Blatne toplice so samo rezultat neustrezno grajene/rekonstruirane proge, slej ko prej bi se pojavile. Sicer pa je v poglavju o remontu tunelov na Primorski progi dostop do zanimive diplomske naloge, kjer lepo piše kako bi se naj gradilo/rekonstruiralo proge.Dolfe:
Za hitro primerjavo si oglej stanje gorenjske proge Ljubljana - Jesenice, od kar kot stalnica vozijo po njej Taurusi, s svojimi 22,5t/os.
Bom še enkrat povedal nejevernim bučam, merodajne so dinamične obremenitve, te so odvisne od hitrosti in vrste podvozja. Ker je žakelj denarja končen (omrežje je dolgo cca 50 km!) in je grozilo zaprtje rudnika zaradi nekonkurenčnega prevoza z državnimi železnicami so ustanovili privat podjetje. Na osnovi pametnih primerjalnih meritev so lastnikom proge pokazali, da bodo novi vagoni s 30t/os in hitrostjo 50 km/h povzročali enake dinamične obremenitve kot stari s 25 t/os pri nekoliko višji hitrosti. Seveda so morali popustiti, kajti drugače bi lahko zaprli rudnik s kapaciteto preko 30 Mton rude in posledično vso 50 km omrežje prog. Drugače pa je vsaj zgornji ustroj proge povsem enak kot pri ans za novogradnje in remonte z osno obremenitvijo 22,5 t/os (1667 pragov/m in tračnice UIC 50?/54 (to je po spominu). Skratka nič posebnega, le dožinska obremnitev mora znašati kakih 12 t/m, ker ima vlak 68 vagonov in dve lokomotivi, rekonstruirane postaje pa samo 750 m dolžine.
Za razliko od stanja na JŽI RSVN pa prevozov ne tretirajo kot IP.
LPL