Stran vožnje
Stran vožnje
Mene pa zanima ena stvar. Pri nas se vlaki na dvotirnih progah vozijo po levi strani. Zanima me če se je kdaj vozilo obratno, toraj po desni strani tira? In če da, potem kako je potekala ta prestavitev, da se je spremenila stran vožnje, so ble kake težave, nesporazumi, nesreče, napake? Vem da so avtomobili nekoč v Sloveniji vozili po levi, a so nato spremenili v sednjo stanje, toraj po desni.
Se tudi danes zgodi kaka izjema, da se kateri vlak prepelje po desni strani tira?? Ali zakonsko to ni dovoljeno, predvsem pa verjetno nevarno?
Kako poteka sprememba strani, kjer je na mejnem prehodu to potrebno, zaradi določitev smeri druge države po nasprotni strani??? Lahko pride do kakih težav??
Se tudi danes zgodi kaka izjema, da se kateri vlak prepelje po desni strani tira?? Ali zakonsko to ni dovoljeno, predvsem pa verjetno nevarno?
Kako poteka sprememba strani, kjer je na mejnem prehodu to potrebno, zaradi določitev smeri druge države po nasprotni strani??? Lahko pride do kakih težav??
Re: Stran vožnje
Iskalnik, buuhpomagaj, uporabi iskalnik.
Imel boš kaj brati
Imel boš kaj brati
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Stran vožnje
Pozdravljen.Nejko24 napisal/-a:Mene pa zanima ena stvar. Pri nas se vlaki na dvotirnih progah vozijo po levi strani. Zanima me če se je kdaj vozilo obratno, toraj po desni strani tira? Se tudi danes zgodi kaka izjema, da se kateri vlak prepelje po desni strani tira??
Kako poteka sprememba strani, kjer je na mejnem prehodu to potrebno, zaradi določitev smeri druge države po nasprotni strani??? Lahko pride do kakih težav??
Vlaki vozijo po levem ali desnem tiru in ne tira.
Iz tvojega napisanega se vidi , da se voziš samo na relaciji Maribor-Zidani Most-Ljubljana kjer je redna vožnja vlakov po levem tiru v smeri vožnje-(ravno tako naprej proti Sežani.
Na relaciji Zidani Most-Dobova vozijo vlaki po desnem tiru v smeri vožnje pa zaradi prehajanja iz levega na desni tir v Zidanem Mostu ni težav.( ne s signalizacijo, ne v glavah strojevodij in ostalih).
V primeru zapore tira po katerem vlak redno vozi pa vlak preusmerijo na drugi, njegov nepravi tir. O tem pa je strojno osebje s pisnimi obvestili obveščeno. Na progovnih odsekih kjer je obojestranski promet pa vlaki vozijo po enem ali drugem tiru v obe smeri (razumljivo ne naenkrat na istem tiru).
Takšni odseki proge pa so tudi na terenu posebej označeni.
Vse takšne podatke pa dobiš na straneh Slovenskih železnic.povezava:
http://www.slo-zeleznice.si/sl/podjetje ... _leto_2011
Zdaj pa brskaj naprej po podstraneh, verjetno bo zanimivo tudi za ostale
Drotar
Re: Stran vožnje
V povezavi s tem bi pa nekaj vprašal...
Namreč opazil sem, da so med nekaterimi postajami na dvotirni progi signali nameščeni ob obeh tirih, čeprav tam ni v veljavi OP. Zakaj je temu tako?
Namreč opazil sem, da so med nekaterimi postajami na dvotirni progi signali nameščeni ob obeh tirih, čeprav tam ni v veljavi OP. Zakaj je temu tako?
Re: Stran vožnje
Za primere, kadar je potrebno voziti po nepravem tiru.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Stran vožnje
MMG, na nekaterih postajah so na tirih, s katerih se izvaža le na nepravi tir, vgrajeni izvozni signali.
Npr. IS D4 v Slov. Bistrici in IS 12 v Hočah. Oba odrejata izvoze le na desni, nepravi tir proti Mb in bosta 'polnokrvno zaživela', ko bo uveden OP ali pa tirne zveze "/ \".
Npr. IS D4 v Slov. Bistrici in IS 12 v Hočah. Oba odrejata izvoze le na desni, nepravi tir proti Mb in bosta 'polnokrvno zaživela', ko bo uveden OP ali pa tirne zveze "/ \".
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Stran vožnje
Če mi je prav znano, naj bi bila na dvotirnih progah oba tira pripravljena za vožnjo v obe smeri? Tako naj bi bilo zagotovljeno prehitevanje vlakov in vožnja po drugem tiru, kadar je eden zaradi vzdrževanja zaprt. Me pa zanima, zakaj vlaki na relaciji Zidani Most - Dobova vozijo po desnem tiru v smeri vožnje, medtem ko na ostalih dvotirnih odsekih vozijo po levem tiru? Zakaj nimamo poenotenega sistema, tako kot na cesti? Zakaj sploh večinoma vlaki vozijo po levem tiru in ne po desnem, kot je v navadi v cestnem prometu?
Recimo dolenjska proga je zdaj enotirna, ampak se pripravlja nadgradnja v dvotirnost... ko bo ta proga dvotirna, bodo vlaki vozili po levem ali desnem tiru v smeri vožnje? Od česa je to odvisno?
Recimo dolenjska proga je zdaj enotirna, ampak se pripravlja nadgradnja v dvotirnost... ko bo ta proga dvotirna, bodo vlaki vozili po levem ali desnem tiru v smeri vožnje? Od česa je to odvisno?
Re: Stran vožnje
V bistvu tema je zelo kompleksna, zato bom razložil čisto na kratko.
Pri nas je osnova, da je levi tir osnovna stran vožnje, desni tir pa je sosednji tir, tudi pri obojestranskem prometu, ker ima potniški vlak vedno redni postanek na isti strani postajališča. Tak sistem leve smeri uporabljajo še v Italiji, Švici, Franciji, od bližnjih ne ex-yu držav. Na relaciji Zidani Most - Dobova je pa izjema, ker so drugi tir gradili Nemci, ki so imeli zakonodajo desnosmernega prometa, ki so ga spremenili iz levosmernega zaradi tega, ker je bilo pri parnih lokomotivah za kurjača sila neugodno (levičar-desničar), če je bil na desni strani, strojevodja pa gledal signale na levi. Ali ta teorija čisto drži, bi bilo dobro preveriti. Ostale proge pri nas pa so levosmerne, ker so del južne železnice Dunaj - Trst, ki je zaradi zgodovinskih dejstev bila izjema v takratni državi kot levosmerni promet. Čisto na začetku so železnice kopirale cestno prometne predpise, ker so konjske vprege vozile po levi, ter seveda vpliv angleške kolonizacije, zato je bil uveden levosmerni promet. Ampak kot že omenjejo, zaradi različnih težav, so določene države potem spremenile osnovno smer vožnje v desno. Švica pa je šla tako daleč, da je takrat želela standardizacijo levosmernega prometa in so šli iz desnega na levo.
Toliko na kratko.
Pri nas je osnova, da je levi tir osnovna stran vožnje, desni tir pa je sosednji tir, tudi pri obojestranskem prometu, ker ima potniški vlak vedno redni postanek na isti strani postajališča. Tak sistem leve smeri uporabljajo še v Italiji, Švici, Franciji, od bližnjih ne ex-yu držav. Na relaciji Zidani Most - Dobova je pa izjema, ker so drugi tir gradili Nemci, ki so imeli zakonodajo desnosmernega prometa, ki so ga spremenili iz levosmernega zaradi tega, ker je bilo pri parnih lokomotivah za kurjača sila neugodno (levičar-desničar), če je bil na desni strani, strojevodja pa gledal signale na levi. Ali ta teorija čisto drži, bi bilo dobro preveriti. Ostale proge pri nas pa so levosmerne, ker so del južne železnice Dunaj - Trst, ki je zaradi zgodovinskih dejstev bila izjema v takratni državi kot levosmerni promet. Čisto na začetku so železnice kopirale cestno prometne predpise, ker so konjske vprege vozile po levi, ter seveda vpliv angleške kolonizacije, zato je bil uveden levosmerni promet. Ampak kot že omenjejo, zaradi različnih težav, so določene države potem spremenile osnovno smer vožnje v desno. Švica pa je šla tako daleč, da je takrat želela standardizacijo levosmernega prometa in so šli iz desnega na levo.
Toliko na kratko.
Re: Stran vožnje
Bog pomagaj!Re 4/4 napisal/-a: ↑26.07.2022, 9:57 V bistvu tema je zelo kompleksna, zato bom razložil čisto na kratko.
Pri nas je osnova, da je levi tir osnovna stran vožnje, desni tir pa je sosednji tir, tudi pri obojestranskem prometu, ker ima potniški vlak vedno redni postanek na isti strani postajališča. Tak sistem leve smeri uporabljajo še v Italiji, Švici, Franciji, od bližnjih ne ex-yu držav. Na relaciji Zidani Most - Dobova je pa izjema, ker so drugi tir gradili Nemci, ki so imeli zakonodajo desnosmernega prometa, ki so ga spremenili iz levosmernega zaradi tega, ker je bilo pri parnih lokomotivah za kurjača sila neugodno (levičar-desničar), če je bil na desni strani, strojevodja pa gledal signale na levi. Ali ta teorija čisto drži, bi bilo dobro preveriti. Ostale proge pri nas pa so levosmerne, ker so del južne železnice Dunaj - Trst, ki je zaradi zgodovinskih dejstev bila izjema v takratni državi kot levosmerni promet. Čisto na začetku so železnice kopirale cestno prometne predpise, ker so konjske vprege vozile po levi, ter seveda vpliv angleške kolonizacije, zato je bil uveden levosmerni promet. Ampak kot že omenjejo, zaradi različnih težav, so določene države potem spremenile osnovno smer vožnje v desno. Švica pa je šla tako daleč, da je takrat želela standardizacijo levosmernega prometa in so šli iz desnega na levo.
Toliko na kratko.