Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3694
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a mkx »

Sergej napisal/-a: 21.01.2021, 11:21 A potem razlog za obrdržat Fiate tiči samo v Bohinjskem predoru ali še kje drugje?
Smo že nekje drugje debatirali: obnovljeni Fiati so trenutno v (teoretično) najboljšem stanju, pa tudi imajo neamortizirano vrednost. Zato se bodo zadnji odpeljali v plavž.

Možno je, da je razmislek o poplavljenem Bohinjskem predoru prevagal tehtnico na stran modernizacije Fiatov (namesto Kanarčkov). Verjamem, da je obratovanje Zelencev dražje zaradi dvojnega števila motorjev (večja poraba goriva, dražje servisiranje, slabše zvočno udobje za potnike), pa tudi pomisleki glede vožnje v poplavljenem tunelu so identični tistim pri Kanarčkih.
Ampak to bi točno vedeli samo tisti, ki so pri tem odločanju sodelovali, vsi ostali lahko samo špekuliramo.
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2080
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

desiro napisal/-a: 21.01.2021, 10:26 Kje si prebral da bodo namenjene neelektrificiranim progam?
Ne nabijajte kar nekaj v tri krasne če se še niti ne ve kaj bo naročeno, morda pa bodo videli da bi potrebovali še kakšnega kissa ali pa se bo izkazalo da bi kupili še kakšnega električnega....nihče tudi ni omenil da bodo tudi te vlaki stadlerji....
Daj, preden izbruhneš in obtožuješ, malo logično razmisli.
Po tem nakupu bo na SŽ reci in piši 64 (31x Stadler, 30x SIemens, 3x Pendolino) električnih garnitur. Vse sodobne, klimatizirane. Plus nove lokomotive in vagoni, tudi to je še v pripravi. Več kot dovolj za pokritje sedanjega VR, tudi razširitev prometa s takim številom ni vprašljiva.
In ti bi dodal še 20 na glavne proge, medtem ko po regionalnih kraljujejo kripe iz 70tih let s predpotopno tehniko, dvakrat slabo predelane, kriminalno nezanesljive, kvazi modernizirane z nedelujočimi klimami, visokopodne, brez prostora za invalide, kolesa...naj naštevam naprej? Popolnoma logično je, kam bo teh 15-20 namenjenih. Saj se gremo modernizacijo, kajne? Puščanje krip iz 1970 v prometu pač ni modernizacija. Razen, če se gre v ukinitev določenih prog, takrat tvoj pomislek dobi smisel.
Dopuščam sicer možnost, da bodo naredili po tvoje, ampak to je zame neumnost brez primere.
Glede proizvajalca sploh nisem specificiral, pisal sem le o električnem prenosu - zakaj bi vzeli drugačnega? V razpisu pa dve stvari prilagodiš in imaš, kar hočeš. Sva o tem z @Re 4/4 precej pisala v drugi temi. Karkoli od drugih prozivajalcev vzeti bi bilo že iz vzdrževalnega vidika neumno, ampak pustimo to.
mkx napisal/-a: 21.01.2021, 17:57 Možno je, da je razmislek o poplavljenem Bohinjskem predoru prevagal tehtnico na stran modernizacije Fiatov (namesto Kanarčkov).
Kanarčki in FIati imajo skoraj identično omejitev za Bohinjski predor. Tako da ni fora v tem.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3694
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a: 21.01.2021, 18:29
mkx napisal/-a: 21.01.2021, 17:57 Možno je, da je razmislek o poplavljenem Bohinjskem predoru prevagal tehtnico na stran modernizacije Fiatov (namesto Kanarčkov).
Kanarčki in FIati imajo skoraj identično omejitev za Bohinjski predor. Tako da ni fora v tem.
Huh ... potem pa sta možni razlagi za izbiro Fiatov v modernizacijo samo še dve:
  1. nekdo od odločujočih je imel fetiš na Fiate
  2. v trenutku odločanja niso razmišljali o nakupih novih garnitur in so se lotili obnove starih krip pri tistih, ki so bile v najslabšem stanju, ob tem pa nameravali obnoviti vse garniture (huh, kako bi izgledal Zelenec s karoserijo podobno Kanarčkovi?)
Ne vem zakaj se mi zdi, da je verjetnejša razlaga #1.
LP, Metod
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1358
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a desiro »

