Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Odgovori
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:295950

Pozdravljeni,
na moji naslenji fotografiji sta dva oziroma kar trije avtomobili.

Slika

Prvi z leve je Daimler TT 20 HP Doctor’s Coupe, izdelan leta 1922.

Angleški poslovnež Frederick Richard Simms si je pridobil licenco prodajati Daimlerjeve motorje v Angliji.
Tako so izdelali tudi ta avtomobil, ki je izredno redek, saj so ga izdelovali samo eno leto.

Zakaj doktorski coupe ?
Zato, ker so ga imeli v lasti predvsem zdravniki, ki so ga uporabljali v glavnem za službene zadeve.
Motor ima 4 cilindre v vrsti in zmore pri 3.300 ccm 20 KM.


Še ena fotka obiskovalca muzeja s spleta:

Slika


Tablica ob avtu na tokrat ne razkrije vseh skrivnosti...

Slika


Še muzejski profesionalni posnetek:

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:296000

Pozdravljeni,

Poglejmo si še drugi avtomobil z leve: Hudson Super Six, izdelan leta 1924
Motor ima 6 cilindrov v vrsti in okoli 4.700 ccm.
Motor zmore okoli 78 KM pri 2450 vrtljajih/minuto.

Maksimalna hitrost: 96 km/h


Fotografija avta, ki jo je naredil obiskovalec muzeja (s spleta):

Slika


Profesionalna fotografija muzeja avtomobilov:

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O: 296125

Pozdravljeni,

tretji avto z leve na fotografiji v prvem postu na tej strani je Rolls Royce. Se pa vidi na fotki zelo slabo.

Na zgornji fotografiji poleg Daimlerjevega doktorskega coupeja je že bolje viden.

Na razpolago pa imam mojo fotografijo, na kateri je Rolls Royce doktorski coupe v prvem planu…

Rolls Royce 20 HP Doctor’s Coupe, letnik 1926

Slika

Kot da ne bi bila fotografirana pod težkimi pogoji s telefonom (Samsung) pred štirimi leti :thumbupr

Muzejske fotke zaradi nedostopnosti muzejske spletne strani ni mogoče pridobiti v polni resoluciji:
Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to bandwidth limit has been reached for this site. Please try again later.

Začasno torej v "zasilni" resoluciji muzejska fotka:

Slika


Še ena fotka s spleta, da se vidi konjenico za Rolls Roycem...

Slika


Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

poglejmo, kaj nam nudi wikimedija o grškem muzeju avtomobilov...

Najprej pa e-revija GREECE IS in reportaža o grškem muzeju avtomobilov, v kateri izvemo veliko tudi o lastniku muzeja:

Slika

link: https://www.greece-is.com/hellenic-motor-museum-athens/


Slika


Iz wikimedije bomo vzeli zaenkrat le fotografije tistih avtov, ki smo jih "obdelovali" nazadnje...

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:296350

Pozdravljeni,

»obdelati« moramo še dva avtomobila iz muzeja, ki spadata v skupino »vintage«, torej tiste, izdelane med leti 1919 in 1930.

V muzeju imajo avtomobil: Nash Tourer iz leta 1926
Motor ima 6 cilindrov v vrsti in okoli 4.500 ccm.
Zmore okoli 69 KM pri 2.5000 vrtljajih na minuto

Maksimalna hitrost: 100 km/h

Fotka: wikimedia
Slika


Zadnji "vintage" avtomobil nam je ostal: Lincoln Sport Roadster, letnik 1927

Slika
fotka: wikimedia


Motor je V8 in ima 5.850 ccm.
Zmore okoli 90 KM pri 2.800 vrtljajih/minuto.

Maksimalna hitrost 120 km/h.

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:296700

Pozdravljeni,

spletna stran grškega muzeja avtomobilov je zopet dostopna.

Poglejmo si profesionalni muzejski posnetek: Lincoln Sport Roadster, letnik 1927

Slika

Motor je V8 in ima 5.850 ccm.
Pri 2.800 vrtljajih/minuto zmore okoli 90 KM.

Maksimalna hitrost: 120 km/h.

Muzejski avtomobil so izvlekli iz blata na bregu reke Hissos v Atenah sredi 70-ih let. Bil je tudi na pol zgorel, tako da je bilo potrebno kar precej restavracijskih del.
Teh avtomobilov je bilo izdelanih 291.


