Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

Tin€ napisal/-a:Borsig, ti nas tole futraš po kaplicah, ti bomo dali rdeč karton ali pa te poslali v vlado, da nam boš tako počasi serviral vladne reforme (pokojninski zakon bi bil sprejet šele, ko bi šli v penzijo trenutno še nerojeni otroci :mrgreen: ).

Za fotospremljanje in reportažo pa =D> =D> =D>
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Po kapljicah?
Tudi počasi se daleč pride! :twisted:

Ker so (ste) eni že nekam nervozni, bomo v kratkem nadaljevali!
8)
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

O: 1044

Slika

Slika


Pri cestnem prehodu pred krajem Paška vas.
Tukaj se je najdlo kar nekaj »pametnakovičev« ki so prečkali progo z avtomobili pri zaprtih polzapornicah!!!

Slika


Postajališče Paška vas

Slika


Km 27,3 v kraju Skorno, kjer se od glavne ceste proti Šoštanju odcepi cesta za Skorno pri Šoštanju.

Slika

Slika

Slika

Slika


Podvoz pod že omenjeno glavno cesto za Šoštanj

Slika

Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

O: 1047

Slika


Še eden »paparazzi« !
Kasneje sem zvedel, da je tudi član foruma, sicer po lastnih besedah neaktiven - @motornik

Slika


Še dve kar med vožnjo

Slika

Slika


Čakanje na vlak so mi krajšale ribe, ki so se veselo premetavale po tej reki.
Še nekaj let nazaj je zaradi usnjarske industirje v bližina bila to mrtva reka!
Sedaj pa rib ne manjka!

Slika

Slika


Most pred tunelom »Skorno«

Slika

Slika

Slika


Most je zdržal!

Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

O: 1047

Km 30,6, 145 metrov dolg tunel Skorno
Tudi tukaj so tovor prekladali s hidravliko levo-desno.

Slika


Nizko!

Slika


Notr je pod budnim očesom zbranih fotografov uspel prit!

Slika


Kaj pa na drugi strani ven?

Slika


Reagen je zunaj...

Slika


... spremljevalni vagon tudi...

Slika
... zaenkrat zgleda v redu...


Eni majo med službo cajt fotografirat!!! A ne Rudi!

Slika


... pa je zunaj! Tovor in tunel sta srečanje preživela brez praske!

Slika

Slika


Iz oči v oči!
Z Rudijem sva imela med vožnjo celo tolko časa, da sva ugotovila, da taho na Reagenu in v mojem vozilcu prikazujeta isto hitrost! Vratolominh 10 km/h!

Slika


:arrow: :arrow: :arrow:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 1067

tango napisal/-a:Hehe, največjo grožnjo ti verjetno predstavljajo naprotniki TEŠ-a. Upaj, da jih tale tovor ne bo preveč zrajcal v negativo.. :P



_Borsig_, poglej navodila na ZS in se daj čimprej zavarovati pri "naši" zavarovalnici, kjer je zavarovana cela MRS Štajerska...

Ko bodo davkoplačevalci zvedeli, da je bil kupljen za 20 mio, bo hudič...

Ja, to je stator in rotor za TEŠ 5...a kdo ve, kaj manjka :old


Tale generator (800 MW) je "umirjen" (vrti se samo rotor) v elektrarni Schwarze Pumpe (spodnjelužiška srbščina: Čarna Plumpa) v Nemčiji...ja, seveda je od Siemensa...

Slika

vir: wikipedija

Po wikipediji mora TEŠ 5 proizvajati več kot 300 MW, glede na to, da je hlajen z vodikom in 300 MW je meja nad katero so izvedbe s hlajenjem z H-jem generatorja...



princip delovanja generatorja...

http://www.walter-fendt.de/ph14d/generator.htm

PS:fotke iz Nemčije so trenutno v karanteni...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:
vir: wikipedija

Po wikipediji mora TEŠ 5 proizvajati več kot 300 MW, glede na to, da je hlajen z vodikom in 300 MW je meja nad katero so izvedbe s hlajenjem z H-jem generatorja...
p...
No, tole ne verjamem, da povsem drži. Trboveljska TET ima 125 MW generator, ki je ravno tako hlajen z vodikom.
Res pa je, da ni Siemensov, ampak neki Poljski jajc.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4118
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a mkx »

Dolfe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:Po wikipediji mora TEŠ 5 proizvajati več kot 300 MW, glede na to, da je hlajen z vodikom in 300 MW je meja nad katero so izvedbe s hlajenjem z H-jem generatorja...
p...
No, tole ne verjamem, da povsem drži. Trboveljska TET ima 125 MW generator, ki je ravno tako hlajen z vodikom.
Res pa je, da ni Siemensov, ampak neki Poljski jajc.
Tip hlajenja nima direktne veze z močjo. Ti lahko z vodikom hladiš tudi motor v MoKo Đurici :idea: ... je pa res, da je izbira hlajenja odvisna od razsežnosti in moči generatorja/motorja. Če je moč velika, sočasno pa dimenzije (relativno) majhne, potem je odvajanje toplote lahko problematično že zaradi same toplotne prevodnosti vseh materialov v generatorju. In če je generator fizično (absolutno) velik, potem velikost dodatnih postrojenj (potrebnih za indirektno hlajenje) ne vpliva toliko kot pri majhnih motorjih (kam bi recimo vtaknil hladilnik in kompresor za vodik v MoKo Đurico :?: ...).
Drugo pa je, da se električna upornost povprečnega materiala v generatorjih povečuje z višanjem temperature, kar pomeni da je že s stališča izkoristka smiselno hlajenje na čim nižjo temperaturo. S tem se ekonomsko izplača večja investicija v hladilni sistem generatorja.
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Po podatkih prof. dr.-ing. B. Ponick-a iz Uni Hannover, naj ne bi bilo več zračnega hlajenja generatorjev preko 300 MW.
Hlajenje z vodikom pa se naj bi pričelo okoli 250 MW in "potegnilo" izjemoma celo do okoli 1600 MW, vodno hlajenje pa "štarta" okoli 500 MW dalje...

http://www.tfd.uni-hannover.de/fileadmi ... erator.pdf

glej folijo 4.26
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

O: 1186

Postajališče Florijan

Slika

Slika


Zapornice so se pred prihodom vlaka že ponovno odprle (!?!), zato je osebje ročno ustavilo promet!

Slika

Slika

Slika

Slika


Stric na zadnjem vagonu je od tunela dalje imel družbo!
Ampak ker je on govoril nemško, naša dva pa ne, ...

Slika


Še zadnji večji ovinek

Slika


Ravnina pred Šoštanjem

Slika


Delegacija že čaka na prihod

Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

O: 1192

Uvoz in kratek postanek na postaji Šoštanj

Slika

Slika


Tehnična risba na tovoru

Slika


In podatki:
Stator in rotor bloka 5, Thermoelektrarne Sostanj,
Dimenzije 826 x 395 x 396 cm
Btto za Netto teže: 261,6 ton
Country of Origin: Deutschlad
In verjetno, ampak ne dokazano:. Made in China : -)

Slika


V ozadnju TEŠ, njegov novi dom

Slika


Kratek postanek in že gre naprej

Slika


Izvidnica na čelu vlaka

Slika
»Kdor se ni skil, si je sam kiv!« In posledično na fotografiji!

Izvoz ...

Slika


... in še nekaj metrov do industrijskega tira.

Slika


Le od kod ti trije opazujejo dogajanje:

Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

O: 1196

TAM ZGORAJ!

Slika


Po teh tirih baje že niso vozili cca. 15 let.

Slika


Počasi in previdno

Slika


Prvi prehod

Slika


Dovolj široko in dovolj visoko

Slika

Slika

Slika

Slika

Ozko in nizko!

Slika


Upam da so pravilno izmerili!


Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

O: 1217

Detalji spremljevalnega vagona

Slika


Stranjske table so odstranjene, okno za opazovanje se tudi zapre v normalno širino vagona

Slika


Vse stoji! Čaka se na ključe vrat (majhen nesporazum znotraj podjetja?)

Slika


Z leve proti desni: paparaci ki piše to poročilo, Darko - član DLŽiŽE Ce in stric, ki je ves čas sameval na zadnjem delu vlaka.

Slika


@motornik se skriva za svojim fotoaparatom

Slika


Prispeli so ključi, vrata so zaškripala ...

Slika


... po cesti tudi en izredni prevoz!

Slika


Po komandi: »Forzihtik wajter« se kolos ponovno premakne

Slika


Promet ustavljen
Slika

:arrow: :arrow: :arrow:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

O: 1224




Klik, klik, klik, ...

Slika


Cesta blokirana!

Slika


A bo šlo skoz???

Slika

... za dlako...

Slika


... res ni veliko prostora ...

Slika

Slika

Slika


... ta ima prostora na pretek!

Slika


Kolona na eni strani.

Slika


Še malo

Slika


:arrow: :arrow: :arrow:
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Glede na to, da je _Borsig_ po kosilu malo zadremal, lahko končamo naš OT...


Dolfe napisal/-a:
železocestnik napisal/-a:
vir: wikipedija

Po wikipediji mora TEŠ 5 proizvajati več kot 300 MW, glede na to, da je hlajen z vodikom in 300 MW je meja nad katero so izvedbe s hlajenjem z H-jem generatorja...
p...
No, tole ne verjamem, da povsem drži. Trboveljska TET ima 125 MW generator, ki je ravno tako hlajen z vodikom.
Res pa je, da ni Siemensov, ampak neki Poljski jajc.


Podatke sem navedel iz wikipedije, ki veljajo za današnje razmere...

Me je pa Dolfe prisilil, da sem šel pogledat v eno staro knjigo iz leta 1968 (K. Schröder:Die Kraftwerkausrüstung)...

Da ne bo čisto OT, sem poiskal enofazni generator (tako imenovan železniški generator, ker je take uporabljala DB; 16 2/3 Hz).
V tistih časih (v 60-tih letih) je bil največji enofazni generator moči okoli 60 MW z zračnim hlajenjem. Ko pa so uporabili za hladilno sredstvo vodik, so lahko zgradili 138 MW generator (Siemens) primernih gabaritov...

Slika


Vidimo, da se z Dolfetom ni za hecat...obvlada lokomotive (diesel, električne...samo za parne bi moral še iti k Tonotu na "šnelkurs"...tisto, da mu je pomagal vagati "ta težko knjigo", ne velja :lol: ), poleg tega pa ima še insajderske informacije iz elektro distribucijskega sistema :wink: :pamet

Bom moral biti drugič previdnejši :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
blay
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 26
Pridružen: 17.05.2011, 19:21

Re: Izreden tovor Celje - Šoštanj - 21.05.2011

Odgovor Napisal/-a blay »

Znimivo, da vozijo stator in rotor skupaj. Najbrž ne zaupajo montažerjem :lol: . Že pri malih generatorjih so običajno posebej zaradi nevarnosti poškodb ležajev in ohranjanja izolacijske trdnosti. Pa morebitne obnove le te.
Glede hlajenja je pa tako. Z večanjem moči električnih strojev se manjša njihova prostornina in s tem možnost odvajanja izgubne toplote. Vodik je redek pri malih zadevah, omogoča pa ene 3krat boljše hlajenje napram zraku.
So pa z plini, helijem začeli hladiti američani v 50-60 letih. Uvajati so ga začeli kot predpripravo za velike-orjaške jedrske centrale. Pa ni bilo nič ne z centralami, puščajoči Helij pa je raztapljal grafitne krtačke. Tam pa bojda plačaš za pol in potem, pa je bilo vse hitro nadomeščeno z vodo. Zanimivo, da sedaj v Evropi ponavljamo napake?

LP
Odgovori