Na postaji Špilje ali Spielfeld, kakor koli rečemo so stikala za preklop na eno ali drugo napetost v medsebojni odvisnosti. To pomeni, da ni možen vklop ene napetosti dokler ni druga napetost izključena . Če bi obstajala ta možnost, bi lahko v primeru vklopa 15 kv prišlo preko stikal do prenosa te napetosti iz p. Špilje direktno v ENP Šentilj Nazadnje ko sem videl v Špilju omarice za manipulacijo s stikali so bile te fizično ločene, tako , da ni bilo možno rokovati –če tako rečemo z enimi ali drugimi gumbi za rokovanje s stikali skoraj istočasno..Šele ko je ena napetost izključena , se lahko vključi druga napetost. Trenutnega stanja omaric ali načina rokovanja z njimi pa sedaj ne poznam. Vendar tudi ob posodobitvi in rokovanju s stikali preko dajanja ukazov s pomočjo računalnika in s tem hitrejši manipulaciji le-teh verjetno ni možno ,da bi se skoraj istočasno ob izklopu ene napetosti že vključila druga napetost.038 napisal/-a:Ko bom imel možnost bom preveril kako dolgo traja postopek preklaplanja napetosti v postaji Spilje, oz. koliko časa je vozni vod pri preklaplanju brez napetosti ( 1,2,3 sekunde), kajti ni mi jasno zakaj mi ni najprej odprlo glavnega stikala (zaradi izpada napetost) in šele potem pok in blisk, temveč se je vse zgodilo hipoma. To vprašanje pa se ne zastavlja samo meni, temveč še tudi kateremu drugemu strojevodji, ki so doživeli v Spilju kaj podobnega.
Ko je vključena ena napetost na določenem tiru, se avtomatsko istočasno vzpostavi ( preko stikal) na tem tiru nevtralni vod med eno in drugo napetostjo, tako, da tudi ob prevozu tega nevtralnega voda ni možen prenos druge napetosti na ta tir.
Ne mešajte pa nevtralni vod v Špilju z mrtvim vodom v Dobovi in Jesenicah. Nevtralni vod ni ozemljen, mrtvi vod med dvemi različnimi napetostnimi pa je ozemljen.
Je pa res kar je napisal@Holding, da mora imeti tisti, ki se odloči za vklop določene napetosti v glavi dober pregled nad vsemi lokomotivami na posameznih tirih postaje in določeni i napetosti.
Še kako res pa so čudna pota elektrike in poškodbe zaradi tega kot je napisal @Dolfe.O tem pa lahko napišemo cele litanije.
@038 pojdi v Špilju v prometno ,verjetno ti bodo pokazali sedanji način rokovanja s stikali, videl pa boš tudi tudi shemo vozne mreže z vrisanimi stikali in povezavami na posamezne tire in nevtralne vode.
Samo ne povej. da so ti vklopili napetost nad glavo, verjetno bodo imeli slabo vest.
Drotar