Menjava bandažev kolesnih dvojic

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tono...

Slika

...ali se kaj dogaja s kolesnimi dvojicami :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

Dogaja, dogaja...

Pričakujem, da bosta št. 1 in 4 preobuti do konca tedna.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Čuj Tono, a nista tista kolesa na kolesni dvojici nekam vsaksebi?

Pa nekakšne grabljice na gredi?

Pa to bi lahko uporabil za uganko, ali je tudi ta kolesna dvojica bila na "remontu" na Ptuju :idea:

Pa še nekaj...ali kdo ve, kaj je pomenilo "remont" v času črno-žolte monarhije?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

ŽC,

vsak dober avto, in celo tudi bemfl, ima negativni šturc. To pomeni, da kolesa spodaj stojijo narazen (obratno kot pri Tatri). Takšna geometrija koles bistveno izboljša lego v ovinkih. In ker je triintridesetka hitra mašina, rabi ustrezno lego koles.

Grabljice pa so prototipna izvedba za kombajniranje trave med tiri, tako da odpade kemični vlak

Tol'ko za hec :mrgreen:

Dvojica je čisto fajn, samo kanonov objektiv jo je malo usločil. Na gredi pa je črni polivinil, da ne bi kak "ubačeni element" poškodoval ležajnih površin.

O remontu pa nas prosim razsvetli.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, sskj ti ne da odgovora :lol: :lol:

link: http://bos.zrc-sazu.si/cgi/a03.exe?name ... emont&hs=1

Moraš pogledati v kakšen star nemško slovenski slovar...

recimo tegale...

Slika

kjer najdemo pod R...

Slika



...dostavljanje konj na komisijo za dopolnovanje vojaških konj :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

Pozdravljeni,

medtem, ko ŽC brska po starem papirovju, obnova kolesnih dvojic parne lokomotive 33-037 lepo napreduje.

Ptujčani so v glavnem zaključili svoje delo - 1. in 4. kolesna dvojica sta preobuti, v Šiško bosta predvidoma dostavljeni do torka naslednji teden.

Pri demontaži kolesnih dvojic z lokomotive se je izkazalo, da je en od osnih ležajev potreben popravila. In tako so se strokovnjaki iz CD Moste - ing. Marko Hvale, Šimo Barukčić in Robert Lemut, ki sicer v Šiški popravljajo, vzdržujejo in preglejujejo parne lokomotive Slovenskih železnic - lotili dela. Fotografije mi je posredoval Miran Vrbinc, strokovni sodelavec in restavrator v Železniškem muzeju, za kar se mu na tem mestu zahvaljujem.

Pa si poglejmo, kaj se je dogajalo v zadnjih dneh!

Na bronasti kolesni ležaj je bilo potrebno naliti belo ležajno kovino...
Slika

ležajna školjka se obda z modelom...
Slika

priprava na nalivanje bele kovine...
Slika

Slika

v peči se pripravlja talina...
Slika

Slika

ogrevanje ležajne školjke...
Slika

Ing. Hvale se je lotil nalivanja bele kovine...
Slika

Slika

Slika
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

Sledila je naslednja stopnja obdelave ležaja - struženje.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Sledi fina obdelava - tuširanje. Seveda sledi tudi nadaljevanje reportaže. Dela je še veliko, in prava vožnja v aprilu ni več daleč. Zato vsem, ki se trudijo okoli 33-037, želim obilo uspeha.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
bikec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 151
Pridružen: 30.03.2010, 18:06
Kraj: Lj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a bikec »

Kakšna pa je sestava te bele kovine?
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:hmm S temi ležaji je zmeraj sranje.Nekaj se dela narobe.Mažejo se redno,res se da vsa pažnja na te ležaje.Ali olje ni ta pravo,.......Ker v obesne ležaje vlečnih motorjev,se naliva Hidra olje pa se ne spomnim kakega sranja (sem pa tja seveda).Priteče kak Viskulit iz zobniškega dela pa zapaca,da bi bile pa take štorije in baldorije kot na pari pa niti pod razno.Ker star kurjač mi je pravil,da se samo smeje kaj se dela.Mašina ko je opremljena,mazalnega dela nimaš kaj tikat niti gledat 100km.Mi pa za vsakim kurnikom kjer stojimo,tekamo z unimi kanticami kot prfuknjeni.Nekaj močno ne štima.
Zdaj mi pijejo živce električne sheme pa tokokrogi,ma bo prišel čas ko bom imel čas tudi to stuhtati.

Bikec sestava kovine. :-k Belo zlato definitivno NI,čeprav račun pride taki. :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

Nurmi napisal/-a:...Mi pa za vsakim kurnikom kjer stojimo,tekamo z unimi kanticami kot prfuknjeni...
Komentar tedna, prijatelj :)

Ležaj ni bil zariban ali staljen, na enem delu je bila manjša poškodba, pa so se odločili za prelitje. Drugi pa so bojda v redu. Bom šel jutri malce pogledati kako in kaj.

Okoli mazanja je cela znanost. Če se prav spomnim, se je lani na 25-026 pred sezono demontirala ena od dvojic, ker je zajedlo os, sicer pa kasneje ni bilo nobenih težav. Je pa res, da smo porabili kar nekaj kanglic olja.

Zdaj pa naj primem še bikca za rogé in mu podam odgovor: kot ležajna kovina se je za ležaje parnih lokomotiv v glavnem uporabljala legura (zlitina) WM80 s sestavo:

80 % kositra (Sn)
12 % antimona (Sb)
6 % bakra (Cu)
2 % svinca (Pb)

Več o ležajni kovini lahko prebereš na nemški Wikipedii: http://de.wikipedia.org/wiki/Lagermetall

Kaj pa so naši fantje vrgli v peč, pa moram pobarati.

Lp,

Tono

PS: @Nurmi: daj mi prepusti elektriko :)
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
bikec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 151
Pridružen: 30.03.2010, 18:06
Kraj: Lj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a bikec »

Hvala Tono!
Kako hitro se pa znuca tak ležaj približno?
Sama vprašanja so me :roll:
Zelo zanimiva reportaža, le tako naprej =D>
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

Bikec,

ni za kaj.

Kako hitro se ležaj znuca? Nimam pojma :) Ene so ukradli, tu in tam pa je kak ležaj nepričakovano spustil dušo. V splošnem lahko rečem, da bi ležaji morali, ob primerni kakovosti izdelave in ustreznem vzdrževanju seveda, ter glede na prevoženo kilometrino muzejskih lokomotiv, zdržati čas med revizijami. Je pa ogromno faktorjev, ki vplivajo na trajnost, glavni pa je seveda človeški. Če ne naliješ olja, če v oljno posodo pada umazanija ali pa v ležaj pride voda, če je kaj narobe z iglami ali tenji, potem je veselja lahko hitro konec. Okvara ležaja - npr. stalitev kakšnega osnega ležaja pomeni zelo veliko popravilo in temu primerne stroške. Zato je vzdrževanje ležajev eno od najpomembnejših opravil kurjača oz. strojevodje. Kot je Nurmi že zapisal, skoraj pri vsakem kurniku se potipa, ali se ležaji kaj grejejo in ali je v posodah dovolj olja.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Tono »

Naj se še enkrat vrnem na sestavo ležajev. Verij Švajgar v svoji knjigi "Železniška vozila" na strani 349 piše:

"Školjke (ležajne školjke, op. p.) so sestavljene iz rdeče kovine , ki vsebuje 80 % bakra, 9 % kositra, 3 % svinca in 8 % cinka; ulitek iz bele kovine za lokomotive pa je sestavljen iz 84 % kositra, 5 % bakra in 10 % antimona. Obstojajo tudi manj vredne bele kovine, se pravi z manjšo vsebino kositra in večjim odstotkom sinca. Toda svinec nikakor ni in ne more biti nadomestilo za kositer."

In da bo bolj jasno, kako izgledajo osni ležaji, prilagam nekaj fotografij, pred dobrim mesecem posnetih v Šiški...

Slika

Slika

Slika

Slika

Še razlaga: ležaja na slikah sta obrnjena na glavo, ušesa pridejo torej obrnjena navzdol. Na fotografijah se lepo vidijo luknje za mazanje in oljni kanali, na zadnji fotografiji pa se poleg ležaja lepo vidi spodnji del, ki izgleda kot en karter za olje. Vanj je vstavljena blazinica, ki s pomočjo tenjev srka olje in od spodaj maže os. Nekoč so blazinice izdelovali iz ovčje kože, danes pa iz nekega sinteničnega materiala. Ob priliki poslikam še ta nujno potrebni sestavni del lokomotive, če pa bo interes, pa se bomo podrobeje posvetili tudi ležajem.

Še to: kolesna dvojica št. 1 je danes srečno s Ptuja prispela v Šiško, v četrtek sledi še transport dvojice številka 4. Ptuj je zaenkrat svoje delo zaključil, zato se reportaža seli v Šiško.

Lp,

Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
bikec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 151
Pridružen: 30.03.2010, 18:06
Kraj: Lj

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a bikec »

Tono napisal/-a: 80 % kositra (Sn)
12 % antimona (Sb)
6 % bakra (Cu)
2 % svinca (Pb)
Obraba me je zanimala prevsem zato, ker se omenjene kovine (razen Sn) rutinsko merijo kot onesnaževalci v rečnih (in moskih) vodah. Bi bilo zanimivo vidt, če so ble v časih parne vleke te koncentracije ob progah kaj višje.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Menjava bandažev kolesnih dvojic

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:lol:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Odgovori