Nimam znanja in izkušenj, mislim pa si sledeče: morda celo ne bi obležala, z malo peskanja in drsanja bi se pregrizla do portala, kjer so (kot je napisal @holding) adhezijski pogoji v taki situaciji boljši. Bi pa precej verjetno pustila sledove svojih zob na tirnicah in s tem, na srednji rok, naredila več škode kot pa kratkoročne koristi.Tomy napisal/-a:Me pa zanima sledeče: kako bi se v takem obnesla Brižita, ali kakšen Regan?
Adhezija in vleka v neugodnem vremenu
Re: @363 - foto magazin
LP, Metod
Re: @363 - foto magazin
..ne, ne, n'č ne bežijo... ...đura je svoje opravila, vlak lepo laufa naprej, đura pa nazaj domov..._Borsig_ napisal/-a:Ampak na posnetku pa zgleda, kot da severni sosedje bežijo pred našo Đuro!
Re: @363 - foto magazin
V katastrofalnih adhezijskih pogojih je "stara" lokomotiva z mirno roko,dobrim sluhom in izkušenim strojevodjo nepremagljiva!!!Ljubitelj napisal/-a:Meni, kot laiku, je znano samo to, da nobena lokomotiva s pre težkim vlakom ne mara slabših adhezijskih pogojev od minimalno potrebnih. Bolj ko je sofisticirana (frekvenčna regulacija motorjev etc...), bolj je uspešna kot starejše vrstnice, o čemer govori tudi razmerje med vlečno silo in adhezijsko maso novih in pogojno rečeno "starih" lokomotiv. Če pa zaradi razmer med tirnico in obodom kolesa ni dovolj vlečne sile pač vlak "obleži", kar se je in se še bo dogajalo.Znano je, da Živa ne mara slabih adhlezijskih pogojev, pač ker menda software upravlja z vlečno silo....
LPL
Na srečo, računalo še nima pameti!!
Ni ga junaka...............................................................................................................
Re: @363 - foto magazin
Meh in "uho" strojevodje....nepremagljiva kombinacija tovornih vlakov........
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: @363 - foto magazin
Ne verjamem, dokler mi ne dokažeš, da lahko strojevodja na posluh regulira delovanje enosmernih motorjev bolje, kakor regulira hitrost vrtenja frekvenčna regulacija s številnimi senzorji. Tvoja trditev v celoti zanika napredek pri razvoju pogona lokomotiv, pravzaprav, zakaj se pa kupuje tako zanič lokomotive, če so pa stare boljše v spregi z izkušenim strojevodjo, pa še državo se ponovno izsiljuje za plačilo škarta? Bilo bi veliko ceneje privabiti na SŽ izkušene strojevodje iz vse Evrope in jih temu primerno plačati.V katastrofalnih adhezijskih pogojih je "stara" lokomotiva z mirno roko,dobrim sluhom in izkušenim strojevodjo nepremagljiva!!!
Na srečo, računalo še nima pameti!!
Načelno je pa tako, da je lokomotiva narejena za povprečnega strojevodjo in ne za nadpovprečnega. Sicer pa številke govore same po sebi:
Primerjajmo po masi približno enaki lokomotivi (342, 541) z različnima izvedbama pogona:
342(m=81t, Fvmin=14.200 daN) in 541 (m=87t, Fvmin=27.000 daN). Razmerje vlečne sile proti masi = 175 daN/t in 310 daN/t. Verjetno je takoj jasno, za katero velja višja številka.
LPL
Re: @363 - foto magazin
Osebno menim, da niti ne gre za regulacijo, ampak za metodo z-glavo-skozi-zid. (podobno so se našli stari šoferski mojstri, ki so trdili da so pri zaviranju boljši od ABS).Ljubitelj napisal/-a:Ne verjamem, dokler mi ne dokažeš, da lahko strojevodja na posluh regulira delovanje enosmernih motorjev bolje, kakor regulira hitrost vrtenja frekvenčna regulacija s številnimi senzorji.V katastrofalnih adhezijskih pogojih je "stara" lokomotiva z mirno roko,dobrim sluhom in izkušenim strojevodjo nepremagljiva!!!
Na srečo, računalo še nima pameti!!
Elektronika enostavno ne dovoli nikakršnega zdrsa. Majster pa dopusti malo drsanja. Če je težava v mokroti na tiru, se zaradi drsanja tir malo posuši in gre vse skupaj še malo naprej.
Iz otroštva se spomnim, kako so z Jembahi herojsko premagovali vzpon od Save mimo Ježice ... vsak drugi vlak je efektivno obležal. Potem pa so drsali sem pa tja, da se je tresla vsa soseska in s povprečno hitrostjo 0,2 km/h preplezali še tistih 100 metrov, ko se je vlak dovolj poravnal da ga vsaj krivina ni zaustavljala in se potem zvlekel do Šiške.
Kaj je ta herioizem pomenil za stanje tirnic in bandažev si lahko misli vsak zase. Je pa bil majster heroj, saj ni rabil doprege ...
LP, Metod
Re: @363 - foto magazin
mkx, pa si mi to idejo skoraj ukradel, sem že imel napisano pa sem zbrisal. O progi iz Ježice v Črnuče pa samo to, nekje v začetku 80 smo dolgo časa čakali na prehodu Titove čez Kamniško železnico. Ljubi muzejski vlak (mislim da 017 lokomotiva, sigurno pa tenderka) se je namreč obilno trudil speljati in mu nikakor ni šlo, dokler ni ugotovil, da je najbolje da se vrne v Črnuče. Če ne bi čakali in ne bi bili otroci tečni bi se pravzaprav fino zabavali....... Sicer se pa na vsakem tehnološkeo prelomnem trenutku najdejo pametnjakoviči, ki trdijo kako so boljši od nove tehnologije..... Na zadnje se pa večina koristnih stvari uveljavi, nasprotovanje pa nekako pozabi....(podobno so se našli stari šoferski mojstri, ki so trdili da so pri zaviranju boljši od ABS).
Sicer pa o tem, kako so nekatere stvari narejene za mojstre najbolje pove tale žalostna anekdota iz 2. svetovne vojne. Rusi so imeli prešvohotne letalske motorje, torej so delali zelo lahka in lahko oborožena letala, toda sila okretna. Bila so izvrstna za mojstre, toda do te stopnje je na žalost prišel le 1% pilotov, ostali so bili žalostno sestreljeni preden so se priučili obrti, njihova povprečna življenska doba pa je bila med 10 in 14 dni v borbeni enoti. Podobno je seveda veljalo tudi za Nemce (primer Bf 109). No, da ne bom preveč kritičen, tudi RAF je bila življenska doba novincev dober teden, saj silno zmogljivih LB Tempest in Typhoon preprosto niso obvladali.
Torej, sledi logični sklep, lokomotiva, ali katerikoli serijski izdelek mora biti narejen za povprečnega uporabnika in ne za mosjtra.
LPL
Re: @363 - foto magazin
Bolj verjetno je to bila serija 18 ... v začetku 80-desetih je dokaj pogosto vozila priložnostne vlake v Kamnik.Ljubitelj napisal/-a:Ljubi muzejski vlak (mislim da 017 lokomotiva, sigurno pa tenderka) ...
Bf109 je bil zelo soliden in trpežen avion. Mislim, da Nemci na začetku WWII niso imeli nič zastarele vojaške opreme, so se nanjo precej temeljito pripravili (tudi med Špansko državljansko vojno).Ljubitelj napisal/-a:Sicer pa o tem, kako so nekatere stvari narejene za mojstre najbolje pove tale žalostna anekdota iz 2. svetovne vojne. Rusi so imeli prešvohotne letalske motorje, torej so delali zelo lahka in lahko oborožena letala, toda sila okretna. Bila so izvrstna za mojstre, toda do te stopnje je na žalost prišel le 1% pilotov, ostali so bili žalostno sestreljeni preden so se priučili obrti, njihova povprečna življenska doba pa je bila med 10 in 14 dni v borbeni enoti. Podobno je seveda veljalo tudi za Nemce (primer Bf 109). No, da ne bom preveč kritičen, tudi RAF je bila življenska doba novincev dober teden, saj silno zmogljivih LB Tempest in Typhoon preprosto niso obvladali.
So pa imali podobno lahkoten in okreten avion tudi Japonci - Mitsubishi A6M, po domače Zero. S njim so harali po Pacifiku in okolici dokler niso Amerikanci prišli z zelo solidinimi letali (Grumman F4F, Grumman F6F, Vought F4U, ...), proti katerim Zero-vi topovi niso bili dovolj učinkoviti, zaradi trdnejše konstrukcije pa so imeli svoje prednosti - predvsem hitrost v vseh smereh - s katerimi so v dobršnji meri kompenzirali manjšo okretnost.