Na zalogi pa sta še dve moji fotki:

Slika

Ob Lincolnu je izgleda poznavalec teh vozil, ki razmišlja, ali je to res original ali ponaredek :-k

Poglejte masko hladilnika na uradni fotografiji muzeja in na moji fotki :shock:

Vidi se razlika predvsem na spodnjem delu maske hladilnika :!:

Torej je gospod ob avtomobilu res strokovnjak za Lincolne :thumbupr


Še pogled s strani, da vidimo, če ni tudi tukaj kaj narobe...

Slika


Izgleda, da je tukaj vse v redu in bo gospod ob vozilu verjetno sedaj po zamenjavi maske hladilnika potrdil avtentičnost vozila.
Po izgledu (obleka, kravata, šampanjček v roki) namreč ocenjujem, da je gospod predstavnik mednarodne organizacije starodobnikov, ki ocenjuje uspešnost restavracije vozil.


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:297500

Pozdravljeni,

v enem dnevu se je "nabralo" 800 ogledov te teme, kar je res ogromnoooo.... :shock:

Do sedaj smo imeli okoli 300 do 500 ogledov na dan.

Z virtualnim ogledom "vintage" avtomobilov v grškem muzeju avtomobilov smo zaključili, zmanjkalo mi je fotografij.

Pregledali smo te "vintage" avtomobile v muzeju:

- Willys Whippet 6 Roadster

- Avion Voisin C4 Roadster

- Bugatti Type 44 Drophead Coupe

- Chrysler Imperial Series 80, 7-Passenger Limousine

- Lincoln Sport Roadster Model L151

- Rolls Royce 20 Hp Doctor’s Coupe

- Nash Open Tourer

- Hudson Super Six

- Daimler TT 20 hp Doctor’s Coupe with Dickey seats



Ostalo mi je samo še nekaj fotografij iz muzeja v Atenah.

Napovedujem pa že ogled novega muzeja avtomobilov, tokrat v Franciji....


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,


na vrsti so “Post-Vintage”, avtomobili, izdelani v času od 1931-1945.

Prvi je na vrsti Frazer Nash – BMW 319/1 “Willis” Recreation, izdelan leta 1938 v Frazer Nash v Angliji.

Motor ima 6 cilindrov v vrsti in okoli 1900 ccm.
Pri 5.5000 vrtljajih zmore okoli 135 KM.

Maksimalna hitrost: 165 km/h


Muzejska profesionalna fotografija...

Slika

Slika
Ja, tudi oznaka BMW je malo drugačna :wink:


Fotka muzejske postavitve v Atenah (s spleta):

Slika


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

naslednji je originalni BMW, narejen na Bavarskem: BMW 328 Camo Coupe, narejen leta 1939.

BMW 328 so izdelovali v času 1936-1940.

Nekaj posebnega pa so bili 328 Coupe, ki imajo super lahko karoserijo ‘Superleggera’, ki jo je izdelala ‘Carrozzeria Touring’ v Milanu.
Te avtomobile so izdelali samo tri, karoserijo pa v ‘Carozzeria MOTTO’ (CA.MO.) v Torinu.
En tak primerek muzejskega avtomobila je še v BMW muzeju v Münchnu.

Motor ima 6 cilindrov v vrsti in okoli 2.000 ccm.
Pri 6.000 vrtljajih/minuto zmore okoli 136 KM.

Maksimalna hitrost: 155 km/h

Profesionalni muzejski posnetek:

Slika

Slika

Ob 100 letnici BMW so v muzeju leta 2017 zbrali kolekcijo vozil:

Frazer Nash – BMW 319/328 Willis 1935
BMW 319/328 MOTTO STREAMLINER R 1935 /1950
BMW Isetta 300 1959
BMW 700 Coupe Racing 1962
BMW 2000 C 1967
BMW 2002 Tii 1973
BMW 635 CSI Coupe 1979
ΒΜW 735 iAL 1988
BMW M5 VDP, 1999



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:298050

Pozdravljeni,
seveda te podskupine starodobnikov ne moremo zaključiti brez zgodbe :wink: :D

Tokrat bo to zgodba o dirki »Tisoč milj« (»Mille miglia«). Mi ji bomo rekli kar "MM"....

