Beograd - Bar
Beograd - Bar
Ker sem bil zopet na potepanju, vam bom pokazal nekaj sličic.Potoval sem po progi Beograd - Bar, ki je izredno atraktivna proga.
Nekaj podatkov o njej: Dolga je 476 km, na njej je 252 predorov od katerih sta dva daljša od 6 km.Eden je med Podgorico in Barom (Sozina 6167 m), drugi pa je na odseku Štrpci - Brankovo polje (Zlatibor 6169 m).V bližini izhoda iz Zlatiborskega tunela se nahaja ozkotirna železnica Šarganska osmica.Skupna dolžina predorov je 114,4 km.Na tej progi je tudi 234 mostov v skupni dolžini 14,6 km.Med njimi je najvišji most Mala rijeka, ki je približno 200 m nad vodo.Dolg je okoli 500 m in je prava mojstrovina med mostovi.Delali so ga 4 leta.Hitrost preko njega je 50 km/h, ima pa tudi ob straneh ščitnike proti vetru, ker bi bilo drugače prenevarno prečkati most v vetrovnem vremenu.Pri vseh večji mostovih stoji čuvaj, ki ima med ostalimi nalogami tudi to, da , če vidi ogenj na pragu ga mora pogasiti, kar pa ni tako lahko saj ima na vsake toliko sod z vodo, ki pa ni nujno da je poln.
Proga se dvigne iz Bara v Kolašin iz skoraj 0 m nadmorske višine pa vse do 1032 m v Kolašinu.Največji vzpon je od Podgorice do Bijelog polja kjer je skoraj ves čas med 20 in 25 promili.
Zanimivo je tudi to, da del proge poteka tudi po ozemlju Republike Srpke (9 km).Tam se nahaja tudi postaja Štrpci, kjer pa vlaki ne ustavljajo.Je pa večina tega dela v predoru.
Potovali bomo iz Bara proti Beogradu.
Na postaji te najprej pozdravi tale ozkotirna lokica z štirimi parnimi stroji. Narejena 1910 v tovarni Borsig.Ime ji je Sutorman
CP
Postajno poslopje
Pogled proti luki Bar
Pogled proti Podgorici in na hribe kjer je prvi izmed najdealjših predorov
Prvi od viaduktov pri Sutomarinu
pogled na obalo
Nekaj podatkov o njej: Dolga je 476 km, na njej je 252 predorov od katerih sta dva daljša od 6 km.Eden je med Podgorico in Barom (Sozina 6167 m), drugi pa je na odseku Štrpci - Brankovo polje (Zlatibor 6169 m).V bližini izhoda iz Zlatiborskega tunela se nahaja ozkotirna železnica Šarganska osmica.Skupna dolžina predorov je 114,4 km.Na tej progi je tudi 234 mostov v skupni dolžini 14,6 km.Med njimi je najvišji most Mala rijeka, ki je približno 200 m nad vodo.Dolg je okoli 500 m in je prava mojstrovina med mostovi.Delali so ga 4 leta.Hitrost preko njega je 50 km/h, ima pa tudi ob straneh ščitnike proti vetru, ker bi bilo drugače prenevarno prečkati most v vetrovnem vremenu.Pri vseh večji mostovih stoji čuvaj, ki ima med ostalimi nalogami tudi to, da , če vidi ogenj na pragu ga mora pogasiti, kar pa ni tako lahko saj ima na vsake toliko sod z vodo, ki pa ni nujno da je poln.
Proga se dvigne iz Bara v Kolašin iz skoraj 0 m nadmorske višine pa vse do 1032 m v Kolašinu.Največji vzpon je od Podgorice do Bijelog polja kjer je skoraj ves čas med 20 in 25 promili.
Zanimivo je tudi to, da del proge poteka tudi po ozemlju Republike Srpke (9 km).Tam se nahaja tudi postaja Štrpci, kjer pa vlaki ne ustavljajo.Je pa večina tega dela v predoru.
Potovali bomo iz Bara proti Beogradu.
Na postaji te najprej pozdravi tale ozkotirna lokica z štirimi parnimi stroji. Narejena 1910 v tovarni Borsig.Ime ji je Sutorman
CP
Postajno poslopje
Pogled proti luki Bar
Pogled proti Podgorici in na hribe kjer je prvi izmed najdealjših predorov
Prvi od viaduktov pri Sutomarinu
pogled na obalo
kurjač
Re: Beograd - Bar
Komaj čakam nadaljevanje....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: Beograd - Bar
Sutomore
Prvi izmed najdaljših predorov
proti Virpazarju po močvirju
Virpazar
začetek Skadarskega jezera
most preko jezera
trdnjava na koncu mostu na otočku
Prvi izmed najdaljših predorov
proti Virpazarju po močvirju
Virpazar
začetek Skadarskega jezera
most preko jezera
trdnjava na koncu mostu na otočku
kurjač
Re: Beograd - Bar
Komaj čakam nadaljevanje. Fotke pa so/bodo
Re: Beograd - Bar
Dejan, čestitke za fotopis. Naprosi nežnejši (močnejši) del družine v našem imenu, da te spusti do računalnika
Tine
Re: Beograd - Bar
Še enkrat pogled na prehod čez Skadarsko jezero
Ob reki Moračip roti Podgorici.Tej reki sledi proga večino poti do Kolašinan nato preide v kanjon reke Tare.V ozadju se že vidjo hribi čez katre bo treba preplezati.
zaenkrat pa še rodovitna zemlja
vmes pa odcep proge za Tuzi in naprej v Albanijo.Tu vozijo tudi naše Španke
Mogoče poznana?
Postaja Podgorica
Iz Podgorice gre proga tudi za Nikšić
Pa še začetek strmega dela.Proti postaji Bioće.Na tej relaciji je pred dvemi leti iztiril potniški vlak.
Ob reki Moračip roti Podgorici.Tej reki sledi proga večino poti do Kolašinan nato preide v kanjon reke Tare.V ozadju se že vidjo hribi čez katre bo treba preplezati.
zaenkrat pa še rodovitna zemlja
vmes pa odcep proge za Tuzi in naprej v Albanijo.Tu vozijo tudi naše Španke
Mogoče poznana?
Postaja Podgorica
Iz Podgorice gre proga tudi za Nikšić
Pa še začetek strmega dela.Proti postaji Bioće.Na tej relaciji je pred dvemi leti iztiril potniški vlak.
kurjač
Re: Beograd - Bar
Vse lepše in lepše...
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
- bubaiva363
- Strojevodja I
- Prispevkov: 272
- Pridružen: 01.11.2005, 5:58
- Kraj: pored pruge...
Re: Beograd - Bar
Super,samo jedna napomena,slika - odsek na levo pre Podgorice mislim da je za Aluminijski Kombinat u Podgorici,ma nisam siguran 100%!!!
Mada , ako si snimao unazad onda si u pravu!
Slike od prošle godine,u kanjonu Morače,pogled na deo pruge pre mosta Mala Rijeka....
i kako to izgleda bez zoom-a....
i još jedna na gore ....
Mada , ako si snimao unazad onda si u pravu!
Slike od prošle godine,u kanjonu Morače,pogled na deo pruge pre mosta Mala Rijeka....
i kako to izgleda bez zoom-a....
i još jedna na gore ....
Zadnjič spremenil bubaiva363, dne 18.04.2009, 20:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Beograd - Bar
Začetek potiskanja.Ko se peljaš imaš občutek da si na ravnini.
Nad to vasjo je pred dvemi leti vlak poizkušal poleteti
hitro se dvigamo
malo nostalgije
pogled nazaj
Bioće
pogled iz postajnih tirov
Nad to vasjo je pred dvemi leti vlak poizkušal poleteti
hitro se dvigamo
malo nostalgije
pogled nazaj
Bioće
pogled iz postajnih tirov
kurjač
Re: Beograd - Bar
Tudi jaz nisem čisto prepričan,ker je en odcep pred Podgorico en pa za njo.bubaiva363 napisal/-a:Super,samo jedna napomena,slika - odsek na levo pre Podgorice mislim da je za Aluminijski Kombinat u Podgorici,ma nisam siguran 100%!!!
Mada , ako si snimao unazad onda si u pravu!
kurjač
- bubaiva363
- Strojevodja I
- Prispevkov: 272
- Pridružen: 01.11.2005, 5:58
- Kraj: pored pruge...
Re: Beograd - Bar
Ko sem bil pri vojakih (sredi osemdesetih prejšnjega stoletja) smo od tega mostu do otočka s trdnjavo ob robu gramozne grede zakopali kabel za (morebitno) miniranje mostu. Pol dneva nas je okrog dvajset golobradežev skakalo po progi in mostu. Mislim, da je bilo za vikend in ni bilo prav dosti vlakov.kurjač napisal/-a: most preko jezera
http://www.shrani.si/f/1V/Cm/2XDbZz9O/img7976.jpg
trdnjava na koncu mostu na otočku
http://www.shrani.si/f/2h/Di/JBqjLoM/img8133.jpg
Po vodo za piti smo hodili do izvira, ki je bil nekaj deset metrov globoko v predoru, ki je od mostu proti Baru.
V čuvajnici je bil železniški čuvaj oborožen z brzostrelko Thompsonom .45, sicer staro a v brezhibnem stanju in s polnim saržerjem.
Re: Beograd - Bar
Proga nadaljuje pot proti Bratonošcu preko mostu Mala rijeka
na njem
pod njim v globini voda
preko njega pogled nazaj
v hrib
pogled na Morač�
v daljavi ENP
uvoz v postajo
postajno poslopje.Kot zanimivost: na postajah sem v glavnem videl prometnice
na njem
pod njim v globini voda
preko njega pogled nazaj
v hrib
pogled na Morač�
v daljavi ENP
uvoz v postajo
postajno poslopje.Kot zanimivost: na postajah sem v glavnem videl prometnice
kurjač
Re: Beograd - Bar
Naprej proti postaji Lutovo,ki je cela na mostu in v predoru, samo postajna stavba je na tdnih tleh.
Dela na progi potekajo na več mestih
Nekoč so to bili javljalniki plazov
igračke na cesti
postajališče sredi ničesar
v predor
in za njim postaja
izvoz proti postaji Kos
Dela na progi potekajo na več mestih
Nekoč so to bili javljalniki plazov
igračke na cesti
postajališče sredi ničesar
v predor
in za njim postaja
izvoz proti postaji Kos
kurjač