1. razred na Slovenski Železnicah
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Saj Stadlerji imajo predvideno mesto za avtomat za prigrizke.
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Premalo ... kdo pa bo hodil do njega preko 3-h vagonov 1. razreda ali 25 parkiranih biciklov? Da o bifeju na poti niti ne govorim (ta bi znal biti neprehoden ).
LP, Metod
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Precej bolj mirno kot v 2. Že ko je bil zastonj. Zdaj pa se itak skoraj noben ne bo vozil v prvem razredu. Vsaj tisti ki so bolj zmožni delat hrup ne.preglednik napisal/-a: ↑22.12.2022, 15:25 Samo v čem le se prvi razred na Stadlerjih razlikuje od drugega. Tista mizica na dveh sedežih ki sta si nasproti je edina pohvale vredna, tista na "avtobusnih" sedežih ni omembe vredna. Prvi razred bi prišel v poštev, če bi bil temu namenjen en cel vagon (tretjina vseh sedežev), če bi bili ti udobnejši in mehkejši, ter od teh vsaj polovica s sedeži eden proti drugemu, tako da tista mizica pride do uporabnosti.
Podobno kot je bilo svoj čas na seriji 713 (kanarčki). Se je morda pri nabavah ki sledijo kaj o tem razmišljalo?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Če bi hoteli Stadlerje, ki so v osnovi namenjeni za regionalni in primestni promet, uporabljati kot IC vlake, zlasti v prometu s sosednjimi mesti ( Beljak, Zagreb, Pula, Reka, Trst), bi morali biti udobnejši. Torej bi bilo treba del garnitur opremiti v ta namen, ali pa razširiti prvi razred, kot sem napisal malo prej.
preglednik
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Preteklo soboto sem potoval z vlakom 3287 v prvem razredu. Žal zaradi prazničnega vlaka ni bil vlak 3288 v sestavi 510, temveč dvojnik 713, sicer bi tudi s tem vlakom potoval v prvem razredu.
Da se povrnem nazaj na vlak 3287. V Ljubljani nas je takoj po vstopu sprevodnica prijazno opozorila, da se sedaj prvi razred doplačuje, še predhodno pa je nalepila na vrata 1 razreda obvestilo o tem doplačilu. Meni je bila zadeva jasna, ženska starejših let pa je začenjala nergati, češ od kdaj pa to in da je to sramota za železnico. Sprevodnica je bila v zadregi, poskušal sem ji pomagati in tej ženski dopovedati, da se prvi razred povsod doplačuje in da ni zastonj. Najprej mi je odgovorila, kaj pa če nimam denarja, odgovoril sem ji da je v tem primeru na razpolago 2 razred. Nato pa njeno sikanje nazaj, da se z mano sploh nima kaj pogovarjati. Res sem bil neumen, da sem ji že na začetna njena vprašanja naslovljena meni sploh odgovarjal.
Ta ženska je takoj po vstopu v prvi razred takoj zasedla vse štiri sedeže (na ostala tri prosta je zložila svojo skromno prtljago), češ da se slučajno ne bi kdo prisedel, razklopila mizico in to je bil sedaj njen "svet". Naj dodam še to, bila je upokojenka in je hotela ta komfort seveda zastonj. Z velikim negodovanjem je potem seveda zapustila prvi razred.
Kasneje so vstopili še trije potniki in prav nihče ni imel nič proti doplačilu. Midva sva za vozovnico plačala 2,6€, dodatek 4,2€. V kolikor to seštejem skupaj znese vozovnica v tem primeru 3,4€, kar je še vedno ceneje kot vozovnica med delavnikom, katera bi bila 4,3€ v drugem razredu. To razlago sem povedal tudi sprevodnici in me je presenečeno pogledala ter dodala da imam seveda prav.
Cene dodatka se seveda razlikujejo. Ta dodatek je veljal do Šentlovrenca, do Novega mesta pa ga je sopotnik doplačal 3,3€.
Zanimivo je, da na Emoni doplačate 10€ za relacijo Ljubljana - Dunaj, ali pa to, da sem na relaciji Milano - Benetke doplačal le 1,25€ za poslovni razred, v slednjem primeru mi je resda uspelo najti akcijsko ceno.
Da se povrnem nazaj na vlak 3287. V Ljubljani nas je takoj po vstopu sprevodnica prijazno opozorila, da se sedaj prvi razred doplačuje, še predhodno pa je nalepila na vrata 1 razreda obvestilo o tem doplačilu. Meni je bila zadeva jasna, ženska starejših let pa je začenjala nergati, češ od kdaj pa to in da je to sramota za železnico. Sprevodnica je bila v zadregi, poskušal sem ji pomagati in tej ženski dopovedati, da se prvi razred povsod doplačuje in da ni zastonj. Najprej mi je odgovorila, kaj pa če nimam denarja, odgovoril sem ji da je v tem primeru na razpolago 2 razred. Nato pa njeno sikanje nazaj, da se z mano sploh nima kaj pogovarjati. Res sem bil neumen, da sem ji že na začetna njena vprašanja naslovljena meni sploh odgovarjal.
Ta ženska je takoj po vstopu v prvi razred takoj zasedla vse štiri sedeže (na ostala tri prosta je zložila svojo skromno prtljago), češ da se slučajno ne bi kdo prisedel, razklopila mizico in to je bil sedaj njen "svet". Naj dodam še to, bila je upokojenka in je hotela ta komfort seveda zastonj. Z velikim negodovanjem je potem seveda zapustila prvi razred.
Kasneje so vstopili še trije potniki in prav nihče ni imel nič proti doplačilu. Midva sva za vozovnico plačala 2,6€, dodatek 4,2€. V kolikor to seštejem skupaj znese vozovnica v tem primeru 3,4€, kar je še vedno ceneje kot vozovnica med delavnikom, katera bi bila 4,3€ v drugem razredu. To razlago sem povedal tudi sprevodnici in me je presenečeno pogledala ter dodala da imam seveda prav.
Cene dodatka se seveda razlikujejo. Ta dodatek je veljal do Šentlovrenca, do Novega mesta pa ga je sopotnik doplačal 3,3€.
Zanimivo je, da na Emoni doplačate 10€ za relacijo Ljubljana - Dunaj, ali pa to, da sem na relaciji Milano - Benetke doplačal le 1,25€ za poslovni razred, v slednjem primeru mi je resda uspelo najti akcijsko ceno.
Tine
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Tudi sam imam eno prigodo v zadnjem letu iz Slovenskih železnic v prvem razredu.
Nekega poletnega večera sem potoval iz Ljubljane v Maribor, mislim da je bil IC502 "Pohorje", ki je vozil v sestavi dveh 510k. Najprej je bil prihod v Ljubljano zamujen za 10 minut, kasneje za 20. Informacije o zamudi smo izvedeli šele ob uri odhoda tako, da je stalo nekje 50-75 ljudi na peronu in čakalo na vlak.
Sam sem pristopil do sprevodnice in jo vprašal kje bo prvi razred, spredaj ali zadaj? V tujini to ponavadi povedo že ob najavi prihoda vlaka, pri nas žal ne. Sprevodnica mi je povedala, da bo zadaj.
Ob prihodu vlaka sem se vsedel zadaj, kjer je pisalo na vratih (1), sedeži so ustrezali prvem razredu (mizica in boljše oblazinjenje) kljub temu, da je naš prvi razred prav smešen v primerjavi z prvim razredom na ÖBBju, DBju, itd. Zraven mene so se usedli štiri moški vsak z svojim pivom in se glasno pogovarjali. Kasneje ugotovim, da so to uslužbeni Slovenskih železnic. Nimam nič proti, da se peljejo domov v 1. Razredu samo, da se pa obnašajo kot da so v gostilni je pa malce mimo. Za vlak ranga InterCity sem pričakoval tudi kakšno najavo vlakospremnega osebeja, kot je to običajno v Avstriji in Nemčiji in ne le avtomatsko napovedovanje naslednje postaje.
Mislim, da bi morale Slovenske Železnice izboljšati ponudbo hitrih vlakov predvsem na relaciji Koper - Postojna - Ljubljana - Celje - Maribor morda celo nekoč potegniti hitro povezavo do Murske Sobote in na relaciji Jesenice - Kranj - Brnik - Ljubljana - Dobova. Tudi povezava letališča z železnico je nujna. Projekt ICS ni bil slab, samo bi bilo potrebno povečati frekrenco (npr. Vsako uro) ter vozni čas zmanjšati nekje na 1:20 do Maribora. Ob enem pa ponuditi korekten prvi razred z Wi-Fijem in posebno čakalnico v Ljubljani in Mariboru.
Nekega poletnega večera sem potoval iz Ljubljane v Maribor, mislim da je bil IC502 "Pohorje", ki je vozil v sestavi dveh 510k. Najprej je bil prihod v Ljubljano zamujen za 10 minut, kasneje za 20. Informacije o zamudi smo izvedeli šele ob uri odhoda tako, da je stalo nekje 50-75 ljudi na peronu in čakalo na vlak.
Sam sem pristopil do sprevodnice in jo vprašal kje bo prvi razred, spredaj ali zadaj? V tujini to ponavadi povedo že ob najavi prihoda vlaka, pri nas žal ne. Sprevodnica mi je povedala, da bo zadaj.
Ob prihodu vlaka sem se vsedel zadaj, kjer je pisalo na vratih (1), sedeži so ustrezali prvem razredu (mizica in boljše oblazinjenje) kljub temu, da je naš prvi razred prav smešen v primerjavi z prvim razredom na ÖBBju, DBju, itd. Zraven mene so se usedli štiri moški vsak z svojim pivom in se glasno pogovarjali. Kasneje ugotovim, da so to uslužbeni Slovenskih železnic. Nimam nič proti, da se peljejo domov v 1. Razredu samo, da se pa obnašajo kot da so v gostilni je pa malce mimo. Za vlak ranga InterCity sem pričakoval tudi kakšno najavo vlakospremnega osebeja, kot je to običajno v Avstriji in Nemčiji in ne le avtomatsko napovedovanje naslednje postaje.
Mislim, da bi morale Slovenske Železnice izboljšati ponudbo hitrih vlakov predvsem na relaciji Koper - Postojna - Ljubljana - Celje - Maribor morda celo nekoč potegniti hitro povezavo do Murske Sobote in na relaciji Jesenice - Kranj - Brnik - Ljubljana - Dobova. Tudi povezava letališča z železnico je nujna. Projekt ICS ni bil slab, samo bi bilo potrebno povečati frekrenco (npr. Vsako uro) ter vozni čas zmanjšati nekje na 1:20 do Maribora. Ob enem pa ponuditi korekten prvi razred z Wi-Fijem in posebno čakalnico v Ljubljani in Mariboru.
By InterCity Express
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Če imajo vozovnico za prvi razred, definitivno nisi ti tisti, ki boš sodil ali bodo med potovanjem pili pivo ali ne, ter kako glasno se bodo med seboj pogovarjali...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Ali so imeli vozovnice za prvi razred ali ne, ne vem. Me tudi ne moti če se zaposleni vozijo v prvem razredu (tudi če do njega niso upravičeni) dokler se obnašajo dostojno in ne motijo mene in ostalih potnikov. Ker prvi razred je prvenstveno namenjen potnikom z veljavno karto za 1. Razred in ne uslužbencem železnic na poti domov ali na delo.
Žal v tem primeru ni bilo temu tako, njihovo vedenje je bilo moteče saj so se cel čas potovanja pogovarjali zelo glasno, na trenutke celo drli in glasno smejali. To me pa moti, ker imam tudi jaz pravico do potovanja v miru. In bilo bi korektno od sprevodnika, da bi jih opozoril na glasnost.
Menim pa tudi, da bi bilo potrebno omejiti oz. prepovedati vnos lastnih alkoholnih pijač na vlake zaradi varnostnih razlogov, enako kot je to na letalih in vlakih v določenih mestih. Seveda pa lahko alkoholne pijače ostanejo del ponudbe jedilnih vagonov, kjer ima osebje možnost (oz. zakonsko obvezo) odkloniti prodajo alkoholnih pijač potnikom, ki so vidno vinjeni.
Lep pozdrav ICE
By InterCity Express
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Mislim, da je prava rešitev, da se uvede tihe oddelke. Praznost prvega razreda pri SŽ in pričakovanje, da ostane prazen je svojevrstna anomalija.
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
To ne bi bila slaba ideja, ampak kaj ko imamo na Stadlerji tako majhen prvi razred, da nimamo kje imeti še tihi oddelek.
Ne pričakujem, da bo prvi razred prazen. Pričakujem pa od drugih potnikov, da se obnašajo uvidevno in ne povzročajo prekomernega hrupa bodisi z govorenjem, poslušanjem glasbe, itd. Kot je to v Avstriji in Nemčiji, kjer se ljudje normalno pogovarjajo in obnšajo na nekem kulturnem nivoju.
V mojem primeru je šlo, da so se te štirije potniki celo pot med Ljubljano in Zidanim Mostom glasno pogovarjali (občasno celo vplili). Še bolj žalostno je pa, da je šlo za uslužbence železnic. Od katerih bi se pričakovalo, da se bodo obnašali na način, da ne motijo ostalih potnikov.
Lp ICE
By InterCity Express
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Mogoče je večji problem nizek standard v drugem razredu. Morda bi se dotični zaposleni SŽ raje vsedli v drugi razred, če bi tam bile mize. OBBjev Desiro ML za S-bahne ime mize po celem vlaku in poklopne mize na zadnji strani naslonjala sedeža. Zakaj so SŽ dale to samo v prvi razred je uganka. Razmik med sedeži je dovolj velik za mize. Profil potnika, ki med potovanjem pije pivo iz pločevinke, pa verjetno ni enak tistemu, ki kupi karto za prvi razred. Verjetno so si fantje samo želeli, da jim vožnja hitro mine (namesto v baru) in so si poiskali mizo.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_4744.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_4744.php
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Se popolnoma strinjam s tabo. Naši Stadlerji so zelo slabo opremljeni, bolj primerni za kakšno primestno (S-bahn) progro kot pa za vlak tipa InterCity, ki vozi 5 ur. Mislim, da bi morali tudi v 2. razredu imeti sedeži mize medtem, ko bi v prvem razredu lahko imeli sedeže v konfiguraciji 1-2 namesto obstoječih 2-2, pa kakšni bolj udobni sedeži bi bili tudi dobrodošli.urban120 napisal/-a: ↑28.03.2023, 14:15 Mogoče je večji problem nizek standard v drugem razredu. Morda bi se dotični zaposleni SŽ raje vsedli v drugi razred, če bi tam bile mize. OBBjev Desiro ML za S-bahne ime mize po celem vlaku in poklopne mize na zadnji strani naslonjala sedeža. Zakaj so SŽ dale to samo v prvi razred je uganka. Razmik med sedeži je dovolj velik za mize. Profil potnika, ki med potovanjem pije pivo iz pločevinke, pa verjetno ni enak tistemu, ki kupi karto za prvi razred. Verjetno so si fantje samo želeli, da jim vožnja hitro mine (namesto v baru) in so si poiskali mizo.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_4744.php
Še enkrat ponavljam, nimam nič proti temu, da so se usedli za mizo. Tudi če bi bili pivo in imeli debato v normalnem tonu ne bi rekel nič. Ker so se pa obnašali, kot da so v bifeju me je pa začelo to motiti. Verjetno bi vsakega motilo, da doplača za 1. razred potem pa posluša vpitje. Pa tudi nisem tipičen Slovenec, ki bi jih šel takoj zatožit sprevodniku. Sem si dal slušalke gor in naprej delal na laptop ter si mislil svoje. Sem samo omenil, ker imamo ravno razpravo na to temo.
Lep pozdrav, ICE
By InterCity Express
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Če ima uslužbenec železnice vozovnico za vožnjo v prvem razredu ne glede na to ali se vozi domov ali na delo je do vožnje v prvem razredu upravičen enako kot ti.ICE napisal/-a: ↑28.03.2023, 12:18 Ali so imeli vozovnice za prvi razred ali ne, ne vem. Me tudi ne moti če se zaposleni vozijo v prvem razredu (tudi če do njega niso upravičeni) dokler se obnašajo dostojno in ne motijo mene in ostalih potnikov. Ker prvi razred je prvenstveno namenjen potnikom z veljavno karto za 1. Razred in ne uslužbencem železnic na poti domov ali na delo.
ICE napisal/-a: ↑28.03.2023, 12:18 Žal v tem primeru ni bilo temu tako, njihovo vedenje je bilo moteče saj so se cel čas potovanja pogovarjali zelo glasno, na trenutke celo drli in glasno smejali. To me pa moti, ker imam tudi jaz pravico do potovanja v miru. In bilo bi korektno od sprevodnika, da bi jih opozoril na glasnost.
Res? kje pa je ta tvoja pravica predpisana?
Glasno pogovarjanje in smejanje še ni kršenje ZJRM-1, dokler pa ZJRM-1 ni kršen pa ti kot potnik nimaš absolutno nikakršne pravne podlage zahtevati tišino da se kdo vede drugače, če te kaj moti pač odidi z prvega razreda, v drugega kjer teh težav ne boš imel.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Kot sem že dejal tudi če nima karte za prvi razred in mu je sprevodnik "pogledal skozi prste" in ga pustil v prvem razredu, nimam s tem nobene težave.desiro napisal/-a: ↑28.03.2023, 14:54Če ima uslužbenec železnice vozovnico za vožnjo v prvem razredu ne glede na to ali se vozi domov ali na delo je do vožnje v prvem razredu upravičen enako kot ti.ICE napisal/-a: ↑28.03.2023, 12:18 Ali so imeli vozovnice za prvi razred ali ne, ne vem. Me tudi ne moti če se zaposleni vozijo v prvem razredu (tudi če do njega niso upravičeni) dokler se obnašajo dostojno in ne motijo mene in ostalih potnikov. Ker prvi razred je prvenstveno namenjen potnikom z veljavno karto za 1. Razred in ne uslužbencem železnic na poti domov ali na delo.
ICE napisal/-a: ↑28.03.2023, 12:18 Žal v tem primeru ni bilo temu tako, njihovo vedenje je bilo moteče saj so se cel čas potovanja pogovarjali zelo glasno, na trenutke celo drli in glasno smejali. To me pa moti, ker imam tudi jaz pravico do potovanja v miru. In bilo bi korektno od sprevodnika, da bi jih opozoril na glasnost.
Res? kje pa je ta tvoja pravica predpisana?
Glasno pogovarjanje in smejanje še ni kršenje ZJRM-1, dokler pa ZJRM-1 ni kršen pa ti kot potnik nimaš absolutno nikakršne pravne podlage zahtevati tišino da se kdo vede drugače, če te kaj moti pač odidi z prvega razreda, v drugega kjer teh težav ne boš imel.
Glede ZRJM-1 bi se lahko sklicevali na 7. člen, ki pravi sledeče:
"
7. člen
(nedostojno vedenje)
(1) Kdor se na javnem kraju prepira, vpije ali se nedostojno vede na način, opisan v 5. točki 2. člena tega zakona, se kaznuje z globo.
"
Ampak ne glede na vse, tudi če ni bil kršen 7. člen gre še zmeraj za stvar osnovne kulture in bontona, da se vedemo na način, ki ne moti drugih ljudi. In spet si narobe razumel nisem zahteval tišine ampak samo zmanšanje jakosti njihovega pogovora na nivo, ki ni moteč za druge ljudi okrog njih. Kot sem že nekajkrat napisal sem si dal slušalke na ušesa, bil tiho in mislil svoje, ker sem že zdavnaj dojel, da sta določenim ljudem bonton in kultura "Španska vas".
Mi je pa naravnost smešno kako jih ves čas zagovarjaš in prikazuješ, da je težava v meni in ne v njih. Pač vsak ima svoje stališče in svoj pogled na situacijo.
Lep pozdrav, ICE
By InterCity Express
Re: 1. razred na Slovenski Železnicah
Težava je v tem da pričakuješ preveč, pač nisi v ÖBB 1. razredu sredi Avstrije da bi jih lahko malo pohvalil...ICE napisal/-a: ↑28.03.2023, 15:35 Glede ZRJM-1 bi se lahko sklicevali na 7. člen, ki pravi sledeče:
"
7. člen
(nedostojno vedenje)
(1) Kdor se na javnem kraju prepira, vpije ali se nedostojno vede na način, opisan v 5. točki 2. člena tega zakona, se kaznuje z globo.
"
Ampak ne glede na vse, tudi če ni bil kršen 7. člen gre še zmeraj za stvar osnovne kulture in bontona, da se vedemo na način, ki ne moti drugih ljudi. In spet si narobe razumel nisem zahteval tišine ampak samo zmanšanje jakosti njihovega pogovora na nivo, ki ni moteč za druge ljudi okrog njih. Kot sem že nekajkrat napisal sem si dal slušalke na ušesa, bil tiho in mislil svoje, ker sem že zdavnaj dojel, da sta določenim ljudem bonton in kultura "Španska vas".
Mi je pa naravnost smešno kako jih ves čas zagovarjaš in prikazuješ, da je težava v meni in ne v njih. Pač vsak ima svoje stališče in svoj pogled na situacijo.
Lep pozdrav, ICE
Branim le zato ker si v prvem postu tako očitno zapisal da so železničarji, češ nimajo kaj iskati v prvem razredu ker si tam ti. Saj delno se strinjam da manjka ljudem bontona, ampak neke pravice zahtevati bonton pa le nimaš. Daj se v kožo sprevodnika ki bi mu začel potnik kot si ti najedati, da naj umiri železničarje s katerimi bo naslednjo izmeno delal ves dan...
malo normale in realnih pričakovanj...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER