Jesenice in okolica

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

V nedeljo me je pot zanesla v kraje, kjer se najbolje v državi podijo po ledu za hokejskim ploščkom (in to izjavi celo "žabar" :)) in občasno oskrbijo tudi NHL. Začnemo na modernistični železniški postaji menda tam nekje iz 50. let, ker so prejšnjo stolkli zavezniki. S Titove ceste:
Slika

Ob tem si ne morem kaj, da se ne bi spomnil na epsko scanje iz Mazzinijevega romana Drobtinice (mmg., ta roman lahko brezplačno preberemo ali downloadamo) oz. iz njegove ufilmljene izpeljanke z imenom Operacija Cartier. :mrgreen: Spomnim se še tudi ene iz časov, ko je Jonas na nacionalki še gonil svoj Videošpon. Pa ga pokliče neka najstnica in se predstavi "jaz sem Ta in Ta iz Jesenic", Jonas pa "Jesenice, tam imate pa..." (nekaj sekundni molk), "... postajo!". No pa dovolj o tem. Že ob prihodu (pred slikanjem), je tam stalo nekaj avtobusov in šoferji so v šnelkurs nemščini (moral je ravno priti vlak iz Avstrije) razlagali, da je proga do Kranja zaprta (v Radovljici sem dosti kasneje videl drezino z napajalci, ki so preverjali vpetost žic na nosilce). Mislim si, da je gotovo kaj voznega parka "obtičalo", zato brž čez bližnji podhod na drugo stran postaje. Žal od pričakovanega ulova ni ostalo dosti, pa si vendarle poglejmo, kaj se je našlo.

Pogled na postajno poslopje s tirne strani, vidimo tudi nekaj potniških vagonov, verjetno so te privlekli iz Avstrije:
Slika

Očitno muzejci kar dosti vozijo tu, da premorejo kar dva napajalnika:
Slika

Živa v generični izvedbi:
Slika

Speta je s sotrpinko z neko mamutsko reklamo:
Slika

Pa še celoten tandem:
Slika

Kaj več pa se ni našlo, le nekje v daljavi še en očitno intervencijski zeleni vagon, ki pa se mi je zazdel predaleč. Kvota slik na zapis sicer še ni dosežena, ampak bomo v naslednjem postu raje začeli z novim logičnim sklopom
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Od tam ni dolga pot do Stare Save. Tam je danes nakupovalno središče s podobo nizozemske smreke :tree. Za lažjo orientacijo so na mestu nekdanje tovarniške hale celo pustili raufnk, kajpak dekoriran z reklamami:
Slika

Highlight celotnega obiska bi moralo biti tole:
Slika

se pravi zbirka železarniških lokomotiv. Žal sem v bližnji lopi (opuščeni hali) našel le ti dve :( Celo halo sem temeljito prešnjofal okoli in okoli, če je kje kakšna luknja, kjer bi se prišlo noter in si zadevo ogledalo pobliže. Na žalost so prav vse dohode ogradili z rešetkastimi vrati in zaklenili z žabico. Za ledermantl je bilo prevroče, ščipalk za železo tudi nisem imel :) našel sem le eno razbito pritlično okenko šipo, vendar na najbolj izpostavljenem kraju, tako da res ne moreš kar vdreti noter sredi belega dne. Zato nam ne preostane nič drugega, kot da si ogledamo, kar se pač vidi od zunaj čez ograjo. Še en pogled na tandem:
Slika

Prva (leva):
Slika

Njena oznaka je (bila) O-VIII:
Slika

Za njo (na naši desni):
Slika

Z oznako O-V:
Slika

Še nekje bi morala biti še ena pod nadstreškom (mislim da O-I) in še dve električni, vendar so me vsi mimoidoči na vprašanje o lokomotivah znali usmeriti le na pravkar obdelani dve. Tako da če kdo ve kaj več, ga prosim, da informacijo deli z nami in zapiči buciko na Geopedii.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Ker z lokomotivami ni bilo prave sreče, bomo za tolažilno nagrado obdelali most, ki se ga od tam ne da zgrešiti. Gre za most bohinjske proge (tudi kanarček je zapeljal čezenj), najboljše izhodišče pa je še eno nakupovalno središče, ki tokrat pripada najbogatejšemu Slovencu.

Od daleč (blizu krožišča na Titovi cesti):
Slika

Stopimo malo bliže in vidimo, da stoji na nekam tankih nogah:
Slika

Ali je kaj trden most?????
Slika

Po klančini navzgor in še en pogled proti mostu (in dvema Jeseničankama):
Slika

Ko pridemo gor, pa lepo presenečenje. Most premore tudi koridor za pešce:
Slika

Sprehodimo se po njem. Nekje pri sredini se konča višja ograja, ki nam zastira pogled na sosednjo progo:
Slika

Na drugem koncu, peš pot gre dol, vlaki pa proti Primorski (kjer padejo Nurmiju v roke :mrgreen: ):
Slika

Na drugi strani ni nič posebnega, zato se obrnemo in pogled v drugo smer:
Slika

Že smo spet na začetku, peš pot skrene po svoje, nekam zaraščena proga pa proti jeseniški postaji:
Slika

Še en pogled na most iz žabje perspektive, ki potrdi domnevo, da so ta del za pešce naknadno privarili:
Slika
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Mosta še ni konec, le kvota je bila že dosežena. Most preide iz dela nad Tuševim parkiriščem na del nad Savo Dolinko:
Slika

Poskus slikanja na osončeni južni strani, kjer pa motijo drevesa :(:
Slika

Na severni strani sicer ni drevja, ampak je žal ravno proti soncu. Železno konstrukcijo pa se le nekako vidi:
Slika

Nekje se spustijo stopnice proti (mislim da) čistilni napravi. Še preden pridemo do barikade, se nam ponudi še en pogled iz malo nižje perspektive:
Slika

Pozorno oko je morda zasledilo še en industrijski tir pod mostom in ki seka ("zavarovan" samo z Andrejevim križem) peš in bicikel pot med Sparom in Tušem. Ta tir je manj zaraščen od Bohinjke, malo višje je moč videti tudi dokaj nove utripajoče luči, skratka tir se najverjetneje še uporablja. Pod našim mostom (in pod slabo vidnim cestnim nadvozom takoj za njim) proti postaji:
Slika

In proti Acroniju (mislim da):
Slika
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Zapeljemo se nekoliko ven iz mesta v smeri proti Kranjski Gori. Velja se ustaviti pri carinskem terminalu. Tam je namreč še nekaj ostankov Rudolfove proge (proti Kranjski Gori in Trbižu). V smeri proti Jesenicam se še vidijo tirnice (morda nekdanji industrijski tir?????), vendar je proga s kozo že prekinjena:
Slika

Če se obrnemo, nekaj nadaljnjih metrov vztraja le še ena tirnica:
Slika

Malo naprej vidimo neko luknjo. Izkaže se, da gre za podvoz pod obstoječo progo proti Avstriji (vidi se tudi delček napajalnega droga, ki lokomotivam že dobavlja avstrijsko napetost):
Slika

Pogled iz podvoza ven:
Slika

In še malo bolj ven, kjer se že zabriše trasa proti Planici. Bager verjetno pripada kakšnemu peskokopu
Slika
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Malenkost naprej od teh ostankov planiške proge skrenemo pri odcepu za Hrušico. Razlog bo znamenita luknja, ki se konča slabih 8 km od tu v Podrožci in jo ÖBBjevci in RCAjevci najbrž kar dobro poznajo. Še pred kakimi 20 leti bi najbrž tvegal resne probleme z možmi v SMB, sedaj, ko je schengen, je pa treba paziti le še na mimobrzeče vlake. Najprej pogled od malo dlje:
Slika

In še od bliže:
Slika

V zgornjih ogliščih sta verjetno bunkerja. Neuspešno sem iskal še kakšna dodatna znamenja stražarnic, kjer smo v tistih bolj svinčenih časih Avstrijce varovali pred našimi begunci.

Pogled na profil portala:
Slika

Na prvi slikci tunela (tisti od malo dlje) smo videli neko hišo, kjer napisi izdajajo, da pripada SVTK sekciji SŽ. Ob njej je "govorilnica":
Slika

in še tabla z dogodki iz aprila 1941 (ko so sem vdrli Nemci):
Slika

Glede na to, da se neposredni bližini nahaja tudi vrtec ali šola (z nižjimi razredi), šolsko igrišče (pri žogobrcu žoga mimogrede odleti tudi na progo), bi tu pričakoval kakšno ograjo, je pa "zavarovana" le s temle:
Slika

Naredimo se Francoza in gremo čez prebrat še tablo na portalu:
Slika

Ni kaj, skoraj 8 km dolg odsek so izmerili na cm natančno, le da niso povedali, ali je to po tleh ali po stropu in na kateri tirnici (mislim, da je predor rahlo ukrivljen, torej je ena tračnica vsaj za kakšen meter daljša od druge).

V več kot pol ure potikanja naokoli ni noben vlak hotel noter ali ven :(, zato sem počasi pobral šila in kopita Če nam tehnike res še ni dovolj za ta dan, si za konec lahko na avtocestnem počivališču ogledamo še železarniško turbino, ki sem jo že predstavil tu.
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a 363 »

Nekaj popravkov in dodatkov fotopisu.
Očitno muzejci kar dosti vozijo tu, da premorejo kar dva napajalnika:
Katera nista delujoča, ker so cevi pod zemlju že dolgo počene.
celo pustili raufnk, kajpak dekoriran z reklamami:
Namesto, da bi ga zaščitili kot spomenik, ker je še edini ohranjen od kar nekaj dimnikov, ki so včasih tukaj stali.
Še en promočijski posnetek, kjer se na začetku vidi kako so rušili stare objekte na območju Stare Save.
http://www.youtube.com/watch?v=yGSC03qfNRk
zbirka železarniških lokomotiv. Žal sem v bližnji lopi (opuščeni hali) našel le ti dve Celo halo sem temeljito prešnjofal okoli in okoli, če je kje kakšna luknja, kjer bi se prišlo noter in si zadevo ogledalo pobliže. Na žalost so prav vse dohode ogradili z rešetkastimi vrati in zaklenili z žabico.
Na tej sliki se vidi, da so tam 3 lokomotive:
http://img155.imageshack.us/img155/3431/p5232798.jpg
V ozadju je nepobarvana in po delih še O-II.
Je pa edino pravilno, da so vse nazaj zaprli, ker je bilo nekaj časa odprto in so začeli izginjati deli od strojev in lokomotiv.
e nekje bi morala biti še ena pod nadstreškom (mislim da O-I) in še dve električni, vendar so me vsi mimoidoči na vprašanje o lokomotivah znali usmeriti le na pravkar obdelani dve. Tako da če kdo ve kaj več, ga prosim, da informacijo deli z nami in zapiči buciko na Geopedii.
Nahaja se pri kurilnici od Acronija. Zraven je še stara kurilnica za ozkotirne lokomotive in stara popravljalnica za ozkotirne vagone.
Nahaja se pa tukaj:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=46.4 ... 3&t=h&z=18
V teli temi je pa še več slik od tam:
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 10&start=0
Zapeljemo se nekoliko ven iz mesta v smeri proti Kranjski Gori. Velja se ustaviti pri carinskem terminalu. Tam je namreč še nekaj ostankov Rudolfove proge (proti Kranjski Gori in Trbižu). V smeri proti Jesenicam se še vidijo tirnice (morda nekdanji industrijski tir?????), vendar je proga s kozo že prekinjena:
Proga poteka vse do postaje na Hrušici vendar je na nekateri deli zasuta. Po tej progi se je pred 20 leti še vozilo.
Je pa poslopja bivše postaje na Hrušici železnica dala v najem. Tako je v eni stavbi klubska hiša motorističnega kluba in v drugi pa "kulturno društvo".
Naredimo se Francoza in gremo čez prebrat še tablo na portalu
Včasih je bila dolžina predora podana samo do državne meje.

Lp
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a milchy »

Še nekaj mojih pripomb, da ne boste zavedeni z napačnimi podatki

Ajznponar napisal/-a:Ker z lokomotivami ni bilo prave sreče, bomo za tolažilno nagrado obdelali most, ki se ga od tam ne da zgrešiti. Gre za most bohinjske proge (tudi kanarček je zapeljal čezenj), najboljše izhodišče pa je še eno nakupovalno središče, ki tokrat pripada najbogatejšemu Slovencu.
če bi prebral obvestilo v čveku (http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... &start=750) bi vedel, da ni ostalo kaj veliko lokomotiv na Jesenicah ....
Ajznponar napisal/-a:Od daleč (blizu krožišča na Titovi cesti):
na Titovi cesti na Jesenicah še nimamo nobenega krožišča, ta ja Cesta Železarjev ( sej vse pa tud ni Titovo kar je na Jesenicah :P )

Ajznponar napisal/-a: Sprehodimo se po njem. Nekje pri sredini se konča višja ograja, ki nam zastira pogled na sosednjo progo:
če si dobro pogledal, potem si videl, da sta to 2 frazlična mostova, odtod tudi dve različni ograji

Ajznponar napisal/-a: Nekje se spustijo stopnice proti (mislim da) čistilni napravi. Še preden pridemo do barikade, se nam ponudi še en pogled iz malo nižje perspektive:
ne bo držalo - čistilna naprava je čist ona drugem koncu mesta (ponavadi je na koncu, ne na začetku ali v sredini), ti podesti so po ceveh, ki gredo iz kisikarne, ki se nahaja levo od mostu (na desnam bregu Save) in vodijo na koroško Belo v Jeklarnbo in ostale obrate Acronija
Ajznponar napisal/-a: Pozorno oko je morda zasledilo še en industrijski tir pod mostom in ki seka ("zavarovan" samo z Andrejevim križem) peš in bicikel pot med Sparom in Tušem. Ta tir je manj zaraščen od Bohinjke, malo višje je moč videti tudi dokaj nove utripajoče luči, skratka tir se najverjetneje še uporablja. Pod našim mostom (in pod slabo vidnim cestnim nadvozom takoj za njim) proti postaji:
drži, to je tir Acronija in je kar dosti v uporabi, so pa višje dvojne zapornice, a najbrž nisi pogledal tako daleč proti postaji
Ajznponar napisal/-a: Ni kaj, skoraj 8 km dolg odsek so izmerili na cm natančno, le da niso povedali, ali je to po tleh ali po stropu in na kateri tirnici (mislim, da je predor rahlo ukrivljen, torej je ena tračnica vsaj za kakšen meter daljša od druge).
dolžine tunelov se ponavadi merijo po sredini, ker bi bilo pod stropom malo nemogoče :P


... pa še kaj bi se našlo ...... a to mogoče kdaj drugič
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Okoli lope s "kramo", kjer sem še pred pribl. letom še oprezal za "šporheti", se nekaj dela in vsa "krama" je nekam šla.
Slika

Še malo od bliže (kolikor se da približati gradbišču), "roba" je bila v tisti na levi
Slika

In tabla s podatki o gradbenem projektu
Slika

Morda kdo od domačinov ali ledemantlov (Jesenice kot baza še voznih šporhetov bi lahko bile kar drugi dom ptujskega mazalca Tonota) kaj ve, kaj je s tistimi tremi lokomotivami iz lope. Glede na še vedno živo železarsko tradicijo kraja bi se kaj lahko zgodilo tudi najhujše...
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Jesenice in okolica

Odgovor Napisal/-a 363 »

Te hale se sedaj urejajo, da bo v njih nova tržnica. Lokomotive naj bi obnovili in jih tukaj nekje tudi razstavili. Sem pa slišal,
da se jeseniški muzej zanima tudi za E-I, da bi jo dobil v svojo zbirko. Lokomotiva pa je shranjena v jeseniški šupi in je v lasti železniškega muzeja.
Odgovori