Električna energija na Slovenskih železnicah

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Hulk

pri vožnji navzdol (iz cca 500 mnm na 150 mnm) se seveda porabi malo energije, še zlasti če jo lahko pri zaviranju vračaš.

Koliko pa se porabi v nasprotni smeri?

LP Ljubitelj
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Hulky, tri pulmane lahko kar na roke rineš. Pelji naprimer 1500 ton in se čist po nepotrebnem dvakrat ali trikrat ustavi. Cel šparovec cekinov boš pokuril že pri prvi ponovni speljavi. Potem pa svoje še pristavijo razno-razne dolgoletne počasne vožnje, pa smo tam. Že res da jih letos na tvoji relaciji ni. Veliko preveč pa jih je proti Mariboru in na primorskem koncu.


Bojan, saj v bistvu vem da to ni mogoče. Ampak misel je pa mamljiva. Sicer pa so SŽ zadnjih 15 let itak poligon za sprovajanje norih idej pa se ena več ali manj ne bo poznala.

Drugače rečeno, hotel sem le povedati, da bi bilo potrebno del stroškovne odgovornosti preložiti še na kakšnega drugega akterja, ki ni tako nedolžen pri vsem tem.
Že res da gre na koncu vse iz enega žaklja, vendar, prst o prevelikih obratovalnih stroških je pa vedno uprt le v vleko.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

Ljubitelj napisal/-a:Hulk

pri vožnji navzdol (iz cca 500 mnm na 150 mnm) se seveda porabi malo energije, še zlasti če jo lahko pri zaviranju vračaš.

Koliko pa se porabi v nasprotni smeri?

LP Ljubitelj
Pri vožnji navzgor Db-Jes z 5 pulmani se porabi približno 1600 kWh vrne pa se cca. 10-15%.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

holding napisal/-a:Jej, jej, jej!!!!......

.........In kaj ima pri zgoraj navedenem vodenje prometa???

Morda to, da se 1422 ton težek vlak ustavi pred "Us" brez konkretnega razloga in tudi brez pojasnila. Pa ne me za jezik vlečt. :roll:

Danes je strupen kot..... press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

holding napisal/-a:Jej, jej, jej!!!!

Le kdaj boste skapiral, da je edini namen železnice prevoz .....

in kdo je prevoznik?

Lokomotive pač upravljajo strojevodje.........

Vodenje prometa pa je samo zato, ker se udeleženci v procesu nikakor ne morejo sporazumeti med sabo in zato potrebujejo nekoga, da vseskupaj za silo drži vkup...

Spoštujte VOZNI RED, turnuse, odredbe o zaporah, imejte sposobna vlećna in vlečena vozila, zrihtane infrastrukturne objekte pa boste šparal z energijo...

Bodite v času rednega odhoda pripravljeni za delo......

In kaj ima pri zgoraj navedenem vodenje prometa???
Joj, joj, joj holding seveda je osnovni namen železnic prevoz in to je večina zaposlenih že skapirala ampak beseda prevoz potrebuje še pridevnik. V glavi ekonomista je to VARČNI prevoz, potnik si želi UDOBEN, VAREN in KVALITETEN (točen) prevoz, ostali uporabniki si želijo CENOVNO UGODEN IN ZANESLJIV prevoz.... Torej vsak ima svoj pogled na prevoz. In naloga zaposlenih je, da zagotovijo prevoz po želji uporabnikov.

In kaj ima pri tem vodenje prometa?! Kar precej bi jaz dejal saj lahko pri vseh zgoraj navedenih pridevnikih izdatno pripomorejo tudi zaposleni v vodenju prometa.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

in zakaj ste prepričani, da se vlaki na signalih ustavljajo brez konkretnega razloga?

Velikokrat se tudi zgodi, da vlak stoji pred signalom zaradi čakanja na zagotovitev prepeljevalne poti (jo pač zaseda premik, uvoz, ...ipd.

Zato, da privarčujejo energijo zaradi brezveznih postankov, so Avstrijci že pred dobrimi dvajsetimi leti ukinili prepeljevalno pot. Pri nas pa za ysak slučaj garantiramo vsakemu vlaku (srtojevodji) še 100 metrov prostosti od rdeče luči in balize naprej.

Velikokrat se zato stoji, tudi z 1422 tonami...

A mate jajca???
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

holding napisal/-a:in zakaj ste prepričani, da se vlaki na signalih ustavljajo brez konkretnega razloga?

Velikokrat se tudi zgodi, da vlak stoji pred signalom zaradi čakanja na zagotovitev prepeljevalne poti (jo pač zaseda premik, uvoz, ...ipd.

Zato, da privarčujejo energijo zaradi brezveznih postankov, so Avstrijci že pred dobrimi dvajsetimi leti ukinili prepeljevalno pot. Pri nas pa za ysak slučaj garantiramo vsakemu vlaku (srtojevodji) še 100 metrov prostosti od rdeče luči in balize naprej.

Velikokrat se zato stoji, tudi z 1422 tonami...

A mate jajca???
Holding imamo oči in z njimi gledamo. Imamo možgane in z njimi razmišljamo. Torej v večini primerov lahko ugotovimo kdaj je bil postanek upravičen in kdaj ne.
Daj še povej zakaj si napisal strojevodji v oklepaju. Imaš mogoče kaj proti strojevodjem?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Imamo jih. Tisti ki se pred signalom ne more ustaviti, ga tudi 50 metrov ne reši. Ker je v takem primeru hitrost velika in zaustavna pod daljša. Tudi ne vem primera, kjer bi ta prepeljevalna pot igrala ključno vlogo. Sicer pa je postaj s stalnim premikom bolj malo. Predpis pa tudi določa koliko prej se mora premik ustavit. In tega se vlakovni odpravniki držijo.

Holding, poglej. Iz prakse strojevodja vedno prejkoslej vidi zakaj je bil ustavljen. Ali je šlo za srečanje s potniškim vlakom na postaji kjer ni podhoda na perone, ali je pred njim kakšen drug vlak ki ga ovira ali pa kaj tretjega. Razlog se hitro pokaže. Če ga pa ni, potem pa avtomatsko sklepa, da je nekdo pozabil pravočasno stisnit tipke na mizi. To še posebej pride do izraza kjer so postajni NPR, kjer se pred postavitvijo vlakovne poti morajo še prej zavarovati prehodi. Te stvari se ne dogajajo ravno redko.

Hočeš primer?

Vzemimo postajo kjer je odjavni razmik med naslednjo postajo dolg 6 minut. Vlak se ustavi pred uvoznim signalom, nakar dobi zeleno luč. Vlakovni odpravnik kaže z rokami, češ čakal si odjavo. Vse lepo in prav. Vendar ko po tistih 6 minutah prideš na naslednjo postajo, te čaka "zelen prevoz", čeprav je naslednji odsek dolg za 11 minut vožnje. Postaja pa seveda prazna. Kakšno odjavo si potemtakem čakal? Helikoptersko?

Ali pa konkreten primer 1422 tonske mase na kolesih. Njamanj pol ure ni šel pred tem vlakom noben drug vlak. Vseskozi samo "zeleno". Potem pa prideš na določeno postajo kjer te čaka signal v legi "stoj" in nato po 2 minutah seveda sprememba na "zeleno". Pred teboj ni nič, vlak iz nasprotne smeri si srečal eno postajo prej, nato spet nič. Naslednjih 20km spet vse brez posebnosti. Le kje je potem tičal razlog zaustavitve. To ni izmišljen posamezen primer. To se redno dogaja, in to je tisto kar žuli.
Pa še to. Strojevodja mora obrazložiti slehrno nenadejano zaustavitev vlaka, bodisi zaradi njegove napake ali zaradi motnje na lokomotivi. Če zaustavi vlak iz prometnih ozirov, ni potrebno nobenega pojasnila. Krije ga zapis ASN na brzinomernem traku. In nihče nima "jajc" vprašati zakaj je na določenem mestu 1422 ton težak vlak stal.

lp
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Samo da ne bo prišlo do pretepa :wink: - holding verjetno še ni videl, kakšna je razlika v porabljeni energiji med vlakom, ki je kolikor toliko tekoče vozil in vlakom, ki je vozil z veliko zaviranji, bohnedej, postanki...!
LPB
Uporabniški avatar
Mirče
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 19.11.2005, 16:26

Odgovor Napisal/-a Mirče »

Kaj čemo tako je vse sorte prometnikov nas je eni so pri stvari drugi ne.Imate pa tudi vi razne Brašniče in podobne legende.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Mirče napisal/-a:Kaj čemo tako je vse sorte prometnikov nas je eni so pri stvari drugi ne.Imate pa tudi vi razne Brašniče in podobne legende.
Jaooou.... #-o :mrgreen:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
hulk
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 599
Pridružen: 23.09.2005, 9:30
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a hulk »

Mirče napisal/-a:Kaj čemo tako je vse sorte prometnikov nas je eni so pri stvari drugi ne.Imate pa tudi vi razne Brašniče in podobne legende.
Tako je. Razni tiči so med nami tako kot povsod toda ne morem mimo ugotovitve, da je kvaliteta med prometniki v zadnjih 10-ih letih v upadu. Včasih je prometnik pričakal vlak na točno določenem mestu z zapetimi gumbi na suknjiču, poravnano kravato, s kapo na glavi......zdaj, če se sploh pojavi ga je možno videti brez kape, odpetega, z zavihanimi rokavi, z mobitelom ob ušesu.... Seveda niso vsi taki, da se razumemo ampak včasih takih sploh ni bilo.
nancy
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 46
Pridružen: 25.01.2007, 20:02

Odgovor Napisal/-a nancy »

Vidim, da ste se danes spravili na prometnike! A strojevodje se ne vidite? Berete časopis, počivate, zehate, kadite, poleti na pol goli in še bi lahko naštevala! Je pa za "prepozno" postavljeno vozno pot, pa je lahko več dejavnikov! Lahko se zgodi, da pride do napake na kretnici ( so stare in dotrajane), postavljalne mize ne delujejo več tako kot bi morale ( ni zahtevanega učinka in je potrebno vse ponovit) in še je takšnih možnosti! Če pa ste že takšni heroji, zakaj nihče ne omeni, da tudi zaradi vaših napak občasno kakšen vlak stoji pri kakšnem signalu? Ne vsega prelagat na druge! Vsi smo ljudje in vsi delamo napake!
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Jembah »

Potne liste nazaj uvest pa bo vse spet približno vredu, hitro se bo zmanjsalo stevilo izgovorov v smislu "nimam kontrole kretnice" :wink: .
nancy
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 46
Pridružen: 25.01.2007, 20:02

Odgovor Napisal/-a nancy »

Se vidi, da gledaš samo svoje delo! Sicer pa nima smisla debatirat s takšnimi kot ste nekateri strojevodje, saj nikoli ne date prav drugim! Ustvarite si svoje mnenje in vas niti tank ne prestavi!
Odgovori