Kočevje - tir do Rudnika

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Uporabniški avatar
Brižita
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 08.12.2006, 15:51
Kraj: Ljubljana

Kočevje - tir do Rudnika

Odgovor Napisal/-a Brižita »

Dve nedelji nazaj sem bil na izletu v bivše zaprto območje pri Kočevju in ker sem z ogledom le tega končal nekoliko prej sem se odpravil še v Kočevje z namenom, da si ogledam kaj je ostalo od rudnika premoga.

Slika
ročka zadnje kretnice na postaji Kočevje v smeri proti rudniku

Slika
ročice za upravljanje z mehanskimi zapornicami, ki ščitijo bližnji železniški prehod (z dvema paroma zapornic, ki so že zelo redki)

Slika
prej omenjeni železniški prehod v središču Kočevja

Slika
pogled s strani kjer so ročke za upravljanje, le te so na prostem in zraven ni nobene čuvajnice, ker jih očitno spustijo le takrat ko manevrirajo ali dostavljajo za Melamin

Slika
opozorilo za bližino cestnega prehoda? in znak za vzpon, pogled proti Melaminu

Slika
tu gre proga skoraj en kilometer v premo

Slika
skoraj prevrnjen kilometerski kamen za 49-ti kilometer

Slika
odprt raztirnik, ker niso premikali ga je verjetno kdo pozabil zapreti ali pa ga ne uporabljajo več

Slika
24 promilov vzpona? (ne zgleda ravno tako) in kretnica, kjer se na desno cepi industrijski tir Melamina, levo pa gre proga v bivši rudnik

Slika
kretnica na Melaminovem industrijskem tiru

Slika
nasproti tovarne Melamin količek narejen iz tirnice označuje radij proge

Slika
to je ta krivina

Slika
"Melaminova" kretnica in pogled proti postaji Kočevje

Slika
suha trava, ki jo je "povozil" vlak, ki je tu manevriral

Slika
do tu pa so manevrirali

Slika
na kilometerskem (meterskem?) kamnu pa se veliko pije

Slika
takoj za raztirnikom so tir v rudnik demontirali, levi pa ne gre do rudnika ampak se konča v štucu tik pred cesto

Slika
"rana" ne vem v čem je smisel demontaže zamo tega kratkega dela proge do rudnika

Slika
obledeli znak za opozorilo na oviro segajočo v profil proge pred nakladalno rampo nekega opuščenega podjetja

Slika
levi tir, ki se konča v štucu in gramoz na mestu kjer je potekal tir v rudnik, ki je zaprt z ograji na kateri je znak za zaporo proge

Slika
tir je ostal le še na cestnem prehodu

Slika
ta vrata z znakom za zaporo proge pomenijo konec Kočevske proge in tudi mojega prispevka

Upam, da bo ta proga ostala, proga, ki so jo uporabljli v rudniku je popolnoma izginila, prav tako rudniške stavbe (razen ene). Proga (Kočevska) bi bila primerna za uporabo v turistične namene, če ne bodo morda ponovno vzpostavili potniškega prometa.

Upam, da slike ne izpadejo prevelike in pretemne (na službenem računalniku so temnejše kot na domačem), sem uporabljal en star objektiv na navoj iz očetove Praktice in DSLR aparat Minolta.

L.P.

Miha[/list]
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a kondukter »

Zelo nazoren fotopis =D> ...
Včasih bi morali za določene dele prog, ki jih opisujemo, napisati kot sem že v enem izmed prispevkov pred časom sam napisal...Kraj kjer se začne pisati zgodovina!
A karte so?!? Pa tačke s sedežev......prosim!
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Kočevje - tir do Rudnika

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

Brižita napisal/-a:Slika
na kilometerskem (meterskem?) kamnu pa se veliko pije
Seveda, ker potem vsi napihajo 0,0 o/oo (pa smo spet pri promilih :lol: ) alkohola. Al kako je sedaj g/liter krvi ...

Brižita, super fotopis si pripravil. :D
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Do kdaj pa je rudnik bil aktiven? Kakšna je bila kvaliteta tega premoga?
Sicer pa lep fotopis in vidim , da je vse preveč teh tirov , ki izginjajo v pozabo. Za ta rudnik sploh vedel nisem. :oops:
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Nejc

Odgovor Napisal/-a Nejc »

Brez besed!! =D> =D> =D> =D>

lp NS
Uporabniški avatar
jure80
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1120
Pridružen: 08.06.2006, 20:59
Kraj: Ljubljana - Žalec

Odgovor Napisal/-a jure80 »

Hvala za fotopis, v rudniku so pridobivali rjavi premog, imeli so tudi površinski kop, rudnik pa so zaprli l.1978.
Več o tem:
http://www.pmk-kocevje.si/si/razstave/obcasne/?v=rudnik
LP
Izidor
Uporabniški avatar
Brižita
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 149
Pridružen: 08.12.2006, 15:51
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Brižita »

Cokla, rudnik so za prli leta 1978 in v osemdesetih bi bilo videti že veliko ostankov rudniške železnice, saj so premog kopali tudi v dnevnem kopu (še sedaj ga je veliko na površju). Kvaliteta tega premoga je bila zelo dobra (rjav in črn premog, ponekod celo antracit, mislim pa, da je vseboval veliko žvepla).

L.P.
Miha
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Odgovor Napisal/-a cokla »

Šmenta! Dolga zgodovina.
MMG-hvala obema za hiter odgovor.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Uporabniški avatar
vagoncek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 272
Pridružen: 28.09.2005, 11:25
Kraj: jesenice
Kontakt:

oj

Odgovor Napisal/-a vagoncek »

Upam, da bo ta proga ostala, proga, ki so jo uporabljli v rudniku je popolnoma izginila, prav tako rudniške stavbe (razen ene). Proga (Kočevska) bi bila primerna za uporabo v turistične namene, če ne bodo morda ponovno vzpostavili potniškega prometa.
Na tej progi je že velikokrat vozil muzejski vlak ob raznih priložnosti od obletnice proge Grosuplje -Kočevje, pa do raznih tujih skupin prav do končnega "štuca" smo se peljali z 2-osno garnituro in lok serije 17, kjer smo zaradi visokega dimnika na lok skoraj podrsali po nadstrešku rampe kjer , sedaj vidim, da ni več tira, je pa res, da sem takrat OSEBNO hodil po tiru pred vlakom, ker smo se bali da bi iztirili, kajti tiri so bili izredno slabo protrjeni na pragove, tako, da si vijake lahko samo z roko lahko odstranjeval ( o tej vožnji imam kar nekaj slik, ki pa žal niso poskenirane, so pa v mojih albumih) pa zanimiva okretnica je v Kočevju, obrača se jo ročno na "kol" prej se je obračala na parni pogon, dolžina tira je ravno za lok 17 smo pa tudi lok 25 obrnili, kajti naš Vojko jo je bil sposoben po milimetrih postaviti na okretnico. JOJJJ koliko zanimivosti je bilo na tej progi doživetih in upam in želim, da bi res postala stalna turistična destinacija za muzejske vožnje
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

slike so slabše kvalitete samo se vidi kako lepa proga je to
pred upokojitvijo sem bil zaposlen na muzejskem vlaku SZ kot referent za muzejske vlake
http://groups.msn.com/muzejskivlaki
Uporabniški avatar
Dare
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 316
Pridružen: 14.03.2007, 14:47
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Dare »

ODLIČNO \:D/ =D> \:D/ =D>

Če gre verjeti smelim načrtom :^o , ki jih imajo z to progo se za njeno prihodnost ni treba bati. Po končani modernizaciji proge - če jo bomo dočakali - naj bi se po njej na določenih odsekih vozili celo 100 km/h :?: :!: :?:

.
Lep pozdrav - DARE
Uporabniški avatar
OrientExpress
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 453
Pridružen: 03.06.2006, 12:46

Odgovor Napisal/-a OrientExpress »

cokla napisal/-a:Do kdaj pa je rudnik bil aktiven? Kakšna je bila kvaliteta tega premoga?
Sicer pa lep fotopis in vidim , da je vse preveč teh tirov , ki izginjajo v pozabo. Za ta rudnik sploh vedel nisem. :oops:
Rudnik premoga je bil tudi glavni razlog za gradnjo te proge.

Smeli načrti: enkrat sem na internetu našel celo neke načrte za povezavo kočevske proge s hrvaško Zagreb-Reka oz. Zagreb-Split. Res smeli načrti, a ...
Po nji peljal te ženico
bom na Dunaj, v Gradec, v Trst ... in v Carigrad:)
kurjač
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 456
Pridružen: 13.05.2006, 21:06
Kraj: kurilnica

Odgovor Napisal/-a kurjač »


opozorilo za bližino cestnega prehoda? in znak za vzpon, pogled proti Melaminu
To je premikalni mejnik iz smeri Melamina.Do tu pripelje premikalni sestav,se ustavi,vlakovodja telefonično pokliče prometnika,zapre zapornice in po dovoljenju za uvoz v postajo Kočevje sestav nadaljuje vožnjo.Tako se dela še danes.Vozi pa se lepilo za Novoles v Straži v Hbis vagonih.
kurjač
Odgovori