Vozni red 2023/2024
Re: Vozni red 2023/2024
Öbb ima v planu urni IR (inter regional) takt Graz-spielfeld od leta 2026 naprej, ki jih bodo vozili njihovi novi Simens mireo naročeni specifično za IR linije. V dokumentu so pa napisali da je odprta možnost podaljšanja te linije do Maribora ali naprej v Slovenijo ali Hrvaško, odvisno od interesa SŽ in HŽ.
Re: Vozni red 2023/2024
Zakaj se ne vozi Zidani Most - Špilje več z isto garnituro, in se v Mariboru menja garnitura ? Tukaj se bi lahko več potniških vlakov iz Maribora podaljšalo do Špilja, in se bi izšlo z isto garnituro potem nazaj za Zidani Most.
Re: Vozni red 2023/2024
Nadaljujem misel od prej...
Vlak iz Salzburga prispe v Beljak ob 08:44, iz Beljaka v Salzburg pa gre ob 9:16 (primer za zjutraj). Kaj pa, če bi FLIRT prispel v Beljak ob 8:55 in se vrnil ob 9:05.
Sicer več čakanja, ampak tudi manj živcev za potnike. Pri Croatiji za Ljubljano je 30 min v MB očitno sprejemljivo.
Kok časa pa traja tipičen obrat garniture (FLIRT) na postaji?
Re: Vozni red 2023/2024
To ne bo šlo, ker imajo ÖBB takt, potniški vozi ob .56 iz Beljaka za Podrožco. Če bi Flirt šel ob 9 05, bi bil nekje ob 9 19 v Bačah, potniški za Podrožco pa ima z Bač pa ima odhod ob 9 14. Če bi ta potniški čakal prehitevanje Flirta, nebi prispel v Podrožco ob .26 in se nebi mogel vračat ob .35 (takt .26 / .35). ÖBB imajo celoten vozni red v taktu, in ne moremo mi vozit po naših željah. Bolj zanimivo je, ta MV 315 stoji na Jesenicah 21 minut (9 29 / 9 50) - čeprav LP 2404 na Jesenice prispe ob 9 34 in LP 4208 ob 9 26.
Re: Vozni red 2023/2024
Prvo jutranjo iz Dunaja v Gradec in zadnjo večerno nazaj. Pač dopolni takt, ker ima ravno on večerni prihod iz Prage in se znajde v Gradcu za zadnji odhod.
Isto nemški ICE gre iz Beljaka v Salzburg zvečer, prenoči v Salzburgu in naslednji dan gre v Nemčijo.
To so te zadnje večerne/prve jutranje runde in nič drugega.
Re: Vozni red 2023/2024
Tile češki RailJet, nemški ICE in SBB EC vagoni so daljinski promet, s katerimi pa Flirti nima popolnoma nič skupnega. To so povezave med deželami Avstrije. Vse razne ideje o boljši izkoriščenosti garniture, da bi se integrirala v S-Bahn sistem pa tudi ne gre tako enostavno. To je stvar dežele, ki postavlja pogoje. Ponavadi dežele tudi predpišejo število sedežev in opremo na garnituri. Kvečjemu ta IR je mogoč. Pa še tam bo potrebno imeti rezervo na dosegu roke. Aja pa točnost.
To bo verjetno posledica avstrijske železniške agencije, ker mora Stadler še dokazati določene stvari do določenega roka. Iz istega razloga tudi ni dovoljena sprega. Tudi marsikatera drugo vozilo/serija ima podobno omejitev glede števila vozil. Zakaj? Ne vem kako to oni odobrijo na količino. Pa to ni kakšno Siemens maslo, ker tudi njega jezijo. V glavnem tečne birokratske agencije so to. Včadih jih je prav zanimivo brati. ÖBB nima s tem nič.
Re: Vozni red 2023/2024
Ta zadnja planirana IR linija ima smisel le, če se res nadaljuje v SI. Sicer je po mojem mnenju ne bo, ker potem je to navadna graška S linija, če ne gre v SI. Kaže pa to, da resno računajo na SŽ in na to, da bo Gradec druga vstopna točka za promet iz SI na njihovo dolgoprogaško omrežje.Olalala napisal/-a: ↑24.03.2024, 0:29 Öbb ima v planu urni IR (inter regional) takt Graz-spielfeld od leta 2026 naprej, ki jih bodo vozili njihovi novi Simens mireo naročeni specifično za IR linije. V dokumentu so pa napisali da je odprta možnost podaljšanja te linije do Maribora ali naprej v Slovenijo ali Hrvaško, odvisno od interesa SŽ in HŽ.
Vprašanje je, ali bo SŽ 510 ostala edina garnitura, ki bo lahko prečkala mejo. Po mojem mnenju bi bilo idealno, da bi bil ta avstrijski IR urna zadeva (ok, morda kdaj čez dan tudi na 2 uri čisto ok), in sicer na relaciji Ljubljana - Gradec. Izmenično bi jo vozila SŽ 510 in novi ÖBB Mireo (samo dvomim, da bo za 3 kV). Potem bi pa imel v Zidanem mostu prestop na vlak Zidani Most - Zagreb, ki bi ga izmenično vozila SŽ in HŽPP. Vožnja Gradec - Zagreb prek ZM ne bo trajal dolgo po mojem mnenju, zaradi znanih zamud na Hrvaškem. Je pa jasen problem, da ne ÖBB ne HŽPP nimata nič pametnega, kar bi lahko vozilo pod našimi 3 kV. In če tako ostane, potem pade veliko bremena na 510.TGV Lyria napisal/-a: ↑23.03.2024, 13:45V bistvu zelo dobro razmišljanje, ampak s strani HŽ žal ne bi bilo interesa, kot ga že zdaj ni (pretiranega). Pa tudi število garnitur je precej omejeno, tako da bo verjetno večkrat dnevno ena garnitura pendlala samo med MB in Gradcem.vidkrt napisal/-a: ↑23.03.2024, 11:14 Izhajam iz dejstva, da je v planu enourni takt med Mariborom in Gradcem. Potem pa sem imel pač v mislih, da bi lahko iz tega nastal dvourni takt med Ljubljano in Gradcem in dvourni takt med Zagrebom in Gradcem. Lahko bi pa vozila vsako uro 2 Flirta iz Gradca (en za LJ in drug za ZG) in bi se potem razšla v Zid. Mostu.
Tisto vmesno uro med LJ in MB sicer lahko dopolnjuje ICS, pa tudi lokalni vlaki s0 v urnem taktu, tako da mi ni jasno zakaj se @desiro usaja. Dejstvo je, da je SŽ 510 edina garnitura, ki lahko prečka mejo, in urni takt med Mariborom in Gradcem bo realiziran prav z njimi ter 2x dnevno z vskoki Emone in Drave. Croatia bo v kratkem zagotovo postala Flirt, ker trenutna sestava z 2 vagonoma nima prav nobenega smisla.
Morda bi bilo pa vredno razmisliti, da bi šel ta jutranji do Celovca? Se mi zdi, da bi bil kakšen potnik zainteresiran za to relacijo (iz SI)... Pa še en popoldanc nazaj morda...urban120 napisal/-a: ↑21.03.2024, 23:07 Dobro je zastavljen vozni red za Beljak. Bi bilo pa fajn, če bi garnituro angažirali tudi v vmesnem času.
MV 318 prispe v Beljak ob 7:07 in tam stoji do 8:53 (1 uro in 46 minut). V tem času bi se lahko zvozila še eno rundo za S5 na relaciji Beljak - Podrožca oz. mogoče celo Jesenice. Vozni čas Beljak - Podrožca je 30 minut, kar je v tem času čisto izvedljivo. Do Jesenic bit tudi šlo, bi bilo pa zelo na knap.
Re: Vozni red 2023/2024
Ne, Mireo ne bo za 3 kV, vsaj kolikor mi je znano ne. Ostane samo Flirt.andro43 napisal/-a: ↑26.03.2024, 12:35 Vprašanje je, ali bo SŽ 510 ostala edina garnitura, ki bo lahko prečkala mejo. Po mojem mnenju bi bilo idealno, da bi bil ta avstrijski IR urna zadeva (ok, morda kdaj čez dan tudi na 2 uri čisto ok), in sicer na relaciji Ljubljana - Gradec. Izmenično bi jo vozila SŽ 510 in novi ÖBB Mireo (samo dvomim, da bo za 3 kV).
Za Celovec gre takoj ob 7.16 Railjet. In tako naprej vedno v urnem taktu. Naši mednarodni iz Ljubljane imajo v Beljaku vedno zvezo v obe smeri, in isto ob povratku.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 16:24
- Kraj: Primorska
Re: Vozni red 2023/2024
https://assets.new.siemens.com/siemens/ ... -high.webp
Piše, da je Mireo pripravljen tudi za čezmejni promet, tako da, morda pa obstaja kakšna možnost nadgradnje, da bi bili tudi za 3 kV, čeprav še vseeno dvomim o tem.
V tem primeru bi bilo pač smiselno, da bi bili ti vlaki namenjeni izključno za relacijo Gradec - Maribor. Edino na naši strani bi potem morali elektrificirati progo za 15 kV, kar se mi zdi kar smiselno in bi bila potem postaja Maribor podobna kot postaja Jesenice. Ustavljali bi tudi v Pesnici, Cirknici in Šentilju in bi potem razbremenili naše garniture. Na relaciji Ljubljana - Gradec (ki bi lahko vozila vsaki 2 uri) bi vozili naši Flirti, ker druge garniture pač nimamo. Torej, najbolje bi bilo, da bi se Flirti in Mireoti izmenjevali (najprej iz Gradca le do Maribora ÖBB Mireo, čez eno uro SŽ Flirt do Ljubljane itd.).
Piše, da je Mireo pripravljen tudi za čezmejni promet, tako da, morda pa obstaja kakšna možnost nadgradnje, da bi bili tudi za 3 kV, čeprav še vseeno dvomim o tem.
V tem primeru bi bilo pač smiselno, da bi bili ti vlaki namenjeni izključno za relacijo Gradec - Maribor. Edino na naši strani bi potem morali elektrificirati progo za 15 kV, kar se mi zdi kar smiselno in bi bila potem postaja Maribor podobna kot postaja Jesenice. Ustavljali bi tudi v Pesnici, Cirknici in Šentilju in bi potem razbremenili naše garniture. Na relaciji Ljubljana - Gradec (ki bi lahko vozila vsaki 2 uri) bi vozili naši Flirti, ker druge garniture pač nimamo. Torej, najbolje bi bilo, da bi se Flirti in Mireoti izmenjevali (najprej iz Gradca le do Maribora ÖBB Mireo, čez eno uro SŽ Flirt do Ljubljane itd.).
Lep pozdrav, Vid Krt
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
https://www.youtube.com/channel/UCUDrDX ... 6G5RnluWpg
Re: Vozni red 2023/2024
Lahko. Lahko tudi na Hrvaškem.
Re: Vozni red 2023/2024
Morda pa za to ni tako majhnih možnosti:
Lahko se prebere tudi "they (torej Mireo vlaki) will be included in international services to Slovenia", kar implicira na 3 kV. Verjetno bi rabili min. 5 garnitur z dodatkom 3 kV - vprašanje kolikšen dodaten strošek to predstavlja.The Siemens Mireo's which were ordered for long distance trains last month are going to be used on IR services from 2026. The ÖBB is introducing the for Austria new Interregio train category on routes between alpine cities.
They will bring more comfort and a regular timetable on these routes, which will also include international services from Graz to Slovenia and Croatia.
Avstrijci sicer imajo garnituro, ki lahko vozi pod 3 kV - RailJet. Samo mi nimamo nič primerljivega za izmenjavo km (še). Je pa res, da RJ ni isti koncept kot predstavljeni IR in menim, da je koncept IR dosti primernejši za SI kot RJ koncept (ta za interni SI promet ni preveč primeren).
Pravzaprav me zanima kako funkcionira finančno zdaj ta vlak v Beljak oziroma Gradec - ker vse se vozi s SŽ vlaki, ok vozi sicer AT osebje, ampak... Nekega izbijanja km jaz tukaj ne vidim, ali to vozi pač kot komercialni produkt SŽ ali?
Re: Vozni red 2023/2024
ÖBB daje Tauruse za vse klasike med Beljakom in Dobovo. Tu pride do izmenjave kilometrov.