Grobelno - Imeno meja

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Zanima me, ali je na tej relaciji ob sobotah vsaj kakšen tovorni vlak ali nabiralnik?
Uporabniški avatar
petindvajsetka
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 853
Pridružen: 28.08.2011, 19:57

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a petindvajsetka »

Brižitka 363 napisal/-a:Zanima me, ali je na tej relaciji ob sobotah vsaj kakšen tovorni vlak ali nabiralnik?
Še čez teden skoraj ni kaj, kaj šele ob sobotah. [-o<
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Grobelno - Atomske toplice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

SIMY napisal/-a:Glede na to da je ''Cokla'' načel to progo jo bom pa jaz dokončal.
Bi bil prijazen in še enkrat objavil slike? :)
preverjevalec
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 66
Pridružen: 10.02.2013, 0:54

Re: Grobelno - Atomske toplice

Odgovor Napisal/-a preverjevalec »

Brižitka 363 napisal/-a:
SIMY napisal/-a:Glede na to da je ''Cokla'' načel to progo jo bom pa jaz dokončal.
Bi bil prijazen in še enkrat objavil slike? :)
Ja, hočemo videti Kumrovec O:) ... druže Tito ljubičice bijela, voli tebe omladina cijela :mrgreen:
Only fools never change!
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Grobelno - Atomske toplice

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

cokla napisal/-a:postajališče ( nekdaj postaja ) Šmarje pri Jelšah
Slika

vseskozi nas spremlja megla :?
Slika
Ve kdo, koliko tirov je bilo nekoč na postaji Šmarje?
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
V Šmarju pri Jelšah so bili nekoč 3 tiri. Prvi je bil manipulativni /skladiščni (L=163 m), drugi je bil glavni prevozni (L =163 m), tretji pa je bil prevozni (L =214 m). Kretnice so bile 3: na strani proti Grobelnemu je bila dvojna kretnica (tropotna, danes takih praktično ni več), na strani proti Rogatcu pa najprej desna kretnica za uvezavo 1. tira v prvega, nato pa še leva za uvezavo 3. tira. Stanje, ki ga tu opisujem, ustreza stanju med leti 1941 in 1945, ko je ta proga (in še mnoge druge slovenske) spadala pod upravo Dunajske železniške direkcije DRG.

Baje pa sta imela 1. in 3. tir nekoč tudi podaljška v slepa tira, seveda z varovalnima kretnicama, žal pa glede tega nimam verodostojnih podatkov. Bi pa bil glede tega vesel morebitnih zanesljivejših informacij ali celo risbe. :D :thumbupr

Lep pozdrav - Peter
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11516
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a cokla »

Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
V Šmarju pri Jelšah so bili nekoč 3 tiri. Prvi je bil manipulativni /skladiščni (L=163 m), drugi je bil glavni prevozni (L =163 m), tretji pa je bil prevozni (L =214 m). Kretnice so bile 3: na strani proti Grobelnemu je bila dvojna kretnica (tropotna, danes takih praktično ni več), na strani proti Rogatcu pa najprej desna kretnica za uvezavo 1. tira v prvega, nato pa še leva za uvezavo 3. tira. Stanje, ki ga tu opisujem, ustreza stanju med leti 1941 in 1945, ko je ta proga (in še mnoge druge slovenske) spadala pod upravo Dunajske železniške direkcije DRG.

Baje pa sta imela 1. in 3. tir nekoč tudi podaljška v slepa tira, seveda z varovalnima kretnicama, žal pa glede tega nimam verodostojnih podatkov. Bi pa bil glede tega vesel morebitnih zanesljivejših informacij ali celo risbe. :D :thumbupr

Lep pozdrav - Peter

Res je ...oba tira sta imela podaljška v slepi tir. V Šmarju so se opravljala tudi križanja, ker so v špicah dodali vlake zaradi števila potnikov. zato so tudi tir tri uredili in namestili el. kretnice.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
@Cokla, najlepša hvala za podatek!
Lep pozdrav - Peter
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a Signal »

Peter 5 napisal/-a:Zdravo!
V Šmarju pri Jelšah so bili nekoč 3 tiri. Prvi je bil manipulativni /skladiščni (L=163 m), drugi je bil glavni prevozni (L =163 m), tretji pa je bil prevozni (L =214 m). Kretnice so bile 3: na strani proti Grobelnemu je bila dvojna kretnica (tropotna, danes takih praktično ni več), na strani proti Rogatcu pa najprej desna kretnica za uvezavo 1. tira v prvega, nato pa še leva za uvezavo 3. tira. Stanje, ki ga tu opisujem, ustreza stanju med leti 1941 in 1945, ko je ta proga (in še mnoge druge slovenske) spadala pod upravo Dunajske železniške direkcije DRG.

