Stran 1 od 2

JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 15:58
Napisal/-a Brižita
Skupaj s Korejo sem se odločil obiskati še Japonsko in sicer sem prvič v življenju sem obiskal dve državi skupaj in se je seveda splačalo, saj je s Koreje na Japonsko potrebna le 6 urna vožnja z ladjo (cca 300 km).

Ker so vlaki na Japonskem, še posebej šinkansen zelo dragi sem kupil JapanRailpass za cca 200 EUR in sicer za 7 dni neomejene vožnje z vsemi JR vlaki z izjemo Nozomi šinkansen-a. Na Japonskem vozi več vrst šinkansen-ov pač na vsakem koncu Japonske imajo svoje. Jaz sem uoprabljal le šinkansen na progi med Hakato (Fukuoka) otok Kjušu in Tokiem (otok Honšu) in sicer se proga imenuje Sanyo (od Hakate do Osake) in Tokaido (od Osake do Tokia) line. Po tej progi vozijo tri vrste šinkansen-ov in sicer: Nozomi, Hikari in Kodama. Vsi vozijo enako hitro razllika je le v številu postaj na katerih se ustavljajo, najmanj postaj ima Nozomi, Kodama pa se ustavi na vsaki postaji).

Moja pot je šla takole: Hakata - Hirošima 280km (60 min); Hirošima - Kjoto 480 km (130 min) in Kjoto - Tokio 600 km (145 min), torej vlak vozi glede na vmesne postanke med 250 in 300 km/h. Proge za šinkansen so normalnotirne, vse ostale proge pa imajo tirno širino 1067 mm, ravno tako je napetost v vozni mreži za šinkansen 25kV/50Hz oz 60Hz ostale železnice pa 1500V enosmerno.

Sedaj pa še slike s komentarji:

Slika
moje prvo srečanje s šinkansen-om in sicer je to druga generacija serija 100 (prva generacija je šla lani v pokoj in muzeje serija 000) ta vozi po šinkansen progi na otoku Kjušu

Slika
tokovni odjemniki so posebnega dizajna (sicer so polškarjasti) in mislim, da na vrhu nimajo grafitne ali bakrene ploščice ampak valjček (nisem siguren samo je odjemnik toka pri vožnji precej glasen, zato sem pomislil na valjček), šinkansen druge generacije ima navaden škarjasti odjemnik toka

Slika
takole se je skrival šinkansen serije N700 na postaji v Hakati

Slika
N700 kot Nozomi na postaji Hakata, seveda lahko ta vlak vozi tudi kot Hikari, za kodamo pa uporabljajo serijo tretje generacije serija 300

Slika
konzole vozne mreže za šinkansen na postaji v Hakati

Slika
shinkansen RailStar, ki vozi kot Hikari v odhodu

Slika
stari tramvaj v Hirošimi, ki je edino japonsko mesto s tramvaji

Slika
srednja generacija Hirošimskega tramvaja

Slika
in najnovejši nizkopodni tramvaj iz Hirošime

Slika
zelo prometen železniški prehod v Hirošimi takoj za železniško postajo Hirošima

Slika
signal na prehodu kaže v katero smer bo peljal vlak, v tem primeru bosta šla dva vlaka in sicer en levo en desno a ne hkrati (glej še druge možnosti)

Slika
prvi je prišel z leve, ostril sem na prikupno domačinko, ki je čakala, da bo lahko prečkala progo

Slika

Slika
dva lokalna elektromotornika s kakršnim sem se odpeljal na izlet na Miyajimo eno uro iz Hirošime, ti vlaki vozijo od 60-100 km/h je pa zanimivo če si čisto spredaj in lahko gledaš strojevodjo in progo, saj je med potniškim delom in kabino okno

Slika
shinkansen RailStar s katerim sem se pripeljal v Osako

Slika
oznake s pozicijo na kateri bo stal vagon določenega vlaka, ker so le ti različno dolgi (8 ali 16 vagonov), kljub za nas visokim cenam so šinkansni vedno polni, kljub temu, da vozijo na nekaj minut!!!

Slika
vozna mreža za šinkansen pri Kjotu

Slika
Limited Express vlak v Osaki, ti vozijo po ozkotirnih progah JR in so nekoliko hitrejši (verjetno okoli 120 km/h)

Slika
sledi nekaj lokalnih vlakov slikanih v Osaki in Kjotu na postaji oziroma z nadhoda v Kjotu

Slika

Slika

Slika

Slika
pa končno en tovorni vlak, sem mislil da na Japonskem ne vozijo a sem a le ujel kot se vidi ima dvignjena oba odjemnika toka, kar je značilno za železnice s 1500V

Slika
še enkrat lokomotiva tovornega vlaka in notri strojevodja in pomočnik, oba v uniformah ter s kapo in belimi rokavičkami (ja tako je tam, tudi taksisti in avtobusarji nosijo kape in rokavičke)

Slika
še en N700 iz Kjota...

