Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Po navodilu spoštovanega člana ŽC (z nekoliko zamude) odpiram novo temo...
In se opravičujem moderatorjem in ostalim, da bo že prvi post malo OT, ker bo kripa postala starodobnik šele čez nekaj let, ampak vsak moment bom popi*dil.
Razlog: temeljito preplozano
Močno je tudi že puščalo med ostalimi cilindri
Gre pa za tisto kripo pod nadstreškom (panda 4×4)
Dobro, boste rekli, na stari kripi je šla dihtunga na glavi, nič posebnega in nepričakovanega...
Ampak problem je, da je to le ena stvar v dolgi vrsti... brez skrbi da tiste kripe v ospredju (za dele) nisem nabavil brez razloga...
Pa tudi sicer so jo imeli neku 'hudi majstri' v rokah... Ko sem jo dobil, je žrla 12L in nikamor ni šla. Razlog? Jermen za pogon odmične gredi zamaknjen za dva zoba
Motor ima na vztrajniku oznake v stopinjah, na jermenici od odmične gredi ima tudi oznako.... in kakšen kreten moraš torej biti, da ti uspe za 2 zoba zgrešiti položaj?
Jaz sem kod kao 'stručko' nekaj 10× šel zraven, ko je kdo kupoval star avto NITI ENKRAT NISEM ZAJ.... razen, ko sem kupil za sebe!
Sedaj, ko sem zamenjal dihtungo in je kripa spet vozna, me resno mika, da bi jo zategnil v kakšno avtorazgradnjo
Da pa ne bo čisto OT in da me moderatorji ne bodo za ušesa, dajem še eno sliko, ki ni OT...
Mercedes w123, kar se mene tiče, predpredzadnji model mercedesa, ki je še bil resnično tako izdelan, kot se od mercedesa pričakuje (čeprav tale na sliki je v precej bogem stanju)
In se opravičujem moderatorjem in ostalim, da bo že prvi post malo OT, ker bo kripa postala starodobnik šele čez nekaj let, ampak vsak moment bom popi*dil.
Razlog: temeljito preplozano
Močno je tudi že puščalo med ostalimi cilindri
Gre pa za tisto kripo pod nadstreškom (panda 4×4)
Dobro, boste rekli, na stari kripi je šla dihtunga na glavi, nič posebnega in nepričakovanega...
Ampak problem je, da je to le ena stvar v dolgi vrsti... brez skrbi da tiste kripe v ospredju (za dele) nisem nabavil brez razloga...
Pa tudi sicer so jo imeli neku 'hudi majstri' v rokah... Ko sem jo dobil, je žrla 12L in nikamor ni šla. Razlog? Jermen za pogon odmične gredi zamaknjen za dva zoba
Motor ima na vztrajniku oznake v stopinjah, na jermenici od odmične gredi ima tudi oznako.... in kakšen kreten moraš torej biti, da ti uspe za 2 zoba zgrešiti položaj?
Jaz sem kod kao 'stručko' nekaj 10× šel zraven, ko je kdo kupoval star avto NITI ENKRAT NISEM ZAJ.... razen, ko sem kupil za sebe!
Sedaj, ko sem zamenjal dihtungo in je kripa spet vozna, me resno mika, da bi jo zategnil v kakšno avtorazgradnjo
Da pa ne bo čisto OT in da me moderatorji ne bodo za ušesa, dajem še eno sliko, ki ni OT...
Mercedes w123, kar se mene tiče, predpredzadnji model mercedesa, ki je še bil resnično tako izdelan, kot se od mercedesa pričakuje (čeprav tale na sliki je v precej bogem stanju)
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Austin 1300
IMV Austin 1300, letnik 1972 - moj prvi avtomobil.
Peljal sem se po višnjegorskem klancu nekdanje "avtoceste" bratstva in enotnosti. Motor je začel izgubljati moč. Začel je cukati in slednjič se je ustavil. In kaj sedaj? Odprl sem motorni pokrov, poizkusil to in ono ter ugotovil, da si ne znam pomagati. Pa mimo pripelje mladenič z enakim avtomobilom. Solidarno se ustavi in mi svetuje, da preverim nivo olja v uplinjaču. Sem si mislil, da me malo zaj*****. Olje v uplinjaču! Po krajšem prepričevanju sva dolila nekaj kapljic olja v uplinjač in avto je deloval brezhibno.
IMV Austin 1300, letnik 1972 - moj prvi avtomobil.
Peljal sem se po višnjegorskem klancu nekdanje "avtoceste" bratstva in enotnosti. Motor je začel izgubljati moč. Začel je cukati in slednjič se je ustavil. In kaj sedaj? Odprl sem motorni pokrov, poizkusil to in ono ter ugotovil, da si ne znam pomagati. Pa mimo pripelje mladenič z enakim avtomobilom. Solidarno se ustavi in mi svetuje, da preverim nivo olja v uplinjaču. Sem si mislil, da me malo zaj*****. Olje v uplinjaču! Po krajšem prepričevanju sva dolila nekaj kapljic olja v uplinjač in avto je deloval brezhibno.
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
In v čem je bila fora? Je olje morda kaj zatesnilo, preprčilo kakšen 'fovš luft'?Planet 1830 napisal/-a: Olje v uplinjaču! Po krajšem prepričevanju sva dolila nekaj kapljic olja v uplinjač in avto je deloval brezhibno.
Mercedes 280SE, 1977
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Laično pojasnilo: olje v uplinjaču naj bi imelo podobno funkcijo kot plovec z iglo v "suhem" uplinjaču. Nekaj v povezavi z vakuumom. Takšne "oljne" uplinjače so imeli mnogi angleški avtomobili tistega časa. Kot se spomnm, so takšni uplinjači imeli kratico "SU".miha30 napisal/-a:... In v čem je bila fora? Je olje morda kaj zatesnilo, preprčilo kakšen 'fovš luft'?...
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Ah ja... Pri S.U. je šlo v bistvu za hidravlični amortizer. Če bi (brez amortizerja) na hitro pohodil plin, se je podtlak naglo povečaL, bat pa je 'zabilo' do vrha. Sicer je igla tudi do maksimuma odprla dotok bencina, ampak ker je vplinjač zaradi popolnoma dvignjenega bata ostal praktično brez podtlaka, je mešanica ostala veliko preveč siromašna. Amortizer je pač za trenutek zadržal dvig bata, tako da je pri povečanem podtlaku motor za hip potegnil zelo bogato mešanico, nato se je bat pač počasi dvignil in postopoma spet vzpostavil konstanten podtlak.
V novejšem času so bili pri nas na starejših hondah civic prisotni todi vplinjači s konstantnim podtlakom Kei Hin. Kolikor vem, niso imeli hidravličnega amortizerja, kako je bilo pri njih rešeno omejevanje gibanja bata, ne vem (vsaj s temi se mi na srečo ni bilo treba zajeb....). Sicer vseeno niso bili čisto klasični vplinjači s konstantnim podtlakom, vsaj za mešanico v prostem teko vem, da se je nastavljala s koničastim vijakom, tako kot pri klasičnih padotočnih vplinjačih.
Edit: če koga zanima, mislim, da bi moral imeti še nekje podatke za tip in viskoznost olja za posamezne tipe S.U.jev
V novejšem času so bili pri nas na starejših hondah civic prisotni todi vplinjači s konstantnim podtlakom Kei Hin. Kolikor vem, niso imeli hidravličnega amortizerja, kako je bilo pri njih rešeno omejevanje gibanja bata, ne vem (vsaj s temi se mi na srečo ni bilo treba zajeb....). Sicer vseeno niso bili čisto klasični vplinjači s konstantnim podtlakom, vsaj za mešanico v prostem teko vem, da se je nastavljala s koničastim vijakom, tako kot pri klasičnih padotočnih vplinjačih.
Edit: če koga zanima, mislim, da bi moral imeti še nekje podatke za tip in viskoznost olja za posamezne tipe S.U.jev
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Sicer pa moje pobožne želje...
http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_2CV
Na žalost posedujem samo ta do skrajnosti uborni ostanek, ki mi služi kot platforma za razno razne eksperimente.... V tem konkretnem primeru jo poganja lesni plin
Pogled v kotel
Oglje, ki je ostalo od prejšnje vožnje, se s plinskim gorilnikom segreje...
nato se vključi ventilator, ki skrbi za podpih, dokler motor ne deluje...
zaprejo se vratca v odprtini za prižiganje, da se med vožnjo žerjavica ne raztresa iz košare...
zaprejo se vratca na kotlu...
Za ugotavljanje kvalitete plina, se prižge plin, ki izhaja iz mešalnega ventila. Tole na sliki je do skrajnosti uborno. Če bi bilo temneje, bi se videli svetlo oranžni plameni, ki nakazujejo na veliko količino katrana, neposredno iz ventila pa se vidi, da izhaja vodna para. Vozilo je delovalo na plin samo kakšno uro spomladi, les je v kotlu že od jeseni lani in se je spremenil v neko vlažno, plesnivo packarijo. Če ima les tam nekje - za uporabo v generatorju za lesni plin predvidenih - 20 do 25% vlage, potem je izhajajoči plin praktično neviden, ko na kakšnih 5 cm približaš vžigalico, se vname z rahlim pokom in gori z le v mraku komajda vidnim modrim plamenom. V tem primeru tudi katrana ni, po eni uri vožnje je v curku plina obešen košček vate še vedno snežo bel. Kot sem rekel, tako je, če je les ustrezno suh. Kako pa je bilo tokrat s katranom, bomo pa še videli.
In po dolgotrajnem mučenju štarterja je crkovina nazadnje vžgala...
Boste vprašali, zakaj nisem vžgal najprej na bencin, in šele nato preklopil na plin da štarter nebi trpel. Hja, nisem se spomnil. V zadnjih dveh letih sem stvar že toliko dodelal, da mi na plin vžge ravno tako kot na bencin, pri -10% pa še precej lažje... Seveda če je notri suh les
Pa za konec še o katranu... To črno na kotlu ni staro diesel olje, ampak lesni katran. n zakaj je na zunanji strani kotla? Ker je kotel potreben temeljite pretesnitve
http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_2CV
Na žalost posedujem samo ta do skrajnosti uborni ostanek, ki mi služi kot platforma za razno razne eksperimente.... V tem konkretnem primeru jo poganja lesni plin
Pogled v kotel
Oglje, ki je ostalo od prejšnje vožnje, se s plinskim gorilnikom segreje...
nato se vključi ventilator, ki skrbi za podpih, dokler motor ne deluje...
zaprejo se vratca v odprtini za prižiganje, da se med vožnjo žerjavica ne raztresa iz košare...
zaprejo se vratca na kotlu...
Za ugotavljanje kvalitete plina, se prižge plin, ki izhaja iz mešalnega ventila. Tole na sliki je do skrajnosti uborno. Če bi bilo temneje, bi se videli svetlo oranžni plameni, ki nakazujejo na veliko količino katrana, neposredno iz ventila pa se vidi, da izhaja vodna para. Vozilo je delovalo na plin samo kakšno uro spomladi, les je v kotlu že od jeseni lani in se je spremenil v neko vlažno, plesnivo packarijo. Če ima les tam nekje - za uporabo v generatorju za lesni plin predvidenih - 20 do 25% vlage, potem je izhajajoči plin praktično neviden, ko na kakšnih 5 cm približaš vžigalico, se vname z rahlim pokom in gori z le v mraku komajda vidnim modrim plamenom. V tem primeru tudi katrana ni, po eni uri vožnje je v curku plina obešen košček vate še vedno snežo bel. Kot sem rekel, tako je, če je les ustrezno suh. Kako pa je bilo tokrat s katranom, bomo pa še videli.
In po dolgotrajnem mučenju štarterja je crkovina nazadnje vžgala...
Boste vprašali, zakaj nisem vžgal najprej na bencin, in šele nato preklopil na plin da štarter nebi trpel. Hja, nisem se spomnil. V zadnjih dveh letih sem stvar že toliko dodelal, da mi na plin vžge ravno tako kot na bencin, pri -10% pa še precej lažje... Seveda če je notri suh les
Pa za konec še o katranu... To črno na kotlu ni staro diesel olje, ampak lesni katran. n zakaj je na zunanji strani kotla? Ker je kotel potreben temeljite pretesnitve
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Ejga, Miha, tale tema ti je na kožo napisana
Upajmo, da si pridobimo še kakšnega inovatorja in ljubitelja starodobnikov
Upajmo, da si pridobimo še kakšnega inovatorja in ljubitelja starodobnikov
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Tole je pa ruski UAZ - bencinar, ki popije bencina kolikor ga vidi...Planet 1830 napisal/-a:Še en avto na drva.
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
...in pelje tudi tam, kjer evropska, ameriška in japonska avtomobilska jajca niti povohati ne morejo...Regan 664 napisal/-a: Tole je pa ruski UAZ - bencinar, ki popije bencina kolikor ga vidi...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Včasih so bili zelo popularni v Italiji, tam so bili seveda vsi po vrsti na LPG.Regan 664 napisal/-a: Tole je pa ruski UAZ - bencinar, ki popije bencina kolikor ga vidi...
Tono, Uaz je itak cukrček Vozi se kot Rolls-Royce Pri GAZ-69 pa si rabil kakšnih 500, 600N sile za sklopko pritisnitTono napisal/-a: ...in pelje tudi tam, kjer evropska, ameriška in japonska avtomobilska jajca niti povohati ne morejo...
Tono, ko smo že pri terencih, lepo bi bilo, če bi v podrobnostih do vseh najmanjših detajlov v sliki in besedi predstavil Pinza
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Evo, tema je "zalaufala"...
Tono se ne bo dal dvakrat prosit
Tono se ne bo dal dvakrat prosit
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
A totiga?
Predno kdorkoli vpraša (ker je to itak pri vseh, ki vidijo pinza, prvo vprašanje): da, res je, žre tudi 30 litrov bencina.
Predno kdorkoli vpraša (ker je to itak pri vseh, ki vidijo pinza, prvo vprašanje): da, res je, žre tudi 30 litrov bencina.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Off topic - starodobniki (avtomobili, motorji...)
Koliko pa žre na terenu? Že mojo pandico, ki sicer žre okoli 7L, na terenu ni težko spravit na blizu 20L porabe?Tono napisal/-a:
Predno kdorkoli vpraša (ker je to itak pri vseh, ki vidijo pinza, prvo vprašanje): da, res je, žre tudi 30 litrov bencina.