Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
V Veroni sem si ogledal fotografije o gradnji železniške proge Verona-Bolzano, ki so jo zgradili leta 1859.
Firbec me je premagal in odločil sem se, da si pogledam traso, da vidim, kaj je še ostalo od stare trase.
Dopoldne sem si pogledal razstavo, kupil katalog in knjigo o progi Verona-Brenner in se popoldne odpravil na pot.
Ja, seveda z avtom....izgovor: da se lahko ustavim, kjer si zaželim
Najprej pa nekaj fotk iz Verone.
Najprej glavna železniška postaja v Veroni...iz mojega hotelskega balkona...
1. dan: dežuje...
Na glavno postajo se ne odpravim, ker nimam časa. Si bomo pa iz wikipedije sposodili nekaj fotk...
2. dan: malo boljše vreme...
Objektiv obrnem še malo proti jugu, v bližino veronskega sejma...
Firbec me je premagal in odločil sem se, da si pogledam traso, da vidim, kaj je še ostalo od stare trase.
Dopoldne sem si pogledal razstavo, kupil katalog in knjigo o progi Verona-Brenner in se popoldne odpravil na pot.
Ja, seveda z avtom....izgovor: da se lahko ustavim, kjer si zaželim
Najprej pa nekaj fotk iz Verone.
Najprej glavna železniška postaja v Veroni...iz mojega hotelskega balkona...
1. dan: dežuje...
Na glavno postajo se ne odpravim, ker nimam časa. Si bomo pa iz wikipedije sposodili nekaj fotk...
2. dan: malo boljše vreme...
Objektiv obrnem še malo proti jugu, v bližino veronskega sejma...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Glavna železniška postaja zgleda danes takole...imenuje pa se Porta nuova.
fotka je iz wikipedije.
Prvi vlak je na to postajo pripeljal leta 1852 in je bila to druga postaja v Veroni.
Prva je bila zgrajena leta 1847 (Porta Vescovo).
Okoli leta 1900 je postaja Porta nuova izgledala takole...
Leta 1910 so pričeli graditi novo postajno poslopje, ki je bilo začasno predano v uporabo leta 1913. Dokončno so ga dogradili leta 1922. Izgledalo pa je takole...
Na žalost je pri wikipediji na razpolago le fotka iz leta 1930, ko so fašoti že okranljali postajo in na njo dodali napis DUX
Po bombnem napadu leta 1945 pa je izgledala takole...
Prihod Amerikanov na postajo...
Leta 1948 pa je bila zgrajena že nova postaja, takšna kot je danes...
Vse fotke wikipedija.
fotka je iz wikipedije.
Prvi vlak je na to postajo pripeljal leta 1852 in je bila to druga postaja v Veroni.
Prva je bila zgrajena leta 1847 (Porta Vescovo).
Okoli leta 1900 je postaja Porta nuova izgledala takole...
Leta 1910 so pričeli graditi novo postajno poslopje, ki je bilo začasno predano v uporabo leta 1913. Dokončno so ga dogradili leta 1922. Izgledalo pa je takole...
Na žalost je pri wikipediji na razpolago le fotka iz leta 1930, ko so fašoti že okranljali postajo in na njo dodali napis DUX
Po bombnem napadu leta 1945 pa je izgledala takole...
Prihod Amerikanov na postajo...
Leta 1948 pa je bila zgrajena že nova postaja, takšna kot je danes...
Vse fotke wikipedija.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Iz hotela pa se odpravim do prve železniške postaje v Veroni.
Mimo sejma Verona...
Seveda me je firbec prignal do te kupole, za katero ne vem, zakaj so jo uporabljali...
Še od malo bližje....
Končno se dokopljem na Googlu do načrta industrijskih tirov, ki so vodili v skladišča...
Na vsak način hočem izvedeti, kaj je bilo na tem prostoru včasih...odločim se, da grem naokoli. Prostor je solidno zagrajen in nihče ne more vstopiti. Ograje so visoke preko 2 metra...
Torej je ves kompleks bil v lasti firme Magazzini Generalli. V tem kompleksu pa so imeli tudi hladilnice (Stazione frigorifera).
Mesto Verona želi obnoviti hladilnico...
...in kupolo...
Zadnji fotki Falcon83 Skyscrapercity.com.
Izgleda pa, da ni denarja pa še okoli lastništva so se začeli prepirati.
Grem naokoli...
Cerkev Sv. Tereze...
Pogled na kupolo z druge strani...
Vhod v skladišča...
Končno se dokopljem na Googlu do načrta industrijskih tirov, ki so vodili v skladišča...
iz razpisa za arhitektonsko ureditev področja bivše firme Magazzini Generali, sicer pa diplomska naloga na arhitekturi v Firencah. Avtorja Angelo Bruno in Paolo Cogotti.
Mimo sejma Verona...
Seveda me je firbec prignal do te kupole, za katero ne vem, zakaj so jo uporabljali...
Še od malo bližje....
Končno se dokopljem na Googlu do načrta industrijskih tirov, ki so vodili v skladišča...
Na vsak način hočem izvedeti, kaj je bilo na tem prostoru včasih...odločim se, da grem naokoli. Prostor je solidno zagrajen in nihče ne more vstopiti. Ograje so visoke preko 2 metra...
Torej je ves kompleks bil v lasti firme Magazzini Generalli. V tem kompleksu pa so imeli tudi hladilnice (Stazione frigorifera).
Mesto Verona želi obnoviti hladilnico...
...in kupolo...
Zadnji fotki Falcon83 Skyscrapercity.com.
Izgleda pa, da ni denarja pa še okoli lastništva so se začeli prepirati.
Grem naokoli...
Cerkev Sv. Tereze...
Pogled na kupolo z druge strani...
Vhod v skladišča...
Končno se dokopljem na Googlu do načrta industrijskih tirov, ki so vodili v skladišča...
iz razpisa za arhitektonsko ureditev področja bivše firme Magazzini Generali, sicer pa diplomska naloga na arhitekturi v Firencah. Avtorja Angelo Bruno in Paolo Cogotti.
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 27.05.2010, 1:18, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Najdem pa zaasfaltiran industrijski tir, ki je šel v firmo, ki je bila na drugi strani ulice, nasproti Magazzini Generali...
Vrata se zapirajo...
...in nič več se ne vidi, kam pelje tir...
Še pogled proti tovorni postaji glavne železniške postaje Porta Nuova...
Ko hočem iti pogledati, kje je bil priključen ta industrijski tir, me ustavi napis:
Kljub temu pa se še malo razgledam po dvorišču tovorne postaje....
Sedaj pa je že čas, da se odpravim proti prvi železniški postaji v Veroni: Porta di Vescovo (Škofovska vrata).
Vrata se zapirajo...
...in nič več se ne vidi, kam pelje tir...
Še pogled proti tovorni postaji glavne železniške postaje Porta Nuova...
Ko hočem iti pogledati, kje je bil priključen ta industrijski tir, me ustavi napis:
Kljub temu pa se še malo razgledam po dvorišču tovorne postaje....
Sedaj pa je že čas, da se odpravim proti prvi železniški postaji v Veroni: Porta di Vescovo (Škofovska vrata).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Kot sem že omenil, fotk s postaje Verona Porta nuova nimam. Nekaj fotk si lahko pogledate na forumu, kjer jih je prilepil @AH14.
link:http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 75#p105675
Jaz pa se končno le odpravim najstarejši postaji v Veroni naproti: Verona - Porta vescovo! Za spremembo enkrat....peš
Za ta krog okoli Magazzini Generali in raziskavo opuščenih industrijskih tirov z najnovejšimi metodami industrijske arheologije sem porabil uro in pol. Bomo videli, koliko časa bom potreboval do postaje Porta vescovo
link:http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 75#p105675
Jaz pa se končno le odpravim najstarejši postaji v Veroni naproti: Verona - Porta vescovo! Za spremembo enkrat....peš
Za ta krog okoli Magazzini Generali in raziskavo opuščenih industrijskih tirov z najnovejšimi metodami industrijske arheologije sem porabil uro in pol. Bomo videli, koliko časa bom potreboval do postaje Porta vescovo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Že na začetku me zmoti drevo, ki raste ob zidu....
Vsi vemo, zakaj so si Italijani zapomnili Piavo...
Drevo pa vztrajno tišči v zid papirnice, ki še obratuje (Cartiere Fedrigoni).
S ceste pa vidimo kompleks bivše papirnice Verona (Cartiere di Verona)), ki so jo podrli, ker so si tukaj zamislilien velik projekt...
Med cesto in to zgradbo, ki so jo ohranili, da jo bodo vkomponirali v no projekt, pa teče razbremenilni kanal reke Adiže. Obenem pa daje vodo za potrebe tehnološkega procesa v papirnici, ki še obratuje.
Vhod v bivšo papirnico Verona in bivše upravno poslopje...
Malo dalje je ob kanalu hotel za mao premožnejše...
Za hotelom pa je upravno poslopje papirnic Fedrigoni (Cartiere Fedrigoni)...
Dokopal pa sem se tudi do podvoza pod železniško progo...
Vendar poti ne nadaljujem pod podvozom, temveč se spustim po cesti proti podrti papirnici Verona...
Vsi vemo, zakaj so si Italijani zapomnili Piavo...
Drevo pa vztrajno tišči v zid papirnice, ki še obratuje (Cartiere Fedrigoni).
S ceste pa vidimo kompleks bivše papirnice Verona (Cartiere di Verona)), ki so jo podrli, ker so si tukaj zamislilien velik projekt...
Med cesto in to zgradbo, ki so jo ohranili, da jo bodo vkomponirali v no projekt, pa teče razbremenilni kanal reke Adiže. Obenem pa daje vodo za potrebe tehnološkega procesa v papirnici, ki še obratuje.
Vhod v bivšo papirnico Verona in bivše upravno poslopje...
Malo dalje je ob kanalu hotel za mao premožnejše...
Za hotelom pa je upravno poslopje papirnic Fedrigoni (Cartiere Fedrigoni)...
Dokopal pa sem se tudi do podvoza pod železniško progo...
Vendar poti ne nadaljujem pod podvozom, temveč se spustim po cesti proti podrti papirnici Verona...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Pridem do vhoda v bivšo papirnico Verona (Cartiere di Verona)...
Če nič drugega, moram priznati, da imajo vse te podrtije dobro zaščitene in ni nikjer možen vstop in posledično ni nikjer klošarjev.
Levo se vidi stolp oddajnika že kar daleč...
Vrata so varno zaklenjena in čakajo na čarobno paličico...oz. denar
Zamišljeni projekt pozidave pa bi izgledal takole...
Najprej malo za orientacijo: TohrAlkimista je na forumu skyscrapercity vrisal tudi nova projekta
Magazzini Generali s svetlo zeleno barvo
Porta Sud (območje bivše papirnice Verona) pa z rdečo barvo
Tam, kjer je toliko tirov, je železniška postaja Verona Porta nuovo in tovorna postaja...
Poglejmo si, kako bo izgledalo nekoč to področje in kako je izgledala bivša papirnica Verona pred rušitvijo (spodnja fotka)...
Na predzadnji fotki se vidi tudi zadnji "podvoz" v obliki mostu preko Adiže, do katerega sem prišel....ja, peš
Če nič drugega, moram priznati, da imajo vse te podrtije dobro zaščitene in ni nikjer možen vstop in posledično ni nikjer klošarjev.
Levo se vidi stolp oddajnika že kar daleč...
Vrata so varno zaklenjena in čakajo na čarobno paličico...oz. denar
Zamišljeni projekt pozidave pa bi izgledal takole...
Najprej malo za orientacijo: TohrAlkimista je na forumu skyscrapercity vrisal tudi nova projekta
Magazzini Generali s svetlo zeleno barvo
Porta Sud (območje bivše papirnice Verona) pa z rdečo barvo
Tam, kjer je toliko tirov, je železniška postaja Verona Porta nuovo in tovorna postaja...
Poglejmo si, kako bo izgledalo nekoč to področje in kako je izgledala bivša papirnica Verona pred rušitvijo (spodnja fotka)...
Na predzadnji fotki se vidi tudi zadnji "podvoz" v obliki mostu preko Adiže, do katerega sem prišel....ja, peš
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 28.05.2010, 9:52, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
V novem projektu naj bi bila integrirana tudi stara zgradba bivše papirnice...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Če že ni denarja, pa si poglejmo še maketo, kaj bo nekoč nastalo na prostoru bivših skladišč za sadje in zelenjavo (frutta e verdura....ja. že za časa dučeja so imeli hladilnice...)...
Ko pa smo že pri brskanju po Googlu, dodajmo še načrt Verone iz leta 1868....z vrisanimi železniškimi tiri...
POZOR! oglejte si obzidje Verone, ki je večinoma ohranjeno še danes...
...in še načrt Verone iz leta 1927...tudi z vrisanimi tiri...
Točno se vidi, kje je železniški most preko Adiže!
Ko pa smo že pri brskanju po Googlu, dodajmo še načrt Verone iz leta 1868....z vrisanimi železniškimi tiri...
POZOR! oglejte si obzidje Verone, ki je večinoma ohranjeno še danes...
...in še načrt Verone iz leta 1927...tudi z vrisanimi tiri...
Točno se vidi, kje je železniški most preko Adiže!
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Po tem ekskurzu na področje industrijske arheologije, ki je sicer rezervirano za izbrance
se vrnemo nazaj na pohod ob železniški progi od postaje Verona Porta nuova do postaje Verona Porta Vescovile.
Če se še spomnite smo ostali pred dobro zaklenjenimi vrati bivše papirnice Verona.
Odpravim se naprej in zopet pridem do podvozapod železnico...
To pa ni navaden podvoz
To je železniški most preko Adiže, zgrajen leta 1852!
Grem še na drugo stran mostu, da vidite še drugo plat...
To drugo plat si ogledamo še iz cestnega mostu vzvodno po Adiži...
Ob bregu pa sledim obzidju mesta Verona...
Z mostu si pogledam, kje je naslednji most preko Adiže...
Ne morem si pomagati, da ne bi fotografiral živalce, za katere bi Dolfe rekel da so....
Ravno takrat pa pripelje preko mostu neka čudna kompozicija...
Jaz pa se že približujem drugemu mostu vzvodno ob Adiži...
se vrnemo nazaj na pohod ob železniški progi od postaje Verona Porta nuova do postaje Verona Porta Vescovile.
Če se še spomnite smo ostali pred dobro zaklenjenimi vrati bivše papirnice Verona.
Odpravim se naprej in zopet pridem do podvozapod železnico...
To pa ni navaden podvoz
To je železniški most preko Adiže, zgrajen leta 1852!
Grem še na drugo stran mostu, da vidite še drugo plat...
To drugo plat si ogledamo še iz cestnega mostu vzvodno po Adiži...
Ob bregu pa sledim obzidju mesta Verona...
Z mostu si pogledam, kje je naslednji most preko Adiže...
Ne morem si pomagati, da ne bi fotografiral živalce, za katere bi Dolfe rekel da so....
Ravno takrat pa pripelje preko mostu neka čudna kompozicija...
Jaz pa se že približujem drugemu mostu vzvodno ob Adiži...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Tole se pa verjetno ne vidi prav pogosto.železocestnik napisal/-a:Ravno takrat pa pripelje preko mostu neka čudna kompozicija...
http://www.shrani.si/f/R/Uh/6rZhI0N/img1399.jpg
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Ne bi vedel...bo treba zbowe-ta vprašat
Meni se je samo kompozicija zdela čudna, pa sem pritisnil na gumb...
Izkoriščam pa priložnost, da napišem, da je imel ta most svoje ime in da ima celo svoje geslo na wikipediji...
Most so svečano odprli 30. novembra 1852 ob prisotnosti Jožefa Radetzky-ja, poimenovali pa so ga po Francu Jožefu (italijansko: Francesco Giuseppe I., nemško: Franz Joseph I.)
Avstrijska monarhija se je takrat raztezala do Milana...pol so nam pa slovensko Benečijo zapravili
Še ena njegova fotka iz wikimedije, ko je bil star 23 let (leta 1853):
vir o mostu (wikipedija):
http://it.wikipedia.org/wiki/Ponte_dell ... a_(Verona)
Meni se je samo kompozicija zdela čudna, pa sem pritisnil na gumb...
Izkoriščam pa priložnost, da napišem, da je imel ta most svoje ime in da ima celo svoje geslo na wikipediji...
Most so svečano odprli 30. novembra 1852 ob prisotnosti Jožefa Radetzky-ja, poimenovali pa so ga po Francu Jožefu (italijansko: Francesco Giuseppe I., nemško: Franz Joseph I.)
Avstrijska monarhija se je takrat raztezala do Milana...pol so nam pa slovensko Benečijo zapravili
Še ena njegova fotka iz wikimedije, ko je bil star 23 let (leta 1853):
vir o mostu (wikipedija):
http://it.wikipedia.org/wiki/Ponte_dell ... a_(Verona)
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 28.05.2010, 21:06, skupaj popravljeno 2 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
Deluje mi kot da sta dve (bivši?) lokomotivi ETR500, ki jih pelje E402A... Zbowe?
Goran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
"Prebijem" se do postaje Verona - Porta Vescovo...
Ura je 19.47!
Do tukaj sem potreboval dodatno uro in pol (od postaje Verona- Porta nuova). Skupno sem torej na pešpoti že tri ure
Kolesarnica...
Vstop na postajo vodi skozi "bar"...
S te postaje so se odpeljali prvi borci na rusko fronto 14. julija 1941. Nazaj so jih pripeljali v krstah...
Postaja je prazna...in čista
Zadnji sončni žarki...
Še pogled po peronu...
...in odidem proti centru Verone.
Na tej železniški postaji je tudi železniški muzej, ki pa je menda odprt samo ob sobotah in nedeljah.
Ko grem proti mestu pa zagledam preko ograje parno lokomotivo...
V travi pa leži spominsko obeležje padlim v vseh vojnah...
Ura je 19.47!
Do tukaj sem potreboval dodatno uro in pol (od postaje Verona- Porta nuova). Skupno sem torej na pešpoti že tri ure
Kolesarnica...
Vstop na postajo vodi skozi "bar"...
S te postaje so se odpeljali prvi borci na rusko fronto 14. julija 1941. Nazaj so jih pripeljali v krstah...
Postaja je prazna...in čista
Zadnji sončni žarki...
Še pogled po peronu...
...in odidem proti centru Verone.
Na tej železniški postaji je tudi železniški muzej, ki pa je menda odprt samo ob sobotah in nedeljah.
Ko grem proti mestu pa zagledam preko ograje parno lokomotivo...
V travi pa leži spominsko obeležje padlim v vseh vojnah...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Verona-Bolzano/Bozen-Brennero/Brenner
V okviru zgornjega obeležja v travi so naslednje table...
Te fotke sem lahko posnel med stebri ograje...
Prednost kanona z vrtljivim ekrančkom za ogled kaj fotografiraš pa se je pokazala pri fotografiranju lokomotive...ja, pa še na prste sem moral stopiti, da sem lahko fotografiral preko ograje...
Sprednji del lokomotive...
Zadnji del lokomotive...
Tender...
Oznaka lokomotive...
Poskus ujeti celo lokomotivo v objektiv se ni obnesel...
Še zadnja fotka tega dne...preko mostu se usmerim proti centru Verone.
Ura je 20.41! Na poti sem torej že 4 ure Sedaj pa še ena urica do hotela...
Te fotke sem lahko posnel med stebri ograje...
Prednost kanona z vrtljivim ekrančkom za ogled kaj fotografiraš pa se je pokazala pri fotografiranju lokomotive...ja, pa še na prste sem moral stopiti, da sem lahko fotografiral preko ograje...
Sprednji del lokomotive...
Zadnji del lokomotive...
Tender...
Oznaka lokomotive...
Poskus ujeti celo lokomotivo v objektiv se ni obnesel...
Še zadnja fotka tega dne...preko mostu se usmerim proti centru Verone.
Ura je 20.41! Na poti sem torej že 4 ure Sedaj pa še ena urica do hotela...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers