Kočevje - tir do Rudnika
Kočevje - tir do Rudnika
Dve nedelji nazaj sem bil na izletu v bivše zaprto območje pri Kočevju in ker sem z ogledom le tega končal nekoliko prej sem se odpravil še v Kočevje z namenom, da si ogledam kaj je ostalo od rudnika premoga.
ročka zadnje kretnice na postaji Kočevje v smeri proti rudniku
ročice za upravljanje z mehanskimi zapornicami, ki ščitijo bližnji železniški prehod (z dvema paroma zapornic, ki so že zelo redki)
prej omenjeni železniški prehod v središču Kočevja
pogled s strani kjer so ročke za upravljanje, le te so na prostem in zraven ni nobene čuvajnice, ker jih očitno spustijo le takrat ko manevrirajo ali dostavljajo za Melamin
opozorilo za bližino cestnega prehoda? in znak za vzpon, pogled proti Melaminu
tu gre proga skoraj en kilometer v premo
skoraj prevrnjen kilometerski kamen za 49-ti kilometer
odprt raztirnik, ker niso premikali ga je verjetno kdo pozabil zapreti ali pa ga ne uporabljajo več
24 promilov vzpona? (ne zgleda ravno tako) in kretnica, kjer se na desno cepi industrijski tir Melamina, levo pa gre proga v bivši rudnik
kretnica na Melaminovem industrijskem tiru
nasproti tovarne Melamin količek narejen iz tirnice označuje radij proge
to je ta krivina
"Melaminova" kretnica in pogled proti postaji Kočevje
suha trava, ki jo je "povozil" vlak, ki je tu manevriral
do tu pa so manevrirali
na kilometerskem (meterskem?) kamnu pa se veliko pije
takoj za raztirnikom so tir v rudnik demontirali, levi pa ne gre do rudnika ampak se konča v štucu tik pred cesto
"rana" ne vem v čem je smisel demontaže zamo tega kratkega dela proge do rudnika
obledeli znak za opozorilo na oviro segajočo v profil proge pred nakladalno rampo nekega opuščenega podjetja
levi tir, ki se konča v štucu in gramoz na mestu kjer je potekal tir v rudnik, ki je zaprt z ograji na kateri je znak za zaporo proge
tir je ostal le še na cestnem prehodu
ta vrata z znakom za zaporo proge pomenijo konec Kočevske proge in tudi mojega prispevka
Upam, da bo ta proga ostala, proga, ki so jo uporabljli v rudniku je popolnoma izginila, prav tako rudniške stavbe (razen ene). Proga (Kočevska) bi bila primerna za uporabo v turistične namene, če ne bodo morda ponovno vzpostavili potniškega prometa.
Upam, da slike ne izpadejo prevelike in pretemne (na službenem računalniku so temnejše kot na domačem), sem uporabljal en star objektiv na navoj iz očetove Praktice in DSLR aparat Minolta.
L.P.
Miha[/list]
ročka zadnje kretnice na postaji Kočevje v smeri proti rudniku
ročice za upravljanje z mehanskimi zapornicami, ki ščitijo bližnji železniški prehod (z dvema paroma zapornic, ki so že zelo redki)
prej omenjeni železniški prehod v središču Kočevja
pogled s strani kjer so ročke za upravljanje, le te so na prostem in zraven ni nobene čuvajnice, ker jih očitno spustijo le takrat ko manevrirajo ali dostavljajo za Melamin
opozorilo za bližino cestnega prehoda? in znak za vzpon, pogled proti Melaminu
tu gre proga skoraj en kilometer v premo
skoraj prevrnjen kilometerski kamen za 49-ti kilometer
odprt raztirnik, ker niso premikali ga je verjetno kdo pozabil zapreti ali pa ga ne uporabljajo več
24 promilov vzpona? (ne zgleda ravno tako) in kretnica, kjer se na desno cepi industrijski tir Melamina, levo pa gre proga v bivši rudnik
kretnica na Melaminovem industrijskem tiru
nasproti tovarne Melamin količek narejen iz tirnice označuje radij proge
to je ta krivina
"Melaminova" kretnica in pogled proti postaji Kočevje
suha trava, ki jo je "povozil" vlak, ki je tu manevriral
do tu pa so manevrirali
na kilometerskem (meterskem?) kamnu pa se veliko pije
takoj za raztirnikom so tir v rudnik demontirali, levi pa ne gre do rudnika ampak se konča v štucu tik pred cesto
"rana" ne vem v čem je smisel demontaže zamo tega kratkega dela proge do rudnika
obledeli znak za opozorilo na oviro segajočo v profil proge pred nakladalno rampo nekega opuščenega podjetja
levi tir, ki se konča v štucu in gramoz na mestu kjer je potekal tir v rudnik, ki je zaprt z ograji na kateri je znak za zaporo proge
tir je ostal le še na cestnem prehodu
ta vrata z znakom za zaporo proge pomenijo konec Kočevske proge in tudi mojega prispevka
Upam, da bo ta proga ostala, proga, ki so jo uporabljli v rudniku je popolnoma izginila, prav tako rudniške stavbe (razen ene). Proga (Kočevska) bi bila primerna za uporabo v turistične namene, če ne bodo morda ponovno vzpostavili potniškega prometa.
Upam, da slike ne izpadejo prevelike in pretemne (na službenem računalniku so temnejše kot na domačem), sem uporabljal en star objektiv na navoj iz očetove Praktice in DSLR aparat Minolta.
L.P.
Miha[/list]
Re: Kočevje - tir do Rudnika
Seveda, ker potem vsi napihajo 0,0 o/oo (pa smo spet pri promilih ) alkohola. Al kako je sedaj g/liter krvi ...Brižita napisal/-a:
na kilometerskem (meterskem?) kamnu pa se veliko pije
Brižita, super fotopis si pripravil.
Hvala za fotopis, v rudniku so pridobivali rjavi premog, imeli so tudi površinski kop, rudnik pa so zaprli l.1978.
Več o tem:
http://www.pmk-kocevje.si/si/razstave/obcasne/?v=rudnik
Več o tem:
http://www.pmk-kocevje.si/si/razstave/obcasne/?v=rudnik
LP
Izidor
Izidor
Cokla, rudnik so za prli leta 1978 in v osemdesetih bi bilo videti že veliko ostankov rudniške železnice, saj so premog kopali tudi v dnevnem kopu (še sedaj ga je veliko na površju). Kvaliteta tega premoga je bila zelo dobra (rjav in črn premog, ponekod celo antracit, mislim pa, da je vseboval veliko žvepla).
L.P.
Miha
L.P.
Miha
oj
Upam, da bo ta proga ostala, proga, ki so jo uporabljli v rudniku je popolnoma izginila, prav tako rudniške stavbe (razen ene). Proga (Kočevska) bi bila primerna za uporabo v turistične namene, če ne bodo morda ponovno vzpostavili potniškega prometa.
Na tej progi je že velikokrat vozil muzejski vlak ob raznih priložnosti od obletnice proge Grosuplje -Kočevje, pa do raznih tujih skupin prav do končnega "štuca" smo se peljali z 2-osno garnituro in lok serije 17, kjer smo zaradi visokega dimnika na lok skoraj podrsali po nadstrešku rampe kjer , sedaj vidim, da ni več tira, je pa res, da sem takrat OSEBNO hodil po tiru pred vlakom, ker smo se bali da bi iztirili, kajti tiri so bili izredno slabo protrjeni na pragove, tako, da si vijake lahko samo z roko lahko odstranjeval ( o tej vožnji imam kar nekaj slik, ki pa žal niso poskenirane, so pa v mojih albumih) pa zanimiva okretnica je v Kočevju, obrača se jo ročno na "kol" prej se je obračala na parni pogon, dolžina tira je ravno za lok 17 smo pa tudi lok 25 obrnili, kajti naš Vojko jo je bil sposoben po milimetrih postaviti na okretnico. JOJJJ koliko zanimivosti je bilo na tej progi doživetih in upam in želim, da bi res postala stalna turistična destinacija za muzejske vožnje
slike so slabše kvalitete samo se vidi kako lepa proga je to
Na tej progi je že velikokrat vozil muzejski vlak ob raznih priložnosti od obletnice proge Grosuplje -Kočevje, pa do raznih tujih skupin prav do končnega "štuca" smo se peljali z 2-osno garnituro in lok serije 17, kjer smo zaradi visokega dimnika na lok skoraj podrsali po nadstrešku rampe kjer , sedaj vidim, da ni več tira, je pa res, da sem takrat OSEBNO hodil po tiru pred vlakom, ker smo se bali da bi iztirili, kajti tiri so bili izredno slabo protrjeni na pragove, tako, da si vijake lahko samo z roko lahko odstranjeval ( o tej vožnji imam kar nekaj slik, ki pa žal niso poskenirane, so pa v mojih albumih) pa zanimiva okretnica je v Kočevju, obrača se jo ročno na "kol" prej se je obračala na parni pogon, dolžina tira je ravno za lok 17 smo pa tudi lok 25 obrnili, kajti naš Vojko jo je bil sposoben po milimetrih postaviti na okretnico. JOJJJ koliko zanimivosti je bilo na tej progi doživetih in upam in želim, da bi res postala stalna turistična destinacija za muzejske vožnje
slike so slabše kvalitete samo se vidi kako lepa proga je to
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
- OrientExpress
- Strojevodja I
- Prispevkov: 453
- Pridružen: 03.06.2006, 12:46
Rudnik premoga je bil tudi glavni razlog za gradnjo te proge.cokla napisal/-a:Do kdaj pa je rudnik bil aktiven? Kakšna je bila kvaliteta tega premoga?
Sicer pa lep fotopis in vidim , da je vse preveč teh tirov , ki izginjajo v pozabo. Za ta rudnik sploh vedel nisem.
Smeli načrti: enkrat sem na internetu našel celo neke načrte za povezavo kočevske proge s hrvaško Zagreb-Reka oz. Zagreb-Split. Res smeli načrti, a ...
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
To je premikalni mejnik iz smeri Melamina.Do tu pripelje premikalni sestav,se ustavi,vlakovodja telefonično pokliče prometnika,zapre zapornice in po dovoljenju za uvoz v postajo Kočevje sestav nadaljuje vožnjo.Tako se dela še danes.Vozi pa se lepilo za Novoles v Straži v Hbis vagonih.
opozorilo za bližino cestnega prehoda? in znak za vzpon, pogled proti Melaminu
kurjač