Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Kaj pa zrak, ki je že v zračnem vodu in zračnih rezervoarjih vagonov? Ali se pri zavornem preiskusu "izpiha" celotna zračna napeljava? (cevi, rezervoarji, zavorni valji...). Kako veš, da si iz sistema spravil ves "vlažen" zrak?
LP
Jože
Pri zavornih preizkusih se ne ozira na kvaliteto zraka, niti se ne izpihuje zavornega sistema vagona v celoti. Zavorni sistem je skonstruiran tako, da ne sme biti vplivov vlage in zmrzali. In tega v običajnih evropskih vremenskih pogojih tudi ni. V bistvu je dovolj že to, da se v pneumatski sistem lokomotive dovaja špirit. In alkoholni hlapi potujejo po celotnem pneumatskem sistemu. Ravno tako zavornem, se pravi, po glavnem zavornem vodu (GZV) vlaka. Konec koncev se tehnični preizkus prepustnosti GZV vrši z jekleno kroglico, premera 18mm ali celo več.
Problem z zmrzaljo vlage v pneumatskih vodih se pojavlja v samih lokomotivah in motornikih. Pneumatski sistem ima pač funkcijo krmiljenja naprav lokomotive in je zaradi tega še posebej občutljiv, tako na blokiranje, kot na potujoče trde delce ledu. Pneumatski sistem sestavla cel kup kalibrirnih odprtin, enosmernih ventilov, membran, tlačnih ventilov, povratnih ventilov, el.pneumatskih ventilov, regulatorjev tlaka, ........ in bogsigavedi kaj še vse. Res pa je, da novodobne lokomotive imajo teh sklopov vse manj.
Med tem, ko Ljubitelj iz toplega zavetja brska po Wikipedijah in podaja teorije sušenja kompromiranega zraka, ter izpostavlja laboratorijske specifikacije, je v praksi zadeva povsem drugačna. Pa ne le na stagniranih Slovenskih železnicah, temveč na celotnem evropskem železniškem omrežju. Vse železnice imajo in rešujejo isti problem, na preizkušen in ustaljen način.
Še vedno je špirit alfa in omega v zimskem obdobju. Poleg ostalih sušilnih in kondenčnih naprav seveda.