Nekaj malega iz Istre
Nekaj malega iz Istre
Enega od zadnjih lepih vikendov sem izkoristil za dvodnevni izlet v Istro, kjer sem med drugim poleg mnogih naredil tudi nekaj fotografij, ki se ticejo železniškega podrocja.
Pa začnimo z Istrsko progo, ki prihaja iz Slovenije in ni (še) povezana v Hrvaško železniško omrežje Prva postaja je Buzet, ki pa je od mesta kar precej oddaljena.
zapornice čez istrsko progo na cesti iz Buzeta v Čičarijo in naprej v Rijeko
pogled po progi proti postaji Buzet in v smeri proti Lupoglavu se spušča z 21 promili
pogled proti Sloveniji in Kraškemu robu čez katerega se proga spušča
steber in izolatorji nizkonapetostne komunikacijske povezave, ki se uporablja pri upravljanju te proge
razgled na Istro z goro Učko v ozadju s platoja za postajo Buzet
postaja "Buzet"
star vagon v bližini postaje Buzet služi kot smerokaz za planinsko pot na Žbevnico
ročne zapornice so na tej progi kar pogoste, te se upravljajo s postaje Buzet saj stojijo v neposredni bližini na cesti ki vodi do hiš na drugi strani proge, nasproti postaje Buzet
V Istri je bila še ena zelo zanimiva ozkotirna železnica Parenzana, ki je potekala od Trsta do Poreča in bila načrtovana, da bo podaljšana do Rovinja. Sledi nekaj slik z ostankov te proge.
nekdanja postaja Livade na Parenzani, opuščeni ozkotirni progi od Trsta do Poreča
ob postaji Livade so še vedno železniški pragovi s Parenzane
pojasnevalna tabla v bližini poslopja nekdanje postaje Livade z vrisanim potekom te zanimive proge in podatki o njej
trasa nekdanje ozkotirne proge Parenzane slikana iz Motovuna, trasa se je vzpenjala na Istrsko planoto tam kjer se sedaj vidi belo makadamsko cesto
nekdanja postaja na Parenzani v Poreču je bila zadnja na tej progi, ki so jo nameravali podaljšati do Rovinja
Sledi v sedemdesetih (?) letih opuščena normalnotirna proga med Kanfanarjem in Rovinjem, katere ostanki so dobro vidni še danes in v bistvu proga po ukinitvi sploh ni bila demontirana, razen na nekaj krajših odsekih, kjer so na mestu trase kaj zgradili.
nadvoz nad Istrsko magistralo (staro) pri Baderni kjer je lepo videti ohranjene tirnice
še en pogled na isti nadvoz iz smeri Kanfanarja proti Rovinju, na obeh straneh se proga izgublja v neprehodnem ščavju
ostanek nosilca telekomunikacijske povezave
v gostem rastlinju je vsake toliko časa opaziti tirnice
še lepši ostanki, sem enega hotel vzeti za sponim pa sem si premislil, naj ostane tako
kar dobro bi jo bilo potrebno otrebiti rastlinja za ponovno uporabo
lepo ohranjen del par kilometrov pred Rovinjem
"potni prehod" malo pred Rovinjem
ruševine "tehniške in kulturne dediščine"
proga in kilometerski kamen z že izbrisano številko
smo že blizu morja
Italijanska ograja na nekdanji postaji Rovinj
kurilnica na postaji Rovinj
nekdanja postaja Rovinj je zelo lepo ohranjena, tam kjer je zdaj trava so bili nekdaj peroni
nekdanji prvi peron postaje Rovinj sedaj gosti "Grill", kjer se lahko po raziskovanju proge dobro okrepča.
Toliko od mene, žal je dva dni premalo časa za bolj podrobno raziskovanje teh zanimivih prog. Več o Rovinjski progi in veliko slik z nje je bilo nekaj mesecev nazaj objavljeno tudi na Hrvaškem forumu, kjer je skupinica forumašev prehodila skoraj celotno traso in našla še več zanimivih ostankov.
L.P.
