Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Beseda naj teče o izrednih dogodkih, se pravi zamudah, nesrečah, poškodbah, okvarah, požarih, iztirjenjih in tako naprej kar se tiče izrednosti na železnici
Odgovori
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a milchy »

Ljubitelj napisal/-a:Igor72, moram priznat, da na primorski progi nisem nikoli videl nabiralnika, sicer pa skorajda ni postaje z znatnim tovornim prometom, razen Verda seveda, odkar so nehali vozit pesek iz Logatca (je vozil dizel). Avtov pa že nekaj let nisem videl razkladat v Logatcu, kartona tudi že dolgo nisem videl razkladat. No je pa nekaj več lesa, kot po vseh postajah. Tudi v Rakeku že dolgo nisem videl več nakladanja vagonov. Bom pa še enkrat poudaril, prav nobene potrebe ni po elektrifikaciji nakladalnih tirov na obrobnih postajah, seveda pa stalno pravim, če SŽ Tovorni promet čuti potrebo po elektrificiranih nakladalnih tirih si jih pa naj elektrificira, tistim ki nakladajo les, so droti samo v oviro. Za prometovanje na JŽI pa niso prav nič potrebni, >99% tovora pelje mimo teh postaj po glavnih prevoznih tirih in le občasno kot rezultat motenj se uporabljajo stranski tiri, teh je pa v Prestranku in že prej v Zalogu mnogo preveč za redno rabo.

LPL
ejga LPL preveč nakladaš, toliko vagonov, kot so jih lani naložili z lesom ne boš prav kmalu videl v nekaj vlakih (ne vem pa kako je letos, ker ono področje ni več v mojem delokraogu)
M.
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a igor72 »

milchy napisal/-a: ejga LPL preveč nakladaš, toliko vagonov, kot so jih lani naložili z lesom ne boš prav kmalu videl v nekaj vlakih (ne vem pa kako je letos, ker ono področje ni več v mojem delokraogu)
M.
Kar se lesa tiče...če ga je bilo lani veliko, ga je letos ohohohooo
Naklada se povsod, od Pivke do Logatca (za Ljubitelja: na odseku proge Lj-Se). Samo iz Prestranka odpeljeta dva vlaka na dan, ostalo pobira nabiralnik, ki vozi vsak dan, razen sobote. In še: povpraševanje po prevozu Močno prekaša ponudbo....
LEP DAN
Igor
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a tango »

Mogoče malce pomoči kar se tiče postaje Postojna. Sam sem približno tri leta nazaj pospešeno letel na vlak sredi belega dneva (ponoči je tovornega prometa še krepko več) in je zato spodnja slika slabše kvalitete. Mi je bilo res interesantno videti tri vlake na tirih 5, 6 in 7 v smeri proti Kopru. Največkrat se zasledita dva, tri je sicer redkost, ampak se pojavlja. Naj omenim, da je na tiru 2 stal še vlak v smeri proti Ljubljani. Samo ni bilo več časa škljocat, kajti vlak za Ljubljano je že peljal preko mostu čez avtocesto.. :)

Slika
tango
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 127
Pridružen: 05.11.2009, 0:35

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a tango »

Se popravljam. Če je tir 5 slučajno štuc, potem so to zasedeni tiri 6, 7 in 8. Strojevodje boste vedeli bolje od laika. ;)
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

SŽ infra je objavila razpis za pripravo dokumentacije za obnovo VM narelaciji Postojna-Rakek-Logatec. Vozna mreža (VM) je tudi na tem koncu sicer manj poškodovana od žleda, zato pa zaradi starosti nujno protrebna obnove.
Bi pa bilo smiselno, glede na zanikrnost nekaterih postaj na Primorski progi NUJNO razmisliti še o rekonstrukciji in podaljšanju tirov.
Sedaj se projektirajo stebri VM na staro tirno shemo, ki je na nekaterih postajah neustrezna tu govorim o Borovnici, Logatcu, pa Rakeku. Razmišljati bi morali o izvennivojskih dostopih na nove perone in tirih dolžine 750m + z ustreznimi kretniškimi zvezami na obeh koncih postaje, ukinitvio postajnih NPR in ostalih drobnarij, ki dotičejo postaji.
Pa da ne omenjam APB in dodatnih ENP...

Pa še nekej za Ljubitelja, ki misli da vse ve, pa še zdaleč ni tako. Odsek med Divačo in Ljubljano je kar se tovornega prometa tiče najbolj obremenjen odsek v Slo. Lani se je po njem prepeljalo 26 mio BRUTO ton, za primerjavo na zasavju, ki ga opevaš je bila ta cifra 17 mio BRT. In ne vem od kje tebi na rakeku 8 tirov in podobne stvari. Ti že nisi tisti, ki boš govoril, koliko tirov je kje potrebnih in koliko jih je potrebno elektrificirati.
V logatcu vsi tiri skupaj niso dobri za enega slabega, ker nimaš ne dolžin imaš nivojske prehode, nimaš tirnih zvez, pa da ne naštevam še naprej....

Pa če se dotaknem še Kopra po rekonstruciji, od skupno 34 tirov na TPK + GPP so samo 4 ustrezno dolgi (750 m ali več). #-o
Na GPP imaš samo en tir dolžine 660m, vse ostalo je manj kot 600! Grozljivka.....
Pa da ne omenjam še ostalih težav v Kopru, ki sledijo po modernizaciji..... #-o
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Reagan664,
postaja v Logatcu je imela ob elektrifikaciji in še dolgo kasneje 8 elektrificiranih tirov (2 pred postajo, tir 1 (ali je to +202?), tire 2+202, 3, 4, 5 ki so bili v uporabi in še vsaj en tir ob nakladalni rampi pri KLI, ampak na žalost link do shem ne dela. Ali so za promet uporabni me pravzaprav ne zanima, dejstvo je, da so nekoč bili elektrificirani in želja nekaterih je, da se stvari vrnejo v prvotno stanje, kar je navadno razmetavanje z davkoplačevalskim denarjem. Podobno stanje je na Rakeku (2+102, 3, 4, 5+105, 205). Kaj sicer tisti tiri +105 etc. pomenijo mi ni znano, toda izgleda da gre za dodatne tire, ki niso direktno vključeni v promet, nekdo je dejal za logaškega, da je neuporaben. So pa vsi tiri bili elektrificirani.

Vsakemu laiku je na oko jasno, da je število tirov (pustimo njihovo kvaliteto) na postajah Logatec, Rakek, Postojna, Prestranek odločno predimenzionirano (priloga 3/1b Program omrežj), vsega skupaj 22 tirov na 4 zaporednih postajah (+še več v Prestranku) večinoma brez omembe vrednega naklada (plus plejada tirov +105 etc., nekoč vse elektrificirano).

Kako pa šteješ BTKm mi pa ni čisto jasno. Velika večina tovora, ki potuje iz v Luko Koper in v/iz Italije je namreč namenjena proti ZM v smer Pargersko in nekaj malega v smer Dobova. V smeri Je je občutno manj prometa, odkod skoraj 40% upad prometa na progi proti ZM, še zlasti če upoštevamo, da kakšen tovor potuje tudi v smeri Balkan-Jesenice, mi ostaja nerazkrita skrivnost, še manj če upoštevam pojavnost tovornih vlakov na vsaki od teh dveh prog. Sicer pa sam dobro veš, da velika večina kontejnerskih vlakov vozi v smeri ZM, tudi prevoz Fe rude se v glavnem vrši proti ZM, pa prevoz žitaric, etc. In ne pozabi, zasavska proga ima podnevi potniški vlak skoraj na 30 min, primorska pa ga je imela ene 3x redkeje.

O grozljivkah v Kopru pa ne bi razpravljal, imam občutek da je vsa JŽI v RS ena sama grozljivka vsled nekompetentnega upravljanja v zadnjih 25 letih.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a holding »

...najmanj 40% koprskega tovora (v bruto tonah) potuje preko Jesenic.... :idea: ...(7 koprskih + 1 reška ruda/premog vsak dan, pa fosfati, kerozin, metanol.....pa VES RCA Slo.....(3-4 pari dnevno)....pa računaj....(via Šentilj 3 rude dnevno)
...iz Balkana na Jesenice pa zelo malo...
...mal podatkov za lažji izračun..... kontejner vlaki cca 900 ton, kerozin 1550 ton, ostalo 1300-1400 ton.... :shock: ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Holding, saj pravim, da me številke čudijo, še ne tako mnogo let nazaj sem v zdravilišču Laško polomljen "štel" vlake in je bilo mnogo vlakov s Falsi , tudi čez vikend, v smeri Avstrije. V letošnjem letu sem pa uspel videti na jeseniški progi le vlake s premogom, Falsi se očevidno skrivanjo dnevnemu pogledu, kakor tudi kerozin (a ni bil to enkraten posel pred leti?), in metanol.
Sicer bom pa malo zloben, če lahko ves koperski promet prepelje enotirna proga do Divače, brez 6-8 izogobovalnih tirov na postajah, potem res ne vidim potrebe po recimo elektrificiranih 8 tirih v Postojni, pri čemer je v neposredni bližini nekdanja ranžirna postaja Prestranek s pravo množico tirov in 6 glavnimi tiri 1,2,3,4,5,6 dolžin od 494 do 810m.

