Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Hočani ne nasprotujejo Magninemu obratu, skrbijo pa jih vplivi na okolje

11. maj 2017

Vzpostavitev Magninega obrata v občini Hoče za krajane ni pretirano problematična, skrbijo pa jih okoljski vplivi in krčenje gozdov. Državi in občini očitajo pomanjkljivo obveščanje.

Razprave sta se udeležila predstavnika Magne Steyr Wolfgang Zitz in David Adam, ki sta predstavila podrobnosti projekta, poleg domačinov pa se je je udeležilo tudi več ljudi iz širšega okolja. "S slovenskimi delavci imamo odlične izkušnje tudi v naši graški tovarni. Seveda na dolgi rok ne bi bilo ekonomsko upravičeno, da bi karoserije prevažali 70 kilometrov sem in tja, vendar naša vizija predvideva vzpostavitev nove enakopravne lokacije, ki bo lahko proizvajala avtomobile v celoti," je zagotovil Zitz. Na vprašanje miklavškega župana Lea Kremžarja, ali bi lakirnico lahko gradili tudi v Avstriji, je odvrnil, da seveda, vendar tam eno že imajo in ne potrebujejo nove.

Udeležencem razprave je bilo predstavljeno okoljsko poročilo, ki je sicer že nekaj časa javno objavljeno. Direktor E-net okolja Jorg Hodalič je v predstavitvi poročila dejal, da bo vzpostavitev tovarne zagotovo imela določene vplive na okolje, vendar bodo vsi škodljivi vplivi na zrak, vodo in hrup pod zakonsko določenimi mejnimi vrednostmi.

Glede vplivov na zdravje ljudi je dejal, da z gotovostjo ni mogoče napovedati, kakšen vpliv bi to lahko imelo, vendar doslej iz okolice podobnih obratov, kakršna sta tudi v Gradcu ali Novem mestu, ni bilo nobenih informacij o morebitnih škodljivih vplivih.

Lakirnica da, vendar ne na račun uničevanja gozdov
Besedo so dali tudi predstavniku civilne pobude, ki goreče nasprotuje sekanju rogoškega gozda, Simonu Žlahtiču. Po njegovih besedah tovarni ne nasprotujejo, želijo pa, da država prisluhne njihovim predlogom. Med drugim predlagajo, da bi nadomestna zemljišča raje uredili na nekaterih degradiranih območjih.

Tudi sicer je imel marsikdo od razpravljavcev pripombe predvsem čez ravnanje države in občine, zlasti na račun pomanjkljivega obveščanja, manj pa čez multinacionalko. Krajane skrbi za podtalnico, tiste bolj oddaljene in na višjih legah tudi, kako bo vse skupaj vplivalo na njih, Kremžarja pa je zanimalo tudi to, ali bo njihova kanalizacija prenesla večji pretok vode ter dejstvo, da je okoljsko poročilo pripravljeno zgolj za prvo fazo projekta.

Madžari bi bili veseli
Hoški župan Marko Soršak je v razpravi opomnil, da bodo morebitnega propada projekta najbolj veseli Madžari, ki si želijo Magno privabiti v bližino Szombathelyja. Sam je še vedno je prepričan, da je projekt dober.

Glede dogovorov z lastniki zemljišč je povedal, da so jih polovico finančno že realizirali, država pa prav tako ureja zadeve okoli nadomestnih zemljišč. V dveh ali treh primerih dogovora še ni in, če ne bo šlo drugače, bodo te lastnike razlastili.

Država sicer z Magno še vedno ni podpisala predvidenih pogodb, tudi načrti Magne z Madžarsko še naj ne bi bili opuščeni, zato Soršak upa, da se ne bomo čez pol leta spraševali, zakaj Sloveniji nikoli ne uspe.

