Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Odpiram zanimivo temo o kateri se na forumih še ni kaj dosti razpravljalo.

Država je v postopku uvedbe enotne vozovnice in conskega tarifnega sistema, ki bo veljal po celotni Sloveniji. Narejenih je bilo že kar nekaj analiz in kolikor sem uspel zbrati informacij o tem, so določena naslednja izhodišča:

- osnova novega conskega tarifnega sistema naj bi bila zdajšnja (relacijska) cena potniškega prometa na SŽ za 2. razred vlakov in sicer 1,21 EUR za eno relacijsko vožnjo na razdalji do 10 km
- nobenemu potniku se v novem sistemu ne sme podražiti prevoz
- enotna vozovnica bo veljala za vse vlake(pri vlakih višjega ranga verjetno le za 2. razred) in vse avtobuse(medkrajevne in mestne)
- ob uvedbi novega tarifnega sistema lahko hkrati še naprej ostane v veljavi tudi zdajšnji relacijski sistem
- tudi v novem sistemu se upoštevajo popusti za posebne skupine potnikov(dijaki, študenti, upokojenci, invalidi, itd.)
- cone so dolžine cca. 10 km
- vozni redi SŽ in vseh avtobusnih prevoznikov se medsebojno tako uskladijo, da omogočajo čim hitrejše in udobnejše prestopanje z enega na drug sistem in posledično skrajševanje potovalnih časov (učinkovita intermodalnost)
- bistveno bolj kot v zdajšnjem podrtem in neusklajenem relacijskem sistemu se upošteva količinska in daljinska degresija (beri: nagrajevanje potnikov ob redni uporabi JPP in nagrajevanje daljših potovanj z JPP)
- ustanovi se javno podjetje, ki bo nadziralo in skrbelo za pravilno izvajanje JPP in za razporeditev denarja po bruto modelu financiranja
- uvede se centralni informacijski portal za načrtovanje poti(nekaj v stilu google transit) z vse vrste JPP v državi in za obveščanje potnikov o voznih redih, zamudah, novostih itd.;

Ob uvedbi enotne vozovnice se bo za večino uporabnikov JPP cena prevoza bistveno pocenila. Predvidene pa so tudi regijske oz. državne pavšalne vozovnice po dostopni ceni, tj. po bistveno nižji ceni, kot jih zdaj recimo ponujajo le SŽ za neomejeno vožnjo po celotnem svojem omrežju, veljale pa bodo za vse vrste javnega prevoza po celotni državi.

Zelo verjetno bo pri nas vpeljan podoben conski sistem, kot ga je leta 1999 vpeljala zvezna dežela Štajerska v Avstriji.

Nekaj linkov na to temo:

http://www.mzip.gov.si/si/delovna_podro ... ki_promet/

http://www.verbundlinie.at/tarif/struktur.php

http://giam.zrc-sazu.si/?q=sl/node/454

Ste zaposleni na SŽ, ki vas je kar nekaj na tem forumu aktivnih, že kaj obveščeni s strani svojih nadrejenih o tem projektu? Pilotsko (testno) naj bi se omenjena (delna) integracija na nekaterih relacijah (npr. Zagorje-Ljubljana) začela izvajati že prihodnje leto septembra, dokončno pa naj bi stvar stekla leto zatem po celotni državi.

Seveda pa je uvedba conskega tarifnega sistema, poenotenje voznih redov in postavitev centralnega informacijskega sistema ter sprememba načina financiranja JPP le pomemben začetek dejanske celovite integracije JPP, ki bo v drugi fazi komplementirana z dodatnim izboljšanjem kakovosti JPP, tj. z uvedbo novih linij, povečanjem frekvence prevozov v in izven konic in za vikende, posodobitvijo obstoječih prog, uvedbo novih načinov javnega prevoza(shuttle prevoz, bus on call za redko poseljena območja in ob urah ter dnevih, ko redni linijski prevoz ne bi bil smiseln), povečanjem udobja in skrajšanjem potovalnih časov oz. povečanjem potovalnih hitrosti vlakov in avtobusov itd.