Slika
...in šinkansen serije 300, kot Kodama

Slika
na postaji v Kjotu, tu je dokaz o pogostih odhodih šinkansna (jaz sem šel na Hikari), tisti Nozomi, ki je šel tri minute za nami nas je prehitel na našem prvem postanku

Slika
Tokio, tabla za linijo Yamanote, ki je krožna (in najbolj uporabna) linija mestne železnice v Tokiju in v lasti Japonskih železnic (JR)

Slika
postaja Ueno na liniji Yamanote in Tohuku v Tokiu

Slika
postajna tabla za Ueno s merjo vožnje vlakov in predhodno ter naslednjo postajo

Ker je bilo eno dopoldne v Tokiu deževno sem to izkoristil za ogled železniškega muzeja v Tokiju, točneje Omiyi, ki je 45 min vožnje iz Tokia. Muzej je res lepo urejen le za tuje obiskovalce imajo premalo opisov eksponatov v Angleškem jeziku.

Slika
za začetek zelo stara parna lokomotiva, ne vem ali je uvožena ali narejena na Japonskem

Slika
znanec iz Hirošime

Slika
ena večjih parnih lokomotiv postavljena na okretnici

Slika
električna lokomotiva iz 70ih ali 80ih let

Slika
trije mušketirji

Slika
še ena električna iz sedemdesetih...

Slika
...in njena špartanska notranjost

Slika
šinkansen serije 000 prva generacija iz šestdesetih upokojen lani

Slika
elektromotorna garnitura za lokalne vlake, take je videti še danes

Slika
limited express Toki, zelo zanimivega dizajna

Slika
še ena garnitura za lokalne vlake, ki tudi še vozi po Japonskih progah

Slika
odjemnik toka na Toki-ju

Slika
limited expess Asakaze

Slika
električna lokomotiva z zanimivimi "obrvmi"

Slika
pogled po razstavni hali muzeja

Slika
simulatorji za tiste, ki morda nikoli ne bomo strojevodje pa bi si zelo želeli voziti vlak

Slika
simulator za šinkansen, žal nisem probal nobenega, ker je bila kar vrsta za čakat

Slika
pa še čisto prava a pomanjšana verzija železnice za otroke in odrasle ter s signali in vsemi varnostnimi sistemi, ki se tudi sicer uporabljajo na Japonskih železnicah

Slika

Slika
mali shuttle vlak na trifazni tok, ki ne vozi po tirnicah in je bil narejen kot kompenzacija za šinkansen progo v Omiyi, ki je lokalnim prebivalcem poslabšala kakovost bivanja

Slika
še RailStar, ki me je pripeljal nazaj v Hakato od koder sem se vrnil v Korejo

Hvala za komentarje. Kasneje lahko dodam še kaj neželezniških fotografij.

Miha

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 16:28
Napisal/-a bubaiva363
Svaka Čast!
Posebno je i izuzetno videti muzejsku postavku-kao da nikad ni jedna lokomotiva nije izašla na šine!
To je red i rad i čast i kultura i disciplina!
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 16:52
Napisal/-a Jembah
Odlicne slike. Drugace pa se dobro, da jim racunalnik ustavlja vlak na centimeter natancno, ce ne bi tista ograja znala biti malo moteca :lol: :lol: :lol:

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 17:07
Napisal/-a kurjač
Tako daleč verjetno ne bom odpotoval, si pa zelo lepo predstavil železnice obojih poševnookih.Bravo in hvala, da si svojo pot predstavil tudi nam. =D> =D> =D>

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 17:17
Napisal/-a SŽ 541
brižita pohvale =D> =D> =D>
prvič za slike drugič pa zato da si šel v Korejo =D> =D>
MMG koliko časa traja da prideš iz Slovenije v Korejo

A je na prvi sliki žmigovc (beri utripalnik) vklopil :lol: :lol:

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 17:37
Napisal/-a Nejc
SŽ 541 napisal/-a: A je na prvi sliki žmigovc (beri utripalnik) vklopil :lol: :lol:
Verjetno gre za sklepno luč :)

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 17:51
Napisal/-a Dolfe
Brižita napisal/-a:

http://farm4.static.flickr.com/3076/360 ... ab8e_o.jpg
tokovni odjemniki so posebnega dizajna (sicer so polškarjasti) in mislim, da na vrhu nimajo grafitne ali bakrene ploščice ampak valjček (nisem siguren samo je odjemnik toka pri vožnji precej glasen, zato sem pomislil na valjček), šinkansen druge generacije ima navaden škarjasti odjemnik toka


Hvala za komentarje. Kasneje lahko dodam še kaj neželezniških fotografij.

Miha
Čestitke še za en zelo hud fotopis. Slika


Japonska - to pa je nekaj! :shock:


Težko si zamislim, da bi bil v OT valjček. Si zamisliš njegove obrate že pri 200 km/h?
Ampak, pri Japoncih nikoli ne veš .... Slika

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 19:05
Napisal/-a andersley
Fascinating photographs! =D> =D> =D>

Japan has a good variety of trains - some wierd, some wonderful! :wink: :mrgreen:

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 19:14
Napisal/-a _Borsig_
Bravo @Brižita
Res "hud" fotopis!!

=D> =D> \:D/ =D> =D>

Pa še kakšno slikco!!

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 19:57
Napisal/-a Brižita
@SŽ 541
prvič za slike drugič pa zato da si šel v Korejo
MMG koliko časa traja da prideš iz Slovenije v Korejo

A je na prvi sliki žmigovc (beri utripalnik) vklopil
Koreja je zelo zanimiva država, ki bi si jo lahko privoščil vsak popvprečni Slovenec (cene so nižje kot pri nas) če le nebi bila tako zelo daleč.

Tja sem letel preko Istambula in je trajalo 2 uri + 10 ur in pol torej 10.000 km od Ljubljane in 12 in pol ur dolg let.

Tisto ni utripalnik ampak rdeči sklepni luči kot pti nas.

Miha

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 21:27
Napisal/-a Gorchi
=D> =D> =D> =D>
Čestitke tudi z moje strani! Po slikah sodeč mi deluje Japonska zelo "natlačena" država, kjer so na cm2 zbasali vse živo in neživo :D Če pa imaš res voljo, pa objavi še neželezniška fotopisa ;)
P.S: Vidim, da eni ljudje hodijo z "nagobčniki", drugi ne. Ali je res tak smog na Japonskem, da je "nagobčnik" priporočljiv, če ne celo obvezen?

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 21:43
Napisal/-a igor72
...fantastično...tako slike kot njihivi opisi

=D> =D> =D>

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 21:56
Napisal/-a bart
Miha Kapo dol.

Japonska Slika

Toooo stari =D> =D> =D>

Hvala za slike.

Pa še vprašanje: Kako je z jezikom in napisi? No vsaj za tiste ki nezanmo brat tistih črtic (press). A so pisanke? #-o :oops:

Jernej

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 21:59
Napisal/-a grega
Hvala za super predstavitev japonskih železnic. Edino dizajn vlakov pa ni nič posebnega.

MMG se priporočam še za neželezniške :D

Re: JR - Japonske železnice

Objavljeno: 09.06.2009, 22:48
Napisal/-a Brižita
@Gorchi
P.S: Vidim, da eni ljudje hodijo z "nagobčniki", drugi ne. Ali je res tak smog na Japonskem, da je "nagobčnik" priporočljiv, če ne celo obvezen?
Kar veliko ljudi na Japonskem nosi te maske, pa ne zaradi smoga ampak ker je pri njih zelo vljudno, če si bolan ali prehlajen, da nosiš masko, drugače pa jih v tem času nosijo deloma tudi zaradi strahu pred prašičjo gripo. Ko sem se odpravljal tja sem se zelo bal, da bo maske nosilo veliko ljudi kar bi nekako pokvarilo moje potovanje, saj ljudje in predvsem dekleta z maskami na fotografijah ne izgledajo prav privlačno kajne? No na srečo ni bilo tako. Smoga jaz tam nisem videl, zrak se mi je zdel kot v Ljubljani ali celo boljši.

@bart
Pa še vprašanje: Kako je z jezikom in napisi? No vsaj za tiste ki nezanmo brat tistih črtic (press). A so pisanke?
Dobro vprašanje, ker sem se tudi jaz bal kako bo s komunikacijo in napisi, ker sem šel tja sam in v lastni organizaciji, pa sem potem videl, da je kar dosti Angleških napisov, da se kar da dobro znajti, ljudje pa tudi ne govorijo kaj dosti več Angleško kot: hello, yes ali how are you, no seveda so tudi izjeme.

@grega
Edino dizajn vlakov pa ni nič posebnega.
No meni se zdijo šinkansen vlaki kar vredu, lokalci pa so res bolj tako tako, je pa res da sem videl samo majhen del Japonskih železnic in nič privatnih, ki jih je tudi veliko na Japonskem

Miha