Vlada je sicer danes kot ustanoviteljica javnemu gospodarskemu zavodu Rinka naložila, da se odpove zakupu 25 hektarjev zemljišč, ki služijo rogoškemu zaporu. Tudi ta bodo uporabili kot nadomestna zemljišča za kmete, ki želijo nadaljevati s kmetijsko dejavnostjo.
http://www.rtvslo.si/lokalne-novice/hoc ... lje/422081
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Projekt Magna: Kompromis za rogoški gozd
http://www.vecer.com/projekt-magna-komp ... zd-6262419
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

(video) Magna želi dve enakopravni lokaciji, Gradec in Hoče
https://oe.finance.si/8856885/%28video% ... ec-in-Hoce

Povezava na video

[/url]
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Rogoški gozd: namesto sečnje Darsova separacija
http://www.vecer.com/namesto-gozda-dars ... ja-6262725
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Solčavec napisal/-a:
bisabre napisal/-a:A ni Pomgrad povezan z Židanom in bodo tako s pomočjo države od Magne pokasirali 25 milijončkov? Le kam bodo šle provizije? Pa ne gre za teorijo zarote, saj so povezave več kot očitne, zato prosim vse, ki radi pravljičarijo, da se vzdrže komentarja v bran našim političnim genijem in "poštenjakom". Slika
Židan in stranka SD je ostro proti gradnji Magne, imaš v tej temi prilepljen intervju, ostro proti je tudi Združena levica in SDS! Če bi bili na oblasti bi se pa hvalili, gre za nagajanje in nič drugega! V tej majhni državi so povezave povsod, tudi SDS jih ima ogromno. Za gradnjo se je prijavilo več podjetji tudi iz tujine in Magna je/bo sama izbrala! Verjetno najcenejšega, če je to Pomgrad je popolnoma razumljivo saj ima nedaleč stran kapacitete(gramoznico, asfaltno bazo,...) tudi referenc ima ogromno med drugim tudi v Avstriji kjer je izvedel kar nekaj projektov.
Sicer pa je Magna k oddaji ponudb povabila devet podjetij, poleg Pomgrada še Kolektor in CGP, madžarski Kesz, avstrijski gradbinci Strabag, Porr, Habau in Swietelsky ter Euro-Asfalt iz Bosne in Hercegovine.
Avstrijsko-kanadski naložbenik je po naših informacijah izbral gradbeno podjetje Pomgrad iz Murske Sobote. Podizvajalec za elektroinštalacijska dela bo avstrijski Windisch Elektro Technik, ptujski Tames pa naj bi bil odgovoren za strojne instalacije.
V času vladanja Mira Cerarja je največ gradbenih poslov dobil prav Pomgrad, za katerim stoji magnat Stanko Polanič, ki je pred leti zaposloval Židana (Panvita), preden ga je nato pomagal izstreliti v politiko.  Zanimivo je, da so kar na lepem čudežno izginili Židanovi okoljevarstveni pomisleki, da o izgube najkakovostnejših kmetijskih zemljišč ne omenjamo, za katere pa bi moral po svoji funkciji prvoborec prav SD-jev minister. Taktično je sicer skupaj z ZL "ostro nasprotoval" demoliranju najboljših kmetijskih zemljišč ter gozda, a seveda s figo v žepu, saj drugače Magna ne bi dobila niti ž od državnega žegna za gradnjo. Kolikor vem je Židan še vedno član vladne kripe.
Polaničeva podjetja so med največjimi prejemniki davkoplačevalskega denarja, pogosto mimo javnih razpisov. Med tem, ko je največji prejemnik kmetijskih subvencij Agencije za kmetijske trge in razvoj podeželja prehrambena veriga Panvita, ki je seveda tudi v Polaničevi lasti.
In še to, pred dvema letoma so mediji poročali, da je bil za gradnjo prve etape avtocestnega odseka Draženci – Gruškovje na razpisu izbran Polaničev SGP Pomgrad, čeprav je najugodnejšo ponudbo oddal konzorcij Kolektor Koling-Impresa Mantovani, saj je bil Polanič od njega dražji za približno 6 milijonov evrov. V nadzornem odboru Darsa, ki je izbral Polaničevo podjetje, pa sta dva od štirih članov tesno povezana s stranko SD. Tako je takrat trdil tudi Dnevnik, da me kdo ne obdolži politikantskega podtikanja, saj se mi ob kateri koli politiki ali poltiku obrača želodec.
Simpl je tanartabul.
poznidan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 466
Pridružen: 05.08.2008, 12:43
Kraj: Maribor

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a poznidan »

K tej temi samo še en dodatni kadrovski pomislek. Koliko od teh sprva čez 400 delavcev , potem pa še veliko več, bo dejansko iz SV Slovenije ali iz Slovenije na sploh. Če bo šlo za delovno intenzivno panogo z določenimi za zdravje nevarnimi deli ( kar je pri lakirnici zagotovo podano) je potrebno delavcem zagotoviti ustrezne plače, da dobiš kadre iz našega okolja. Če ne bo ustreznega razmerja med težavnostjo dela in plačo, primerno za naše okolje, potem jim ne agencije, ne zavod dolgoročno kadra ne bodo mogli zagotoviti. Potem se pojavi vprašanje ali je argument delovnih mest sploh relevanten. Če se celoten kompleks gradi za to, da bodo tam potem zaposleni tuji agencijski delavci, ki bodo delali v težkih razmerah za plačo, ki je za naše razmere prenizka, potem odpadejo vsi argumenti za izgradnjo kompleksa. Tak poseg v prostor z potencialno nepopravljivimi posledicami za okolje in še brez večjega učinka na delovna mesta, nima smisla. Potem pa še optimizacija davkov.....

Glavni očitek z moje strani leti na državo, ki se je zadeve lotila kot buldožer in spreminjala svoja prejšnja stališča glede posegov v ta okoliš. Premalo se je posvetila informiranju krajanov v širšem vplivnem območju in ni pojasnila ali ima zagotovila Magne glede vrste in delovnih mest ter seveda o plačni politiki podjetja. Teh verjetno nima in tudi Magna jih sama od sebe ni dolžna razkrivati, vendar mora država pri takem projektu zahtevati določene garancije in jih tudi predstaviti. Za primerjavo lahko vzamem Revoz, ki jamra, da ne dobi delavcev. Prepričan sem, da bi isti slovenski delavci v Avstriji, ista dela brez težav opravljali za plačo, ki bi jo dobili čez mejo. Tudi ta vidik je potrebno upoštevati pri odločitvah za take projekte.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Se bojim, da se brezposelnim v Podravski in Prekmurski regiji predobro godi. Stopnja registrirane brezposelnosti je za omenjeni regiji najvišja v RS (12,7%, 17,7%) in če pri taki brezposelnosti ne dobijo 400 delavcev pomeni, da ljudje, ki so sicer racionalne žvali, imajo neko boljše plačano delo na črno. Torej bo firma delovno silo uvozila z vsemi spremljevalnimi stroški, ali pa bo v določeni meri dvignila plače. Vsekakor pa ni za pričakovati avstrijskih plač, se potem firmi bolj splača ostat v Avstriji. Takšna so pač kruta dejstva.

Sicer se bo pa potrebno sprijazniti z uvažanjem delovne sile, mladih ni dovolj, saj se trentno upokojujejo generacije s preko 20.000/leto, v delovno razmerje pa stopajo gheneracije krepko pod to številko. In če hočemo obdržati raven zaposlenosti, bomo morali pač uvažati tujce. V nasprotnem bodo pač penzijonisti ostali z zmanjšanimi ali v skrajni meri celo brez penzijonov, na kar običajno ne pomislijo.

LPL
poznidan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 466
Pridružen: 05.08.2008, 12:43
Kraj: Maribor

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a poznidan »

Mislim, da nihče ne pričakuje avstrijskih plač ampak dostojno plačilo za delo. Ta del motivacije za delo je vedno pomemben in bolj kot so plače nižje bolj pomemben postane.
Delo na črno je generalni problem pri nas in ga Magna ne bo reševala, temveč je to stvar ukrepov s strani države in ozaveščanja ljudi, da je tako zaposlovanje na škodo vseh. Pri tako visoki stopnji bezposelnosti v našem koncu bi ob ustreznem plačilu delavce dobili, vsaj za prvi del projekta. Tudi gradbinec, ki bo izvajal dela (če bo dejansko nekdo iz domačih logov) bi ob zaposlovanju za ustrezno plačo dobil delavce iz domačega okolja in bi bil efekt za to okolje toliko večji.

Pa da ne bo pomote, noben tuj delavec, ki trdo delo za mizerno plačo v naših podjetjih, ne more biti deležen nikakršnega očitka, za to da je prišel k nam v upanju na boljše življenje. Tudi naši državljani hodijo delat čez mejo. Gre za sistemsko vprašanje, ki gre doma na škodo delavcev, v tujini pa v korist teh istih delavcev, sistemsko pa v korist kapitala.

Res pa je, da ne več ne vem kaj ima to z železnico....

Lep pozdrav!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Se načelno z vsem strinjam kar si napisal, najprej sem pa že mislil, da že spet en Štajerc jamra....
Res pa je, da ne več ne vem kaj ima to z železnico....
Počakat na drugo (ali 3?) fazo, ko se bo zgradil industrijski tir.

