Menjava bandažev kolesnih dvojic

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

Končno je prišla na vrsto za preureditev tudi tale tema.
Tema o menjavi bandažev kolesnih dvojic je dobila ogromno razsežnost in za 98% tega gradiva je zaslužen zgolj Tono.
Vse pohvale Tonotu, za res, več kot odličen in obširen prispevek.

Moderator Dolfe





Vaaaau, uganka je ostala neodgovorjena več kot 28 mega milisekund :) Je očitno prava taktika, po forumu pisati v nočnih urah :)

Planet, odgovor je pravilen, pogledal sem skozi pralno odprtino na levi strani. Mašinca pa je 33-037.

Torej lahko nadaljujemo :)

33-037 si je od silnih naporov preglodala podplate, in je zato nujno potrebovala nove šuhe. V muzeju v Šiški te dni po vrsti demontirajo in montirajo osi, bandaže pa menjujejo strokovnjaki delavnice Ptuju!

Pa si oglejmo, kako to izgleda!

33-037 na "klocnih"...
Slika

še tablice, da bomo čez 30 let vedeli, kam spadajo fotografije...
Slika

in predmet včerajšnjega posega - četrta pogonska os z izrabljenim bandažem, ki jo je bilo potrebno demontirati...
Slika

tretja os je, tako kot peta, že obnovljena...
Slika

"osvetljevalec" Dare...
Slika

brez pajsarja ne gre...
Slika

Da bo bolj jasno, česa se četverica neustrašnih majstrov v Šiški gre: lokomotivo so z osjo, ki jo bodo demontirali, zapeljali na pogrezni kanal...
Slika

Sneli so podveze in odstranili zagozde, nakar sledi spust osi v kanal. Os se je rahlo zataknila v ležajih, zato ji je bilo potrebno "malce" pomagati...
Slika

Dare pri finomehanskem delu...
Slika

že gre...
Slika
Zadnjič spremenil Tono, dne 28.01.2011, 11:52, skupaj popravljeno 2 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a Tono »

...in os je bila kmalu v "kleti"...
Slika

še en škljoc...
Slika

Po tirnicah, ki jih vidite pod dvižnim vozičkom, se os prepelje na sosednji tir...
Slika

se že pelje...
Slika

Dare je zmagoslavno dvignil roke :)
Slika

in os je kmalu pokukala na plano...
Slika

potrebno je bilo še umakniti tira čez kanal...
Slika

tukaj sicer začasno stanuje...
Slika

tako, pa je os zunaj...
Slika

še malo...
Slika
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pa smo zmagali!
Slika

Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!

Ob tej priložnosti sem poslikal še osne ležaje, ki zahetvajo strokovno mazanje ustrezno usposobljenih, predvsem pa preverjenih in moralno-politično neoporečnih kadrov :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Slika

Sledi še kak filmček ali dva!

Toliko zaenkrat, iz Šiške za forum vlaki.info ekskluzivno poroča Tono!
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

odlična reportaža Tono... =D>
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono napisal/-a:
Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!
Ali bo tudi...

"S Ptuja za forum vlaki.info ekskluzivno poroča Tono." :?:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Upam da sledi reportaža tudi od tam!
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
Bi bilo zelo zanimivo videti, kako se menja venec v praksi.
Tono napisal/-a:Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!
Mimogrede, sila nenavadno je to, da čeprav gre v drugo železniško delavnico in da so tiri speljani direkt iz delavnice v delavnico, se bo kolesna dvojica peljala po cesti in ne po železni cesti :evil: :evil:
Goran
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a Tono »

železocestnik napisal/-a:
Tono napisal/-a:
Od tod bo šla os na tovornjak, pa hajd na Ptuj!
Ali bo tudi...

"S Ptuja za forum vlaki.info ekskluzivno poroča Tono." :?:
Dragi moj ŽC,

veš da berem tvoje misli :)

A o tej lokaciji si tuhtal?
Slika

Tukaj se je danes pojavilo črno vozilo in mož v ledermantlu(TM)...
Slika

Šel sem po sledeh izginule kolesne dvojice oz. druge gonilne osi. Prijazni fantje iz ptujskega CDja so mi razkazali firmo...
Slika

in pomagali najti pogrešani predmet...
Slika

ob katerem so bili shranjeni sneti obroči dvojic št. 3 in 5...
Slika

Mimogrede sem srečal stare znance...
Slika

Naj še kdo reče, da na Ptuj ne vozi muzejski vlak :mrgreen: S tem, da smo ga dobili po delih :mrgreen:

Aja, pa en gospod vas pozdravlja...
Slika

A pokažem še pripadajočo ključavnico, in tisto kar se ključavnice drži?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a bart »

Tvoji fotoreporti so C A R S K I !

Fotkič pa sam nucej, se bo prej znucal. :mrgreen: Ob pogostejši uporabi bo hitreje čas za novega.

Slikam, pa čisto nič ne manjka. Povedo več kot tisoč besed.
Pa še vprašanja:
Koliko časa pa je sama operacija trajala?
Kako so gnane navojne palice (polži), ki so spustile ploščad vozička? Elektro ali na ročni pogon. Prenosi so pa gotovo zobniški.
Kje točno je ta kanal? Da ga naslednjič pogledam
Hvala za prispevek in odgovore.

Jernej
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

Zdravo Bart,

naslednji filmček odgovarja na večino tvojih vprašanj. Pogrezni kanal se nahaja v šišenski kurilnici na zadnjem in predzadnjem tiru z desne, gledano iz okretnice proti stavbi. Štirje "špindli" ali vretena po slovensko, so gnana z elektromotorjem in z verigo, voziček, ki stoji na tirnicah, pa se s pomočjo elektromotorja tudi premika. Pogrezni kanal je tudi delno ohranjen v kurilnici Nova Gorica. Sam postopek demontaže osi je kar dolgotrajen, saj je potrebno lokomotivo razvezati - sneti drogovje in demontirati vse pritrdilne elemente osi. Sam spust osi pa traja kakih pet minut! Moj posnetek se začne po tem, ko se je kanal že malce spustil. Takoj po pričetku spuščanja je namreč os hotela obviseti v zraku, zato ji je bilo iz ležajev potrebno malce pomagati z doooolgim "pajsarjem"! Kako tako "pajsanje" izgleda imam pravtako posneto :)

Pa si oglejmo, kako poteka spust osi...

Povezava na video

Če bo sve po sreči, in če bo seveda čas, sledi še ena poslastica...

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a bart »

Tono seveda bo čas [-o< . :oops:

Pa hvala za odgovore.

Jernej
AEE_Express
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 16.03.2010, 11:24

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a AEE_Express »

@tono!

še slike za delavec Ptuj , rad vidim... zelo res zanimivo! :D
miha30
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 387
Pridružen: 29.11.2010, 20:40

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a miha30 »

Na kakšen način pa je bandaž fiksiran na kolo? Ga segrejejo do žara in naprešajo gor?
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a Tono »

Bandaž se segreje na plinskem gorilniku ter se natakne na kolo. Z zadnje strani je zavarovan z zakovnim obročem, na koncu se dvojica prestruži na karuselni stružnici.

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

miha30 napisal/-a:Na kakšen način pa je bandaž fiksiran na kolo? Ga segrejejo do žara in naprešajo gor?
Do žarjenja pa ne bi bilo zdravo segrevati venec. Če me spomin ne vara, bi za jeklo bila varna temperatura še nekje okoli 300-400°C sicer pride do prehudih poškodb v strukturi materiala, kar seveda lahko vpliva na kasnejše vozne lastnosti in tudi na varnost.
Goran
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Parna lokomotiva - opis delov in delovanje

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Gorchi res je,ampak pri zaviranju pride na obroču kolesa tudi do bistveno višjih temperatur.Imam neko Ameriško literaturo,ki govori o krepko preko 1000 stopinj F,kar bi bilo po naše preko 540 stopinj C.Tako da......... :-k
Kolesa vem,da hladno prešajo na osi,za bandaže bi moral pa Štojsa vprašati.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Odgovori