Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloveniji

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a mkx »

trance0 napisal/-a:En bivši slovenski predsednik je nekoč rekel: 'Danes so dovoljene sanje, jutri je nov dan.' :mrgreen:
S tem da eni sanjajo že od takrat, ko je oni izjavil zgoraj citirano ... na precej let podlage. #-o
LP, Metod
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

To še ni tak problem, mnogo večji je, da bodo še dolgo sanjali naprej. =P~
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Izgleda, da smo še daleč od inegriranega porniškega prometa v Sloveniji, vsaj tako je soditi po zapisu Vožnja z vlakom ostaja v prejšnem stoletju iz današnjega Dnevnika. Uresničuje se moja bojazen, da bodo prav železnice minirale ideje o enotnih vozovnica.

LPL
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Vlaki so čist kul, proge bi blo pa res treba že marsikje ornk zrihtat. Drugače pa je do uvedbe enotne vozovnice še 2 leti časa in mogoče se še kaj zmenijo. ;)
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Da spet malo obudim temo, pripenjam povezavo, ki kaže na to, da projekt še zdaleč ni zamrl niti ga ne blokirajo Slovenske železnice: http://www.enarocanje.si/?podrocje=preg ... zec=258514.

Iz zgornjega je razvidno, da se stvari odvijajo po načrtu, seveda z enoletno zamudo. Letos bi vseeno morali štartati pilotni projekti pri katerih bojo sodelovale tudi SŽ.

Tarifne cone bodo izgledale nekako takole: http://giam2.zrc-sazu.si/sl/programi-in ... fne-cone#v.

Tarifna lestvica naj bi bila takšna: http://www.agencija-promet.si/tarifna_lestvica/.

Kot kaže je predvidena zares bistvena pocenitev javnega prometa v Sloveniji za večino uporabnikov, predvsem abonentske vozovnice bodo bistveno cenejše kot do zdaj, končno pa bodo po normalnih cenah na voljo tudi regijske oz. vsedržavne abonentske vozovnice, ki bodo veljale na vseh javnih prevoznih sredstvih v državici.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Projekt se nadaljuje: http://www.zurnal24.si/na-pot-le-z-eno- ... nek-191247
Na razpis za izvajalca IJPP se je pritožilo več ponudnikov, češ da jih naročnik ne obravnava enakopravno. Državna revizijska komisija je pred dvema tednoma njihove zahteve zavrnila, zato se postopek oddaje naročila nadaljuje.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Kot kaže so se naši velemojstri odločili za uvedbo relacijsko-conskega sistema namesto pravega conskega. To pomeni, da bo v medkrajevnem potniškem prometu še naprej veljal relacijski sistem, ki je po mojem mnenju POVSEM NEPRIMEREN za enotno vozovnico in integracijo celotnega javnega prometa. Je pa očitno lažje izvesti kozmetične popravke obstoječega zastarelega relacijskega sistema, ki je za državo verjetno cenejši in enostavnejši za uvedbo, za potnike pa slabši, dražji in manj uporaben kot čistokrvni conski sistem. :evil: A pri nas niso sposobni skopirati odličnega sistema iz tujine ne da bi ga pohabili s slovenskimi debilizmi? :roll:

V skladu z dolgoročno prometno politiko bi morali uvesti pravi conski sistem in stimulirati pogosto uporabo JPP tudi za daljša potovanja. Tega predvideni bodoči tarifni sistemi ne bo omogočal, saj bo stimuliral (in nekoliko pocenil) zgolj fiksna (vnaprej določena) relacijska potovanja iz periferije v LJ, ki že ima v okviru LPP triconski sistem. Morda bo conski sistem vpeljan še za MB z okolico po vzoru LJ, vse ostalo pa po starem. :roll: Torej ne bo nobenih vsedržavnih ali vsaj regijskih pavšalnih vozovnic po sprejemljivih cenah. Ne verjamem, da bo predlagani model IJPP spremenil trende uporabe JPP v Sloveniji, ker projekt, ki mimogrede zamuja že 3 leta, ne bo ponudil ustreznega tarifnega sistema.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

trance0 napisal/-a:Kot kaže so se naši velemojstri odločili za uvedbo relacijsko-conskega sistema namesto pravega conskega. .
Enostavna formula:
Tovornjaki: predvsem tuji plačujejo cestnino; ko tankajo plačajo: ddv + CO2 davek, toršarine, še kakšno kazen...

potniki plačujejo: vinjetno, ko tankajo plačajo: ddv + CO2 davek, toršarine; ko registrijarjo obvezno zavarovanje, + ddv, registracija + ddv.