Miha
Pa začnimo z Istrsko progo, ki prihaja iz Slovenije in ni (še) povezana v Hrvaško železniško omrežje Prva postaja je Buzet, ki pa je od mesta kar precej oddaljena.
zapornice čez istrsko progo na cesti iz Buzeta v Čičarijo in naprej v Rijeko
pogled po progi proti postaji Buzet in v smeri proti Lupoglavu se spušča z 21 promili
pogled proti Sloveniji in Kraškemu robu čez katerega se proga spušča
steber in izolatorji nizkonapetostne komunikacijske povezave, ki se uporablja pri upravljanju te proge
razgled na Istro z goro Učko v ozadju s platoja za postajo Buzet
postaja "Buzet"
star vagon v bližini postaje Buzet služi kot smerokaz za planinsko pot na Žbevnico
ročne zapornice so na tej progi kar pogoste, te se upravljajo s postaje Buzet saj stojijo v neposredni bližini na cesti ki vodi do hiš na drugi strani proge, nasproti postaje Buzet
V Istri je bila še ena zelo zanimiva ozkotirna železnica Parenzana, ki je potekala od Trsta do Poreča in bila načrtovana, da bo podaljšana do Rovinja. Sledi nekaj slik z ostankov te proge.
nekdanja postaja Livade na Parenzani, opuščeni ozkotirni progi od Trsta do Poreča
ob postaji Livade so še vedno železniški pragovi s Parenzane
pojasnevalna tabla v bližini poslopja nekdanje postaje Livade z vrisanim potekom te zanimive proge in podatki o njej
trasa nekdanje ozkotirne proge Parenzane slikana iz Motovuna, trasa se je vzpenjala na Istrsko planoto tam kjer se sedaj vidi belo makadamsko cesto
nekdanja postaja na Parenzani v Poreču je bila zadnja na tej progi, ki so jo nameravali podaljšati do Rovinja
Sledi v sedemdesetih (?) letih opuščena normalnotirna proga med Kanfanarjem in Rovinjem, katere ostanki so dobro vidni še danes in v bistvu proga po ukinitvi sploh ni bila demontirana, razen na nekaj krajših odsekih, kjer so na mestu trase kaj zgradili.
nadvoz nad Istrsko magistralo (staro) pri Baderni kjer je lepo videti ohranjene tirnice
še en pogled na isti nadvoz iz smeri Kanfanarja proti Rovinju, na obeh straneh se proga izgublja v neprehodnem ščavju
ostanek nosilca telekomunikacijske povezave
v gostem rastlinju je vsake toliko časa opaziti tirnice
še lepši ostanki, sem enega hotel vzeti za sponim pa sem si premislil, naj ostane tako
kar dobro bi jo bilo potrebno otrebiti rastlinja za ponovno uporabo
lepo ohranjen del par kilometrov pred Rovinjem
"potni prehod" malo pred Rovinjem
ruševine "tehniške in kulturne dediščine"
proga in kilometerski kamen z že izbrisano številko
smo že blizu morja
Italijanska ograja na nekdanji postaji Rovinj
kurilnica na postaji Rovinj
nekdanja postaja Rovinj je zelo lepo ohranjena, tam kjer je zdaj trava so bili nekdaj peroni
nekdanji prvi peron postaje Rovinj sedaj gosti "Grill", kjer se lahko po raziskovanju proge dobro okrepča.
Toliko od mene, žal je dva dni premalo časa za bolj podrobno raziskovanje teh zanimivih prog. Več o Rovinjski progi in veliko slik z nje je bilo nekaj mesecev nazaj objavljeno tudi na Hrvaškem forumu, kjer je skupinica forumašev prehodila skoraj celotno traso in našla še več zanimivih ostankov.
L.P.
Miha
- marklinfan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 571
- Pridružen: 01.08.2006, 19:47
- Kraj: Stari grad Celje
- Kontakt:
Odlične fotke .
Istra je bila njega dni kar dobro prepredena z železniškimi progami.
Kaj pa proga Lupoglav - Raša - Štalije, kolikor mi je znano tudi tu že dolgo ni vozil noben vlak
Morda kdo ve ali imajo hrvati namen še kdaj oživiti to progo, ali bo doživela enako usodo kot proga proti Rovinju
.
Istra je bila njega dni kar dobro prepredena z železniškimi progami.
Kaj pa proga Lupoglav - Raša - Štalije, kolikor mi je znano tudi tu že dolgo ni vozil noben vlak
Morda kdo ve ali imajo hrvati namen še kdaj oživiti to progo, ali bo doživela enako usodo kot proga proti Rovinju
.
Lep pozdrav - DARE
Bravo lepe slike.Kar velik del si si vzel za samo dva dni raziskovanja.
Tisti tir, ki ga imajo, pa Istrijani kar zgledno vzdržujejo.
Tisti tir, ki ga imajo, pa Istrijani kar zgledno vzdržujejo.
Izidor...CESTA gre proti Reki in ne (še) železnica...preberi še enkratjure80 napisal/-a:Super fotke, dobre si naredu! Edino na začetku si se mal zmotu, k si napisu, da gre proga proti Reki. Gre proti Puli, najbrž si se zatipku. LP
LEP DAN
Igor
Igor
V Rašo so v zadnjih letih vsaj dvakrat vožnjo z vlakom organizirali Tržačani (združenji Ferstoria in Il Centro). Izlet je res nekaj posebnega, peljali smo smo se iz Buzeta do Raše s "Švedom", nato pa smo si z avtobusom ogledali (nekdanje) pristaniške in rudniške naprave v Štalijah in Raši ter mesto Labin, ki je tudi zelo prijetno. Na progi sicer prometa praktično ni, nekaj vagonov peljejo občasno do Kršana, tako da smo imeli progo čisto zase in po mili volji fotografirali. Se splača pozanimat, če bo kdaj še kakšna podobna priložnost.Kaj pa proga Lupoglav - Raša - Štalije, kolikor mi je znano tudi tu že dolgo ni vozil noben vlak
Morda kdo ve ali imajo hrvati namen še kdaj oživiti to progo, ali bo doživela enako usodo kot proga proti Rovinju
Tako počasi se prebujamo ...
Res je, sm še enkrat prebral. Se opravičujemigor72 napisal/-a:Bravo lepe slike.Kar velik del si si vzel za samo dva dni raziskovanja.
Tisti tir, ki ga imajo, pa Istrijani kar zgledno vzdržujejo.
Izidor...CESTA gre proti Reki in ne (še) železnica...preberi še enkratjure80 napisal/-a:Super fotke, dobre si naredu! Edino na začetku si se mal zmotu, k si napisu, da gre proga proti Reki. Gre proti Puli, najbrž si se zatipku. LP
LP
Izidor
Izidor
Hvala, proga Lupoglav - Štalije pa tudi pride enkrat na vrsto, sem sicer pred dvema letoma bil v Štalijah in Kršanu a nisem slikal. Proga se uporablja le občasno za potrebe kamnoloma v Kršanu in občasne organizirane prevoze skupin, ki jih zanima železnica (npr. vlak z Italijanskimi turisti) kot je že omenil Čišo. Naprej od Kršana pa se železnica že dolgo ni uporabljala, tam pa se je tudi odcepil en krak proti rudniku v Raši a mislim, da je demontiran. Tudi o tej progi je veliko napisanega na hrvaškem forumu. Proga bi se lahko uporabljala v turistične namene (npr. za vožnjo z drezinami), saj poteka po zanimivi pokrajini, takoj za Lupoglavom prečka dolino Vele Drage (kamniti stolpi), nato teče po vznožju Učke od koder je lep pogled na Istrsko pokrajino in Čepičko polje, nazadnje pa gre po dolini reke Raše, kjer ni ceste in naselij ter konča v ob morju v Štalijah.
L.P.
Miha
L.P.
Miha
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Kolikor vem , slovenski strojevodje ne vozijo več v Pulo.Brižitka 363 napisal/-a:Je mogoče tukaj strojevodja, ki pelje na relaciji LJ - Pula - LJ, ter ima možnost iz kabine posneti vso vožnjo v obe smeri?
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice