Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Leta 1916 se je morala avstroogrska vojska po deveti ofenzivi umakniti na višje položaje proti Čepovanu in Trnovski planoti. Vojaško poveljstvo z glavnim štabom v Gorenjem Logatcu je zahtevalo takojšnjo graditev normalnotirne železnice iz Logatca v Črni vrh.
Z deli so začeli takoj po ukazu. Sprva so vrtali predore, gradili nasipe in večje izkope na odobreni trasi. Proge zaradi konca vojne ter propada Avstro-Ogrske monarhije niso nikoli zgradili do konca.
Današnji fotopis obsega ostanke trase v okolici Godoviča, kjer se nahaja tudi nedokončan predor, dolžine 400 metrov.
Pred predorom je trasa spremenjena v gozdno cesto, vendar so še vidni useki.
Ta del je še posebej zanimiv. Na levi strani useka (gozdna cesta) naj bi potekala proga, na desni strani pa je vrtača, ki so jo zasipali z odvečnim materialom iz predora - kamenjem.
Tu se gozdna cesta loči od železniške proge. Trasa železnice naj bi šla naravnost skozi velik kamnit usek.
Usek je sedaj že močno zaraščen, vendar se na nekaterih mestih vseeno vidi njegovo velikost.
Kmalu zagledamo naš cilj - vhod v predor (za pomoč: dve črni luknjici v daljavi).
Ko se približamo, vidimo, da je gradnja predora potekala v dveh nadstropjih.
Vhod v zgornji rov predora, vendar sem raje izbral spodnjega zaradi varnosti. V zgornjem nadstropju so v tleh luknje.
Še en pogled iz predora na usek.
Stopili bomo v predor...nadaljevanje sledi.
Z deli so začeli takoj po ukazu. Sprva so vrtali predore, gradili nasipe in večje izkope na odobreni trasi. Proge zaradi konca vojne ter propada Avstro-Ogrske monarhije niso nikoli zgradili do konca.
Današnji fotopis obsega ostanke trase v okolici Godoviča, kjer se nahaja tudi nedokončan predor, dolžine 400 metrov.
Pred predorom je trasa spremenjena v gozdno cesto, vendar so še vidni useki.
Ta del je še posebej zanimiv. Na levi strani useka (gozdna cesta) naj bi potekala proga, na desni strani pa je vrtača, ki so jo zasipali z odvečnim materialom iz predora - kamenjem.
Tu se gozdna cesta loči od železniške proge. Trasa železnice naj bi šla naravnost skozi velik kamnit usek.
Usek je sedaj že močno zaraščen, vendar se na nekaterih mestih vseeno vidi njegovo velikost.
Kmalu zagledamo naš cilj - vhod v predor (za pomoč: dve črni luknjici v daljavi).
Ko se približamo, vidimo, da je gradnja predora potekala v dveh nadstropjih.
Vhod v zgornji rov predora, vendar sem raje izbral spodnjega zaradi varnosti. V zgornjem nadstropju so v tleh luknje.
Še en pogled iz predora na usek.
Stopili bomo v predor...nadaljevanje sledi.
Zadnjič spremenil leteči vlak, dne 28.11.2009, 19:49, skupaj popravljeno 2 krat.
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Gremo v predor...
Še zadnji pogled na usek.
Kmalu v stropu zagledamo prvo luknjo. Ta ima sicer še pogled na svetlobo, kasneje pa le še v zgornji, temačni rov.
Prvi koraki v predoru.
Vedno dlje in dlje gremo v notranjost. Naš vhod je vedno manjši.
Na drugi strani pa popolna tema - kje je izhod
Še en daaaaljni pogled proti vhodu.
Aaaaaaaaa! Končno smo našli nekaj, kar spominja na železniški predor. Če je bila prej višina rova manjša od dveh metrov, tu sedaj vidimo že dokončani del . Vidi se tudi spodnji ter zgornji rov.
Le nekaj metrov naprej pa ponovno majhen rov. Zgornji del je sicer že narejen, spodnji pa je še čakal na obdelavo, ki je nikoli ni bilo.
Leseni tramovi kot manjša opora.
Se nadaljuje..
Še zadnji pogled na usek.
Kmalu v stropu zagledamo prvo luknjo. Ta ima sicer še pogled na svetlobo, kasneje pa le še v zgornji, temačni rov.
Prvi koraki v predoru.
Vedno dlje in dlje gremo v notranjost. Naš vhod je vedno manjši.
Na drugi strani pa popolna tema - kje je izhod
Še en daaaaljni pogled proti vhodu.
Aaaaaaaaa! Končno smo našli nekaj, kar spominja na železniški predor. Če je bila prej višina rova manjša od dveh metrov, tu sedaj vidimo že dokončani del . Vidi se tudi spodnji ter zgornji rov.
Le nekaj metrov naprej pa ponovno majhen rov. Zgornji del je sicer že narejen, spodnji pa je še čakal na obdelavo, ki je nikoli ni bilo.
Leseni tramovi kot manjša opora.
Se nadaljuje..
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Hvala karbidovka!!
Na stenah rova najdemo tudi bleščeče belo sigo.
Luknja, o katerih sem že govoril..
Rabim luuuč!
Še en tram, kateri pa ne služi več svojemu namenu.
Zanimiv napis na steni - le kaj pomeni ?
Del predora kjer so se tla zgornjega rova že porušila.
Ponovno tramovi
Kapniki, veliki malce manj kot en meter - hitra rast za 93 let
Kmalu pa ponovno prizor pravega železniškega predora. V daljavi vidimo konec - vendar ZID??
Še en pogled nazaj.
Se nadaljuje..
Na stenah rova najdemo tudi bleščeče belo sigo.
Luknja, o katerih sem že govoril..
Rabim luuuč!
Še en tram, kateri pa ne služi več svojemu namenu.
Zanimiv napis na steni - le kaj pomeni ?
Del predora kjer so se tla zgornjega rova že porušila.
Ponovno tramovi
Kapniki, veliki malce manj kot en meter - hitra rast za 93 let
Kmalu pa ponovno prizor pravega železniškega predora. V daljavi vidimo konec - vendar ZID??
Še en pogled nazaj.
Se nadaljuje..
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Zid na koncu predora pobližje. Gre za italijanski bunker, zgrajen v notranjosti tunela, okoli druge svetovne vojne.
Pred vstopom v bunker lahko opazimo že narejeno nišo za kasnejša popravila v predoru.
2x kapniki na stenah.
Bunker je kratek. Na koncu zagledamo lestev, ki nekam vodi... Zaradi mokrote raje poiščem...
...hodnik, ki vodi...
...preko stopnic na površje .
Zunanja stran bunkerja z lesenimi, odklenjenimi vrati.
V okolici bunkerja najdemo tudi manjši zbiralnik vode (za vojsko, da ne bo pomote).
Tu je tudi jeklena kupola v katero bi prišli, če bi splezali po prej omenjeni lestvi.
Nadaljevanje sledi..
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Še zadnji del...
Tu nekje je bil izhod iz predora, a so ga za potrebe bunkerja zasuli.
Manjši nasip iz dveh zornih kotov.
Na trasi uspevajo smreke, brini...
Končno malo bolj viden del trase .
Pot mi je presekala cesta, ki povezuje Godovič in Črni vrh.
S tem se je moja pot končala. Upam, da vam je bilo všeč.
Lep pozdrav!
Tu nekje je bil izhod iz predora, a so ga za potrebe bunkerja zasuli.
Manjši nasip iz dveh zornih kotov.
Na trasi uspevajo smreke, brini...
Končno malo bolj viden del trase .
Pot mi je presekala cesta, ki povezuje Godovič in Črni vrh.
S tem se je moja pot končala. Upam, da vam je bilo všeč.
Lep pozdrav!
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Pozdrav
Odlično
Sem nekaj vedel o tem, da so nameravali zgraditi omenjeno progo, a da je bilo že tako daleč, pa si nisem mislil....Izgleda, da bi, če bi vojna trajala kakšno leto več, proga bila dokončana....
LP
Jože
Odlično
Sem nekaj vedel o tem, da so nameravali zgraditi omenjeno progo, a da je bilo že tako daleč, pa si nisem mislil....Izgleda, da bi, če bi vojna trajala kakšno leto več, proga bila dokončana....
LP
Jože
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Kaj so še kje drugje kakšni ostanki ali so samo tu začeli z deli?
Drugače pa predvivam, če bi progo zgradili, bi jo v času Jugoslavije ukinili tako kot so druge takšne (nepomebne) proge.
...
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Mogoče pa jo bodo v prihodnosti zgradili pa bodo tako povezali še kakšen košček Slovenije z glavno progo. Verjetno bi Idrija bila kar vesela železnice...
Goran
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Vsa čast, Leteči.
Moraš imeti kar "jajca" da greš v takšno luknjo.
Koliko pa naj bi bila dolga ta proga?
Moraš imeti kar "jajca" da greš v takšno luknjo.
Koliko pa naj bi bila dolga ta proga?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Leteči vlak, odlična reportaža!!!
Škoda je, da proge niso uspeli dokončati. Pa tudi če bi jo, ni nujno da bi dočakala današnje čase...
Škoda je, da proge niso uspeli dokončati. Pa tudi če bi jo, ni nujno da bi dočakala današnje čase...
Vlak je vedno hitrejši!
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Bravo za tale raziskovalni fotopis
MMG tudi fotke v tunelu so presenetljivo dobre
MMG tudi fotke v tunelu so presenetljivo dobre
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Najprej vsem najlepša hvala!
Še nekaj o tej progi:
- trasa naj bi potekala približno takole: žp Logatec - Logaško polje (ranžirna postaja) - tunel Naklo - Kalce - Hotedršica - Godovič (žp) - tunel pod Kovačevim hribom - Predgriže pri Črnem vrhu.
Strokovna ekipa je proučevala možnosti za nadaljevanje te proge do Ajdovščine, in sicer v treh smereh:
a) Črni vrh - Lome - Malo polje - Col - Bela (serpentina) - po pobočju Nanosa nad Vipavo (v Ločah lok) - Slap - Ajdovščina. Vzpon cca 25%o.
b) Po isti varianti, le na Colu v desno po poboju Klopoia in Trnovskega gozda na Lokavec in v serpentini proti Ajdovščini. Vzpon kar 30 %o, vendar brez tunelov.
c) Črni vrh - Idrijski Log - Zadlog ter z večjim tunelom pod Trnovskim gozdom na Lokavec in proti Ajdovščini. Maksimalni vzpon celo 35 %o.
Pri zgodovini proge sem si pomagal s to stranjo: http://www.idrija.ws/PNphpBB2-printview ... art-0.html
Še nekaj o tej progi:
- trasa naj bi potekala približno takole: žp Logatec - Logaško polje (ranžirna postaja) - tunel Naklo - Kalce - Hotedršica - Godovič (žp) - tunel pod Kovačevim hribom - Predgriže pri Črnem vrhu.
Strokovna ekipa je proučevala možnosti za nadaljevanje te proge do Ajdovščine, in sicer v treh smereh:
a) Črni vrh - Lome - Malo polje - Col - Bela (serpentina) - po pobočju Nanosa nad Vipavo (v Ločah lok) - Slap - Ajdovščina. Vzpon cca 25%o.
b) Po isti varianti, le na Colu v desno po poboju Klopoia in Trnovskega gozda na Lokavec in v serpentini proti Ajdovščini. Vzpon kar 30 %o, vendar brez tunelov.
c) Črni vrh - Idrijski Log - Zadlog ter z večjim tunelom pod Trnovskim gozdom na Lokavec in proti Ajdovščini. Maksimalni vzpon celo 35 %o.
Pri zgodovini proge sem si pomagal s to stranjo: http://www.idrija.ws/PNphpBB2-printview ... art-0.html
Aljaž
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Še nekaj odgovorov na vaša vprašanja:
Kalce - Hotedršica - Godovič, dolžina 8 km
Godovič - Čmi vrh, dolžina 10 km
------------------------------------
Skupaj: 25 km
Še enkrat hvala vsem!
Logatec - Kalce, dolžina 7 kmDolfe napisal/-a: Koliko pa naj bi bila dolga ta proga?
Kalce - Hotedršica - Godovič, dolžina 8 km
Godovič - Čmi vrh, dolžina 10 km
------------------------------------
Skupaj: 25 km
Ostanki so zagotovo še kje vidni. Predvsem v smeri Kalc, Logatca. Gozdna cesta, ki poteka po predvideni trasi se nadaljuje še daleč naprej. Bom poskusil čimprej še kaj raziskat. Predvsem me zanima, če so vidni kakšni ostanki predora Naklo pred Kalcami.Dino S napisal/-a:
Kaj so še kje drugje kakšni ostanki ali so samo tu začeli z deli?
Proga za Idrijo bi se morala odcepiti od omenjene že v Godoviču in nato premagati spust po zeloo ozki in strmi dolini.Gorchi napisal/-a:Mogoče pa jo bodo v prihodnosti zgradili pa bodo tako povezali še kakšen košček Slovenije z glavno progo. Verjetno bi Idrija bila kar vesela železnice...
Še enkrat hvala vsem!
Aljaž
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Leteči,
vsaka ti čast, vrhunska reportaža!!!
Tono
vsaka ti čast, vrhunska reportaža!!!
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2576
- Pridružen: 04.03.2009, 10:20
- Kraj: Grosuplje
Re: Sledi železnice Logatec–Godovič–Črni Vrh
Tono, tudi tebi hvala!
@karbidovka: Mokro je res bilo, stropovi pa so zdržali. Ven sem prišel malce moker, a nič popraskan .
Za @Gregata in @karbidovko: karbidovka dela čudeža pri osvetljavi - mnogo boljša svetloba kot jo dajejo baterijske svetilke
@karbidovka: Mokro je res bilo, stropovi pa so zdržali. Ven sem prišel malce moker, a nič popraskan .
Za @Gregata in @karbidovko: karbidovka dela čudeža pri osvetljavi - mnogo boljša svetloba kot jo dajejo baterijske svetilke
Aljaž