LPL
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

bisabre napisal/-a: In še to, pred dvema letoma so mediji poročali, da je bil za gradnjo prve etape avtocestnega odseka Draženci – Gruškovje na razpisu izbran Polaničev SGP Pomgrad, čeprav je najugodnejšo ponudbo oddal konzorcij Kolektor Koling-Impresa Mantovani, saj je bil Polanič od njega dražji za približno 6 milijonov evrov. V nadzornem odboru Darsa, ki je izbral Polaničevo podjetje, pa sta dva od štirih članov tesno povezana s stranko SD. Tako je takrat trdil tudi Dnevnik, da me kdo ne obdolži politikantskega podtikanja, saj se mi ob kateri koli politiki ali poltiku obrača želodec.
Kolektor-Koling ni imel nobene mehanizacije in je vedno oddal najnižjo ponudbo je po diskontni ceni pred kratkim kupil CPG in postal največji gradbinec v državi. Kolektor je v lasti Stojana Petriča člana Kučanovega foruma 21, spet povezave! Da ne omenjam drugih gradbincev, tudi tujih, predvsem Italijani so vedno zelo sumljivi. Sem pa prepričan da Magna nikoli ne bi bila tako uspešno podjetje, če bi se v vsaki državi pustila izsiljevati s strani politikov in z njimi povezanih gradbincev, bi pa bilo smiselno skopirat Avstrijsko zakonodajo pri naročanju kjer najcenejšo in najdražjo ponudbo takoj izločijo. Naj desnica rajši predlaga spremembo zakonodaje kot pa da ruši vsak projekt in dela še večjo, nepopravljivo škodo. Vem, isto je počela levica ko je bila desnica na oblasti. Ni nam pomoči! #-o
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Ekološka iniciativa Rače se je opredelila proti osnutku soglasja, ki jo je za primer Magne pripravila Agencija Republike Slovenije za okolje.
https://mariborinfo.com/novica/lokalno/ ... pripravila
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Odbor DZ za kmetijstvo v razpravi o Magni zavrnil predlagane sklepe SDS

17.05.2017

Parlamentarni odbor za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je na zahtevo SDS na nujni seji obravnaval vplive postavitve načrtovane Magnine tovarne v Hočah.

Parlamentarni odbor za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je na zahtevo SDS na nujni seji obravnaval vplive postavitve načrtovane Magnine tovarne v Hočah na okoliško kmetijsko, gozdno in okoljsko življenje. Na koncu je vladna večina zavrnila vse predloge pobudnikov seje, tudi poziv civilne pobude, da se rogoškega gozda ne seka.

V SDS so med drugim želeli resorna ministrstva pozvati, da spremembe kmetijskih in gozdnih površin ob izgradnji tovarne uskladijo z lokalnimi skupnostmi in njihovimi prebivalci, kmetijsko ministrstvo pa, da v skladu z lastnimi usmeritvami zaščiti najboljša kmetijska zemljišča ter prepreči krčenje kmetijskih zemljišč.

Kaj se bo zgodilo z rogoškim gozdom?
Prav tako ni bil podprt predlog sklepa, da država v sodelovanju z lokalnimi skupnostmi in skladom kmetijskih zemljišč kmetom v zameno za izgubljena zemljišča ponudi najboljša kmetijska zemljišča ter da prepreči posek rogoškega gozda. Poslanec največje vladne stranke Simon Zajc je pred glasovanjem povedal, da bodo sklepom nasprotovali, saj so ti naslovljeni na napačnega naslovnika, ker postopke v zvezi z zemljišči pelje občina in ne država.

Predsednik odbora in poslanec SDS Tomaž Lisec se je uvodoma dotaknil finančne komponente projekta, za katerega je država po njegovih besedah prispevala že 18,6 milijona evrov, ter spomnil, da so tudi v SDS podprli posebni zakon, saj je bilo obljubljeno, da gre za celovit projekt, ki naj bi prinesel celo 3000 delovnih mest.

“Glede na informacije v zadnjih tednih se vse bolj zdi, da k nam prihaja kmetijsko in okoljsko problematični del projekta, kjer se govori o le nekaj sto zaposlenih, površina pa ostaja enaka,” je dejal Lisec in dodal, da so sejo predlagali zato, ker se v javnosti pojavlja veliko nasprotujočih si informacij, zadnje dni tudi različne anonimke o tem, kdo je na čigavi strani.