Prvi del je možno izvesti v relativno kratkem času z omejenimi sredstvi, ki so že zagotovljena s strani EU. Drugi del, predvsem posodobitev železniškega omrežja za večje hitrosti in gradnja novih intermodalnih točk prestopanja med različnimi sistemi JPP(medkrajevni avtobus, vlak, MPP) ter novih prog, pa terja zelo velika finančna vlaganja in se bo pri nas izvajal postopno v naslednjih letih, desetletjih, tisočletjih,... :mrgreen: :twisted:

Prvi korak k (poceni) enotni vozovnici je bila letošnja uvedba nove subvencionirane vozovnice za dijake in študente in rezultati se že kažejo v močno povečani uporabi JPP teh skupin potnikov. Mislim, da bo pozitiven rezultat pri uporabi JPP v nekoliko manjši meri dosežen tudi po uvedbi enotne vozovnice na državnem nivoju za vse prebivalce.

Vabljeni tudi ostali uporabniki foruma k objavi vaših mnenj o tem projektu.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Očevidno je nekdo resno zagrabil v tematiko integriranega javnega prevoza. Samo da ne bo ratalo nekaj takega kot mi ponuja računalniški prevod za Štajersko:

˝Vstopnice Radler
Servus teleta! Skupaj z družbo železniške ÖBB, TBI in STLB zagotavlja sestavljeno linijoSestavljena linija je blagovna znamka prometa skupine Štajerske, ves javni prevoz na Štajerskem z enotno pristojbino uporabne. za kolesarjenje posameznih vstopnic. Idealno za tiste, ki je premagal najboljši štajerski kolesarjenja in želijo in / ali popolno vrnitev z vlakom. V ponudbi so kolesarji karte za tri štajerske regije, kjer so kolesarji Letalske o železniškem prometu izvajajo v celoti (od postaje do postaje) - če potujete skupaj s kolesom. Opomba: Verkehrsverbund sicer običajno vozovnice coniranje je na shandy Nakup ni pomembno! Kateri so kolesarji karte na voljo in kje so?˝

LPL
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Jejhata, pa menda ja resno ne uporabljaš Google Translate, sploh za prevode med slovenščino (tržno manj zanimiv in v **** zakompliciran jezik) in čemerkoli, kar ni angleščina (Google je ipak ameriška firma in zelo verjetno vse prevaja prek angleščine).

Kaj so pa bila tista teleta v originalu :mrgreen:? Morda kaj, kar se začne na fern (oddaljen)?
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Predvsem bo po mojem mnenju po začetnem navdušenju kot ponavadi zmanjkalo denarja za posodobitev posebej železniškega dela JPP v drugi fazi... :roll:
Uporabniški avatar
Dino S
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1499
Pridružen: 18.09.2008, 16:19
Kraj: Rogaška Slatina

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Dino S »

Prvo bo treba narediti ta "intermodalna vozlišča" kajti sedaj so večinoma avtobusne in železniške postaje med sabo kar oddaljene.
...
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

To ni tako velik problem, ker se lahko hitro uvede avtobusne linije do železniških postaj. Bolj bi bilo po mojem smiselno ukiniti nekatera manjša postajališča na lokalnih železniških progah, kjer ni skoraj nič potnikov in namesto njih do večjih železniških postaj uvesti avtobusne proge. Na ta način bi lahko nekoliko pospešili vlake npr. na dolenjski progi ipd.

