Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a mkx »

cokla napisal/-a:
mkx napisal/-a: Zakaj pa bi nek neživ predmet bil moker?
Zaradi kondenza. Zrak se pri črpanju segreva in kot takega ga je treba ohlajat. Nastaja pa kondenz.
Ja, saj se strinjam: ampak kondenz nastaja znotraj tlačnih posod in cevi in prav nič ne vpliva na občutek mraza. O tem drugem sem pisal v svojem postu.

Sicer pa je krasen primerek tega, kaj se zgodi zaradi menjave režima (postanek, vožnja, ...) na seriji Draganovih fotorafij:

http://img140.imageshack.us/img140/886/picture049y.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... 058tu.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... e059z.jpg/

OK, no, v tem primeru je vse skupaj posledica daljšega postanka na mrazu. Zgoraj se je vse stopilo, ker je bilo znotraj mašine toplo. Potem je voda tekla dol in ob strani zamrznila.

Isti princip je tudi, če se lokomotiva začne premikati ... toplota v podvozju, ki se ob mirovanju tam morda zadržuje, se ob vožnji pač odpihne.
cokla napisal/-a:Brižite imajo težave z motorji predvsem zaradi tega, ker niso v osnovi konstruirane za te razmere. In zaradi slabega vzdrževanja.
Na prvi del sem namigoval. Glede slabega vzdrževanja bi si pa mislil, da samo poudarijo konstrukcijske felerje ... mislim si, da dizelke niso toliko bolje vzdrževane od Brižit. Ali pač?
LP, Metod
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

mkx napisal/-a: Na prvi del sem namigoval. Glede slabega vzdrževanja bi si pa mislil, da samo poudarijo konstrukcijske felerje ... mislim si, da dizelke niso toliko bolje vzdrževane od Brižit. Ali pač?
Točno to. Konstrukcijski felerji.
Sicer pa so naši dizli daleč najslabše vzdrževana vlečna sredstva. Ampak, trmasto klepljejo in dokler je tako, se lastniki in vzdrževalci prav nič ne sekirajo.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:-k No,tu so imeli pri izbiri več sreče kot pameti,da so naleteli na Amerikanke,ki so skoraj neuničljive.Pa še na posrečeno Brissonneau&Lotz-Đuro.Ampak tudi ti časi počasi minevajo.S takim odnosom do bilo katere novejše lokomotive,pa..... ne bo šlo!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Gorchi napisal/-a:Gospodje, a mi lahko kdo pove, kaj pomeni kompromiran zrak? Poznam komprimiran (oz. stisnjen) zrak, prvega pa ne pozna niti SSKJ...?
Boš že preživel, slavist. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Jaz sem naletel tudi že na kompromitiran zrak :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a cokla »

mkx napisal/-a:
cokla napisal/-a:Brižite imajo težave z motorji predvsem zaradi tega, ker niso v osnovi konstruirane za te razmere. In zaradi slabega vzdrževanja.
Na prvi del sem namigoval. Glede slabega vzdrževanja bi si pa mislil, da samo poudarijo konstrukcijske felerje ... mislim si, da dizelke niso toliko bolje vzdrževane od Brižit. Ali pač?
Morate vedet, da so Brižite v osnovi namenjene omrežju 1500 kV. Bile so predvidene tudi za v Alžirijo ( če se ne motim ) ... zato je bil v osnovi sistem hlajenja VM vezan v vzporedni vezavi. Šele s prihodom v Slovenijo se je izkazalo, da je hlajenje premočno in so vlečni motorji "podhlajeni". Posledično je sledila prevezava motorjev ventilatorjev v zaporedno vezavo.

Zaradi starosti izolcije, ki ni primerna našim razmeam pa ob daljšem stanju motorji delujejo kot ( karikirano ) spužva. Absorbirajo vlago in ob prehitri polni obremenitvi praviloma motor "useka". To je - prebije. Zato je priporočljivo po daljšem "počitku" Brižitke, ob zavrti lokomotivi, vzpostaviti vleko na dveh ali treh položajih in tako segreti motorje ter jih s tem osušiti. Pomaga.... :wink:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a mkx »

cokla napisal/-a:Zaradi starosti izolcije, ki ni primerna našim razmeam pa ob daljšem stanju motorji delujejo kot ( karikirano ) spužva. Absorbirajo vlago in ob prehitri polni obremenitvi praviloma motor "useka".
Ali je to tudi mehanizem, zaradi katerega se Brižite tako slabo obnesejo v razmerah s suhim snegom? Se torej sneg, ki ga prinese v VM, 'nalepi' na izolacijo, tam stopi in jo namoči?

Bi pa rekel, da Američani znajo narediti lokomotive, ki se obnesejo v takem vremenu ... po njihovih gorovjih so take razmere ne par dni na 10 let ampak 100 dni na leto ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Kakor je Aleš napisal,izolacija vleče nase vlago,če motor ni v pogonu.Kar se pojavlja tudi pri elektromotorjih 644.Pri pršiču je verjetno problem v sami konstrukciji ohišja motorja,ali pa v sistemu prisilnega hlajenja.
Zakaj pri Američankah ni problemov!?Mogoče zato,ker pri izdelavi lokomotiv upoštevajo povsem svojo filozofijo in imajo čisto drugačne zahteve.Lokomotiva mora peljati v vročini in pesku Nevade,Arizone in Texasa.Kakor tudi v pasjem mrazu Aljaske,Montane,.....
Ameriške lokomotive s tem nimajo problemov,ne pri nas ne v ZDA ne v Patagoniji,Čilu,Indiji,Indoneziji,Avstraliji,Južni Afriki,.....
In kolikor so Evropejci napredni v softverskih,ekoloških,aerodinamičnih,....pogledih.Šepajo na čisto enostavnih tehničnih rešitvah.In pršič v motorju,je tehnični problem,za katerega obstaja verjetno tudi enostavna tehnična rešitev.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:
Med tem, ko Ljubitelj iz toplega zavetja brska po Wikipedijah in podaja teorije sušenja kompromiranega zraka
Ker mi tako zavidaš delo na toplem v laboratoriju, te vabim na zamenjavo jeklenke z AsH3. Boma malo nadela izolacijske dihalne aparate, da nama bo še bolj prijetno toplo in boma zlezla, oziroma bom tebi dal prednost v napravo, kjer se ne boš mogel niti obrniti..... Pa ravno jutri menajvamo to zgago. V opombo, trenutna smrtna doza je 250 ppm, 30 ppm pa te bo ugonobilo v 30 min. Pa še to: Varnostna navodila priporočajo v primeru zastrupitve vdihovanje kisika, vendar v primeru akutne zastrupitve ni upanja na pozitiven izid. Če boš pa malo prebrskal Wiki, boš pa ugotovil, da je to kemijsko orožje. Toliko laikom o delu na toplem v laboratoriju.
Skratka Dolfe, jaz sem samo podal napotek kako se skrbi za čistost plinskih (tudi zračnih) instalacij v visokotehnoloških laboratorijih. Pa da ne bi mislil, da o tem kakšen strokovnjak z instituta IJS kaj ve.... Kar vedo, so verjetno pobrali od mene, saj me pozna večina.
Torej problem se rešuje na začetku, to je ne dopustiti kontaminacijo napeljave. Kako to izvesti na nisko tehnološkem polju, kot je železnica pa je problem zase.

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

mkx:
Ja, saj se strinjam: ampak kondenz nastaja znotraj tlačnih posod in cevi in prav nič ne vpliva na občutek mraza
Popravil bi te samo toliko, da do kondenzacije vlage prihaja pretežno pri razpenjanju zraka saj velja p/T = konstatno, podobno za adiabatno razpenjanje. No pa saj se ta princip lahko namerno uporablja za odstranjevanje vlage. Samo pihanje vetra iz zunaje strani na napeljave pa ne povzroči hlajenja. Občuteh hladu na vetru je povezan z izparevanjem vode (ali topila, pomislite na eter) v okolje z relativno vlago (koncentracijo analita) pod 100% in povečanim odvajanjem vsled prisilne konvekcije.

LPL
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Tehnologija ni problem,obstaja,je na prodaj! Problem je volja in pa seveda denar. In tudi v takem nizkotehnološkem okolju kot je ajzenpon,postane vsaka mala tehnološka rešitev.Visokotehnološka,z administracijo zadušena jebnga. 8)
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ljubitelj, ta korak med visoko tehnološkim in nizko tehnološkim poljem je zate prevelik...

Pusti fantom, da se gredo "jebngo" po svoje.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zmrzovanje kompromiranega zraka v zimskem obdobju

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj, vse kar ti že ves čas hočem dopovedati, je to, da sta interpretacija teorije in internetno reklamirana ponudba raznoraznih sušilnih naprav, popolnoma neefektivna v realnem okolju delovanja.
S to težavo se le deloma uspešno srečujejo domala vsi proizvajalci lokomotiv, na vseh svetovnih celinah. Outsiderji seveda poskušajo vse, da bi s svojimi teoretičnimi sušilnimi napravami vskočili zraven. Ko pa njihova reč sreča realne delovne pogoje, pa zmrzne. Dobesedno.

Pa še to. Motnje v delovanju pneumatskih naprav ni za podcenjevati. Od pravilnega delovanja pneumatskih lokomotivskih naprav je odvisna varnost in tudi življenja.

Ampak, OK. Naj bo po tvoje. Je brez veze vztrajati in prepričevati prepričanega. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

cokla napisal/-a:Morate vedet, da so Brižite v osnovi namenjene omrežju 1500 kV. Bile so predvidene tudi za v Alžirijo ( če se ne motim ) ... zato je bil v osnovi sistem hlajenja VM vezan v vzporedni vezavi. Šele s prihodom v Slovenijo se je izkazalo, da je hlajenje premočno in so vlečni motorji "podhlajeni". Posledično je sledila prevezava motorjev ventilatorjev v zaporedno vezavo.

Zaradi starosti izolcije, ki ni primerna našim razmeam pa ob daljšem stanju motorji delujejo kot ( karikirano ) spužva. Absorbirajo vlago in ob prehitri polni obremenitvi praviloma motor "useka". To je - prebije. Zato je priporočljivo po daljšem "počitku" Brižitke, ob zavrti lokomotivi, vzpostaviti vleko na dveh ali treh položajih in tako segreti motorje ter jih s tem osušiti. Pomaga.... :wink:
Cokla,
podobno je bilo tudi pri Mehih, ali se motim? Sicer pa tole kar si napisal, se to tudi podaja naprej mladini (pa ne samo iz Tvojih ust)?
Še to. Ko se že omenja evropske mašine, kako je s Siemensi? Slišal sem za kup zanimivih problemov, recimo za ne najboljšo izvedbo tesnjenja strehe...?
Goran
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Kaj se dogaja?

Odgovor Napisal/-a cokla »

Gorchi napisal/-a: Cokla,
podobno je bilo tudi pri Mehih, ali se motim? Sicer pa tole kar si napisal, se to tudi podaja naprej mladini (pa ne samo iz Tvojih ust)?
Če govoriš o segrevanju motorjev; ja, to je dobro pred vožnjo na vseh lokomotivah starejših letnikov. In se podaja naprej...ampak, če se prime pa je vprašanje.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Odgovori