Rezultat: Državi se ne mudi z ničemer v javnem prevozu, ko dobi denar skozi ta dva kroga.

Ende!
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Pač se je po sedmih letih kalvarije razblinila še ena pravljica, nič novega v tej državi. JPP bo tudi v obliki delne integracije za večino prebivalcev še naprej drag, slab in počasen. Prav tako bo tarifna politika še naprej usmerjena proti pogosti uporabi javnega prometa za vse namene. Bo pa (I)JPP od naslednjega leta naprej, če ne bodo spet še za eno leto prestavili njegove uvedbe, vsaj nekoliko bolj usklajen in povezan ter za tiste, ki dnevno potujejo vedno na isti relaciji v Ljubljano (ali morda Maribor), tudi nekoliko cenejši. Za vse ostale (občasne) uporabnike pa bo enako drag in (ne)uporaben kot doslej.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Glede IJPP je bilo v oddaji Točka preloma na RTVSLO rečeno, da naj bi bil uveden v juniju 2016, ker naj bi bil ta mesec najboljši za testiranje. Če sem prav razumel, bodo celo s pilotnimi projekti začeli šele sredi leta 2016, dejanska uvedba na nivoju države bi bila potem verjetno jeseni ali pozimi 2016. Bilo je 8 revizijskih zahtevkov razpisa, kar bo projekt, ki bi moral biti končan že leta 2012, zavleklo vse do konca leta 2016, oz. za štiri leta čez prvotni rok. Sramota od projekta in države, saj smo za eno qrč*vo enotno vozovnico porabili skoraj desetletje. Skrajni rok za dokončanje tega projekta je do konca letošnjega leta, a kdo ve, če to pomeni, da bomo morali zaradi zamude vrniti 85% nepovratnih sredstev, ki jih je država dobila za izvedbo tega projekta? Namreč, tega najpomembnejšega vprašanja idiotskim birokratom na RTVSLO novinarka sploh ni zastavila!

http://4d.rtvslo.si/arhiv/tocka-preloma/174315633" onclick="window.open(this.href);return false;
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Če je skrajni rok do konca leta, potem ja; Se bo vračalo. Zahteve po revizijah so izgovori oziroma naša briga ne evropska. Možnost obstaja, če so se kaj pogajali za podaljšanje roka.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Če se bo že ta hec uvajal, potem srčno upam, da bodo tudi poštimali javni promet. Nekak mi ne tekne, da bi vsak dan zgubil najmanj 3 ure za pot v službo in nazaj, če sem z avtom v 50 minutah... Pa nisem daleč iz Ljubljane ;)
Goran
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Mislim, da je bil skrajni rok za evropska sredstva do konca lanskega leta. Kot kaže, bomo denar vračali.
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: Uvedba integriranega javnega potniškega prometa v Sloven

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Logistika

IJPP: Še en projekt, pri katerem Gašpšeršič zamuja1

avtor
Nataša Koražija
09.02.2015 22:30 / Finance 28/2015


Uvedba integriranega javnega potniškega prometa se vleče že več vlad; malo verjetno je, da nam bo uspelo počrpati evropski denar v celoti

Medtem ko v državah EU pospešeno izboljšujejo javni potniški promet in povečujejo število uporabnikov, je pri nas javni potniški promet v razsulu. Sistem integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bi dobili enotno vozovnico, več preglednosti v sistemu potniškega prometa in boljše upravljanje, uvajamo že od leta 2007.

Na ministrstvu za infrastrukturo (MZI) so na zadnjem razpisu po naših informacijah izbrali izvajalca, to sta agencija za promet in Četrta pot - čeprav je bila ta ponudba za približno dva milijona višja od konkurenčne. »Izvedba projekta IJPP je odvisna od postopkov javnega naročanja. Konzorcij, ki ni bil izbran, lahko uporabi vsa pravna sredstva,« pravijo na MZI, ki ga vodi Peter Gašperšič. To v bistvu pomeni, da je projekt spet v reviziji.

6,3

milijona evrov evropskega denarja bi lahko počrpali za projekt IJPP, a s postopki izvedbe zamujamo.

Zakaj so na ministrstvu izbrali dražjo ponudbo?

Na zadnji razpis se je poleg agencije za promet iz Ljubljane, ki bi projekt izvedla s partnerjem Četrta pot (projekt bi vzpostavili in vzdrževali za 6,97 milijona evrov), prijavil tudi konzorcij, kjer je vodilni partner SŽ - Potniški promet, sodelovali pa bi bili LPP, Marprom, SŽ in Prometni inštitut Ljubljana, ki so ponudili precej nižjo ceno, 4,76 milijona evrov. Zakaj so izbrali dražjega ponudnika, ni jasno. Ponudbe so bile podobne kot spomladi (več o političnih povezavah interesentov za uvedbo IJPP smo pisali v članku Politični ravs za IT-posle v infrastrukturi ). Uvedba IJPP je predvidena v 15 mesecih od podpisa pogodbe. Za projekt je iz iztekajočega se obdobja kohezijske politike odobrenih 6,3 milijona evrov, zato bi ga moral novi minister za infrastrukturo pospešiti, ker se čas izteka. Enotno vozovnico, usklajene vozne rede in preglednejši sistem sofinanciranja potniškega prometa bi morali dobiti že pred petimi leti, a ga bomo najhitreje sredi leta 2016.

Testiranje enotne vozovnice spomladi 2016

»O izvajalcu in znesku za izvedbo javnega naročila na ministrstvu ne moremo govoriti, dokler odločitev ne bo pravnomočna,« pravijo na MZI. Predvidevajo pa, da bodo postopki končani do konca februarja. Če jim to uspe, bodo lahko do konca leta 2015 izpeljali zgolj del projekta. »V praksi to pomeni, da bi izvajalec testiral delovanje enotne vozovnice na posameznih območjih v spomladanskih mesecih prihodnje leto. Na celotnem območju Slovenije bo enotna vozovnica predvidoma v uporabi od junija 2016,« pravijo na MZI. Poletni meseci naj bi bili najprimernejši za uvedbo tako kompleksnega sistema, ker je takrat zaradi počitnic in dopustov manj voženj in manj potnikov. Na MZI tudi optimistično menijo, da bi lahko vseeno izkoristili večino evropskih sredstev za ta projekt. Po našem mnenju bi morali za to že prej precej pospešiti ritem.

Zakaj bi morali projekt IJPP že zdavnaj pospešiti
• Ponudba in organiziranost javnega potniškega prometa sta slaba; ponudniki in uporabniki JPP čakajo sistemske rešitve že osem let, a se ne zgodijo.

• Razdrobljenost voznih redov - potniki nimajo spletne strani, kjer bi lahko preverili medkrajevne povezave vseh ponudnikov.

• Visoka stopnja motorizacije - Slovenija je med državami z več kot 500 osebnimi avtomobili na tisoč prebivalcev.

• Razpršena poselitev - v Sloveniji je 6.054 naselij, od tega več kot tri tisoč z manj kot sto prebivalci, kar otežuje organizacijo učinkovitega javnega prevoza

Zgodovina projekta IJPP
Teoretični del projekta integriranega javnega potniškega prometa (IJPP) so na ministrstvu za promet pripravljali od leta 2007 do 2009. Izdelali so conski sistem, tarifni sistem, integrirane voznoredne baze podatkov in pravne podlage. Konec leta 2012 je tedanji minister za promet Zvone Černač prvič objavil glavni del javnega naročila za izvedbo projekta IJPP. Januarja 2013 so bili vloženi trije zahtevki za revizijo, a so bili zavrnjeni. Kljub temu so na MZIP popravili razpisno dokumentacijo in projektno nalogo s spremembo pogojev, ki so omogočali večji izbor ponudnikov. Naročilo so drugič objavili novembra 2013 (minister Omerzel). Do februarja 2014 sta prispeli dve ponudbi, vložena sta bila tudi dva revizijska zahtevka. Na MZIP so razpisno dokumentacijo delno popravili in javno naročilo objavili junija 2014. Rok za oddajo ponudb je potekel sredi avgusta. Na razpis sta se prijavila dva ponudnika, na ministrstvu za infrastrukturo so izbrali Agencijo za promet in Četrto pot, neizbrani ponudnik je vložil zahtevek za revizijo. Po optimističnem scenariju bodo marca podpisali pogodbo z izvajalcem, sredi leta 2016 pa naj bi bila enotna vozovnica v uporabi na celotnem ozemlju Slovenije. Če nam uspe, bo projekt končan v približno devetih letih od začetka priprav.

Članek je izšel v tiskani izdaji 10.02.2015, št. 28/2015 .

O PROJEKTU
Izvozniki.si (http://www.izvozniki.si" onclick="window.open(this.href);return false;) je spletni portal, namenjen širši medijski podpori slovenskemu izvozu. S svojimi vsebinami naslavlja uveljavljena


PROJEKT
Izvozniki.si spada med projekte Časnika Finance. Vse pravice pridržane

10.02.2015 10:38:43
Odgovori