JR - Japonske železnice
Objavljeno: 09.06.2009, 15:58
Skupaj s Korejo sem se odločil obiskati še Japonsko in sicer sem prvič v življenju sem obiskal dve državi skupaj in se je seveda splačalo, saj je s Koreje na Japonsko potrebna le 6 urna vožnja z ladjo (cca 300 km).
Ker so vlaki na Japonskem, še posebej šinkansen zelo dragi sem kupil JapanRailpass za cca 200 EUR in sicer za 7 dni neomejene vožnje z vsemi JR vlaki z izjemo Nozomi šinkansen-a. Na Japonskem vozi več vrst šinkansen-ov pač na vsakem koncu Japonske imajo svoje. Jaz sem uoprabljal le šinkansen na progi med Hakato (Fukuoka) otok Kjušu in Tokiem (otok Honšu) in sicer se proga imenuje Sanyo (od Hakate do Osake) in Tokaido (od Osake do Tokia) line. Po tej progi vozijo tri vrste šinkansen-ov in sicer: Nozomi, Hikari in Kodama. Vsi vozijo enako hitro razllika je le v številu postaj na katerih se ustavljajo, najmanj postaj ima Nozomi, Kodama pa se ustavi na vsaki postaji).
Moja pot je šla takole: Hakata - Hirošima 280km (60 min); Hirošima - Kjoto 480 km (130 min) in Kjoto - Tokio 600 km (145 min), torej vlak vozi glede na vmesne postanke med 250 in 300 km/h. Proge za šinkansen so normalnotirne, vse ostale proge pa imajo tirno širino 1067 mm, ravno tako je napetost v vozni mreži za šinkansen 25kV/50Hz oz 60Hz ostale železnice pa 1500V enosmerno.
Sedaj pa še slike s komentarji:
moje prvo srečanje s šinkansen-om in sicer je to druga generacija serija 100 (prva generacija je šla lani v pokoj in muzeje serija 000) ta vozi po šinkansen progi na otoku Kjušu
tokovni odjemniki so posebnega dizajna (sicer so polškarjasti) in mislim, da na vrhu nimajo grafitne ali bakrene ploščice ampak valjček (nisem siguren samo je odjemnik toka pri vožnji precej glasen, zato sem pomislil na valjček), šinkansen druge generacije ima navaden škarjasti odjemnik toka
takole se je skrival šinkansen serije N700 na postaji v Hakati
N700 kot Nozomi na postaji Hakata, seveda lahko ta vlak vozi tudi kot Hikari, za kodamo pa uporabljajo serijo tretje generacije serija 300
konzole vozne mreže za šinkansen na postaji v Hakati
shinkansen RailStar, ki vozi kot Hikari v odhodu
stari tramvaj v Hirošimi, ki je edino japonsko mesto s tramvaji
srednja generacija Hirošimskega tramvaja
in najnovejši nizkopodni tramvaj iz Hirošime
zelo prometen železniški prehod v Hirošimi takoj za železniško postajo Hirošima
signal na prehodu kaže v katero smer bo peljal vlak, v tem primeru bosta šla dva vlaka in sicer en levo en desno a ne hkrati (glej še druge možnosti)
prvi je prišel z leve, ostril sem na prikupno domačinko, ki je čakala, da bo lahko prečkala progo
dva lokalna elektromotornika s kakršnim sem se odpeljal na izlet na Miyajimo eno uro iz Hirošime, ti vlaki vozijo od 60-100 km/h je pa zanimivo če si čisto spredaj in lahko gledaš strojevodjo in progo, saj je med potniškim delom in kabino okno
shinkansen RailStar s katerim sem se pripeljal v Osako
oznake s pozicijo na kateri bo stal vagon določenega vlaka, ker so le ti različno dolgi (8 ali 16 vagonov), kljub za nas visokim cenam so šinkansni vedno polni, kljub temu, da vozijo na nekaj minut!!!
vozna mreža za šinkansen pri Kjotu
Limited Express vlak v Osaki, ti vozijo po ozkotirnih progah JR in so nekoliko hitrejši (verjetno okoli 120 km/h)
sledi nekaj lokalnih vlakov slikanih v Osaki in Kjotu na postaji oziroma z nadhoda v Kjotu
pa končno en tovorni vlak, sem mislil da na Japonskem ne vozijo a sem a le ujel kot se vidi ima dvignjena oba odjemnika toka, kar je značilno za železnice s 1500V
še enkrat lokomotiva tovornega vlaka in notri strojevodja in pomočnik, oba v uniformah ter s kapo in belimi rokavičkami (ja tako je tam, tudi taksisti in avtobusarji nosijo kape in rokavičke)
še en N700 iz Kjota...
...in šinkansen serije 300, kot Kodama
na postaji v Kjotu, tu je dokaz o pogostih odhodih šinkansna (jaz sem šel na Hikari), tisti Nozomi, ki je šel tri minute za nami nas je prehitel na našem prvem postanku
Tokio, tabla za linijo Yamanote, ki je krožna (in najbolj uporabna) linija mestne železnice v Tokiju in v lasti Japonskih železnic (JR)
postaja Ueno na liniji Yamanote in Tohuku v Tokiu
postajna tabla za Ueno s merjo vožnje vlakov in predhodno ter naslednjo postajo
Ker je bilo eno dopoldne v Tokiu deževno sem to izkoristil za ogled železniškega muzeja v Tokiju, točneje Omiyi, ki je 45 min vožnje iz Tokia. Muzej je res lepo urejen le za tuje obiskovalce imajo premalo opisov eksponatov v Angleškem jeziku.
za začetek zelo stara parna lokomotiva, ne vem ali je uvožena ali narejena na Japonskem
znanec iz Hirošime
ena večjih parnih lokomotiv postavljena na okretnici
električna lokomotiva iz 70ih ali 80ih let
trije mušketirji
še ena električna iz sedemdesetih...
...in njena špartanska notranjost
šinkansen serije 000 prva generacija iz šestdesetih upokojen lani
elektromotorna garnitura za lokalne vlake, take je videti še danes
limited express Toki, zelo zanimivega dizajna
še ena garnitura za lokalne vlake, ki tudi še vozi po Japonskih progah
odjemnik toka na Toki-ju
limited expess Asakaze
električna lokomotiva z zanimivimi "obrvmi"
pogled po razstavni hali muzeja
simulatorji za tiste, ki morda nikoli ne bomo strojevodje pa bi si zelo želeli voziti vlak
simulator za šinkansen, žal nisem probal nobenega, ker je bila kar vrsta za čakat
pa še čisto prava a pomanjšana verzija železnice za otroke in odrasle ter s signali in vsemi varnostnimi sistemi, ki se tudi sicer uporabljajo na Japonskih železnicah
mali shuttle vlak na trifazni tok, ki ne vozi po tirnicah in je bil narejen kot kompenzacija za šinkansen progo v Omiyi, ki je lokalnim prebivalcem poslabšala kakovost bivanja
še RailStar, ki me je pripeljal nazaj v Hakato od koder sem se vrnil v Korejo
Hvala za komentarje. Kasneje lahko dodam še kaj neželezniških fotografij.
Miha
Ker so vlaki na Japonskem, še posebej šinkansen zelo dragi sem kupil JapanRailpass za cca 200 EUR in sicer za 7 dni neomejene vožnje z vsemi JR vlaki z izjemo Nozomi šinkansen-a. Na Japonskem vozi več vrst šinkansen-ov pač na vsakem koncu Japonske imajo svoje. Jaz sem uoprabljal le šinkansen na progi med Hakato (Fukuoka) otok Kjušu in Tokiem (otok Honšu) in sicer se proga imenuje Sanyo (od Hakate do Osake) in Tokaido (od Osake do Tokia) line. Po tej progi vozijo tri vrste šinkansen-ov in sicer: Nozomi, Hikari in Kodama. Vsi vozijo enako hitro razllika je le v številu postaj na katerih se ustavljajo, najmanj postaj ima Nozomi, Kodama pa se ustavi na vsaki postaji).
Moja pot je šla takole: Hakata - Hirošima 280km (60 min); Hirošima - Kjoto 480 km (130 min) in Kjoto - Tokio 600 km (145 min), torej vlak vozi glede na vmesne postanke med 250 in 300 km/h. Proge za šinkansen so normalnotirne, vse ostale proge pa imajo tirno širino 1067 mm, ravno tako je napetost v vozni mreži za šinkansen 25kV/50Hz oz 60Hz ostale železnice pa 1500V enosmerno.
Sedaj pa še slike s komentarji:
moje prvo srečanje s šinkansen-om in sicer je to druga generacija serija 100 (prva generacija je šla lani v pokoj in muzeje serija 000) ta vozi po šinkansen progi na otoku Kjušu
tokovni odjemniki so posebnega dizajna (sicer so polškarjasti) in mislim, da na vrhu nimajo grafitne ali bakrene ploščice ampak valjček (nisem siguren samo je odjemnik toka pri vožnji precej glasen, zato sem pomislil na valjček), šinkansen druge generacije ima navaden škarjasti odjemnik toka
takole se je skrival šinkansen serije N700 na postaji v Hakati
N700 kot Nozomi na postaji Hakata, seveda lahko ta vlak vozi tudi kot Hikari, za kodamo pa uporabljajo serijo tretje generacije serija 300
konzole vozne mreže za šinkansen na postaji v Hakati
shinkansen RailStar, ki vozi kot Hikari v odhodu
stari tramvaj v Hirošimi, ki je edino japonsko mesto s tramvaji
srednja generacija Hirošimskega tramvaja
in najnovejši nizkopodni tramvaj iz Hirošime
zelo prometen železniški prehod v Hirošimi takoj za železniško postajo Hirošima
signal na prehodu kaže v katero smer bo peljal vlak, v tem primeru bosta šla dva vlaka in sicer en levo en desno a ne hkrati (glej še druge možnosti)
prvi je prišel z leve, ostril sem na prikupno domačinko, ki je čakala, da bo lahko prečkala progo
dva lokalna elektromotornika s kakršnim sem se odpeljal na izlet na Miyajimo eno uro iz Hirošime, ti vlaki vozijo od 60-100 km/h je pa zanimivo če si čisto spredaj in lahko gledaš strojevodjo in progo, saj je med potniškim delom in kabino okno
shinkansen RailStar s katerim sem se pripeljal v Osako
oznake s pozicijo na kateri bo stal vagon določenega vlaka, ker so le ti različno dolgi (8 ali 16 vagonov), kljub za nas visokim cenam so šinkansni vedno polni, kljub temu, da vozijo na nekaj minut!!!
vozna mreža za šinkansen pri Kjotu
Limited Express vlak v Osaki, ti vozijo po ozkotirnih progah JR in so nekoliko hitrejši (verjetno okoli 120 km/h)
sledi nekaj lokalnih vlakov slikanih v Osaki in Kjotu na postaji oziroma z nadhoda v Kjotu
pa končno en tovorni vlak, sem mislil da na Japonskem ne vozijo a sem a le ujel kot se vidi ima dvignjena oba odjemnika toka, kar je značilno za železnice s 1500V
še enkrat lokomotiva tovornega vlaka in notri strojevodja in pomočnik, oba v uniformah ter s kapo in belimi rokavičkami (ja tako je tam, tudi taksisti in avtobusarji nosijo kape in rokavičke)
še en N700 iz Kjota...
...in šinkansen serije 300, kot Kodama
na postaji v Kjotu, tu je dokaz o pogostih odhodih šinkansna (jaz sem šel na Hikari), tisti Nozomi, ki je šel tri minute za nami nas je prehitel na našem prvem postanku
Tokio, tabla za linijo Yamanote, ki je krožna (in najbolj uporabna) linija mestne železnice v Tokiju in v lasti Japonskih železnic (JR)
postaja Ueno na liniji Yamanote in Tohuku v Tokiu
postajna tabla za Ueno s merjo vožnje vlakov in predhodno ter naslednjo postajo
Ker je bilo eno dopoldne v Tokiu deževno sem to izkoristil za ogled železniškega muzeja v Tokiju, točneje Omiyi, ki je 45 min vožnje iz Tokia. Muzej je res lepo urejen le za tuje obiskovalce imajo premalo opisov eksponatov v Angleškem jeziku.
za začetek zelo stara parna lokomotiva, ne vem ali je uvožena ali narejena na Japonskem
znanec iz Hirošime
ena večjih parnih lokomotiv postavljena na okretnici
električna lokomotiva iz 70ih ali 80ih let
trije mušketirji
še ena električna iz sedemdesetih...
...in njena špartanska notranjost
šinkansen serije 000 prva generacija iz šestdesetih upokojen lani
elektromotorna garnitura za lokalne vlake, take je videti še danes
limited express Toki, zelo zanimivega dizajna
še ena garnitura za lokalne vlake, ki tudi še vozi po Japonskih progah
odjemnik toka na Toki-ju
limited expess Asakaze
električna lokomotiva z zanimivimi "obrvmi"
pogled po razstavni hali muzeja
simulatorji za tiste, ki morda nikoli ne bomo strojevodje pa bi si zelo želeli voziti vlak
simulator za šinkansen, žal nisem probal nobenega, ker je bila kar vrsta za čakat
pa še čisto prava a pomanjšana verzija železnice za otroke in odrasle ter s signali in vsemi varnostnimi sistemi, ki se tudi sicer uporabljajo na Japonskih železnicah
mali shuttle vlak na trifazni tok, ki ne vozi po tirnicah in je bil narejen kot kompenzacija za šinkansen progo v Omiyi, ki je lokalnim prebivalcem poslabšala kakovost bivanja
še RailStar, ki me je pripeljal nazaj v Hakato od koder sem se vrnil v Korejo
Hvala za komentarje. Kasneje lahko dodam še kaj neželezniških fotografij.
Miha