoče kdo drug
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Jah tko je te številke povejo veliko.
Osnovna delitev je:
0 - 39999 številke potniških vlakov notranji/mednarodni promet
40000 - 49999 številke tovornih vlakov v mednarodnem prometu
50000 - 99999 številke tovornih vlakov v notranjem prometu

parna / neparna števika na pove smer vlaka
sever - jug
vzhod- zahod

No še mal po številkah:

0 - 99 ICS vlaki in vlaki z nagibno tehniko
100 - 499 EC,EN, IC
2000 - 6999 Lokalni potniški vlaki
13000 - 13299 Agencijski vlaki v mednarodnem prometu.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Pri lokalnih potniških vlakih prvi dve številki navadno povesta progo po kateri vlak vozi: recimo elektrificirane proge: 22.. LJ-Dobova, 24.. LJ-Jesenice, 29.. MB-Zidani Most in neelektrificirane proge: 31.. Kamniška, 32.. Dolenjska, 35.. Velenje, 42.. Bohinjska proga. Praviloma bi morala biti glede na številko vlaka tudi ustrezna sestava vlaka: če je prva številka 2 -elektromotorna garnitura, če je 3 ali 4 pa dizelmotorna garnitura.
Na progi LJ-Sežana obstajajo trase 6350, 6351, 6352 in 6353 - namenjene za vlak s klasično sestavo, ampak kolikor vem, vozijo po teh trasah siemensi ali gomulke. Se pa bežno spominjam, da so nekaj let nazaj vozili še Baat vagoni, potem pa pulmani.
Zadnji dve številki ..00 pa bi naj pomenili kateri vlak po vrsti je to v tisti smeri, ampak ker vozne rede vedno spreminjajo, vlake ukinjajo in dodajajo nove, se včasih zgodi, daštevilke ne grejo lepo po vrsti (recimo LJ-Sežana: 00, 02, 30, 18, 06, 08...), lahko pa te vmesne številke označujejo vlake, ki ne vozijo na celi relaciji (recimo LJ-Jesenice: 00, 02, 18, 04, 06, 22, 08, 24, 20, 10, 12... - nižje zaporednje številk so vlaki do Jesenic, višje zaporednje pa so vmesni vlaki do Kranja).
To ni uradno pojasnilo, tako nekako zelo podobno so mi o tem govorili različni prometniki.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

uf, tole sta pa zelo obširna odgovora in predvsem zanimiva
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: Številke vlakov

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Dirigent napisal/-a:Bi lahko kdo razložil, kako se "dešifrira "številka vlaka...npr: kaj točno pomeni številka 2602...itd.

Hvala za odgovor!

Marko
Št. vlaka 2602 pomeni, da je to pač lokalni potniški vlak v notranjem prometu, ja in res je da so potem po dogovoru razdeljeni po progah in glede na kompozicijo med razponom številk 2000 in 6999.

Glede zadnjih številk je pa tako, ja res je da se ob 00.00 uri začne z najnižjo številko samo če potem pogledaš kakšen vozni red, se vidi da to ne drži čisto tako.
Zadnji dve številki ..00 pa bi naj pomenili kateri vlak po vrsti je to v tisti smeri, ampak ker vozne rede vedno spreminjajo, vlake ukinjajo in dodajajo nove, se včasih zgodi, daštevilke ne grejo lepo po vrsti (recimo LJ-Sežana: 00, 02, 30, 18, 06, 08...), lahko pa te vmesne številke označujejo vlake, ki ne vozijo na celi relaciji (recimo LJ-Jesenice: 00, 02, 18, 04, 06, 22, 08, 24, 20, 10, 12... - nižje zaporednje številk so vlaki do Jesenic, višje zaporednje pa so vmesni vlaki do Kranja).

Pomembna je potem predvsem parna/neparna številka.
št. ki se končajo z parnimi števili vozijo v smeri: vzhod / zahod ali jug / sever

št. ki se končajo z neparni števili vozijo v smeri: zahod / vzhod ali sever / jug

Je pa to potem gledano na generalno smer vlaka. Se pravi če gre naprimer bolj iz severa proti jugu kot iz vzhoda proti zahodu dobi praviloma neparno številko.

2602 je potem lokalni potniški iz Ljublane za Sežano :roll: :!:
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4637
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Številke vlakov

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Pomembna je potem predvsem parna/neparna številka.
št. ki se končajo z parnimi števili vozijo v smeri: vzhod / zahod ali jug / sever

št. ki se končajo z neparni števili vozijo v smeri: zahod / vzhod ali sever / jug


Tudo to ne drži vedno.
Npr:tov. vlak Koper - Zalog št. 53201,...03,....05,........17
Koper - Kidričevo št. 51208

Lep dan
Igor
Matej
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 143
Pridružen: 30.09.2005, 16:30

Odgovor Napisal/-a Matej »

Meni je danes naš prometnik odgovoril tako. Smer neba sploh ni pomembna glede na smer vožnje vlaka. Parne in neparne številke se vlakom dajejo glede na smer vožnje, od začetne proti končni postaji ozirami od strani "A" na stran "B". Dodal je pa še to, da je veliko vlakov označenih še "po starem" JŽ sistemu, ko je bil center Beograd.
(Zato naprimer "Pohorc" iz MB štarta z neparno številko in se vrača s parno, prav naj bi bilo pa obratno)
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Matej napisal/-a: (Zato naprimer "Pohorc" iz MB štarta z neparno številko in se vrača s parno, prav naj bi bilo pa obratno)
Možno bi bilo lahko tudi to, glede na to kaj vse velja še iz časov JŽ.

Če gledaš po mojih podatkih gre lahko tudi takole:
Maribor (A-začetek)je sever, Koper(B-konec) je jug po moji razlagi iz severa na jug neparno število in obratno iz juga proti severu parno število.
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
IC-Pohorje503

INTER CITY POHORJE JŽ in SŽ od leta 1992 do zdaj.

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Brzi "Pohorje" Št.Vl. 701/700 Maribor 6.50- Koper 11.35 in 14.20 - Maribor 19.15
(leta 1990/1991/1992/1993), pa potem sprembe ;

IC 503/502 Maribor 7.00- Koper 11.45 in 14.40- Maribor 19.45 (leta 1993/1994)

IC 503/502 Maribor 6.50- Koper 11.45 in 14.50- Maribor 19.50 ( leta 1994-1995)

IC 503/502 Maribor 6.50- Koper 11.50 in Koper 14.50- Maribor 19.54 (leta 1995-1996/1997/1998/1999/2001/2002)

IC 152/153 graz-->Maribor 6.38/ 6.50 (6.48/7.02 za 2003/04)- Koper 11.50 in 14.50 - Maribor 19.54/20.05--->graz (2002/2003/2004)

IC 503/502 Maribor 6.50- Koper 11.50 in 14.55- Maribor 19.54 (2004/2005 ZDAJ)

novo vozni red
IC 503 Maribor 6.50- Koper 11.50 in 14.45- Ljubljana 17.02/17.25- Maribor 19.50 (2005/2006 še ni bo kmalu od 11/12/2005 naprej)

IC 509 iz Ljubljana 18.15- Koper 20.35 (novo) pa IC 508 je isto .
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a milchy »

preprosto - enostavno

vstopni vlaki na Jesenicah so z neparnimi številkami, izstopni s parnimi .... in obratno - vstopni v Dobovi so s parnimi in izstopni z neparnimi ....

vmes je pa itek vse malo 'pomešano' :)
Odgovori