Ker se mi zdi tema ravno primerna za razmišljanje, katerega sem menda že napisal, pa o njem nikoli ni zares tekla debata...
ICS v sedanji obliki je nekako brca v temo. Ja, najhitrejši je in prav gotovo bo on tisti, ki bo povezal Ljubljano in Maribor v načrtovanem času 90 minut. Ampak njegova cena je za večino potnikov absolutno previsoka in posledično bo vozil še vedno prazen, večina potnikov pa bo v LP vlakih bentila, kako počasi gre.
Predlagam reorganizacijo tarifnega sistema po
nizozemskem sistemu.
Nizozemska ima ogromno mest, veliko naseljenost in posledično zelo kratke razdalje med kraji. Posledica tega je, da tam nimajo posebnih garnitur za lokalne/regionalne vlake (po njihovo
Sprinter) ter IC vlake. Oziroma z drugimi besedami, IC niso čisto nič bolj udobni od Sprinterjev. Zgolj vlaki z manj postanki in krajšim voznim časom. Tudi dodatki se zanje ne obračunavajo. Pač pa se obračunavajo dodatki za ICR (InterCityRapid) vlake, ki povezujejo Amsterdam in Rotterdam po hitri progi HSL Zuid, ter mednarodne IC Berlijn, ICE in Thalys vlake (Eurostar lahko mirno izvzamemo, ker je itak nekaj posebnega).
Pri nas se bo z nabavo novih garnitur Flirt zgodila ista anomalija: iste garniture bodo vozile IC in lokalne vlake. To se delno dogaja že zdaj, ko so na IC vlakih Desiroji. Na tak ali drugačen način bo (oz. je že) padla predstava o IC kot vlaku s posebnim udobjem, ostal bo le "vlak s krajšim voznim časom in manj postanki". Kar je pravzaprav edino, kar glede na velikost naše ljube "kokoške" rabimo.
V ta namen bi morali pri nas tarifni sistem organizirati na sledeč način:
- LP in RG vlaki, brez dodatkov
- IC vlaki,
brez dodatkov, manj postankov, hitrejši. Tako bi v IC rang padel tudi marsikateri sedanji RG (npr. vlaki Ljubljana - Trst ter Ljubljana - Dobova).
- ICS vlaki, z dodatkom,
ki bi znašal enako kot sedanji IC dodatek. Torej nižja cena. Nekako tako kot nizozemski ICR.
- EC, EN in nekateri MV vlaki (npr. Citadella), enak dodatek kot sedaj (izenačen z ICS).
Zdaj pa me raztrgajte