Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

bronz napisal/-a:...je pa nekaj novega od lani............. =D>
Glede na slike sprejema s soljo in kruhom, bi rekel/sklepal, da ste bili eni prvih,kateri so prispeli v Višegrad z paro/muzejcem!?!

Imam prav, al' imam prav?!?
:hmm
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ker smo že pri pivu...

Slika

Na zdravje na Mokri Gori!

A še kolnmajstri dodajo svoje? :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Pele
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 169
Pridružen: 21.09.2011, 11:09
Kraj: Ptuj

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a Pele »

Glede na štartno sliko kolnmajstrov z osmice zgleda,da imajo prispevek še v cenzuri! :lol:

Lep dan Pele!
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Še nekaj se je našlo z lanskega potepa po Šarganu. V Užički Požegi je muzej na prostem, kjer je kar nekaj razstavljenih šporgetov. Bil sem dogovorjen, da dobim k slikam komentarje, ker pač sam osebno nimam dosti pojma o zgodovini in namembnosti teh strojev. Pa nekako ni bilo časa in je zadeva šla v pozabo. Sedaj pa objavljam brez komentarjev, morda pa bo kakšen komentar padel naknadno.

Slika
1.

Slika
2.

Slika
3.

Slika
4.

Slika
5.

Slika
6.

Slika
7.

Slika
8.

Slika
9.

Slika
10.
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Nadaljevanje:

Slika
11.

Slika
12.

Slika
13.

Slika
14.

Slika
15.

Slika
16.

Slika
17.

Slika
18.

Slika
19.

Slika
20.
Tomy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 842
Pridružen: 22.03.2008, 12:06

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a Tomy »

Še malo:

Slika
21.

Slika
22.

Slika
23.


To je to. Bolje pozno, kakor nikoli.
Lep dan
Tomaž
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Tomy napisal/-a:To je to. Bolje pozno, kakor nikoli.
Lep dan
Tomaž
To pa je definitvno res, ta najbolj zanimivi del na koncu =D> =D> =D> =D>
A te mašince so še vedno vozne ali so samo stacionarni objekti (muzej)?
Goran
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a milchy »

Goran - tole si pa tako vprašal, kot da si se danes prijavil na forum. Saj imaš polno slik in podatkov koliko in katere lokomotive vozijo vlake. Če ne pa malo pobrskaj po forumu.

M.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011 - pri

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Tisto "dvodimniško" čudo je francoska poljska lokomotiva tipa Péchot-Bourdon in je bila razvita za potrebe francoske vojske ter se je veliko uporabljala med I svetovno vojno. Verjetno je med slednjo ali po njej tudi prišla v Srbijo. Sama lokomotiva je razita iz ti. Fairlie tipa lokomotive, ki je lokomotiva z dvema kotloma na enem fremu, a s pogonskimi grupami v vrtljivih podstavnih vozičkih, kar omogoča vožnjo skozi ostre krivine. Oba kotla lokomotive Péchot-Bourdon imata, za razliko od Fairlie tipa, skupni parni dom. Francozi so se za tak tip odločili zaradi tega, ker so računali, da bo lokomotiva ob poškodbi enega kotla ali pogonskega mehanizma ostala mobilna zahvaljujoč drugemu kotlu in/ali pogonu. Kljub temu, da jih je bilo izdelanih kar nekaj, je baje poleg te, v Požegi, ohranjena še samo ena. Nekaj slikic:

Slika

Slika

Slikice sem pa preplonkal od tukaj:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fairlie_locomotive

LP

Jože
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011

Odgovor Napisal/-a Tono »

Karbidovka,

pri ozkotirnih imaš koln v tenderju ob kotlu na kurjaški (levi) strani. Če dobro pogledaš drugo sliko, lahko opaziš vrsto zakovic, ki se poševno spušča z vrha tenderja proti tlem. Z njimi je pritrjen zaboj za premog.

Iz lastnih izkušenj ti lahko povem, da je kurjenje ozkotirnih mašin z malim kuriščem na prvi pogled jako enostavno, po drugi strani pa moraš biti baletnik, da z lopat(ko) jemlješ premog iz "predala" na svoji levi, ter ga nato dovolj hitro bašeš v peč. Tistih 5 ali 6 lopat zna biti hudo tečnih. Zato v Stainzu premog vozimo kar na tleh pred vrati peči. Za tisti dve šajtrgi, ki ga porabimo na furi, je prostora dovolj, premog v tenderju in v zaboju ob zadnji streni lokomotivske kuhinje pa je za rezervo. Naslednjo sredo bom spet na vožnji, pa bom posnel par slik, kako izgleda tak ozkotirni biznis.

Lp,

T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011

Odgovor Napisal/-a mkx »

karbidovka napisal/-a:Zdaj mi je bolj jasno, čeprav se mi zdi, da ni pred tistimi vratci več kot pol metra prostora.
Gotovo bi ti Tono lahko povedal kaj iz svojih izkušenj. Je pa že tako, da tele ozkotirne žverce niso imele ravno megavatnih moči, za kaj manj je pa za kurjenje dovolj skoraj ona lopatka, ki je bila primerna za kuhinjske Küppersbusch športhete na drva/premog. Pri tisti se pa da tudi na pol metra kaj narediti :wink:

Pa še glede dvojnih vratc: če hočeš imeti redundanco za izpad vleke, potem mora biti vse podvojeno, vključno z dvema kompletnima kuriščema in kotloma. Kurišči morata biti čisto ločeni že zaradi vleka zraka in podobno.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Izlet na Šargansko osmico od 5. do 9. oktobra 2011

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Če so kurili s tem "dnevnim kopom",s katerim kurijo danes na Šarganu,je moralo biti jako tečno.Ko ga človek pogleda je bolj podoben lubju kot pa premogu in že na lopati rata potica,samo ko peč zagleda.
Sicer je pa Šargan vsaj mene pustil hladnega.Enkrat vidiš in hvala lepa nikoli več.Če se ga pa greš v Srbijo pijaniti je pa druga zgodba.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Odgovori