TGV Lyria napisal/-a: 21.01.2021, 18:29
desiro napisal/-a: 21.01.2021, 10:26 Kje si prebral da bodo namenjene neelektrificiranim progam?
Ne nabijajte kar nekaj v tri krasne če se še niti ne ve kaj bo naročeno, morda pa bodo videli da bi potrebovali še kakšnega kissa ali pa se bo izkazalo da bi kupili še kakšnega električnega....nihče tudi ni omenil da bodo tudi te vlaki stadlerji....
Daj, preden izbruhneš in obtožuješ, malo logično razmisli.
Po tem nakupu bo na SŽ reci in piši 64 (31x Stadler, 30x SIemens, 3x Pendolino) električnih garnitur. Vse sodobne, klimatizirane. Plus nove lokomotive in vagoni, tudi to je še v pripravi. Več kot dovolj za pokritje sedanjega VR, tudi razširitev prometa s takim številom ni vprašljiva.
In ti bi dodal še 20 na glavne proge, medtem ko po regionalnih kraljujejo kripe iz 70tih let s predpotopno tehniko, dvakrat slabo predelane, kriminalno nezanesljive, kvazi modernizirane z nedelujočimi klimami, visokopodne, brez prostora za invalide, kolesa...naj naštevam naprej? Popolnoma logično je, kam bo teh 15-20 namenjenih. Saj se gremo modernizacijo, kajne? Puščanje krip iz 1970 v prometu pač ni modernizacija. Razen, če se gre v ukinitev določenih prog, takrat tvoj pomislek dobi smisel.
Dopuščam sicer možnost, da bodo naredili po tvoje, ampak to je zame neumnost brez primere.
Glede proizvajalca sploh nisem specificiral, pisal sem le o električnem prenosu - zakaj bi vzeli drugačnega? V razpisu pa dve stvari prilagodiš in imaš, kar hočeš. Sva o tem z @Re 4/4 precej pisala v drugi temi. Karkoli od drugih prozivajalcev vzeti bi bilo že iz vzdrževalnega vidika neumno, ampak pustimo to.
mkx napisal/-a: 21.01.2021, 17:57 Možno je, da je razmislek o poplavljenem Bohinjskem predoru prevagal tehtnico na stran modernizacije Fiatov (namesto Kanarčkov).
Kanarčki in FIati imajo skoraj identično omejitev za Bohinjski predor. Tako da ni fora v tem.
ne gre se kaj je logično in kaj ne...ker logika se na železnici konča... gre se za to da se ti kar odločiš da bojo pa dodatne garniture diesel in potem s tem podatkom operiraš kot da je že nekaj uradnega....tako kot si se odločil da so prenovljeni fiati Miše...ne poznam enega železničarja ki bi jim dejansko tako rekel....

Slovenija bi potrebovala tudi kaj novega z nagibno tehniko za daljinski promet...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2080
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

desiro napisal/-a: 21.01.2021, 20:52 ne gre se kaj je logično in kaj ne...ker logika se na železnici konča...
Ja, tega se tudi jaz bojim.
desiro napisal/-a: 21.01.2021, 20:52 tako kot si se odločil da so prenovljeni fiati Miše...ne poznam enega železničarja ki bi jim dejansko tako rekel....
Jaz pa poznam, in to tistega ki je ta vzdevek izumil, na tem forumu!
Sploh pa vzdevki niso vedno stvar železničarjev. Nekateri na primer še zdaj ne priznavajo imena Živa.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a 038 »

Nekateri na primer še zdaj ne priznavajo imena Živa.
Misliš da res?
Če bi poznal ozadje remotorizacije 813 in vse družinske naveze... bi obmolknil na foromu ... kdo od vas pa opravi generalko na avtu in vsak dan pelje avto na servis?
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 649
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a trocken »

038 napisal/-a: 21.01.2021, 22:14
Nekateri na primer še zdaj ne priznavajo imena Živa.
Misliš da res?
Če bi poznal ozadje remotorizacije 813 in vse družinske naveze... bi obmolknil na foromu ... kdo od vas pa opravi generalko na avtu in vsak dan pelje avto na servis?
Ma ne ga srat no, kot da ne delamo na državnih firmah in ne vemo kako to gre. Nič ne bomo obmolknili, saj smo konec koncev uporabniki teh krip. Vsaj sprevodniki na njih po tridesetih letih končno govorijo slovensko. Tudi to je nekaj. Vsaj za SŽ.
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 535
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a maxima »

Malo sem se poglobil v vse skupaj... Torej, v planu je elektrifikacija prog LJ - Kamnik in LJ - Novo Mesto. Denimo da so te proge že elektrificirane.

Uporaba dizlov je potem sledeča:
Ptuj: 1 (Ptuj - Središče, skoraj nujno potrebna elektrifikacija Ormož - Sred.)
Divača: 1, med sezono 2 (Divača - Buzet (- Pula))
Sevnica: 2 (Sevnica - Trebnje)
Koroška: 2 (Maribor - Pliberk)
Kočevje: 2 (Grosuplje - Kočevje)
Metlika: 2Metlika: 2 (Novo mesto - Metlika)
Gorica: 5 (Sežana - Jesenice)
Celje: 10 (Velenje, Imeno, Rogatec)
To je skupaj 26 dizel garnitur.

Mislim, da bi moral razpis biti za 10 dizlov in 10 elektro (mogoče res nekaj za daljinski promet, kot je predlagal @desiro). Skupaj bi potem imeli 31 dizlov, kar je po mojem mnenju čisto dovolj. Da bi se naročnik izognil visoki ceni (Stadler), bi lahko problem s kompatibilnostjo garnitur rešili na ta način, da bi bilo vseh 10 novih garnitur na primer v Celju. Ali pa, da bi bile razporejene tako, da na isti progi ne bi bilo dveh različnih vrst garnitur.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3694
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a mkx »

maxima napisal/-a: 22.01.2021, 10:04 Malo sem se poglobil v vse skupaj... Torej, v planu je elektrifikacija prog LJ - Kamnik in LJ - Novo Mesto. Denimo da so te proge že elektrificirane.

Napaka v tvoji logiki je na koncu citiranega stavka. Bolj realistično bi bilo predpostaviti, da te proge res bodo elektrificirane. Kakor se stvari odvijajo, bo do dejanske elektrifikacije prišlo v 10-30 letih, do takrat pa bodo tudi Stadlerji kar dobro amortizirani. Bolj verjetno je (pa tudi to ne ravno visoko verjetno), da bo prišlo do porasta števila potnikov na vseh regionalnih progah in bo pred izvedeno elektrifikacijo prihajalo do pomanjkanja DMG. Tako da ... je sila nehvaležno danes kupovati vozila glede na načrtovano obratovanje čez 10-30 let, vsekakor pa je treba poskrbeti za to, da bo število vozil primerno potrebam od jutri naprej. In jutri bodo kasirane vse stare DMG (razen Fiatov podserije -100), potniški promet se bo (upajmo) vrnil na nivo izpred korone in še rastel ...
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3694
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a mkx »

vidkrt napisal/-a: 22.01.2021, 10:24 Torej bodo jutri kasirani Mercedesi in Kanarčki?
Ja, take stvari se dela ob sobotah.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3688
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Elektrifikacije kamniške in dolenjske proge še ne bo kmalu! Tako kot je zapisal Metod, kupovati na zalogo 10-30 let je brezveze. Je pa serija 610/615 že sedaj primerna za predelavo v EMU z minimalnim posegom, se pravi v tem primeru gre za nakup na zalogo (opcijsko).
Tine
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2080
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Gomulke, Kanarčki, Fiati... Kasacija ali muzej??

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Tin€ napisal/-a: 22.01.2021, 10:29 Elektrifikacije kamniške in dolenjske proge še ne bo kmalu! Tako kot je zapisal Metod, kupovati na zalogo 10-30 let je brezveze. Je pa serija 610/615 že sedaj primerna za predelavo v EMU z minimalnim posegom, se pravi v tem primeru gre za nakup na zalogo (opcijsko).
Točno to, od prvih projektov (smo šele pri DPN) do dejanske realizacije je pri nas doooooolga pot. Je treba kar v dizelski vozni park vložiti, ali pa kupiti bimodalce.
Odgovori