Baje pa sta imela 1. in 3. tir nekoč tudi podaljška v slepa tira, seveda z varovalnima kretnicama, žal pa glede tega nimam verodostojnih podatkov. Bi pa bil glede tega vesel morebitnih zanesljivejših informacij ali celo risbe. :D :thumbupr

Lep pozdrav - Peter
Naj še dopolnim, postaja je bila zavarovana z ERSVN. Vgrajena sta bila samo uvozna signala (v preteklosti 5-lučna, kar je bilo značilno za to progo).
MMG, takrat sem se večkrat peljal skozi Šmarje/Jelšah in nikoli nisem doživel križanja/prehitevanja ter tudi odstavljenih vagonov nisem videl.
Škoda je, da so postajo ukinili.
Prijeten preostanek dneva
Signal
vselic
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 80
Pridružen: 17.08.2009, 22:57

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a vselic »

Zdravo,

meni pa je en domačin včeraj rekel, da je šla proga med Šentvidom in Šmarjami, preden je bil izgrajen tunel, nekje drugje. Morda kdo ve, kako je zaobšla Halerjev breg?
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Pozdravljen,

proga je na koncu naselja Šmarje pri Jelšah ubrala traso, ki je potekala nekaj 10 metrov severneje od današnje železnice. Stara in zdajšnja trasa sta se združili šele na zahodnih pobočjih Halarjevega brega. Na hitro sem skopiral štiri zemljevide s spletne Registra kulturne dediščine (link).

LiDAR-ska posnetka današnjega stanja. Z zeleno sem obkrožil vzhodni portal današnjega predora, z rdečo pa označil nekdanjo traso.
Slika

Še pobližje. Zelena kroga predstavlja portala predora, rdeča pa nekdanjo traso.
Slika

Na stari pettisočki se celo nahaja napis opuščena trasa železniške proge .
Slika

Še za primerjavo. Avstro-ogrski zemljevid iz obdobja 1910-1915. Halarjev breg je označen s koto 303 in se nahaja na levem obrobju zemljevida. Vzhodno od vzpetine se lepo vidi okljuk proge proti severu.
Slika

Stanje danes, kjer proga skorajda v premi premaga vzpon.
Slika
Aljaž
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2161
Pridružen: 17.08.2006, 8:57
Kraj: Brežice

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Kdaj je prišlo do spremembe trase?
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 609
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a Peter 5 »

Zdravo!
Tri leta po otvoritvi kumroveške proge, t.j. l. 1960 .
Vir: Tiri in čas št. 8, str. 152/153, (J. Resnik in Št. Stepic, Železniški predori v Sloveniji , Ljubljana 1996).

LP - Peter
vselic
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 80
Pridružen: 17.08.2009, 22:57

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a vselic »

Spoštovani,

hvala za odgovor. Bil sem prepričan, da je šlo bolj okoli, kot ste mi sedaj lepo prikazali. Zanimiv podatek za nas, iz tega konca.
Uporabniški avatar
Regan 664
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3625
Pridružen: 24.01.2006, 16:23

Re: Grobelno - Imeno meja

Odgovor Napisal/-a Regan 664 »

še nekaj statistike čezmejnega prometa Imeno-Kumrovec:

Potniški promet:
1989: 4.705 pot. vlakov
1990: 4.541 pot. vlakov
1991: 3.702 pot. vlakov
1992: 3.945 pot. vlakov
1993: 3.968 pot. vlakov
1994: 3.758 pot. vlakov
1995: 3.104 pot. vlakov
1996: 2.281 pot. vlakov
1997: 1.269 pot. vlakov
1998: 480 pot. vlakov
1999 in naprej: 0


Tovorni promet:
1989: 115 tov. vlakov
1990: 155 tov. vlakov
1991: 38 tov. vlakov
1992 in naprej: 0 tov. vlakov
Odgovori