Sicer pa glavni problem javnega prometa v Sloveniji ni sama hitrost, temveč v prvi vrsti cena! Če sešteješ vse karte od SŽ + mestni promet za različne kraje + medkrajevni avtobusni promet, hitro ugotoviš, da celo pri abonmajskih vozovnicah zadeva stane čisto preveč denarja! Konkretno v mojem primeru, za vožnjo od Litije do službe v ljubljanskih Črnučah bi potreboval mesečno relacijsko karto za vlak, ki stane 104 EUR + mesečno za LPP 37 EUR, skupno kar 141 EUR na mesec za bornih 31 km poti, ki jo prevozim zdaj dnevno z avtom, bencin pa me za to relacijo stane v povprečju dobrih 100 EUR na mesec. :roll: Če pa bi bila enotna mesečna vozovnica za 4 cone(toliko naj bi jih bilo od Litije do vključno MOL) cca. 65 EUR in bi se za ta denar lahko vozil še po LJ s karto za LPP, bi sigurno koristil to varianto, čeprav bi se še vedno kdaj peljal tudi z avtom v službo, ker imam troizmenski delovnik in ob koncu popoldanske izmene ne ulovim zadnjega regionalnega vlaka za domov! Ob tem bi na svoji relaciji z enotno vozovnico imel tudi več izbire glede javnega prevoza, ker bi lahko koristil tudi lokalni vlak do Črnuč(Kamničan) in tudi medkrajevni avtobus, ki vozi čez Črnuče(recimo Kambus), kar pomeni v povprečju več možnosti za prestop in manj čakanja! Nadalje bi, če bi bila recimo na voljo za cirka 650-700 EUR, skoraj gotovo kupil tudi letno pavšalno vozovnico in bi se vozil z njo na izlete po celi Sloveniji namesto z avtom. Avto bi torej uporabljal bistveno manj, kot ga uporabljam sedaj, ko je javni prevoz občutno predrag in neusklajen med seboj.

Kar pa se tiče same hitrosti vožnje z vlakom, pa sem mnenja, da bi se v novih voznih redih morali nujno vpeljati hitri regionalni vlaki z zelo malo postanki med vsemi regionalnimi centri v Sloveniji in sicer bi morale biti iz vsakega regionalnega centra do Ljubljane vsaj trije DIREKTNI vlaki na dan in sicer eden zjutraj, eden popoldan in eden zvečer. Regionalni centri pa so Ljubljana, Kranj/Jesenice, Koper, Nova Gorica, Novo mesto, Murska sobota, Celje in Maribor. Nujno bi bilo tudi že v okviru obstoječe infrastrukture vsaj za te hitre regionalne vlake optimizirati oz. tako uskladiti vozne rede, da se pri prestopanju izgublja čim manj časa, tj. do največ pet minut na vsakem vozlišču in takšni vlaki bi tudi morali imeti prednost pred ostalimi vlaki z namenom, da se ponudi vsaj nekaj vlakov dnevno, ki ponujajo sprejemljive potovalne čase. Ne pa da se voziš iz MS v KP tudi po 8 in več ur, imaš včasih le eno povezavo na dan in čakaš na prestope tudi po eno uro. :roll: Direktni regionalni vlaki bi morali imeti postanke zgolj na železniških vozliščih, kot so Pragersko, Zidani Most, Trebnje itd. in čisto nikjer drugje! Do teh železniških vozlišč pa bi vozili počasnejši lokalni potniški vlaki ali pa medkrajevni avtobusi, jasno po takšnih voznih redih, da na prestop na direktni hitri regionalni vlak ne bi bilo potrebno čakati več kot pet minut! Prepričan sem, da bi se dalo vsaj za nekaj regionalnih vlakov dnevno iz vsakega centra regije v Sloveniji že na ta način občutno skrajšati potovanja na daljših relacijah. Konkretno sem preračunal, da bi vlak iz MS v LJ lahko prispel brez problema prej kot v treh urah, če bi vmes stal le na pomembnih prestopnih postajah največ po nekaj minut. Če pa bi pametno vključili v vozne rede hitrih regionalnih vlakov tudi vlake ICS, bi se dalo čase potovanj še dodatno skrajšati, MS-LJ v dobrih dveh urah in pol? Povsem izvedljivo!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ajznponar:
Jejhata, pa menda ja resno ne uporabljaš Google Translate
Običajno ne, ampak strani iz nemščine se mi stalno začno prevajati, bom moral raziskati zakaj samo nemške, še preden dobro pogledam text. Ker me je pa po vljudnem pozdravu "Servus teleta" popadel smeh nisem več dalje raziskoval v nemški verziji.

Če bi pa v RS uspeli uveljaviti takšen koncept kot na Štajerskem, verjetno tudi v drugih zveznih deželah severne sosede, bi to bilo nekaj enkratnega. Toda pozor, za to bodo potrebni soldi, še bolj pa modro upravljanje. Tako pa imam vtis, da nekdo na ministerstvu hoče nekaj zagnat/spremenit ampak okosteneli birokrati na SŽ nekako ne sodijo zraven. Ali kakor je nekoč rekel g. Toth, direktor Trigranita, se s SŽ ne da pogajati, ker je na vsakih pogajanjih nov, še pomembneje, nekompetenten direktor.

LPL
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ljubitelj napisal/-a:Očevidno je nekdo resno zagrabil v tematiko integriranega javnega prevoza. Samo da ne bo ratalo nekaj takega kot mi ponuja računalniški prevod za Štajersko:

˝Vstopnice Radler
Servus teleta! Skupaj z družbo železniške ÖBB, TBI in STLB zagotavlja sestavljeno linijoSestavljena linija je blagovna znamka prometa skupine Štajerske, ves javni prevoz na Štajerskem z enotno pristojbino uporabne. za kolesarjenje posameznih vstopnic. Idealno za tiste, ki je premagal najboljši štajerski kolesarjenja in želijo in / ali popolno vrnitev z vlakom. V ponudbi so kolesarji karte za tri štajerske regije, kjer so kolesarji Letalske o železniškem prometu izvajajo v celoti (od postaje do postaje) - če potujete skupaj s kolesom. Opomba: Verkehrsverbund sicer običajno vozovnice coniranje je na shandy Nakup ni pomembno! Kateri so kolesarji karte na voljo in kje so?˝

LPL
Ajznponar napisal/-a:Jejhata, pa menda ja resno ne uporabljaš Google Translate, sploh za prevode med slovenščino (tržno manj zanimiv in v **** zakompliciran jezik) in čemerkoli, kar ni angleščina (Google je ipak ameriška firma in zelo verjetno vse prevaja prek angleščine).

Kaj so pa bila tista teleta v originalu :mrgreen:? Morda kaj, kar se začne na fern (oddaljen)?
Ljubitelj napisal/-a:
Ajznponar:
Jejhata, pa menda ja resno ne uporabljaš Google Translate
Običajno ne, ampak strani iz nemščine se mi stalno začno prevajati, bom moral raziskati zakaj samo nemške, še preden dobro pogledam text. Ker me je pa po vljudnem pozdravu "Servus teleta" popadel smeh nisem več dalje raziskoval v nemški verziji.

Če bi pa v RS uspeli uveljaviti takšen koncept kot na Štajerskem, verjetno tudi v drugih zveznih deželah severne sosede, bi to bilo nekaj enkratnega. Toda pozor, za to bodo potrebni soldi, še bolj pa modro upravljanje. Tako pa imam vtis, da nekdo na ministerstvu hoče nekaj zagnat/spremenit ampak okosteneli birokrati na SŽ nekako ne sodijo zraven. Ali kakor je nekoč rekel g. Toth, direktor Trigranita, se s SŽ ne da pogajati, ker je na vsakih pogajanjih nov, še pomembneje, nekompetenten direktor.

LPL

Ljubiteljev prispevek temi je bil le provokacija :roll:

Fer bi bilo, da bi poleg dodal še nemški tekst v originalu ali link do mesta, kjer je bil objavljen. Sicer tak prispevek spada v smetišče :roll:

Da ne natezamo zadeve preveč, dodajam link do objave nemškega originalnega teksta: http://www.verbundlinie.at/freizeit/radlerticket.php

Radler-Tickets
Mit den Radlertickets in die Pedale treten
Servus die Wadeln!

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

V poročilu Ekonometrične analize povpraševanja po JPP na strani 73, sem v Tabeli 6.2 zasledil podatke, ki ne gredo na roko železnicam.

Stvar je namreč v višini dosedanjih subvencij. Potniški promet SŽ je subvencioniran kar z 65,7%, medkrajevni avtobusni promet 43,9%, mestni promet pa samo 24,6%. Ker je osnovna predpostavka pri uvedbi integriranega prometa enakost cen, recimo na nivoji sedanjih cen SŽ, bodo SŽ verjetno storile vse, da ohranijo svoj priviligiran položaj. Kajti že sedanja sprememba v financiranju dijaških in študentskih vozovnic je po navedbah nekaterih na tem forumu povzročila selitev iz do sedaj cenovno ugodnejše železnice na hitrejši avtobus (primer Slovenska Bistrica).
Po mojem skromnem mnenju, sicer na robu čveka, bodo še hudi "spopadi" za proračunski kolač. Upajmo pa na uspešno rešitev tega, skoraj gordijskega vozla.

Po drugi starni bo pa hudičev boj za uskladutev voznih redov, v Avstriji je to bilo nedvomno lažje, saj je OBB tudi največji avtobusni prevoznik.

LPL
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

V prvi fazi je potrebno optimizirati vozne rede, zatem pa je potrebno čimprej začeti tudi s posodabljanjem železniške infrastrukture. Na vsak način je uvedba takšne ali drugačne oblike enotne vozovnice na državnem nivoju le še vprašanje časa in detajlov. Kar se tiče preusmeritve določenega števila potnikov z vlakov na avtobuse, je žal to na tistih relacijah na katerih so avtobusi bistveno hitrejši od vlakov in imajo zadostno kapaciteto za prevoz potnikov to, dokler se hitrost vlakov zadovoljivo ne poveča, (v določeni meri) tudi smiselno. Še vedno pa obstaja veliko relacij(predvsem kratkih oz. primestnih in srednje dolgih), kjer so vlaki že danes povsem konkurenčni avtobusom tako v hitrosti kot seveda tudi v udobju potovanja, da varnosti sploh ne omenjam. Sicer pa pri BRUTO sistemu financiranja JPP ni pomembno koliko potnikov bo imel kateri prevoznik, ravno to je največja prednost takšnega načina financiranja, zato si različni ponudniki prevoza medsebojno ne bodo konkurirali, temveč se bodo dopolnjevali. To je tudi glavna poanta integracije JPP.

Sicer pa malo off topic, spet sem našel sanje oziroma blodnje ministra Černača o novi progi Divača - Zidani Most: http://www.zurnal24.si/z-vlakom-250-kmh-clanek-168306.

Zanimiv je zlasti naslednji odstavek:
Denar zbiramo vozniki

Gradnja. “V prejšnjih letih se je na leto zbralo okoli 120 milijonov evrov za izgradnjo železniške infrastrukture. Denar se je zbiral iz fonda registracij motornih vozil. S temi sredstvi bi lahko vzdržno financirali 2,5 milijarde evrov posojila za gradnjo železnice. A zdajšnje ministrstvo je ta sredstva prerazporedilo in namenilo za vse infrastrukturne investicije, ne samo železniške,” pravi Godec.
Mene pa zanima kje je ta denar zdaj? :mrgreen: #-o :lol:

In pa spodnja izjava:
“V Sloveniji take hitrosti niso smiselne. Dovolj bi bilo, da bi proga omogočala hitrosti do 160 km/h. Če bi dosegli povprečno hitrost 100 km/h, bi zmagali. Slovenija je geografsko tako majhna, da nič ne profitiramo, če bi vlaki vozili 250 km/h,” poudarja Andrej Godec, nekdanji šef direkcije za vlaganja v železniško infrastrukturo. Za primerjavo, na obstoječih tirih je povprečna hitrost tovornih vlakov 30 km/h.
Žal ima prav, če bi tovorni promet imel povprečno hitrost 80-100 km/h, potniški pa 120-140 km/h, bi bil to za SŽ ne samo velikanski uspeh, temveč zelo verjetno vsaj srednjeročno žal tudi znanstvena fantastika. #-o Razlog zakaj ima bivši šef direkcije za vlaganja v železniško infrastrukturo prav, je pa ravno v tem, da so taki kekci, kot je on sam, v preteklosti povzročali in še vedno povzročajo tudi danes takšno stanje, da veljajo hitrosti, ki so skoraj povsod v tujini povsem običajne, na naših železnicah ne samo za težko dosegljive, temveč za ZNANSTVENO FANTASTIKO! Da o kakšnih resničnih progah za visoke hitrosti Vmax >250 km/h pri nas sploh ne govorimo; le-te bodo pri nas na voljo... nikoli ali pa malo prej, tj. takrat, ko bodo povsod drugod že maglevi s 700 km/h vozili. :mrgreen:
bohinjc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 85
Pridružen: 20.04.2012, 11:27

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a bohinjc »

tudi Ptuj je izgubil veliko dijakov - študentov z subvencijo
avtobus je hitrejši in bolj pogost v smeri maribor
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Ravno to so razlogi, da je potrebno železniško infrastrukturo posodobiti za večje hitrosti! Sploh pa mi ni jasno kaj sanjajo o nekih novih progah, ko pa bi bilo treba samo obstoječe malo poravnati, da ne bi bila tako ovinkaste ter zamenjati tire, posodobiti signalizacijo, nezavarovana nivojska križanja s cesto itd. pa bi za bistveno manj denarja dobili vsaj približno sodobnejše železnice. Tako pa se bo zgodilo, da bo na marsikakšnem odseku železniških prog število potnikov upadlo, na nekaterih pa bo vendarle tudi poraslo! Važno pa je, da prebivalci Slovenije dobijo učinkovitejši javni prevoz.

P.S.: Relacijo Ptuj-MB sem preveril in vlak v veliki večini primerov ni bistveno počasnejši od avtobusa, bus vozi po voznem redu večinoma 44 minut, vlak pa večinoma 45-55 minut. Tako glavni razlog za prehod dela potnikov z vlaka na bus na tej relaciji verjetno ni posledica počasnosti vlaka, temveč neprimerno večje frekvence avtobusa, ki vozi na vsakih 20 minut, medtem ko vlak vozi v povprečju na eno do dve uri. Poleg tega je potrebno pri vlaku včasih tudi presedati, kar večini potnikov ni všeč, ker ne morejo v miru dremati na vlaku + vsako presedanje podaljšuje potovalni čas. Glavni problem oz. omejitev na tej železniški progi je torej, da je enotirna, kot drugo pa bi morala biti tudi elektrificirana, to pa so itak rak rane vseh slovenskih regionalnih in tudi nekaterih glavnih prog.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

trance0 napisal/-a:...Glavni problem oz. omejitev na tej železniški progi je torej, da je enotirna, kot drugo pa bi morala biti tudi elektrificirana, to pa so itak rak rane vseh slovenskih regionalnih in tudi nekaterih glavnih prog.
Čemu meniš, da je dizelska vleka problematična, zaradi voznih hitrosti? Stadlerji, dizelski deziroji in druge moderne garniture znajo biti čisto spodobno hitre. Navsezadnje jih veliko uporabljajo Avstrijci, Italijani pa še kdo...
Goran
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Verjetno imajo dobre dizelske lokomotive zadovoljive pospeške, električne so pa tišje in ne smrdijo. :) Bolj je problem za hitrost in frekventnost vlakov, če je proga le enotirna...
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Slovenija morda res ne potrebuje hitrosti vlakov več kot 160 km/h (toliko so v Franciji vozili kmalu po drugi sv. vojni). Toda Evropa gradi sistem hitrih povezav, kjer se bo bodoče na relaciji npr. Beograd - Paris potovalo z 300km/h in več. To se povsem nove proge, mišljene kot nadomestilo prenasičenemu letalskemu prometu. In če bo taka proga šla mimo nas, bomo postali slepa ulica v tem delu Evrope.
preglednik
Odgovori