Bohinjska proga obvozi za 2022?

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a urban120 »

TGV Lyria napisal/-a: 05.07.2022, 5:16
A je to mišljeno sarkastično ali kako? Kako pa bi zrihtal obvoze zanje sicer?
Ni mišljeno sarkastično. RJ Dunaj - Benetke, se mi zdi zelo atraktivna linija. Obvoz Graz - Maribor - Ljubljana - Občine, niti ne bi bil tako zgrešen. Avstrijci bi lahko pokrili svoja dva največja mesta (sicer se odpovedali potnikom iz Celovca in prestopom iz Salzburga). Vse skupaj bi lahko speljali z istimi garniturami. Lahko bi ohranili isti nivo storitev. Zagotoviti 400 sedežev na avtobusov, sredi sezone pa verjetno ni trivialno.

Zakaj je pa vleka z Reaganom v načinu TB0 ali TB5, po Bohinjki tehnično nespremenljiva, pa vedo samo Avstrijci.

P.s. Malo površno od mene, ker je tema obvozi po bohinjki.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Toliko norosti, kot sem je prebral v zadnjih nekaj objavah, pa še ne. Bom kar direkten: tisti, ki trdi, da je vleka Railjeta z Reganom samo politični problem, da težavo vidijo samo Avstrijci itd., žal nima osnovnega pojma o Railjetu kot vlaku, hkrati pa tudi zelo pomanjkljivo znanje o železnici.
Bom šel kar po vrsti, najprej tehnični vidiki:

1. Osnovno je napisal že Re 4/4, namreč Railjet ni klasika, ampak vagonska garnitura, ki za vleko potrebuje kompatibilno lokomotivo, vse ostalo je zasilna vleka.

2- Kot je že nekdo omenil, po Bohinjki Taurus ne more zaradi prevelikega osnega pritiska. Ampak tudi če bi lahko - glej zgoraj in spodaj.

3. Tale mi je bila res "močna". Koliko znanja o železnici ima človek, ki kaj takega napiše?
preglednik napisal/-a: 05.07.2022, 10:46 Regan bi garnituro samo vlekel in jo napajal s 1500 V napetosti iz svojega generatorja. Vse ostalo bi se dogajalo iz Taurusa. Zanima me, kje razmišljam narobe, oz. zakaj to ni možno?


Človek, vse je narobe. Iz Taurusa se ne more dogajati nič, ker je izklopljen in se pelje hladen kot vagon.
Resno, eni ste prav nemogoče obsedeni s temi obvozi po Bohinjki. Kot da je ta naša proga središče sveta. Samo čakam, da bo kdo predlagal Frecciarosso 1000 po Bohinjki s Španko spredaj za vleko. Dajte se no umiriti. Obvoz tovora gre, pogojno bi šel tudi obvoz Nightjeta, dokler je še klasika kot zdaj. Ampak so pač speljali stvar drugače z združevanjem v Ljubljani. Tole z RJ po Bohinjki z Reganom spredaj je pa totalen no-go.

4. Grem na drugi predlagan obvoz.
urban120 napisal/-a: 05.07.2022, 15:41 Ni mišljeno sarkastično. RJ Dunaj - Benetke, se mi zdi zelo atraktivna linija. Obvoz Graz - Maribor - Ljubljana - Občine, niti ne bi bil tako zgrešen.
Auč, že pri "ni mišljeno sarkastično" se zame ustavi. Railjet namreč nima homologacije in niti nobenega dovoljenja za Slovenijo! Torej ideja prek Gradca in Ljubljane odpade. Poleg tega v Sloveniji sploh ne obstaja push-pull vleka, niti je ni v nobenem pravilniku, zakonu, nikjer (vsaj kolikor vem). Torej, za uvedbo RJ pri nas bi morali najprej spremeniti vse možne pravilnike, nato pa seveda sledi dolgotrajno testiranje, homologacija in na koncu šolanje strojnega osebja za vožnjo s krmilnim vagonom ter seveda za Railjetovo programsko opremo. Ali se to izplača za en mesec obvoza, pa naj si odgovori vsak sam.

Poleg tega je treba vzeti v zakup avstrijski vozni red, beneški Railjeti so namreč del beljaškega takta, ki ne ustavlja med Wiener Neustadt in Brück a.d. Mur. Gradec ima svoj takt vlakov. Na mestu je tudi vprašanje voznega časa - prek Slovenije bi bil konkretno daljši, kot če potniki presedajo na avtobus v Beljaku. In nenazadnje, dnevni vlaki ne potrebujejo obvoza. Potrebujejo ga nočni, saj nihče ne želi sredi noči iz postelje in naprej sedeti na avtobusu.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Sem vedel, da bo Tgv Lyria izzvan. Mi debatiramo hipotetično, o teoretičnih možnostih, on pa kot sicer dober poznavalec takoj zablokira zadevo z detajli in paragrafi.
Torej, še enkrat:
Railjet kot zaključena kompozicija potrebuje el. energijo iz voznega voda za vleko, drugi del pa za pogon pomožnih sistemov. Bi lahko v nekih izrednih razmerah na neeliktrificirani progi za vleko poskrbela priključena dizelska lokomotiva, za drugi del pa kabelska povezava, podobno kot je urejeno električno gretje?
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a mkx »

Railjet kot celota je kompozicija. Vleka z nekompatibilno lokomotivo je zasilna stvar, enako kot vleka okvarjene običajne DMG/EMG z uporabo Scharfenberg adapterja. Torej nikakor v nekem (četudi obvoznem) rednem prometu s potniki na krovu.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Hercules je kompatibilen z RailJetom, ampak uporaben samo kot zasilni prevoz. Za vse ostale nekompatibilne lomomotive, pa se kompozicija spremeni v navadno vlečeno vagonsko kompozicijo, saj ima vse ustrezne priključke, vendar s tem izgubiš nadzor nad členi, če pride do napake na njih. Mesec ali dva nazaj, je v Turskem predoru na Taurusu prišlo do dima v strojnici, za kar je strojevodja dobil obvestilo na zaslon in potem ustrezno reagiral. Z Reganom na čelu RailJeta, vprašanje, kaj bi se zgodilo....
Pod črto, Avstrijci na svojem voznem parku ne dovolijo ničesar, kar ni kompatibilno z njihovim podatkovnim nacionalnim ÖBB/WTB. Torej Regan bi napajal samo zasilno do prve postaje.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a: 05.07.2022, 21:06 Torej Regan bi napajal samo zasilno do prve postaje.
Še bolj verjetno bi vlekel brez električne povezave, samo spenjača in GZV.
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Se pravi, da Railjet s pripreženim Herculesom na neeliktrificirani progi lahko normalno vozi. Samo to me je zanimalo.
preglednik
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 643
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a maxima »

preglednik napisal/-a: 05.07.2022, 21:15 Se pravi, da Railjet s pripreženim Herculesom na neeliktrificirani progi lahko normalno vozi. Samo to me je zanimalo.
Re 4/4 napisal/-a: 05.07.2022, 21:06 Hercules je kompatibilen z RailJetom, ampak uporaben samo kot zasilni prevoz.
Modulna maketa Lukna
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 22
Pridružen: 20.12.2020, 20:54

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Modulna maketa Lukna »

Seveda lahko vleče Hercules eno Railjet garnituro s Taurusom vred. Samo pospeški so porazni, se povzroča zamuda. Malce bolje je vleka z dvema Herculesoma.
Ob električnem mrku na avstrijskem Koroškem so bili prisiljeni na tak način potniškega prometa organizirati zasilno vleko.
Sem imel to srečo videti v živo naslednji večer, ko naj bi bil
krajši izpad napetosti zaradi vzdrževalnih del, pa se je malce zavleklo. S Bahn pa je stal dokler ni bilo napajanja vozne mreže.
Hercules povleče vse, recimo po novem letu je moral odvleči nemško garnituro z lokomotivo serije 101, ki je imela poškodovan odjemnik. Sicer ni bilo čudno, saj so vladale izredno razmere z obilnim sneženjem in zaporami več prog.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a urban120 »

TGV Lyria napisal/-a: 05.07.2022, 17:50 Toliko norosti, kot sem je prebral v zadnjih nekaj objavah, pa še ne. Bom kar direkten: tisti, ki trdi, da je vleka Railjeta z Reganom samo politični problem, da težavo vidijo samo Avstrijci itd.,
Odločitev, da iz najbolj fleksibilne oblike vlaka - nadgrajene klasike, narediš garnituro, ki jo lahko vleče samo ena vrsta lokomotive in enega proizvajalca, se mi zdi za napačno in upam, da se res niso odločili za kaj tako neumnega. Ne vidim razloga, kaj bi Taurus prinesel vagonski kompoziciji, ki je Reagan ali Brižita ne morate. Ja, imamo odklpanje in zaklepanje vrat, telemetrija itd. , ampak to ni nekaj zaradi česa bi se vlak vstavil. Vsaj klasika se ne. Pa drugi strani pa, bi se lahko vrata odklepalo in zaklepalo in druge stvari iz krmilnega vagona.
Na RJ vagonih pa kot zanimivost piše, da sprejemajo vse RIC napetosti (čeprav niso RIC vagoni)
TGV Lyria napisal/-a: 05.07.2022, 17:50 4. Grem na drugi predlagan obvoz.
Railjet namreč nima homologacije in niti nobenega dovoljenja za Slovenijo! Torej ideja prek Gradca in Ljubljane odpade. Poleg tega v Sloveniji sploh ne obstaja push-pull vleka, niti je ni v nobenem pravilniku, zakonu, nikjer (vsaj kolikor vem). Torej, za uvedbo RJ pri nas bi morali najprej spremeniti vse možne pravilnike, nato pa seveda sledi dolgotrajno testiranje, homologacija in na koncu šolanje strojnega osebja za vožnjo s krmilnim vagonom ter seveda za Railjetovo programsko opremo. Ali se to izplača za en mesec obvoza, pa naj si odgovori vsak sam.
Se opravičujem, se mi je zdelo, da je RJ RIC. Glede push-pull. Taurus, lahko verjetno vozi spredaj tudi v ober smeri,
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a mkx »

urban120 napisal/-a: 06.07.2022, 0:33 Odločitev, da iz najbolj fleksibilne oblike vlaka - nadgrajene klasike, narediš garnituro, ki jo lahko vleče samo ena vrsta lokomotive in enega proizvajalca, se mi zdi za napačno in upam, da se res niso odločili za kaj tako neumnega.
Še vedno je RJ garnitura nekoliko bolj fleksibilna kot povprečna garnitura. Precej enostavno je zamenjati lokomotivo - s takšno, ki je podprta (torej Taurus ali Vectron z ustreznim softverom) v primeru okvare. Ali pa eno združljivo dodati, v tem primeru lahko celotna garnitura obratuje precej normalno (za razliko od običajne garniture, četudi takšno garnituro vleče združljiva - recimo SŽ 510 + 510 - je obratovanje precej zasilno). Prav tako se da sestavo garniture dokaj enostavno (v običajni delavnici) spremeniti - dodati ali odvzeti vagon. Tudi to pri običajnih garniturah ni tako enostavno. Seveda pa vse skupaj ni tako zelo fleksibilno kot pri klasičnih vagonskih kompozicijah.

urban120 napisal/-a: 06.07.2022, 0:33 Na RJ vagonih pa kot zanimivost piše, da sprejemajo vse RIC napetosti (čeprav niso RIC vagoni)
Napajanje je še najmanj ... sicer pa je precej RJ garnitur (večina? vse?) speta z lokomotivami OBB/ČD 1216 in/ali OBB 1293, ki so več sistemske ... za napajanje vlakov pa se v primeru DC vozne napetosti le-te ne spreminja (transformira) v lokomotivi. Že zaradi tega morajo RJ vagoni podpirati vse RIC napetosti.

urban120 napisal/-a: 06.07.2022, 0:33 Taurus, lahko verjetno vozi spredaj tudi v ober smeri,
Lahko, ampak to pomeni manipulacijo lokomotive na končni/vmesni postaji, kar spet stane (potreben je izpremik, ki je na čelnih postajah dodatno zakompliciran, potrebno je osebje za izvedbo odpetja in pripetja lokomotive, ne vem če to v Evropi počnejo strojevodje?). Kot je že bilo rečeno: za en mesec izrednosti se to ne izplača. Za daljše obdobje se pač stvar rešuje z "doppio simetrica" sestavo kompozicije.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

urban120 napisal/-a: 06.07.2022, 0:33
TGV Lyria napisal/-a: 05.07.2022, 17:50 Toliko norosti, kot sem je prebral v zadnjih nekaj objavah, pa še ne. Bom kar direkten: tisti, ki trdi, da je vleka Railjeta z Reganom samo politični problem, da težavo vidijo samo Avstrijci itd.,
Odločitev, da iz najbolj fleksibilne oblike vlaka - nadgrajene klasike, narediš garnituro, ki jo lahko vleče samo ena vrsta lokomotive in enega proizvajalca, se mi zdi za napačno in upam, da se res niso odločili za kaj tako neumnega. Ne vidim razloga, kaj bi Taurus prinesel vagonski kompoziciji, ki je Reagan ali Brižita ne morate. Ja, imamo odklpanje in zaklepanje vrat, telemetrija itd. , ampak to ni nekaj zaradi česa bi se vlak vstavil. Vsaj klasika se ne. Pa drugi strani pa, bi se lahko vrata odklepalo in zaklepalo in druge stvari iz krmilnega vagona.
Vleče/poriva jo lahko katerakoli lokomotiva, ki ima ustrezno programsko opremo. Torej, lahko kupiš tudi Alstoma, ampak certificirana programska oprema mora komunicirati z RailJet krmilnim vagonom v načinu ÖBB/WTB, Siemens pa naknadno še doda programski paket za nadzor nad granituro. Koncept je enak kot TGV, z glavno razliko, TGV ima čez dan nezamenljive pogonske člene, RailJet pa lahko "pogonski člen", ki je v bistvu samo lokomotiva, zamenjaš. Členi RailJeta pa niso menljivi, saj telemetrija javlja napako, da člena potem ne zazna. Kaj pa doprinese Taurus, namesto Regana? WTB je poenostavil delo strojevodjem, da je "sinhronizacija" dveh RailJetov, ali dodajanje dodatnih kompatibilnih lokomotiv enostavno, kot, če bi imel Scharfenberg spenjačo. Največ dela na koncu ostane vijačenje spenjače, odpade pa tudi potreba po klasičnem zavornem preiskusu. ÖBB je šel še tako daleč, da si je standardiziral nacionalni WTB, (WTB je edini mednarodno standardiziran) in je tako pri njemu ves vozni park kompatibilen z vsem in jim omogoča precejšnjo fleksibilnost. Recimo prastara 1142 je lahko v tandemu z Vectronom. Edini, ki še nekako posnemajo takšne primere je TGV, kjer so vse generacije kompatibilne in so lahko v spregi, medtem ko ICE, nobena generacija ni kompatibilna. Niti trejta, ki jih je nekaj podserij. RailJet je drugače samo vlak v daljinskem notranjem prometu Avstrije in s subvencijami države povezuje deželena mesta in niso glasbena želja. Vse vožnje v tujino so bonus, oziroma ÖBB tam izvaja tržno dejavnost brez subvencije, zato se mora izplačati. Krmilni pult na krmilnem vagonu pa se izloči, če ta ne deluje.
mkx napisal/-a: 06.07.2022, 6:06 Napajanje je še najmanj ... sicer pa je precej RJ garnitur (večina? vse?) speta z lokomotivami OBB/ČD 1216 in/ali OBB 1293, ki so več sistemske ... za napajanje vlakov pa se v primeru DC vozne napetosti le-te ne spreminja (transformira) v lokomotivi. Že zaradi tega morajo RJ vagoni podpirati vse RIC napetosti.
Napajalne napetosti, ki jih dobiš iz lokomotiv so že leta standardizirane, predvsem zato, da si ni izmisli vsak nekaj svojega in tako poskrbel za nekompatibilnost, zato pa tudi obstaja RIC.
Pri napajalni napetosti 25 kV za lokomotivo, se vagoni napajajo z 1500 V AC, pri 15 kV, 1000 V AC. Pri DC pa je napetost enaka tisti iz voznega voda. Pri dizlih je pa malo drugače in se dosega 1000 ali 1500 V. Ali je 50 Hz, ali enosmerno, pa je odvisno od lokomotive.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

urban120 napisal/-a: 06.07.2022, 0:33 Odločitev, da iz najbolj fleksibilne oblike vlaka - nadgrajene klasike, narediš garnituro, ki jo lahko vleče samo ena vrsta lokomotive in enega proizvajalca, se mi zdi za napačno in upam, da se res niso odločili za kaj tako neumnega.--
...Glede push-pull. Taurus, lahko verjetno vozi spredaj tudi v ober smeri,
Avstrijci so to naročili, ker je odgovarjalo njihovim potrebam. Naredili so neke vrste "kvazi hitri vlak", ki je še vedno vagonska kompozicija z ločeno lokomotivo.
Siemens ponuja tovrstne garniture, pod imenom Viaggio Comfort, v različnih konfiguracijah in izvedbah. Čehi so recimo kupili 5-členske, na katere se da dodati poljubno število klasičnih vagonov in se jih lahko vleče s katerokoli lokomotivo. Nastal je ČD InterJet, zelo fleksibilna verzija, ki vozi med Prago in Chebom. Običajno ga vlečejo kar stari Škodini "Eso" serije 362.
Ja, Taurus lahko vleče pred krmilnim. Kar dolgo so tako delali v Italiji, ker so jim pri RFI kot vedno nagajali pri pridobitvi dovoljenj za push-pull vleko.
Modulna maketa Lukna napisal/-a: 06.07.2022, 0:09 Hercules povleče vse, recimo po novem letu je moral odvleči nemško garnituro z lokomotivo serije 101, ki je imela poškodovan odjemnik.
To ni čisto nič čudnega, nemška garnitura so klasični EC vagoni s krmilnim na eni strani in 101 na drugi. Tisto pa res lahko vleče katera koli lokomotiva.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 418
Pridružen: 10.05.2015, 19:05

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a urban120 »

mkx napisal/-a: 06.07.2022, 6:06 Lahko, ampak to pomeni manipulacijo lokomotive na končni/vmesni postaji, kar spet stane (potreben je izpremik, ki je na čelnih postajah dodatno zakompliciran, potrebno je osebje za izvedbo odpetja in pripetja lokomotive, ne vem če to v Evropi počnejo strojevodje?). Kot je že bilo rečeno: za en mesec izrednosti se to ne izplača. Za daljše obdobje se pač stvar rešuje z "doppio simetrica" sestavo kompozicije.
Pa ravno v začasnem primeru je to smiselno. (Če bi se to zgodilo), bi šlo itak samo za en mesec, za kar ni smiselno ali možno izpeljati testiranja. Sprememba pozicije lokomotive pa se lahko izvede celo na eni izmed vmesnih postaj, kjer to ni tako komplicirano in je na voljo primerno osebje, npr. Občine.

Glede "zasilne" vleke z drugimi lokomotivami, pa imam samo odpor, ker je ta "zasilnost" ekvivalent funkcionalnosti klasike. Klasika pa kljub pomanjkljivosti mnogih dobrih funkcij (posamezno oblokiranje vrat, telemetrija itd.), še vedno deluje dovolj dobro, sploh za nek začasen obvoz. Poleg tega bi se lahko tehnično, vse te višje funkcionalnosti krmililo znotraj RJ garniture (mišljeno tehnološko. Ne v tem, kakšne so dejanske funkcije in praksa).
Re 4/4 napisal/-a: 06.07.2022, 10:24 Členi RailJeta pa niso menljivi, saj telemetrija javlja napako, da člena potem ne zazna. Kaj pa doprinese Taurus, namesto Regana? WTB je poenostavil delo strojevodjem, da je "sinhronizacija" dveh RailJetov, ali dodajanje dodatnih kompatibilnih lokomotiv enostavno, kot, če bi imel Scharfenberg spenjačo. Največ dela na koncu ostane vijačenje spenjače, odpade pa tudi potreba po klasičnem zavornem preiskusu. ÖBB je šel še tako daleč, da si je standardiziral nacionalni WTB, (WTB je edini mednarodno standardiziran) in je tako pri njemu ves vozni park kompatibilen z vsem in jim omogoča precejšnjo fleksibilnost. Recimo prastara 1142 je lahko v tandemu z Vectronom.
Zanimivo in izjemno s strani OBB. Zdi se mi na drugih večjih inovacij na področju klasične vleke ni. Da se z dodatkom telemetrije, lahko odpravi klasični zavorni preizkus je izjemno. Upam, da s časom te inovacije pridejo tudi na področje tovorne vleke.

Škoda pa se mi zdi, da te (zelo koristne) inovacije onemogočajo, stare legacy načine obratovanja, kljub temu, da so Viaggio Comfort vagoni, čisto zmožni delovati v načinu klasike. Pristop Čehov, ki jih omeja TGV Lyria se mi zdi bistveno bolj smiseln.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Bohinjska proga obvozi za 2022?

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

urban120 napisal/-a: 09.07.2022, 9:41
Zanimivo in izjemno s strani OBB. Zdi se mi na drugih večjih inovacij na področju klasične vleke ni. Da se z dodatkom telemetrije, lahko odpravi klasični zavorni preizkus je izjemno. Upam, da s časom te inovacije pridejo tudi na področje tovorne vleke.
O tem sem že pisal...

Cilj tega je digitalizirati proizvodnje procese, s katerimi bi se prihranilo ogromno stroškov, ter se izogniti težavam, zaradi pomankanja kadrov. In kako deluje avtomatsko testiranje zavor? Sam sistem je leta 2017 razvil SBB Cargo. V testnem obdobju se je na 35 vagonov namestilo škatlico v velikosti čevljev. Vsaka škatlicaa je opremljena s senzorjem stisnenjega zraka in radijskim oddajnikom, ki odda podatek o stanju zavor na tablico, ki jo ima strojevodja. Skupni čas popolnega preizkusa zavor traja maksimalno 10 minut. Zaenkrat škatle s senzorji potrebujejo generator, saj vagoni nimajo možnosti napajanja. In s takšnim sistemom se bo opremilo nekaj testnih vlakov, s katerim želijo uvesti nov standard na železnici v prihodnosti. Kaj več pa, ko bo testiranje v polnem teku
Odgovori