Zakaj naj bi nas zanimala ta dirka :?:

Ravno zaradi tega zadnjega BMW-ja, ki smo si jih ogledali v muzeju: BMW 328 coupé (1971 cm³)

Leta 1940 je namreč na dirki »MM« zmagal:

1° Fritz Huschke von Hanstein / Walter Baumer - BMW 328 coupé (1971 cm³) - 8h54'46"3/5 - km/h 166,723


Gremo po vrsti.
Kaj lahko o tej tekmi izvemo v slovenski wikipediji ?

Samo to:
"Mille Miglia je bila avtomobilistična dirka, ki je med letoma 1927 in 1957 potekala v Italiji in je bila med letoma 1953 in 1957 del Svetovnega prvenstva športnih dirkalnikov."

Slika


Če hočemo izvedeti kaj več, si moramo pogledati zapise v angleški, nemški ali italijanski wikipediji.

Če nič drugega, bi lahko pisec v slovenski wikipediji prevedel, zakaj se dirka imenuje »Mille miglia«.

Dobro, prevedimo si sami:

»Dirka poteka na trasi Brescia-Rim in nazaj, kar znese okoli 1600 km, kar pa pomeni tudi okoli 1000 milj. S tem so hoteli nakazati, da so že Rimljani uporabljali milje.«

Mi seveda poznamo rimske miljnike ob rimskih cestah na področju Slovenije.

Leta 1938 se je dogodila huda nesreča in je bila dirka prepovedana v takšni obliki kot je bila dotlej, s prevozi skozi mesta na progi Brescia-Rim-Brescia.

Leta 1940 so prišli do rešitve, da so progo speljali krožno: Brescia - Cremona - Mantova- Brescia. Dovolj kilometrov oziroma milj so dobili tako, da so vozniki prevozili devet krogov.


Slika


Da bi lahko šteli to tekmo za mednarodno, so organizatorji zaprosili za udeležbo BMW tovarniškega moštva direktorja BMW-ja.
Seveda je bil grof Maggi, ki je organiziral dirko, prepričan, da so Italijani najboljši šoferji in da bodo nemški vozniki le za fasado, da bodo Italijani zmagali na mednarodni dirki.

Direktor BMW-ja pa je razmišljal ravno nasprotno. Z novim vozilom bomo zmagali. S posebno "super lahko" izvedbo vozila so računali, da bodo uspeli.

Izvedbo karoserije »Superleggera« so dali izdelati v Milanu. Karoserija je tehtala samo 43 kg, celotno vozilo pa 650 kg, torej 150 kg manj kot serijski 328.
Tako je lažji 328, pripravljen za »MM«, dosegel maksimalno hitrost 216 km/h.
Limuzina je bila za 10 km/h hitrejša kot odprt model (Roadster).



Slika

Kaj se je zgodilo na dirki Slika :?:

Slika

Zmagovalni avto na štartu.

BMW je zasedel prvo mesto, tretje mesto, peto in šesto mesto. :shock:
Katastrofa za Italijane… :(

Povprečna hitrost zmagovalca je bila 166,723 km/h.

Res te povprečne hitrosti ne moremo primerjati s prejšnjimi »MM«, saj je pot do Rima potekala tudi po hribovju, ta leta 1940 pa po Padski nižini.
Pa kljub temu, povprečna hitrost je bila dosežena leta 1938 na progi do Rima: 135,391 km/h.


Da, to je zmagovalni avto: BMW 328 Touring Coupé na IAA 2007

Slika


Seveda zgodbe še nismo zaključili :wink: :lol:


pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:298350

Pozdravljeni,

najprej moramo pogruntati, kaj pomeni rimska številka XVIII na plakatu "MM" za datumom dirke 28.april 1940:

Slika

Organizatorji dirke so bili previdni in so dirko preimenovali v: 1. Velika nagrada Brescie, seveda zato, ker je bila nagrada "Mille miglia" prepovedana zaradi nesreče leta 1938.

Kljub temu pa so obdržali simbolnih "Tisoč milj."

Kaj sedaj pomeni ta rimska številka: XVIII :?:

Poglejmo si datum v časopisu SLOVENEC, ki je izhajal v za nas okupirani ljubljanski pokrajini, za kraljevino Italijo pa nič več, saj so jo uradno priključili kraljevini Italiji že leta 1941.

Slika

Tudi tukaj je za datumom 1.5.1943 (datum je naključno izbran, predvsem zato, ker je bilo z dekretom določeno, da je 1.5. delovni dan) zopet skrivnostna rimska številka, tokrat XXI.

Če malo preračunamo, vidimo da se ujemata rimska XVIII za leto 1940 in XXI za leto 1943, torej je to isto štetje :wink:

Sedaj je potrebno le še malo računstva, da od leta 1940 "preštejemo" 18 let in dobimo leto 1923 kot prvo leto "novega štetja".

Ugotovimo, da je prišel na oblast Mussolini in fašistična stranka leta 1922 s "pohodom" na Rim. Pohod je v narekovajih zato, ker so se v resnici črnosrajčniki v Rim pripeljali 28.10.1922 z... :train2

Leto 1923 je bilo torej prvo leto vladanja "dučeja". Mislil je, da bo doživljenjsko, zato si je izbral označevanje let vladanja tako kot nekoč rimski vladarji.


Seveda bi veliko prej prišel do odgovora, če bi v Google vpisal: "leta fašističnega štetja"

Ja, ampak do tako "pametnega" gesla moraš na nek način priti :lol:

Na RTV SLO MMC bi dobil tale odgovor:

"Če še danes večina ljudi ve, da so francoski revolucionarji leta 1793 uvedli nov koledar in začetek štetja let od revolucionarnega leta 1789, pa je veliko manj znano, da so isto naredili tudi fašisti. Leta so šteli od fašističnega prevzema oblasti oziroma od 'mitskega' pohoda nad Rim, za prvi dan novega leta pa so določili 29. oktober oziroma dan po tem pohodu. 28. oktober je postal dneva prost dan, s tem pa je bil ukinjen 1. november, dan vseh svetih, v katoliški Italiji sicer eden najbolj svetih praznikov."

link: https://www.rtvslo.si/kultura/drugo/fas ... ive/220064

Misterij rimske številke XVIII na plakatu za "MM" je rešen :thumbupr :pamet


Zgodba pa se še kar nadajuje :D :D

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:303150

Pozdravljeni,

od zadnjega posta smo "prebili" magično število 300.000 ogledov te teme v "čveku", kar je neverjetno :shock:

Pozdravljeni,

nismo še končali s prvo Veliko nagrado Brescie, ki naj bi bila nadaljevanje dirke »Mille Miglia«.

Nič nismo rekli o zmagovacih !

To sta bila, kot smo že napisali:

1° Fritz Huschke von Hanstein / Walter Bäumer - BMW 328 coupé (1971 cm³) - 8h54'46"3/5 - km/h 166,723

Sovozača Walterja Bäumer-ja poznamo že iz Velike nagrade Beograda, kjer ni končal dirke.
O zmagovalcu Fritzu von Hanstainu izvemo v nemški wikipediji vse, v slovenski ni o njem niti enega stavka.

Je pa presenetljivo, da se je nekdo odločil, da je v slovenski wikipediji o Walterju Bäumer-ju napisal cel sestavek, sicer na osnovi nemškega članka, pa vendar.

Tudi francoski članek v wikipediji je napisan na osnovi nemškega in to pisec celo zapiše v članku.
Obstaja še zapis v poljski wikipediji, ki pa je zelo kratek.

Ker imamo zapis v slovenščini, si bomo najprej pogledali zapis v slovenski wikipediji za Walterja Bäumer-ja.

»Walter Bäumer, nemški dirkač, * 17. oktober 1908, Bünde, Westphalia, Nemčija, † 29. junij 1941, Herford, Westphalia, Nemčija.
Walter Bäumer se je rodil 17. oktobra 1908 v nemškem mestecu Bünde, Westphalija. Leta 1928 se je začel ukvarjati z motociklizmom. Pokazal je velik talent z dvanajstimi zmagami, toda po hujši nesreči se je preusmeril v avtomobilistično dirkanje, najprej z 0,75L Dixijem in BMWjem.
Bäumer, ki je imel vzdevek »Walter von der Wartburg«, ker je dirkal z BMW Wartburgom, je med letoma 1932 in 1953 dominiral na gorskih dirkah z 747 cm³ Austinom in v nemški seriji športnih dirkalnikov do 0,75L.«
Tukaj je potrebno poudariti, da je tekmoval z BMW-jem tip BMW 3/15 PS DA 3 Wartburg.
Poudariti je potrebno tudi tipkarsko napako: dominiral je v letih 1932 do 1935. Da je tipkarska napaka, je razvidno tudi iz nadaljevanja teksta.

Dirkanje za Veliko nagrado je vsekakor nekaj drugega kot razred tri četrt litra :!:

Slika
Kljub vsemu pa je nazadnje Bäumerjev Austin (0,75 l) imel 56 KM in je "letel" 160 km/h :igraca

Slika



Nadaljujemo z zapisom v wikipediji:
»Od leta 1935 je dirkal tudi z dirkalnikom MG K3 Magnette. Uspehi so mu odprli vrata v moštvo Mercedes-Benz, v katerem je bil med sezonama 1937 in 1939 testni in rezervni dirkač.
Edino priložnost je dobil na treningu pred dirko za Veliko nagrado Nemčije, kjer je naredil le nekaj krogov, zato ni imel prave priložnosti dokazati svojega talenta.«

Tukaj moramo dodati, da res ni vozil tekem za Veliko nagrado Nemčije leta 1937 in 1938 ter Veliko nagrado Švice, je pa vozil za Veliko nagrado Doningtona (1938) in Beograda (1939). kjer pa ni prišel na obeh tekmah do cilja.

Bäumer je bil član NSKK (Nationalsozialistisches Kraftfahrkorps), kar bi v »začasnem, neuradnem« prevodu pomenilo: Nacionalsocialističnem zboru voznikov motornih vozil*. To je bil pravzaprav pogoj, da se je sploh lahko ukvarjal z dirkanjem in mu ni bilo potrebno iti na fronto.
Verjetno pa si je hotel izboljšati možnosti za nastope, saj se ga je prijelo mnenje, da ne zna zaključiti dirke. Zato se je leta 1937 včlanil v Nacionalsocialistično stranko (NSDAP).

*Neuradni prevod: AVSTRIJSKA DRŽAVNA POGODBA, Leto 1955
Link: http://stres.a.gape.org/VTA/ADP_avstrij ... ogodba.pdf

Slovenska wikipedija ne pozna gesla NSKK :!:

Slika




Nadaljujemo z geslom Walter Bäumer:
»Njegov največji uspeh je prišel leta 1940, ko je zmagal na znameniti dirki Mille Miglia, kjer je dirkal skupaj s Huschkejem von Hansteinom. Leta 1941 je umrl v nenavadni prometni nesreči, Bäumerja je poljubljala sopotnica v avtomobilu, ko so se v ovinku nenadoma odprla vrata avtomobila, skozi katera je padel, pri čemer je dobil smrtne poškodbe, ko ga je v vrat zadel oster lesen predmet.«

Ja, na 1. Veliki nagradi Brescie (»MM«) je celo vozil zadnje tri kroge pred koncem tekme.

Slika


Glede smrti v privatni prometni nesreči, 30. junija 1941 v Herfordu ob zgodnji jutranji uri (02:25), moramo le napisati, da so se širile razne govorice o smrti.

Nemška wikipedija poda samo govorico, da je bil s svojo NSKK skupino v akciji v zasedeni Franciji, čeprav navaja za druge podatke tudi vir, ki omenja poljubljanje sopotnice.

Našemu pisatelju članka v wikipediji se je govorica o poljubljanjz zdelo najbolj primerna :batina

Zadnje čase raziskuje ljubiteljski zgodovinar v rojstnem kraju Bäumerja njegovo življenjsko pot in tudi smrt. Eno knjigo je že izdal, sedaj jo dopolnjuje. Seveda bo pregledal vse policijske zapisnike in analiziral poškodbe avtomobila...

Upajmo, da se bo dokopal do pravilnih podatkov.
link: https://www.nw.de/lokal/kreis_herford/b ... -Zeit.html

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:304450

Pozdravljeni,

prebral sem kar nekaj mnenj po forumih in prišel do zaključka, da si moral biti vsaj član NSKK, če si hotel v letih po 1933 v Nemčiji dobiti licenco za dirkanje.

Na dirki za Veliko nagrado Brescie 1940 ("MM") je nastopilo 9 nemških dirkačev. Šest jih je nosilo značko NSKK, Bäumer je menda ni imel, na fotografijo so jo menda "dorisali". Zmagovalec Fritz Huschke von Hanstein pa je imel SS-značko, značka SS je bila tudi na njegovem avtu.

Slika


"Dirkalni baron" je verjetno v tem videl odlične možnosti sponzorstva, po drugi strani pa se tudi po vojni ni sramoval, da je bil član SS. Po vojni je izjavil, da se je včlanil pač zato, ker...so imeli najlepšo uniformo. :roll:

Ko pa so ga spraševali po zmagi v Brescii leta 1944, kaj pomeni ta znak "SS", je zadevo obrnil v humor: "Super Sport, seveda" :roll:

Slika


Ta "štos" je približno takšen kot ta:
Vnuk je na podstrešju našel čelado, na kateri sta bili narisani dva znaka za strelo, tako je vsaj mislil. Potem pa je začel spraševati, ali je bil njegov dedi res elektrikar :roll:
Slika

Da pa ne izpade, da je to v zvezi s pl. Hanstainom vse izmišljeno, si lahko na nemški wikipediji ogledate številko partijske izkaznice NSDAP) in številko izkaznice SS.

Seveda je bil plemeniti...
von = plemeniti

Da pa je res bil iz plemenitega rodu in ne kar tako plemeniti kot recimo Jelinčič, dokazuje grb:

Slika


Fritz Sittig Enno Werner von Hanstein (* 3. Januar 1911 in Halle an der Saale; † 5. März 1996 in Stuttgart).

Motoristično športno kariero je pričel leta 1930.

Leta 1932 je postal član NSKK, leta 1933 se je včlanil v SS (št. izkaznice: 232.177) in tudi v stranko NSDAP (številka izkaznice: 5,718.979).

NSKK (Nationalsozialistisches Kraftfahrkorps), kar bi v »začasnem, neuradnem« prevodu pomenilo: Nacionalsocialistični zbor voznikov motornih vozil

SS = slovenska wikipedija: Schutzstaffel (slovensko: zaščitni vod; kratica SS) je bila paravojaška organizacija, ki je spadala pod NSDAP.

NDSAP = slovenska wikipedija: Nacionalsocialistična nemška delavska stranka (nemško Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei; krajše nacistična stranka, NSDAP) je bila skrajna nacionalistična, fašistična in protidemokratična politična stranka, ki je delovala v Nemčiji v prvi polovici 20. stoletja. Njen predsednik je bil Adolf Hitler. Na nürnberških procesih je bila stranka razglašena za zločinsko organizacijo in prepovedana.

Leta 1938 je zmagal pl. Hanstein na gorski dirki športnih avtomobilov za Veliko nagrado Nemčije, leta 1940 pa na dirki za Veliko nagrado Brescie ("Mille Miglia").

link: https://de.wikipedia.org/wiki/Fritz_Hus ... n_Hanstein

Huschke von Hanstein z BMW-jem (skupina 2000 ccm) s povprečno hitrostjo 65,77 km je bil šele tretji v svoji skupini na mednarodni tekmi za veliko nagrado Nemčije na Grossglocknerju leta 1938, vendar je postal nemški zmagovalec gorskih tekem v skupini športnih avtomobilov, ker sta bila pred njim Anglež in Romun.



pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:305350

Pozdravljeni,
poglejmo si samo še to, kako je izgledala čelada plemenitega Hansteina na dirki za veliko nagrado Nemčije na Grossglocknerju leta 1938:

Pravzaprav kako se izgledali "bliski" na njegovi čeladi...

Slika


S to fotografijo tekem za Veliko nagrado Nemčije v Nürburgringu leta 1938 pa zaključujemo "izlet" v dirke in se vračamo nazaj v muzej v Atene.

Kaj se je zgodilo v Nürburgringu :?:

Prvič: vidimo, da je imel na tem startu samo eden tekmovalec počečkan avto s "strelami"...

Slika


Drugič: kaj se je zgodilo z Walterjem Bäumerjem na tekmi za Veliko nagrado Nemčije v Nürburgringu leta 1938 ?

To izvemo celo v slovenski enciklopediji =D>

" Velika nagrada Nemčije 1938 je bila druga dirka Evropskega avtomobilističnega prvenstva v sezoni 1938. Potekala je 24. julija 1938 na znamenitem dirkališču Nürburgring-Nordschleife. Pred okoli 400.000 gledalci je s časom 3:51:46,1 zmagal britanski dirkač Richard Seaman z Mercedes-Benzom W154, za katerega je to ena največjih zmag v karieri, drugo mesto sta z dobrimi štirimi minutami zaostanka osvojila skupaj Rudolf Caracciola in Hermann Lang v enakem dirkalniku kot zmagovalec, tretji pa je bil Hans Stuck z dirkalnikom Auto Union Typ D že skoraj z devetimi minutami zaostanka za zmagovalcem.

Kako je potekala dirka ?
Po prvem krogu je imel Mercedes-Benz tako kar štirikratno vodstvo, še vedno pa je vodil Lang. Toda v tretjem krogu je moral zaradi težave s svečkami na postanek v bokse, po katerem je padel na sedmo mesto.
Neubauer je v bokse poklical Langa, čigar dirkalnik ni deloval najbolje, da bi priložnost dobil mladi Bäumer."

S takšnim dirkalnikom pa tudi Bäumer ni mogel nič narediti in je kmalu odstopil in si počasi začel pridobivati sloves, da ne konča tekem...

Vračamo se v muzej avtomobilov v Atene. Preostalo nam je še ene 10 fotk...

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:306350

Pozdravljeni,

spet smo v muzeju avtomobilov v Atenah.

Med "Post Vintage" avtomobili, izdelanimi med leti od 1931-1945, imajo na spletni strani muzeja "obdelane" tele avtomobile:

- Frazer Nash – BMW 319/1 “Willis” Recreation
- BMW 328 Camo Coupe

- Alvis 12/60 Beetle-back
-Adler Trumpf Junior Sport 30 p.s.
- Rolls Royce Wraith Sports Sedan
- Bugatti Type 57 Ventoux
- Delage D8 15S Drop Head Coupe
- Packard Standard Eight Sedanca Town Car

Prva dva smo že pogledali, za ostale se izkaže, da nimam fotografij.

Uporabili bomo kar muzejske profesionalne posnetke...ker trenutne ne deluje shrani.si, uporabimo kar povezavo do muzejske galerije :wink:

Alvis 12/60 Beetle-back

Built year: 1931
Engine type / cc: 4 in line / 1,645cc
Engine output: 60bhp / 4,500km/h
Top speed: 128 km/h
link do fotografije: https://www.hellenicmotormuseum.gr/en/c ... etle-back/


Adler Trumpf Junior Sport 30 KM
Built year: 1935
Engine type / cc: 4 in line / 996cc
Engine output: 30bhp / 4,300rpm pm
Top speed: 110 km/h
link do fotografije: https://www.hellenicmotormuseum.gr/en/c ... rt-30-p-s/


Rolls Royce Wraith Sports Sedan
Built year: 1939
Engine type / cc: 6 in line / 4,257cc
Engine output: 90bhp (aprox.)/N/A rpm
Top speed: 137 km/h
Link do fotografije: https://www.hellenicmotormuseum.gr/en/c ... rts-sedan/


Bugatti Type 57 Ventoux
Built year: 1934
Engine type / cc: 8 in line / 3,257cc
Engine output: 180bhp / 5,500rpm
Top speed: 155 km/h
link do fotografije: https://www.hellenicmotormuseum.gr/en/c ... 7-ventoux/


Delage D8 15S Drop Head Coupe
Built year: 1934
Engine type / cc: 8 in line / 2,660cc
Engine output: 80bhp / 4,257rpm
Top speed: 144 km/h
link do fotografije: https://www.hellenicmotormuseum.gr/en/c ... ead-coupe/


Packard Standard Eight Sedan Town Car
Built year: 1931
Engine type / cc: 8 in line / 6,300cc
Engine output: 105bhp / 5,200rpm
Top speed: 128 km/h
link do fotografije: https://www.hellenicmotormuseum.gr/en/car/packard/

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori