vožnja z Openskim tramvajem

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
facko
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 38
Pridružen: 01.05.2007, 8:11
Kraj: LJ.-Šentvid
Kontakt:

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a facko »

Res je. Tirna vozila imajo prednost pred cestnimi .. tako so nas učili. In tudi prav je tako :lol:

Bi pa opozoril na eno podrobnost ki je vidna tudi na fotografiji: v krožišču imajo prednost tisti ki zapeljejo vanj in ne tisti ki "krožijo" - za razliko od naših krožišč. Lepo se vidi trikotni znak "križišče s prednostno cesto ...". Ko sem v mladih letih večkrat šel v Trst (v opero :shock: ) sem bil vedno malce "zmeden" zaradi naših pravil in krožišč.

LP
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Najprej moram priznat, da se še nisem peljal z Openskim tramvajem :oops:

Pa tolikokrat sem že bil v Trstu...najprej sem hodil po rezervne gumi zglobe za fičota, pol po kuplunge za stojadino :roll:

Ja, pa po kavbojke :guns

Lansko leto sem si vsaj železniški muzej pogledal, če to šteje za opravičilo...


O nesrečah Openskega tramvaja smo že pisali...
Poglejmo pa si še prvo nesrečo tega tramvaja leta 1902...

Prepis iz knjige: 100 let Openskega tramvaja/100 anni del tram de Opicina, Opčine/Opicina 2007...

"10. oktobra 1902, mesec dni po slovesnem odprtju proge, se je zgodila prva nesreča, ki je ovekovečena v znani pesmi.

Zjutraj, ob 7.03, je tramvaj št.2 prispel z Opčin in začel zavirati z električno zavoro, vendar brez uspeha, ker so bile tračnice mokre zaradi slane. 33 m od postaje Kolonja je začel drseti naprej, nadaljeval po strmini ter na ovinku ulice Romagna iztiril, podrl dva droga in vogal Špeharjeve hiše, v kateri na srečo ni bilo nikogar. Tramvaj je vozil Rudolf Simonič, sprevodnik je bil Valentin Schnabl. Na vozu sta bila še kovača Fran Orel in Anton Sosič-Stjepkov.
Ko so se začeli spuščati po strmini, je prvi skočil s tramvaja Orel, nato Schnabl in še Simonič, ki je zaman skušal zaustaviti vozilo tudi z ročno zavoro in s spuščanjem peska. Sosič pa je legel na pod med stoli. Prvi trije so bili lažje ranjeni, Sosič pa si je v bolnici 18 dni zdravil zlomljeno desno ramo. Tako beremo v sodnih aktih.
Dnevnik Edinost kasneje poroča, da je preiskovalna komisija pregledala progo in 13.10. dala dovoljenje, da promet steče pod pogojem, da namestijo še tri delavce na najbolj nevarnih odsekih proge, da po potrebi potresajo pesek na tračnice.


Leta 1935 se je med potjo pretrgal jekleni kabel. Vendar se ni nič zgodilo, ker so zavore v momentu blokirale tramvaj."

Še en link, ki tudi govori o tej nesreči...
http://www.tuttotrieste.net/varie/tram/tram.htm


Slika


Pa še pesem o tramvaju in tej nesreči v slovenščini(narečje) in "terjestinščini"...

Slika


Še zvok...in v videu še kakšna stara fotka, ki je drugače copyright...

http://www.youtube.com/watch?v=scpoAUH6 ... re=related
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
scrtica
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 216
Pridružen: 15.02.2010, 11:04
Kraj: Borovnica

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a scrtica »

Sem si drznil sem prpopat še eno mojo slikco o strmini na tej tramvajski progi... :noro
Slika
Življenje se ne meri s številom vdihov, ki jih naredimo, temveč s trenutki, ki nam dih vzamejo.
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči.

Sem kar v tej temi dodal to fotografijo. Tramvaja sicer ni, so pa tiri in kabli, da o športnem avtomobilu sploh ne govorimo.

Slika

Vir:
Vesel, Fran. Vožnja z avtomobilom. Fr. Vesel, 1910/1925.
http://www.dlib.si/?URN=URN:NBN:SI:IMG-1P5R15QL

LP Igor
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:56500


Pozdravljeni,

poleg tega, da so izginile skoraj vse fotke, so izginili s časom še vsi linki.
Po drugih forumih se skoraj ne daje več linkov ampak se direktno snamejo fotke in tekst in doda na forumski server.


železocestnik napisal/-a: 12.07.2009, 23:14 Najprej glede imena; Openski bo kar prav...glej wikipedijo :idea:

http://sl.wikipedia.org/wiki/Openski_tramvaj

Tukaj tudi jasno piše, da je proga potekala do sedanjega Oberdankovega trga /Piazza Oberdan/, ki pa se je takrat imenoval Piazza della Caserma.

Poglejmo si sedanje stanje postaje na Oberdankovem trgu skozi @milchi-jev objektiv še enkrat...

Slika


...in pred 100 leti :?: (Piazza della Caserma)

Slika

Še kje je potekala proga; v začetku od Oberdankovega trga do Opčin, potem pa so jo podaljšali do nove železniške postaje državnih železnic na Opčini.

Še postaje iz wikipedije...na žalost samo v italijanščini in nemščini

0,000 Piazza Oberdan 3 m
0,405 Piazza Scorcola 17 m
0,440 Beginn Schienenseilbahn
0,693 Sant’ Anastasio 55 m
0,838 Ausweiche Schienenseilbahn
0,983 Romagna 115 m
1,237 Ende Schienenseilbahn
1,274 Vetta Scorcola 177 m
1,823 Cologna Campo Sportivo 210 m
2,140 Cologna Chiesetta 221 m
2,695 Conconello 263 m
3,573 Banne 305 m
4,282 Obelisco 343 m
4,582 Campo Romano 330 m
4,765 via Nazionale 330 m
5,175 Villa Opicina 329 m

Še shema proge...

http://www.tramdeopcina.it/tram/pages/tt2linea.htm


...in na zemljevidu...

http://lrta.info/articles/images/art0301d.gif

Če pa koga zanima tehnika, uporabljena na tej progi, si lahko ogleda spletno stran ob100 letnici proge...

http://www.tramdeopcina.it/


Če pa koga še zanima kaj več, kaj je pomenila za Slovence na Opčinah, si poglejte v knjižici "100 let Openskega tramvaja", ki jo je izdalo Slovensko kulturno društvo Tabor-Opčine, Trst leta 2007. Jaz sem jo kupil v knjigarni na železniški postaji Trst, lahko pa se pozanimate na sedežu društva Tabor Opčine http://www.skdtabor.it/si/kontakti/


še karikatura iz http://www.tramdeopcina.it/tram/pages/trenovia.pdf
Slika



Če nič drugega dodajam še enkrat načrt proge Trst-Opčine, ki jo je narisal John Gillham. Za letnico pa nisem več prepričan. Jo bo potrebno ugotoviti po številki načrta :-k :idea:

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a preglednik »

V kakšnem stanju je zdaj ta tramvaj? Dvakrat ali trikrat sem se pa le peljal z njim.
preglednik
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a trocken »

Župan Dipiazza je pred občinskimi volitvami obljubil, da se bo za svoj rojstni dan (enkrat konec januarja) že vozil z njim, pa tramvaj še ni nared. Polno kolobocij se je dogajalo okoli popravila, vendar naj bi bil v kratkem vseeno operativen. Sicer sedaj v Trstu potekajo žolčne razprave o žičnici, ki naj bi povezala center mesta (Staro pristanišče) z Opčinami. Denar v Rimu je že odobren, vendar jih je v samem Trstu več proti kot za.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:56700

Ja res so proti žičnici, so pa za tramvaj...

Slika

Slika

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: vožnja z Openskim tramvajem

Odgovor Napisal/-a trocken »

Po zadnjih informacijah je podjetje, ki obnavlja progo končno zaključilo z deli. Po optimističnem scenariju bi tramvaj lahko zapeljal na progo v mesecu juniju.
Odgovori