Kakovostna zemljišča
Podrobnosti dosedanjih postopkov so članom odbora in ostalim udeležencem seje predstavili državni sekretarji gospodarskega, okoljskega in kmetijskega ministrstva, Aleš Cantarutti, Lidija Stebrnak in Tanja Strniša.

Prvega čudi, da je do pomislekov glede projekta prišlo šele v zadnjih tednih, ko postaja vse bolj jasno, da je realen, čeprav ima že vsaj enoletno brado. Ne more se znebiti občutka, da vse skupaj nekateri izkoriščajo v politične namene, ob tem pa je dejal, da na kmetijskih zemljiščih, ki jih nekateri zdaj vidijo kot prvovrstne, ne raste nič posebnega.

Medtem ko je Stebrnakova pojasnila prostorske postopke, s katerimi se ukvarja ministrstvo za okolje v tem primeru, je Strniša kljub načelni podpori projektu jasno zavrnila Cantaruttijeve pomisleke o kakovosti 77 hektarjev zemljišč.

“Nedvomno gre za zelo kakovostna kmetijska zemljišča, ki so nad povprečno boniteto tovrstnih slovenskih zemljišč,” je zatrdila državna sekretarka in poudarila nujnost ohranitve vrhnje plasti prsti in njen prenos na sedanja degradirana območja. Ob tem je Strniša vendarle nakazala možnost, da se sečnji rogoških gozdov, čemur nasprotuje civilna pobuda, izognejo z iskanjem nadomestnih zemljišč v širši regiji, ne le v hoški občini.

Možnost iskanja zemljišč v širši regiji
]Nad razmišljanjem Cantaruttija, da na območju bodoče poslovne cone Hoče Slivnica ne gre za prvovrstna kmetijska zemljišča, je bil ogorčen predsednik Kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije Branko Ravnik. Kot je dejal, ni pomembno, kaj trenutno na zemljišču raste, saj je to odvisno od ekonomskih razmer za kmetovanje, posebej pa je zavrnil namige, da je kmetijstvo večji onesnaževalec od industrije.

Mariborski župan Andrej Fištravec je podprl projekt in pozdravil možnost, da nadomestna zemljišča poiščejo v okviru regije, saj ne vidi nobene potrebe po sekanju rogoškega gozda. Ponudil je pomoč njihovega inštituta Wcycle, ki se ukvarja s tematiko krožnega gospodarstva.
https://maribor24.si/lokalno/odbor-dz-z ... klepe-sds/
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4763
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Zanimivo stališče "Ekološke iniciative Rače"
Iz Ekološke iniciative Rače so ob tem sporočili, da je lakiranje avtomobilskih karoserij najbolj okoljsko obremenjujoča faza pri proizvodnji avtomobilov, zato z zaskrbljenostjo spremljajo postopek umeščanja obrata in pridobivanja okoljevarstvenega soglasja za načrtovani Industrijskega obrata Magna Nukleus.
Ampak nekaj naprej pa napišejo:
Pomanjkljivosti poročila o vplivih na okolje?

Po besedah iniciative naj bi bili v poročilu o vplivih na okolje ovrednoteni le vplivi prve faze umeščanja proizvodnega obrata Magna Nukleus v prostor, kljub temu da je že določen in znan terminski načrt morebitne izgradnje naslednjih faz, od katerih bo vsaka imela enak ali večji vpliv na vseh ali delu področij, ki so prepoznana kot področja z zmernim ali večjim vplivom na okolje.
Enkrat trdijo da je lakiranje okoljsko najbolj obremenjujoča faza, takoj nato pa trdijo, da bo vsaka naslednja imela enak ali večji vpliv. Udarno, toda bedasto.

LPL
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

:twisted: :evil:

BojanPožar @BojanPozar
Išče se pogumni kmet iz Hoč, ki bo Lex #MagnaSteyr dal na Ustavno sodišče. Vse stroške plačam jaz, pravna zmaga zagotovljena. @vladaRS

https://twitter.com/BojanPozar/status/8 ... 3716773889
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Proizvodna cona Hoče-Slivnica(Magna)

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

(VIDEO) V MAGNI ZAGOTAVLJAJO, DA BO OBRAT VAREN
http://4d.rtvslo.si/arhiv/dnevnik/174472193
Odgovori