Adhezija in vleka v neugodnem vremenu

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

mkx:
Se pravi, da je nabildani fitneser dosti slabši kot zaležana lenoba, ker po mokrem vleče samo 10% tistega, kar po suhem, zaležana lenoba pa polovico svojega suhega maksimuma?
Po tej mkx-ovi primerjavi je vsako nadaljevanje debate brezpredmetno.

Naj živijo zaležane lenobe, dol z nabildanimi fitnesarji.
LPL
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

.... #-o ma kaki zabluznjenci!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a mkx »

Mi zabluznjenci bi res radi videli, če nam lahko kdo utemeljeno razloži, da je Moped (kot primerek stare mašine, ki je sicer še najbolj podoben Živi) v absolutnem smislu lahko boljši kot Živa. V katerih koli pogojih. Mene kot tehnika/naravoslovca zanima primerjava rešitev istega problema (vleka na meji zdrsa) in ne morda sociološka primerjava (kaj bi če bi).

Dokler mi kdo z argumenti ne razloži, da je stara mašina v absolutnem smislu boljša (osnovna predpostavka vse te debate) ali pa vsaj "skoraj" boljša od nove, sem lahko zabljuznjen hrček in bom na ta naziv še ponosen.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Bluzite! Ker teh dveh mašin se sploh ne da primerjati.Edino po teži sta približno tam nekje.Drugo so pa "šljive i jabuke".Stara mašina je samo v temu boljša,da strojevodji v kritičnih trenutkih pusti biti strojevodja.Pa še to tko kot je 1216-001 povedal,brez peska si lahko vse vtakneš v rit.In nobena naprava ne more nadomestiti sofisticiranih človeških občutkov.Če jih ta ima seveda.Vse drugo je vaše nakladanje,ker druzga itak ne znaste.Tam se zapenjate s Coklo ker vam vleče zajlo,ker je prepameten za vas in točno ve kako vam scufati živce in kam se boste zapeli.Cokla,Dolfa,1216-001,....pa še kdo so tista stara garda strojevodij,ki v svoji karieri vozili vsa stara jajca ki so jih premogla JŽ in SŽ.In kaj ti ljudje izvlečejo iz 342 ali pa 362 Siemens ni programirati v računalnik.In ravno tisto kar naredi 541 tako fantastično in superiorno lokomotivo,je tudi njena hiba.Včasih je manj-več in spodrsavanje v izrednih razmerah je ena od takih stvari.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a cokla »

Nurmi napisal/-a:Bluzite! Ker teh dveh mašin se sploh ne da primerjati.Edino po teži sta približno tam nekje.Drugo so pa "šljive i jabuke".Stara mašina je samo v temu boljša,da strojevodji v kritičnih trenutkih pusti biti strojevodja.Pa še to tko kot je 1216-001 povedal,brez peska si lahko vse vtakneš v rit.In nobena naprava ne more nadomestiti sofisticiranih človeških občutkov.Če jih ta ima seveda.Vse drugo je vaše nakladanje,ker druzga itak ne znaste.Tam se zapenjate s Coklo ker vam vleče zajlo,ker je prepameten za vas in točno ve kako vam scufati živce in kam se boste zapeli.Cokla,Dolfa,1216-001,....pa še kdo so tista stara garda strojevodij,ki v svoji karieri vozili vsa stara jajca ki so jih premogla JŽ in SŽ.In kaj ti ljudje izvlečejo iz 342 ali pa 362 Siemens ni programirati v računalnik.In ravno tisto kar naredi 541 tako fantastično in superiorno lokomotivo,je tudi njena hiba.Včasih je manj-več in spodrsavanje v izrednih razmerah je ena od takih stvari.
:mrgreen: :thumbupr

Hvala prjatu.... :oops:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Adhezija in vleka v neugodnem vremenu

Odgovor Napisal/-a mkx »

Imam občutek, da se tole "vlečenje zajle" občasno uporabi kot rešitev iz situacije, ko zmanjka argumentov. Od sodelovanja na tem forumu pričakujem, da so debate resne in argumentirane, pa če se katerim izmed starih mačkov to zdi še tako trapasto. Torej bodisi debatirajte resno, hece opremite s smeškoti ali pa raje ne pišite.

Dejstvo je, da nismo hrčki začeli primerjati mašin. Mi smo samo izrazili začudenje in nestrinjanje nad trditvami nekaterih majstrov tukaj, nasprotnih argumentov pa nismo dobili. Oziroma so bili stalno na liniji tega, da so stvari neprimerljive. In, mimogrede, jaz nikoli nisem dvomil v izkušene majstre da ne bi mogli iz mašine izvleči marsičesa. Stvari v resnici niso neprimerljive: oba, tako Moped kot Živa se postavi pred vagone in vrže spenjačo čez kavelj. Torej sta funkcionalnost in namen identična. In to, da ju deli 50 let intenzivnega tehnološkega razvoja, ki seveda prinaša razlike. Ampak še vedno pa govorimo o jabolkih ... rdečih, sladkih, okusnih, s kakšno pikico od bolezni, kakšen je tudi gnil :wink:
LP, Metod
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Adhezija in vleka v neugodnem vremenu

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Preveč ste načitani,pa določene stvari enostavno ne smejo izgledati enostavne.Zato se je zelo težko upreti skušnjavi,da se vas človek malo ne sposodi. :thumbupr
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Adhezija in vleka v neugodnem vremenu

Odgovor Napisal/-a mkx »

Nurmi napisal/-a:Preveč ste načitani,pa določene stvari enostavno ne smejo izgledati enostavne.Zato se je zelo težko upreti skušnjavi,da se vas človek malo ne sposodi. :thumbupr
Vse lepo in prav dokler vrag ne odnese šale. Sicer pa tole tvoje pisanje kaže na neko vzvišenost majstrov nad hrčki, prav takšna kot je (bila) vzvišenost delavniških mojstrov nad inženirji z diplomami. Pa še kaj bi se našlo. In to me žalosti, osebno imam srčno rad železnico, spoštujem ljudi, ki (s srcem) živijo zanjo in od nje, rad bi stvari vedel in razumel - žal pa občasno razmišljam s svojo glavo in poizkušam aplicirati svoje fizikalno in matematično znanje.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Adhezija in vleka v neugodnem vremenu

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

[-X ni nobene uzvišenosti.Mi že vemo kdo so dobri hrčki in kdo slabi.Včasih ste smešni samo to.Sej sem zgoraj napisal,da ste preveč načitani.Drsanje je zelo enostavna zadeva.Težja kot je lokomotiva,več osi kot ima,težje zadrsa.Po grobem v osnovi še za mularijo.Potem imaš pa še različna tehnološka varovala,ki preprečujejo ali pa zaznavajo tiste momentume,ko naj bi lokomotiva zadrsala.Ena so razmeroma enostavna,ampak še vedno neverjetno učinkovita.Tako ima 664.Kjer v bistvu transduktorji tipajo tokove skozi pare vlečnih motorjev in razlika pomeni drsanje.No tu imajo še vlogo varovala pobega rotorja,kar je itak bolezen enosmernih serijskih elektromotorjev.Živa pa verjetno dosti bolj zapleten in sofisticiran sistem.Lokomotive ne poznam.Vem pa,da lokomotivi na vse njene MW kaka os več in kaka tona teže več ne bi škodovala.Predvsem za naše ekstremne proge in lastnika brez pameti,ki žene te stroje z max. obremenitvami do konca.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
1216-001
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 699
Pridružen: 28.11.2008, 11:16

Re: Adhezija in vleka v neugodnem vremenu

Odgovor Napisal/-a 1216-001 »

mkx po svoje imaš prav obe sta štiri osni lokomotivi z priblišno enako osno razporeditvijo in obremenitvijo a z veliko razliko v letih in tehnologiji in na njiju tudi zapnemo po teži zelo različna vlaka.Na Taurusa skoraj enkrat več in s tega stališča sta to dve težko primerljivi stvari.Je pa res ,da ima na lok. tipa moped,meh itd.strojevodja več možnosti osebnega vpliva na drsanje ob pomanjkanju adhezije saj lahko uporabi peskanje,zaviranje z lokomotivsko zavoro in zmanjševanje vlečne sile in to vse po občutku dočim pri Taurusu ves ta osebni občutek obvladovanja zdrsavanja prepustiš elektroniki,ki samo uravnava vlečno silo in ti ostane samo pesek.Seveda če je v peskovnikih in nato lahko samo opazuješ bo ali ne bo pa makar z 2km/h.Se pa strinjam s tabo kot si napisal par postov nazaj.Z mopedovo obremenitvijo Taurus ne bi imel nobenih problemov v še tako slabih pogojih.Pa še to .Vozil sem kar nekaj mašin pa je ni čez Taurusa in Herkulesa.

P.S. to so moji osebni pogledi,da me ne bo kdo takoj zgrabil za j.....
Uporabniški avatar
Tono
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4017
Pridružen: 13.05.2007, 15:44
Kraj: Ptuj

Re: @363 - foto magazin

Odgovor Napisal/-a Tono »

Ljubitelj napisal/-a:
mkx:
Se pravi, da je nabildani fitneser dosti slabši kot zaležana lenoba, ker po mokrem vleče samo 10% tistega, kar po suhem, zaležana lenoba pa polovico svojega suhega maksimuma?
Po tej mkx-ovi primerjavi je vsako nadaljevanje debate brezpredmetno.

Naj živijo zaležane lenobe...
LPL
...in antibiciklisti :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Odgovori