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a desiro »

Ljubitelj napisal/-a: Sicer bom pa malo zloben, če lahko ves koperski promet prepelje enotirna proga do Divače, brez 6-8 izogobovalnih tirov na postajah, potem res ne vidim potrebe po recimo elektrificiranih 8 tirih v Postojni, pri čemer je v neposredni bližini nekdanja ranžirna postaja Prestranek s pravo množico tirov in 6 glavnimi tiri 1,2,3,4,5,6 dolžin od 494 do 810m.

LPL
Saj zato ker je proga od Divače enotirna je pa treba prej zagotovit več tirov, za "čakalnico". Ali pa če recimo pride do izrednega dogodka, moraš nekje vlake ustavit..... :roll:
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Še nekaj o obsegu - govorim o brutotonah, ne o brutotonskih kilometrih:
Jeseniška cca 10 mio BRT
ZidaniM - Dobova slabih 4 mio BRT,
ZM-Celje = 14,5 mio BRT
Preko Šentilja slabih 9 mio BRT
Pragersko-ormož = dobrih 6 mio BRT.

Ljubitelj: toliko vlakov, kot jih je v zasavju na Primorki niti speljati ne moremo, saj ni APB. Je pač proga prvenstveno namenjena tovornemu prometu, kar se je samo še izkazalo po zadnji ujmi z žledom, ko imamo skupaj na dan 3 pare pot.vlakov. Potniki s tega konca lahko le sanjamo o takšnih frekvencal pot.vlakov, kot jih imajo v Zasavju.

Če se vrnemo na Logatec ima še več kot 8 tirov - 12 jih je označenih an skici + še podaljški in odseki tirov 105, 202....
Ampak, za sprejem in odpravo vlakov so pa uporabni le 4 tiri: 2+202, 3, 4 in 5.
Ostali tiri so namenjeni nakladanju/razkladanju vagonskih pošiljk, za potrebe vzdrževanja infrastrukture (EE, SVP....)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Reagan664, hvala lepa za podatke o BT, se mi je nehote zapisalo. me pa podatki čudijo, ker po zasavju in Celju srečaš en kup tovornih vlakov, proti Jesenicam pa tipično 1, mogoče 2.
Če se vrnemo na Logatec ima še več kot 8 tirov - 12 jih je označenih na skici + še podaljški in odseki tirov 105, 202....
Ampak, za sprejem in odpravo vlakov so pa uporabni le 4 tiri: 2+202, 3, 4 in 5.
Torej le priznaš, da je v Logatcu bila elektrificirana cela plejada tirov, v 60 so bili namreč vsi pod omrežjem in verjetno se strinjaš da ni prav nobene potrebe po obnovi takratnega stanja.
O tem, da je potreno imeti neke rezervne tirna kapacitete za primer motenj ni dvoma. Toda v Prestranku je obilo kapacitet, da ne govorimo da Zalog zadnje čase precej krči ranžiranje, saj ga velik del vlakov prevozi brez predelave (kontejnerski, razsuti tovori, naftni derivati, RCA Kp-Beljak, ....) in je posledično že velik del tirov namenjen parkiranju nerabnih vagonov. Ne mnogo manjša zaloga tirnih kapacitet je pa nedaleč od Divače, verjetno veš kje.

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Koliko vlakov dnevno sploh še vozi med Opčinami in Sežano (slovensko železniško okno proti zahodu)?
preglednik
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a igor72 »

preglednik napisal/-a:Koliko vlakov dnevno sploh še vozi med Opčinami in Sežano (slovensko železniško okno proti zahodu)?
Kolikor jih uspejo italijani sprejet....namreč postaja na Opčinah je zelooooo pomanjšana in tudi zaradi tega veliko vlakov zaseda tire po naših postajah.
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a mkx »

igor72 napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Koliko vlakov dnevno sploh še vozi med Opčinami in Sežano (slovensko železniško okno proti zahodu)?
Kolikor jih uspejo italijani sprejet....namreč postaja na Opčinah je zelooooo pomanjšana in tudi zaradi tega veliko vlakov zaseda tire po naših postajah.
Kje je pa demarkacija med SŽ Infa in RFI? V Sežani? Kdo večinoma vozi vlake med Sežano in Opčinami, SŽ ali FS? Če je demarkacija v Sežani in preko vozijo FS, potem ne razumem zakaj je pretočnost Opčin problematična...
LP, Metod
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Žled/sneg 2014 - zapora primorska proge in ostalih

Odgovor Napisal/-a milchy »

sicer bodo več vedeli povedat drugi, a se ne spomnim, da bi italijanske lokomotive prihajala po vlake v Sežano, se pravi, da naše vozijo na Vpčine :)
Odgovori