Po trasi "feltbana" v Idrijo

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Uporabniški avatar
bart
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1289
Pridružen: 07.03.2007, 19:50

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a bart »

Leteči Vlak BRAVO!
=D> =D> =D> =D> =D>

Bi bil lahko vodič, zaninteresiranim forumašem, za ogled trase.
Ideja za izlet "ekspedicijo".

Jernej
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Ajznponar napisal/-a:http://shrani.si/f/P/11B/2LCEdCUK/img7059.jpg
Npr. tukaj si jaz že ne bi upal, vsaj ne v običajni opremi. Pot je videti zelo ozka, ne več vodoravna, če ti na listju zdrsne tja dol...., lahko se ti prikotali kakšen kamen direkt na glavo, vprašanje, če tam sploh vleče mobitel....
Verjemi, pot ni tako nevarna kot se morda zastopi iz citirane fotografije.
Povsod je toliko prostora, da človek lahko normalno stoji z obema nogama na varnem. Zdrs je mogoč samo ob hudi malomarnosti.

Slika
Tukaj je še ena fotografija iz istega dela kot zgoraj. Če malce bolj podrobno pogledaš, lahko opaziš shojeno listje. Prostora je več kot dovolj

Da bi ti na glavo padla skala, je prav tako zelo majhna možnost. Večji del "ta nevarne" poti poteka pod previsnimi stenami, kjer pa praktično ni variante, da bi kaj padlo nate.
Za mobitel pa se kar strinjam... res slabo vleče.

Ajznponar napisal/-a:
leteči vlak napisal/-a: http://shrani.si/f/3O/1v/2wSiuIDO/img5138.jpg
Pomnim. Spoštujem. Skrbim.
Ruščina ima za Slovence kar nekaj "lažnih prijateljev" - besed, ki so v obeh jezikih podobne, pomenijo pa nekaj drugega. Eno je, da glagolska končnica -im (ali -em) označuje prvo osebo množine (za ednino bi bilo -(j)u), "skorbet'" (se mi ne da zafrkavati v njihovi cirilici) pa pravzaprav pomeni žalovati. Tisti napis bi tako pomenil "pomnimo, častímo (lahko tudi spoštujemo), žalujemo"
Pri zapisu teh treh besed sem se oziral zgolj na slovenski trak, ki je visel poleg ruskega. Tisto o edinini/množini sem sicer res spregledal, vendar pa je bil prevod na našem takšen:
Slika

Očitno se jim je preveč mudilo pri prevodu. Hvala za popravek, Ajznponar!

bart napisal/-a:Leteči Vlak BRAVO!
=D> =D> =D> =D> =D>
Bi bil lahko vodič, zaninteresiranim forumašem, za ogled trase.
Ideja za izlet "ekspedicijo".
Jernej
Hvala, Bart :D .
V kolikor je interes, sem vsekakor pripravljen organizirati tak forumski pohod. Lahko se obišče tudi predor pri Godoviču. :wink:
Aljaž
zelencek
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 513
Pridružen: 22.09.2011, 20:16

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a zelencek »

Tudi jaz čestitam za ta prelepi fotopis! =D> =D> =D> Super slikce :D
Zelo lepo predstavljena ta razgibana trasa (ozkotirne rudarske?) železnice.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a mkx »

Tole mi je prišlo nasproti ... če še kdo ni izvedel.
Spoštovani, vabimo vas na

Predstavitev dokumentarnih oddaj z naslovom »Idrijska železnica« bo

v četrtek, 10. 4. 2014, ob 19. uri v Filmskem gledališču v Idriji,

v nedeljo, 13. 4. 2014, ob 19. uri v dvorani v Črnem Vrhu.


Ob stoletnici pričetka prve svetovne vojne smo pripravili dve dokumentarni oddaji z naslovom Idrijska železnica – 1. in 2. del. V njih smo predstavili popolnoma pozabljen in skrit del slovenske kulturne dediščine iz časov 1. svetovne vojne: traso ozkotirne železnice od Logatca do Črnega Vrha ter Idrije in obrise trase širokotirne železnice od Logatca do Črnega Vrha. Dokumentarne oddaje so podkrepljene s fotografskim, pisnim dokumentarnim gradivom, posnetki tras in proge nekdanje železnice ter prispevki poznavalcev teh prog, zgodovinarjev in domačinov.
Oddaje smo izdali tudi na dveh DVD-jih v produkciji televizije TV Lep Logatec, izdajatelj Naklo d.o.o.

Že vnaprej hvala za sodelovanje in podporo.

urednik TV LEP Logatec: Primož Godina

direktorica Naklo d.o.o.: Neda Vladič
LP, Metod
Bostjan
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 09.09.2013, 11:52

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a Bostjan »

Dober in zame zelo koristen "fotopis"... ravno sem po lanski vizualizaciji predora pri Črnem Vrhu realiziral tudi vizualizacijo predora pod Naklim v Logatcu, sedaj pa zelo resno na vizualizacijo trase iz tvojega fotopisa... glede na dolžino trase upam, da bo cca 10 delovnih dni dovolj za terensko realizacijo. :!:
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Bostjan napisal/-a:Dober in zame zelo koristen "fotopis"... ravno sem po lanski vizualizaciji predora pri Črnem Vrhu realiziral tudi vizualizacijo predora pod Naklim v Logatcu, sedaj pa zelo resno na vizualizacijo trase iz tvojega fotopisa... glede na dolžino trase upam, da bo cca 10 delovnih dni dovolj za terensko realizacijo. :!:
Me veseli, da komu pride prav moj fotopis :D .

Vašega načina zajema slikovnega materiala sicer ne poznam ravno najbolje in si ne znam predstavljati koliko časa potrebujete za določen odsek, vendar dejstvo je, da je velik del trase zelo razgiban in vsebuje številne zanimive strukture (nasipi, useki, ostri zavoji...), tako da bo verjetno kar pošten zalogaj za 10 delovnih dni.

Poleg tega vas opozarjam, da zna biti dobršen del trase v tem času že kar pošteno zaraščen s podrastjo. Glede na dosedanje izkušnje bi rekel, da pot ni ravno bogato obiskana s pohodniki, tako da je že sama hodna površina precej slabše vidna kot na nekaterih bližnjih planinskih poteh. Bujno zelenje zakriva še marsikatere druge umetno narejene spremembe na terenu, zato bi vam bolj predlagal, da traso ovekovečite v pozni jeseni oz. zgodnji pomladi, če seveda imate to možnost.
Aljaž
senitel
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 146
Pridružen: 02.08.2013, 13:15

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a senitel »

Članek v Logaških novicah.

Slika

Slika
Bostjan
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 49
Pridružen: 09.09.2013, 11:52

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a Bostjan »

Težavnega terena me ni "strah", imam dve desetletji izkušenj s tovrstnim dokumentiranjem, tako da je bi morala biti ocena 10 dni primerna, teden dni več pa tudi ni problem, če bo tako naneslo. Sem pa imel podobne pomisleke glede vegetacije, ravno zato sem letošnjo zimo izkoristil za dokumentiranje ostalin prve sv. vojne na območju doberdobskega krasa. Postopoma dokumentiram tudi celotno Bohinjsko progo, tako da je dober vaš predlog za pozneje. Za predstavo o metodi dokumentranja, sem danes objavil vizualizacijo "tunela pod Naklom": http://www.burger.si/WWI/PredorNaklo/seznam.html.
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a STIB »

Bostjan napisal/-a: Za predstavo o metodi dokumentranja, sem danes objavil vizualizacijo "tunela pod Naklom": http://www.burger.si/WWI/PredorNaklo/seznam.html.
Wow! :thumbupr
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
ICE
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 308
Pridružen: 02.01.2013, 10:36

Vojaška železnica 1. Svetovne vojne

Odgovor Napisal/-a ICE »

Našel zanim o vojaški železnici "feldban" med Logatcem in Soško fronto.

http://www.rtvslo.si/prva-svetovna-vojn ... nte/343983

Lep pozdrav ICE
By InterCity Express
IDUR
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 25.01.2014, 18:47

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a IDUR »

Dajem pobudo za obnovo ozkotirne železnice ("Feldbahn"/poljska železnica) med Godovičem in Idrijo. Jamčim vam, da jo bodo prihajali občudovat s celega sveta. Če so Srbi zmogli obnoviti Šargansko osmico(kamor danes derejo množice turistov in ljubiteljev železnic ter železniških zanesenjakov), bi tudi mi zmogli obnoviti Idrijsko ozkotirno železnico. Mi Slovenci smo premalo pogumni, vztrajni in ambiciozni. Prehitro se zadovoljimo z minimalnim. Premalo je, da se traso uredi za pešpot ali za gorsko-kolesarsko pot! Treba je obnoviti železnico! Vem, da bi mnogi ljudje (vključno z menoj!) bili pripravljeni pri obnovitvenih delih sodelovati brezplačno, samo da bi se naredilo nekaj izrednega, lepega, trajnega; nekaj na kar bi bili lahko upravičeno ponosni.
Dajmo Slovenci, naredimo to!

Rudi M.

XI.2014
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ideja se lepo sliši, toda:
1) od kje denar za tako rekoč novogradnjo poljske železnice? Ne primerjaj s šargansko osmico, tam je vlak vozil še v začetku 70-let, feldban pa je zaprt 97 let!
2) kakšen bi bil ekonomski izračun, direkten, indirekten?

Ko boš odgovoril na ti dve vprašanji pa naprej....

LPL
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Evropska sredstva. Ostalo pa kredit NLB.
preglednik
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Preglednik, a ti to resno misliš? To me namreč spominja na gradnjo žicnic v Bohinjski Bistrici. Lastnik bi dal 10.000€ kapitala, banke in EU pa po kakih 10M€. Dobiček gre k lastniku, izguba p k bankam, oziroma davkoplačevalcem v skrajni fazi. Ampak, kolikor poznam mnenja Preglednika se šali, le avtor ideje o gradnji feldbahna je strašen idealist.

LPL
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 780
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Po trasi "feltbana" v Idrijo

Odgovor Napisal/-a trocken »

To pa res ni šala! Veš za kaj vse je dala že kredite NLB ??!! :wink:
Odgovori