NOVO Vozni red 2015/16

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kdo bo imel čez avtobuse pa je verjetno jasno. Ena močna firma pod okriljem SŽ ki je zraven povsod, kjer se evrčki prijemljejo
In katero teslo bo dajalo SŽ nadnaravne subvencije v višini 50% prometnih prihodkov potniškega prometa za avtobusne prevoze. So avtobusarji mnogo zmernejši s subvencijami. To bo račun brez krčmarja, samo da se tega nekateri še ne zavedajo.... So zadnjič politiki na stranskem tiru lepo napisali, da ne morejo čakati 20 let, da bi mogoče spet zmagale stranke naklonjene moderni misli....

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a mkx »

ŽAT32 napisal/-a:Ne me držat za...no....besedo :wink: , ampak kolikor vem, tale naš GSM-R ni primeren za mobi signalizacijo.
Načeloma je GSM-R enak povsod. So pa v ETCS (recimo regional) definirani drugi elementi, ki skrbijo za signalizacijo ... preko GSM-R ...
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Načeloma je GSM-R enak povsod. So pa v ETCS (recimo regional) definirani drugi elementi, ki skrbijo za signalizacijo ... preko GSM-R ...
Kar cenim je strokoven odgovor. Prazne marnje pa niso najbolj spoštovana stvar.....

LPL
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

Vaške čenče so najbol ziher in sigurna stvar.... [-X
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:
Načeloma je GSM-R enak povsod. So pa v ETCS (recimo regional) definirani drugi elementi, ki skrbijo za signalizacijo ... preko GSM-R ...
Kar cenim je strokoven odgovor. Prazne marnje pa niso najbolj spoštovana stvar.....
Kateri del mojega, zgoraj citiranega, prispevka je prazna marnja?
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kateri del mojega, zgoraj citiranega, prispevka je prazna marnja?
mkx, ti si pa povsem narobe razumel. Tvoj odgovor je namreč bolj ali manj STROKOVEN, se premalo spoznam. Sam raje nisem odgovarjal predhodnemu postu, ker pač nisem strokovnjak za tele komunikacije, GSM-R pa bi naj bil osnova naprejšnemu razvoju signalizacije recimo regionalnega in ERTMS. Vsaj tako piše na nekaterih dokumentih z glavo SŽ. Kot je recimo tale o uvajanju ERTMS na področju JŽI v RS. In človek bi pričakoval od sodelujočih da ne trosijo praznih marenj o stvareh, ki jih očevidno ne poznajo.

LPL
Uporabniški avatar
Čišo
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 704
Pridružen: 29.10.2005, 17:41
Kraj: Bohinjska železnica

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Čišo »

Na lokalnih progah v Avstriji že desetletja laufa vodenje prometa prek radijskih zvez, z vzmetnimi kretnicami itd., brez GSM-R, ERMTS in ostalih veleevropskih izmišljotin. Kolikor vem, večina evropskih direktiv za regionalne proge ne velja. Ampak mi smo bolj evropski od celotne Evrope in pri nas so vsi štuci mednarodni. Rezultat je pa ukinjanje vlakov. Ampak enim očitno paše. Zelo.
Tako počasi se prebujamo ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Na lokalnih progah v Avstriji že desetletja laufa vodenje prometa prek radijskih zvez, z vzmetnimi kretnicami itd., brez GSM-R, ERMTS in ostalih veleevropskih izmišljotin. Kolikor vem, večina evropskih direktiv za regionalne proge ne velja. Ampak mi smo bolj evropski od celotne Evrope in pri nas so vsi štuci mednarodni. Rezultat je pa ukinjanje vlakov. Ampak enim očitno paše. Zelo.
No, nekakšna radijska zveza mora biti vseeno, in če se že vlaga denar v GSM-R, je to odlična priložnost, da se zvezo izkoristi za kaj bolj pametnega. Toda pri nas se že deseteletja samo gleda, kako bi se znižalo stroške z ukinjanjem, nič pa kako z spremembami poslovanja. Rezultat je množica ukinjenih prog v 60-letih, naraščajoča tendenca racionaliziranja delovanja postaj, vendar so potniki in tovor takrat, ko je potreba in ne takrat, ko je proga odprta.... Na postajah pa lahko posledično človek v XXI. stoletju občuduje kretnike-bicikliste ( majo kaj dodatka na nevarnost kolesarjenja?), križanja trajajo po 10 minut, etc.... V resnici pa bi lahko uporabili avstrijski pristop z vzmetnimi kretnicami, etc..... Toda, ko je nekdo pred davnimi leti v Novi progi opisal delovanje vzmetnih kretnic, očevidno z namenom, da se stvari tudi pri nas izboljšajo, se je vsul plaz kritik, kako to v specifičnih slovenskih razmerah, ko na stranskih progah vozijo tudo lahki motorni vlaki (kot da po svetu vozijo lokalne vlake lokomotive z največjimi osnimi obremenitvami) stvar ne deluje. V resnici pa vsi kritiki, stvari sploh niso poznali, kakor se oglaša kakšen sotrudnik na forumu o stvareh, ki jih ne obvlada. Razlika je samo v tem, da z oglašanjem na forumu ni povzročena nobena škoda, z neprimernimi strokovnimi odločitvami pa se cementira propad železnic.

LPL
trance0
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 25.10.2012, 12:29

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a trance0 »

Meni sploh ni jasno, kako je možno, da v 21. stoletju še vedno vztrajajo pri zastareli signalizaciji na regionalnih in v malce manjši meri tudi na večini glavnih prog. Potem pa ukinjajo linije namesto, da bi jih okrepili z modernizacijo.
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Očevidno sem prejšni prispevek napisal preveč po kmečko, pa so se pojavili manjši nesporazumi :wink:

Nisem neki strokovnjak za GSM sistem, določene stvari pa le poznam.
Vem recimo, kako si BTS podajajo MS, kadar ta deluje. BTS pošlje signal svoji BSC, da bo prišlo do predaje. Prva BSC pošlje preko MSC zahtevo drugi BSC za dodelitev kanala na svoji BTS. Ta druga BTS pošlje preko svoje BSC, MSC, prve BSC in BTS sprejem v MS. Ko se predaja zgodi, se prva BTS in BSC sprostita.
Pa še kakšno drugo malenkost o delovanju.

Dovolj strokovno :?:

Za neko "mobi signalizacijo" pa je potrebna redundanca in pokritje 95 % z minimalno močjo signala 41,5 dB(mikro)V/m.

No, tule pa ta "naš" GSMR malce šepa.
Čišo napisal/-a:Na lokalnih progah v Avstriji že desetletja laufa vodenje prometa prek radijskih zvez, z vzmetnimi kretnicami itd., brez GSM-R, ERMTS in ostalih veleevropskih izmišljotin. Kolikor vem, večina evropskih direktiv za regionalne proge ne velja. Ampak mi smo bolj evropski od celotne Evrope in pri nas so vsi štuci mednarodni. Rezultat je pa ukinjanje vlakov. Ampak enim očitno paše. Zelo.
S tem se pa maksimalno strinjam. Dve ustrezni kretnici, par izolirk in števcev osi, malce štromarije, pa je stvar rešena.
Uporabniški avatar
Mojster_Strojevodja
Direktor
Direktor
Prispevkov: 1960
Pridružen: 09.08.2005, 19:43
Kraj: Bled
Kontakt:

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Mojster_Strojevodja »

@ŽAT32 pozabil si eno veliko stvar : mora biti interes, da se to sfinancira :shock:
Če ne gre uporabi večje kladivo.
"Half the job is in the discovery; the other half is having the courage to present the findings."
"Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together."
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Za neko "mobi signalizacijo" pa je potrebna redundanca in pokritje 95 % z minimalno močjo signala 41,5 dB(mikro)V/m.

No, tule pa ta "naš" GSMR malce šepa.
In čemu je potemtakem GSMR potemtakem sploh namenjen?

GSMR se namreč prodaja v dokumentih z glavo SŽ kot osnova za implementacijo ETCS in Regional. (Link sem že podal)
GSM-R: globalni mobilni radijski komunikacijski sistem za železnice

Razvit je bil na osnovi javnega GSM sistema in prilagojen posebej za železniške potrebe.

Poleg govornih funkcij z možnostjo prenosa podatkov zagotavlja tudi vse potrebne storitve za implementacijo sistema ETCS nivojev 1-radioinfill, 2, 3 in Regional.
Če torej drago plačan GSMR ne zagotavlja dovoljšne pokritosti in moči signala, čemu se pa sploh gradi, verjetno ne klepetu strojevodje na poti v Ribnico in dispečerja, ki mu zagotavlja prosto pot brez posebnosti. Bi bilo bolje v ta namen ceneje uporabljati poštne golobe, ali pa hitre kolesarske sle........ vsaj na stranskih progah. Na glavnih je pa že nekaj časa deluje analogni sistem.

Če torej sklepam iz izjav poznavalcev, nekdo pač skupen denar lepo kanalizira v svoj, ali korporacijski žep, brez kakega daljnoročnega vpliva. Sam sicer nisem tega mnenja, načelno namreč zaupam dobrim namenom strokovnjakov.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4117
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a mkx »

GSM-R je telekomunikacijski kanal, ki omogoča govorne in podatkovne komunikacije. Kakor so se lotili vsega skupaj pri nas, bo očitno vsaj v začetku poudarek na govornih komunikacijah. Glede tega so približno tam, kot so bili komercialni teleoperaterju leta 1996 - GSM kot nadomestek za NMT (NMT ni imel kakšnih omembe vrednih kapacitet za prenos podatkov), tudi sedanji RDZ je tehnično podoben NMTju.
Pa še to menjavo RDZ za GSM-R je pri nas v veliki meri vzpodbudila (da ne rečem zahtevala) EK kot del harmonizacije železniških omrežij, saj bo s tem vsaj TK oprema na voznih sredstvih enovita znotraj EU.

Naprednejše železniške uprave kajpada izkoriščajo tudi zmogljivosti prenosa podatkov preko GSM-R ... pri nas so komercialci to začeli početi okoli leta 2000 z resno uvedbo GPRSja. Kdaj bo temu sledila naša železnica, bomo pa videli. Dejstvo pa je, da je vsaj GSM-R, ki se ga sedaj gradi, na to pripravljen. Seveda pa morajo biti za to pripravljeni tudi tiri in tirna vozila (ETCS). Vsaj pri tirih se tukaj močno zalomi (kar počnejo sedaj in kar je javno znano glede strategije razvoja JŽI).

Pa da se še vrnem k debati glede "telefonske" signalizacije: v resnici ni razloga, da GSM-R ne bi omogočal take telefonske signalizacije med (progovnim) prometnikom in strojevodjem, saj taka komunikacija že sedaj poteka preko RDZ, mestoma pa menda tudi preko komercialnega GSM. Če bo torej še naprej dovoljeno izročanje ukazov preko govornega kanala (kot je sedaj to preko RDZ) ni razloga da ne bi šla enaka komunikacija preko GSM-R.

Kolikor vem, bo vsak meter naših tirov pokrit z zadovoljivim nivojem signala GSM-R. Vsaj tako je bilo načrtovano, morda se bo kaj malenkostno spremenilo zaradi vsega tega prestavljanja stebrov baznih postaj. Edino, pri čemer bo sistem šepal, je redundanca. Razen področij prehajanja z ene bazne postaje na drugo (z enega stebra na drugega) dvojnega pokrivanja ne bo in torej v primeru popolnega izpada ene bazne postaje nek odsek proge brez (zadovoljivega) signala GSM-R. So pa same BP načrtovane (in bodo zgrajene) tako, da je možnost kompletne odpovedi majhna (vsi aktivni elementi BP so redundančni). Za popolni izpad signala bo torej potreben bodisi dolgotrajnejši izpad električnega napajanja (recimo več kot pol dneva) ali pa prekinitev TK kabla (optika v kanaleti), ki pa bo menda na glavnih progah v zanki, torej bi morala biti prekinjena na vsaj dveh odsekih.

Pa še mimogrede: nivo signala, ki ga je navedel @ŽAT32, kot minimalnega za delovanja GSM-R ... 41,5dBμV/m se pretvori v -95dBm (kar je v mobilni telefoniji bolj običajna mera za nivo signala). Dolgoletne izkušnje kažejo, da je delovanje GSM in GPRS/EDGE možno še tudi pri nižjem nivoju signala, koliko nižjem pa je odvisno od motenj (npr. souporaba istega frekvenčnega kanala na različnih BP), pa tudi od zmogljivosti sprejemnega dela BP (oddajna moč mobilnega terminala je pač nižja od oddajne moči BP in mora biti sprejemnik v BP občutljivejši).
LP, Metod
Uporabniški avatar
ŽAT32
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1141
Pridružen: 27.07.2012, 16:52

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a ŽAT32 »

Ljubitelj napisal/-a:Če torej drago plačan GSMR ne zagotavlja dovoljšne pokritosti in moči signala, čemu se pa sploh gradi, verjetno ne klepetu strojevodje na poti v Ribnico in dispečerja, ki mu zagotavlja prosto pot brez posebnosti. Bi bilo bolje v ta namen ceneje uporabljati poštne golobe, ali pa hitre kolesarske sle........ vsaj na stranskih progah. Na glavnih je pa že nekaj časa deluje analogni sistem.
Če sem lahko malce žleht in ciničen......

Dragi @Ljubitelj. Na štreki se nahajamo še skupine in skupinice delavcev raznih služb, ne le strojevodja, ki nas močno zanima, kje je tisti njegov vlak, ki nam bo pomendral opremo, s katero pač delamo, nas pa predelal v čežano. Progovni telefoni so, kjer pač so, goloba bo pregnal kak skobec, biciklist pa nas ne bo našel, saj nas še "civilni" GSM ne najde povsod. In tale GSMR nam bo prav gotovo olajšal obveščanje o vožnjah vlakov, za kar pa RDZ niti slučajno ni namenjen.

Pa brez zamere :thumbupl

@Mkx - zelo lepo povedano. Tega jaz pač ne znam - sem imel že v šoli težave :D

Le majčken popravek....optični kabel je v PE dvojčku, ki se nahaja pod kanaletami.


Zdaj ga pa nehajmo srat, to je tema o voznem redu
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: NOVO Vozni red 2015/16

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Na štreki se nahajamo še skupine in skupinice delavcev raznih služb, ne le strojevodja, ki nas močno zanima, kje je tisti njegov vlak, ki nam bo pomendral opremo, s katero pač delamo, nas pa predelal v čežano. Progovni telefoni so, kjer pač so, goloba bo pregnal kak skobec, biciklist pa nas ne bo našel, saj nas še "civilni" GSM ne najde povsod. In tale GSMR nam bo prav gotovo olajšal obveščanje o vožnjah vlakov, za kar pa RDZ niti slučajno ni namenjen.
Če je napisano namen gradnje GSMR omrežja in se zato investira 142 M€ potem nam lahko pomaga samo še striček s sivo brado v višinah.

LPL
Odgovori