LP, Metod
Re: @363 - foto magazin
Ljubitelj,ti dam kar prav.Treba je vzeti v obzir,da je 541 le štiri osna lokomotiva,ampak mi bi na vsak način hoteli z njo spraviti 1600 ton iz Borovnice ali 850 iz Kopra navzgor.V suhem mala malca še kaj več.Ampak ko pa padejo tri kaplje dežja
Re: @363 - foto magazin
Vseeno sem prepričan, da če bi tirnice bile take kot treba....tega ne bi bilo. In tudi....veliko je v manipulaciji.1216-001 napisal/-a:Ljubitelj,ti dam kar prav.Treba je vzeti v obzir,da je 541 le štiri osna lokomotiva,ampak mi bi na vsak način hoteli z njo spraviti 1600 ton iz Borovnice ali 850 iz Kopra navzgor.V suhem mala malca še kaj več.Ampak ko pa padejo tri kaplje dežja
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
- Igor T
- Strojevodja I
- Prispevkov: 320
- Pridružen: 07.03.2009, 13:11
- Kraj: Laze Hills, Borovnica Slovenija
- Kontakt:
Re: @363 - foto magazin
V bistvu je razprava okrog "majstrov" čist odveč.
Glavno vprašanje je ZAKAJ ni "majstr" predvidu, da nima šans spelat in ni že takoj štartu z pomočjo Đure ??
Vreme ni izgovor, sej imaš vremenske postaje na vsakem koraku, pa še na šipi vidiš kdaj je dež ...
Prepričan sem, da bi zadeva spelala, če bi z Jesenic odpelu z malo več zaleta oz z višjo hitrostjo. Bi šel stavt, da je speljal z postaje Jesenice.
Glavno vprašanje je ZAKAJ ni "majstr" predvidu, da nima šans spelat in ni že takoj štartu z pomočjo Đure ??
Vreme ni izgovor, sej imaš vremenske postaje na vsakem koraku, pa še na šipi vidiš kdaj je dež ...
Prepričan sem, da bi zadeva spelala, če bi z Jesenic odpelu z malo več zaleta oz z višjo hitrostjo. Bi šel stavt, da je speljal z postaje Jesenice.
Re: @363 - foto magazin
a se ne bi vi o tem pogovarjali kje drugje ?
Re: @363 - foto magazin
urednik napisal/-a:V bistvu je razprava okrog "majstrov" čist odveč.
Glavno vprašanje je ZAKAJ ni "majstr" predvidu, da nima šans spelat in ni že takoj štartu z pomočjo Đure ??
Vreme ni izgovor, sej imaš vremenske postaje na vsakem koraku, pa še na šipi vidiš kdaj je dež ...
Prepričan sem, da bi zadeva spelala, če bi z Jesenic odpelu z malo več zaleta oz z višjo hitrostjo. Bi šel stavt, da je speljal z postaje Jesenice.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: @363 - foto magazin
[quote]Bi šel stavt, da je speljal z postaje Jesenice.
[/quote]
A si v zadnjih 95 letih videl vlak, ki se ne bi ustavil na Jesenicah, jaz ga še nisem.
Pa poglejmo progovne hitrosti:
1) na postaji Jesenice je hitrost skromnih 35 km/h
2) sledi 2,4 km kjer je hitrost 70 km/h (631,3-633,7 km)
3) sledi omejena hitrost 50 km/h (633,7-637,2 km) do državne meje
Na 2,4 km dolžine, upoštevaje dolžino vlaka in pot za zmanjšanje hitrosti na 50 km/h ne ostane niti 2 km. Mislim da res ne more doseči neke spodobne hitrosti, da bi premagal klanec na zalet.
Bo imel prav kar urednik, strojevodja ve, da so tirnice mokre in lahko to bolj ali manj predvidi.
LPL
[/quote]
A si v zadnjih 95 letih videl vlak, ki se ne bi ustavil na Jesenicah, jaz ga še nisem.
Prepričan sem, da bi zadeva spelala, če bi z Jesenic odpelu z malo več zaleta oz z višjo hitrostjo.
Pa poglejmo progovne hitrosti:
1) na postaji Jesenice je hitrost skromnih 35 km/h
2) sledi 2,4 km kjer je hitrost 70 km/h (631,3-633,7 km)
3) sledi omejena hitrost 50 km/h (633,7-637,2 km) do državne meje
Na 2,4 km dolžine, upoštevaje dolžino vlaka in pot za zmanjšanje hitrosti na 50 km/h ne ostane niti 2 km. Mislim da res ne more doseči neke spodobne hitrosti, da bi premagal klanec na zalet.
Bo imel prav kar urednik, strojevodja ve, da so tirnice mokre in lahko to bolj ali manj predvidi.
LPL
Re: @363 - foto magazin
Hahaha...si predstavljaš, da tole izjavi strojevodja......bi crkavali od smeha ( četudi bi vedeli, da ima prav ). To ni njegovo delo.....Je veliko bolje "zdraviti" kot preprečevati....na žalost.Ljubitelj napisal/-a:
Bo imel prav kar urednik, strojevodja ve, da so tirnice mokre in lahko to bolj ali manj predvidi.
LPL
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )