Železniška nesreča na Jesenicah

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
Uporabniški avatar
Jembah
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1859
Pridružen: 05.11.2006, 17:38
Kraj: Maribor

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Jembah »

541-110 napisal/-a:Moja predvidevanja glede te nesreče:

Vlak 4213 odpelje iz postaje Jesenice ob 14.35 v smeri Nove gorice (čeprav mediji navajajo in celo vztrajajo, da naj bi peljal v smer proti Kranju).
Ker se je proti Jesenicam bližal tovorni vlak z 106ko in James Bond-om na čelu, so tovornemu "prepovedali" prevoz, in s tem bi moral strojevodja tovornega vlaka ustaviti pred signalom, da 4213 prevozi "angleža", in s tem odpelje proti Novi gorici.
Krivda je v tem primeru na strani strojevodje tovornega vlaka.

Kot sem dejal, to so samo predvidevanja oz. premišljevanje naglas.


p.s. Nihče od poškodovanih ni več v življenski nevarnosti.
Potem pa stisnes RELAOD, gres scat, spijes kozarcek Fruteka in se vrnes igrat igrco :roll: ...
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

:noro
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

MAr ni kulturno, da se počaka z potniškim na peronu nadaljna vožnja. Gledam iz vidika spoštovanja potnikov.
Ne vem v čem vidiš kulturnost. Vsakdanja praksa recimo na Lescah je, da vlak (recimo ob 18:18 za Lj odpelje počasi do izstopnega signala in tako prihrani čas za vožnjo nekaj 100 metrov. Podobno je tudi na progi Pragersko-Hodoš (recimo videno v Ormožu). Kulturnost do potnikov je skrajševanje voznih časov in izogibanje zamudam.

LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a cokla »

dare20 napisal/-a: KAdar strojevodja ne more videti signala v primeru megle ali kakšne ovire, ki je na postajnem območju že pred speljavo bi se moralo rešiti drugače. Nedopustno pa je naslednje: Recimo na določenem postajališču ali postaji je vidnost izvoznega siganala nična in po tej logiki naj bi strojevodja peljal do IS, da bi videl signal in tam čakal za odhod. MAr ni kulturno, da se počaka z potniškim na peronu nadaljna vožnja. Gledam iz vidika spoštovanja potnikov.
Tukaj je to z novim pravilnikom že rešeno....in o tem ne bom debatiral. Zakaj bi bilo bolj kulturno čakati na peronu na odhod kot pred IS ? Iz vidika spoštovanja potnikov? To mi res ni jasno....Da bi podpirali zamudnike? Kot je primer na marsikateri frekventni postaji, kjer, tudi če vlak zamuja vedno čakamo kakšnega, ki na vlak priteče.....če je čas za odhod in ostali pogoji izpolnjeni se pelje...Potnik ima vozni red in naj bo pravočasno na postaji.

In še enkrat....prometnik in njegovo dajanje signalnega znaka " Dovoljenje za odhod" nič ne prispeva k varnosti kot taki.

Ampak to je že izven teme in zato ne bom več.... [-X
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
draganm
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 171
Pridružen: 08.02.2011, 17:41
Kraj: primorska

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a draganm »

Dirigent napisal/-a:Pred leti sem sam imel sila zanimivo sutiacijo. NAmreč imel sem prepeljevalno pot po glavnem prevoznem tiru in že na predsignalu je prišla cca 50 do spremebe, da je zelena mirna naenkrat prešla v zeleno utripajočo. Signal pa sem že videl cca 400 metrov. Ko pa sem prišel do uvoznega mi je signaliziral vožnjio v odklon.
NA glavnem prevoznem je stal tovorni vlak, kateri je najverjetneje uvažal v odklon iz nasprotne smeri na mojo stran, kjer je moja vožnja v premo. Ta varjanta baje je možna. (tako je napisal uporabnik Dare 20)

Ta primer je res zanimiv.
Taka sprememba signalnega znaka bi zahtevala spremembo uvozne in prepeljevalne poti, kar ne gre naenkrat (kretnice v vsej vozni in prepeljevalni poti so pritrjene v pravilni in natančni legi) in bi predsignal ne mogel naenkrat začeti utripati.(razen, če je za hip crknil utripač na predsignalu ..????)
Morda je neumestno spraševati takole javno.....
Se je to zgodilo na eno ali dvotirni progi in če lahko vsaj malo nakazali za katero postajo je šlo?
Se opravičujem za firbčnost.....

Meni tukaj ni jasno,kakšno prepeljevalno pot si imel po glavnem prevoznem tiru pri uvozu.Razširi mi obzorja ali pa kdo ki to razume oz. misli da razume. =D>
Se pa pridružujem mnenju,da smo po bitki vsi generali.
Zadnjič spremenil draganm, dne 29.08.2011, 17:26, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

To da prometnikovo "dovoljenje za odhod" ne poveča varnosti se ne morem na žalost strinjati s tabo.Prometnik ni samo "dovoljenje za odhod".Ampak lahko vlak tudi ustavi.Samo v svoji dobi,ki pa ni kratka ti lahko povem vsaj za dva primera.Ko ne bi bilo Nurmiča na licu mesta,bi bilo to trčenje na Jesenica totalna šala mala.
Naprave kot jih imamo sedaj,ali so predpotopne,ali iz relejne tehnologije kmalu po 2 svetovni vojni.Vse kar je novega je pa že desetletje v nekih preizkusnih in testnih obratovanjih.Dela,pa ne dela kakor so lunine mene.In dokler ni to pošlihtano v nulo je prometnik človek na mestu.Tu smo s predpisi prehiteli čas.
Zadnjič spremenil Nurmi, dne 29.08.2011, 17:46, skupaj popravljeno 2 krat.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

1216-001 napisal/-a: Tinetu
Na Jesenicah sta zunanji in notranji (postavljalec)prometnik dve različni osebi na različnih lokacijah,in se pridržujem Cokli.
Ne samo na Jesenicah :!: Karikirano leva in desna roka tesesa, kateri sta v simbiozi uspešni, če pa sta skregani je pa itak štala.

Verjamem vam, da vam odgovarja tak sistem kot ka predpisuje zdaj veljavni pravilnik in se ne bom več spotikal vanj. Bi pa vprašal za nazaj, od treh let nazaj, kar je v veljavi ta pravilnik. Koliko pribljižno takih (preprečenih v zadnjem trenutku) ID-jev je bilo na Jesenicah, ko je še kraljeval prometnik na postaji s svojim loparčkom.

Primerjava sosednih zahodnih držav je tako tako. Za primer vzemimo Munchen, ali gre tu za enotirno progo, (lahko tudi za dve enotirni progi kjer se njuna izvozna pot križa na eni točki) NE [-X , signalnovarnostne naprave so svetlobna leta naprej v primerjavi z našimi, če ne verjameš, poglej moj cabride Špilje - ZM, kjer že upokojeni strojevodja razlaga prednosti Avstrisko/Nemškega sistema (predsignalizacija). Komunikacija z dispečerji je zagotovljena na vseh lokomotivah. Pa poglejmo pri nas, katera vozila nimajo vgrajenega RDZ-ja Kanarčki (izjema so bivši zeleni), Fiati, Španke. Še tisti bogi O pod signalom je bilo potrebno ukiniti.

Fantje, želim vam prav vsem vse prepeljane kilometre do penzije brez najmanjšega ID-ja, bojim pa se, da se bo s še kakšnim novim pravilnikom še kaj poslabšalo za vas, saj infrastruktura ne bo sledila papirjem.

Ups, skoraj sem pozabil vprašati, kako se že daje "stoj" vizuelno in zvočno s strani pooblaščene osebe v železniškem sistemu. Sprevodnik ga bo "zagotovo" dajal, ko bo videl kaj napačnega iz vlaka [-X ne ker pač ne bo videl, seveda so tudi tu izjeme, katere pa so predvsem povezane v veliki večini s potniki.
Tine
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Koliko ID so preprečili prometniki ti ne bo povedal nobeden.Ker to je tajna in se itak ne govori,ker nagrajen ni bil nobeden.So jih sicer nekaj pocarskih zakuhali,vem pa (ne mislim)VEM,da so preprečili take katastrofe da se vam niti ne bliska.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a 541 »

cokla napisal/-a: Tukaj je to z novim pravilnikom že rešeno....in o tem ne bom debatiral. Zakaj bi bilo bolj kulturno čakati na peronu na odhod kot pred IS ? Iz vidika spoštovanja potnikov? To mi res ni jasno....Da bi podpirali zamudnike? Kot je primer na marsikateri frekventni postaji, kjer, tudi če vlak zamuja vedno čakamo kakšnega, ki na vlak priteče.....če je čas za odhod in ostali pogoji izpolnjeni se pelje...Potnik ima vozni red in naj bo pravočasno na postaji.

In še enkrat....prometnik in njegovo dajanje signalnega znaka " Dovoljenje za odhod" nič ne prispeva k varnosti kot taki.

Ampak to je že izven teme in zato ne bom več.... [-X
To si spet nekateri razlagajo po svoje. Če se vlak na postaji, kjer ureja promet prometnik, ustavi, mora dobiti dovoljenje za vožnjo, brez tega ne sme speljati. Torej ali mora videti postavljen glavni signal ali dobiti dovoljenje za odhod od prometnika. Samoiniciativno strojevodja, ko se je enkrat ustavil na postaji, ne sme odpeljati do IS, to lahko stori le, če mu dovoli prometnik. Žal pa se v praksi dogaja tudi to, da strojevodja samoiniciativno potegne do IS, ker so menda nekoč na rednem šolanju tako rekli. Prometniku pa lasje pokonci, ker ne ve, kaj strojevodja sedaj namerava. :shock:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tine€:
Primerjava sosednih zahodnih držav je tako tako. Za primer vzemimo Munchen, ali gre tu za enotirno progo, (lahko tudi za dve enotirni progi kjer se njuna izvozna pot križa na eni točki) NE , signalnovarnostne naprave so svetlobna leta naprej v primerjavi z našimi,
Tin€, a se zavedaš, da je tvoja izjava žebelj več v trugo samostojnosti SŽ.
Iz tvoje izjave sledi, da modro vodstvo SŽ v pretklosti in sedanje ne vem kakšne agencije/direktorati nimajo pojma kako organizirati SV naprave na SŽ, kljub skromnim fičekom. Logični odgovor je javni razpis na temo:

IŠČE SE ZUNANJI UPRAVLJALEC JŽI v RS

Pa brez zamere, malo se zamisli.

Pri vsej debati pa izgleda, da samo Cokla in 1216-001 ohranjata trezno glavo. Po ostalih razlagah pa samo pričakujem, da se bo zahteval možiček z zastavo pred vlakom na postaji, da ne bo prišlo do trčenja.
Pa so se v starih časih prav tako dogajale nesreče, pa se tudi v Avstriji in Nemčiji in drugod. Večina, razen posameznikov pa pozablja na bistveno, možnosti za izredne dogodke je potrebno odpraviti tekom gradje/rekonstrukcije tako, da se zreducira nepotrebna križanja vlakovnih poti, kakor je bilo pokazano za postajo Ljubljana.

LPL
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ljubitelj, od kar so tvoji fani prevzeli oblast in krepko zmešali drek v sistemu Slovenskih železnic, je statistika izrednih dogodkov podivjala skorajda do nebes.
Od leta 1991, pa tja do 2008, so bili večji ID nekako na štiri - pet let. In po večini zaradi tehničnih vzrokov, (zlomi osi, plazov, .....)
Sedaj se trend nesreč z odgovornostjo človeškega faktorja širi že na pol leta.

Naklučje? Ja, pa ja de!!! [-X
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Tabolši
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 19.07.2011, 14:49
Kraj: Savinjska dolina

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Tabolši »

Mislim,da je jasno,da kakšna speljava vlaka in eventuelna vožnja do izvoznega signala pride v poštev le na daljinsko vodenih postajah,ne pa tam,kjer so prometniki.
Kolegi,signalni pravilnik je v popravku 54.čl.dokaj precizen in ta popravek je že v veljavi.
Kot sem že napisal,je pa tudi dopolnilo strokovnih služb,ki pravi,da na daljinsko vodenih postajah v primeru,da se glavni signali ne vidijo,da Dovoljenje za odhod progovni prometnik neposredno strojevodji.(preko RDZ,se ve.)
Pa kaj bi brez domišljije;svet in ljudje bi bili dolgočasni.
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a 541 »

Ljubitelj napisal/-a:... Večina, razen posameznikov pa pozablja na bistveno, možnosti za izredne dogodke je potrebno odpraviti tekom gradje/rekonstrukcije tako, da se zreducira nepotrebna križanja vlakovnih poti, kakor je bilo pokazano za postajo Ljubljana.
Tako bi moralo biti, se pa v Sloveniji zgodi, da ima postaja tirne izvozne signale, nato pa naredijo rekonstrukcijo in ta ista postaja dobi skupinske izvozne signale, na koncu tirov pa MTSi, kar povečujejo vlogo t.i. človeškega faktorja.

Pravilniki predpisujejo, da so vsa takšna nivojska križanja dovoljena na konvencionalnih progah s hitrostmi do 160 km/h. Nekoč, še v času Juge, je menda Zalog bil dober kandidat, da bi se naredilo izvennivojski tir iz izvozne skupine na densi tir proti Lazam, potem je pa Jugo vrag vzel, količina tovora je padla, sedaj pa tako ni "ojrov". Križanja vlakovnih voznih poti pa nikoli ne bo mogoče odpraviti, imamo pa pri nas glede tega precej stroga določila (recimo prepeljevlane poti vsaj 50 m - to je prostih 50m tira za mestom, kjer se mora vlak ustaviti, marsikje ne poznajo).

Res smo izven teme, nima to nobene zveze s temo, ampak vseeno si nisem mogel kaj, da ne bi napisal. :oops:
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dolfe:

Ljubitelj, od kar so tvoji fani prevzeli oblast in krepko zmešali drek v sistemu Slovenskih železnic, je statistika izrednih dogodkov podivjala skorajda do nebes.
Od leta 1991, pa tja do 2008, so bili večji ID nekako na štiri - pet let. In po večini zaradi tehničnih vzrokov, (zlomi osi, plazov, .....)
Sedaj se trend nesreč z odgovornostjo človeškega faktorja širi že na pol leta.
Dolfe, če ne podaš podatkov je vse eno prazno nakladanje. S podatki na plan, da vidimo stanje.

Je pa res, da so tam nekje do Laškega kot za stavo pokale osi na tovornih vagonih za železno rudo. Izgleda, da so strokovni prijemi te nevšečnosti dokaj omejili. Ampak to je moj vtis, brez podrobnih analiz. Če predvidevamo, da so nove smernice kontrole napisali tehnični strokovnjaki, torej moji fani, so stanje samo izboljšali. Ampak saj pravim, s podatkim na plan.

LPL
Nejac
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1283
Pridružen: 29.03.2009, 17:46

Re: Železniška nesreča na Jesenicah

Odgovor Napisal/-a Nejac »

Še brez kretnice za tira 5 in 6:
Slika
Odgovori