Stran 1 od 1

Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 21.06.2014, 12:18
Napisal/-a odbijac
Na prvem obisku Indije pred že kar nekaj leti sem obiskal tudi kraj Shimla nekaj ur severno od New Delhija. Shimla je glavno mesto zvezne države Himachal Pradesh in se nahaja na višini okoli 2200 m. Nekoč je bila tu glavna vojaška baza Angležev v Indiji, mesto pa je bilo tudi prestolnica Indije v poletnem času, ko je bilo v nižinah prevroče in so se predvsem Angleži umaknili na večje nadmorske višine. Kraji kot je Shimla se imenujejo "hill station", najbolj znana v Indiji pa je Darjeeling, od koder prihaja slavni črni čaj in do koder vozi železnica s tirno širino 500 mm.

Po izgradnji železnice od Delhija do Kalke, ki leži na robu ravnine oziroma ob vznožju gora na višini 656 m, so zgradili tudi vijugajočo gorsko železnico do Shimle, ki ima postajo na nadmorski višini 2076 m. Prvotno je bila njena tirna širina le 610 mm, a so jo že čez nekaj let oziroma več kot 100 let nazaj razširili na 762 mm. Proga je dolga nekaj manj kot 100 km (bolj točno, 96.54 km). Danes je železnica pod zaščito UNESCO kot del "Mountain Railways of India", kamor spadata še Darjeeling in Nilgiri (gorskih železnic je v Indiji sicer še nekaj).

Proga ima povprečni naklon skoraj 15 promilov in ima okoli 20 postaj oziroma postajališč, vse ob večjih mostovih, saj so bile zgrajene za potrebe delavcev med gradnjo. Na poti v popvrečju srečate tunel na manj kot kilometer, saj sta na progi 102 predora. Najdaljši je pri postaji Barog nekje blizu sredine proge, kjer je žalostni konec storil gospod Barog. Gradnjo tega tunela je vodil iz obeh strani, a žal sta se oba konca zgrešila, zaradi česar je dobil tudi simbolično kazen 1 rupije, kot pravi legenda. Zaradi sramote se je v nedokončanem tunelu ustrelil.

Še bolj impresivnih je 9 mostov na kilometer oziroma skupaj 864 mostov, večino viaduktov, ki spominjajo na rimske akvadukte.

Prvotno so tu seveda vozile parne lokomotive, redno paro pa so do leta 1971 dokončno nadomestili dizli tipa ZDM (Še pomnite? Z - ozkotirna, D - dizel, M - mešane promet oziroma tovorni in potniški). Prvi so bili v petdesetih letih dizli iz Arnold Jung Lokomotivfabrik, kasneje Maschinenbau Kiel, danes pa domači iz Chittaranjan Locomotive Works (letnik 1970-1982) in Central Railway Loco Workshop Parel (2008-2009).

Vlakov je danes več vrst, zato se morebitnim bodočim obiskovalcem splača nekoliko preveriti vozne rede pred rezervacijo oziroma načrtovanjem potavnja. Med vlaki z bolj "običajnimi" vagoni različnih razredov ter postanki povsod so Kalka Shimla Express, Kalka Shimla Passenger ter Himalayan Queen. Potem je tu bolj udoben Shivalik Deluxe Express, ki ima v ceni vključeno kosilo, se ustavi le enkrat in je namenjen bolj turistični vožnji. Ta vlak, s katerim sem šel tudi sam, z odhodom ob 5.30 čaka tudi jutranji vlak iz Delhija. Najbolj fin pa je Rail Motor, to je šinobus, ki ima prvi razred, stekleno streho in možnost pogleda naprej. Opcija je tudi (do 8 ljudi, posebna rezervacija) Shivalik Queen, elegantno opremljen, velika okna, kosilo, pripne pa se ga k običajnim vlakom. Cena: 50 EUR. Ostali so temu primerno veliko cenejši.


Slike so bile posnete malo preden je proga prišla pod UNESCO, se pravi da so stare. Predvsem pa tudi niso bile primarno namenjene vlakom, pa še monsun je bil. Ampak za en fotopis bo, če ne pa ga odtehta nekoliko več teksta in dodatki na koncu. :D

Vprašanja dobrodošla, tudi splošna, se bom potrudil odgovoriti.

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 21.06.2014, 12:28
Napisal/-a odbijac
Takole smo jo že kmalu mahali navkreber. Vlekla je ZDM-3, imeli pa smo sedem vagonov (6 + 1 prtljažni oziroma službeni).
Slika

Vagoni so bili v rdeči izvedbi, z velikimi okni, udobnimi sedeži in možnostjo odpiranja. Posledično so nekateri uživali v notranjosti, drugi pa smo skoraj pet ur viseli skozi okno :D
Slika

Eden od lepih "akvaduktov" oziroma eden od 864 mostov na progi.
Slika

Ovinkov je mnogo in so ostri. Najožji ima radij manjši od 38 metrov (nimam ga slikanega).
Slika

Pa še eden mostič
Slika

Okretnica na eni od postaj
Slika

Postaja z mestecem in bujnim monsunskim rastjem v ozadju.
Slika

Pred odhodom s postaje oziroma vhodom v enega od tunelov, vidite lahko tudi signala.
Slika

Kadar pogleda ni bilo odprtega (in žal večinoma meglenega) smo se pogosto peljali po taki pokrajini
Slika


:arrow:

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 22.06.2014, 17:50
Napisal/-a odbijac
Smo že na postaji Kumarhatti, še malo pa bo postanek. Zelena zastava pravi, da imamo prosto.
Slika

Slika

Še malo dizelskega čuha-puha
Slika

Postaja Barog, postanek za kosilo in nekoliko razmigavanja
Slika

Na čelu vagona je na črnem ozadju marsikaj napisanega. Mase, datumi servisov, ...
Slika

Pogled nazaj, na slikovito postajo v tipičnem slogu, na klopco in na ostalo
Slika

Slika

Takole izgleda naša železna cesta od blizu. Železni pragovi.
Slika


:arrow:

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 23.06.2014, 17:25
Napisal/-a odbijac
Gremo naprej!
Slika

Slika

Samo ena od zelo prikupnih postaj, Salogra
Slika

A mi se ne ustavljamo nikjer več!
Slika

Zeleni Kanoh
Slika

Slika

Spet v luknjo
Slika

Lep detajl signala, signala ob kretnici (bel/rdeč/zelen), raznih žicevodov...
Slika

Do vrha ni več tako zelo daleč, nekaj pa je še!


:arrow:

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 24.06.2014, 18:14
Napisal/-a odbijac
Predor 94.
Slika

Predor 97 :D
Slika

Most
Slika

Kravji počitek ob čakanju na lep razgled
Slika

Jutogh, samo še 6 km :( Sledi le še Summer Hill, menda pa je ta del proge najbolj strm. Za celotno progo se sicer omenja klasifikacijo "1 proti 30" oziroma 33 promilov, za ta odsek pa še višja številka. Žal ne vem kako je klasifikacija določena, verjetno nanjo vplivajo določeni odseki določenega naklona, dolžine, ostrosti krivin, ...
Slika

Shimla!
Slika

Glavna cesta skozi Shimlo, spodaj se vidi še nekaj sto metrov proge, ki je nekoč vodila k stari postaji Shimla. Ta je bila ob avtobusni postaji, ravno nekje kjer je velik svetlo moder pano na sliki.
Slika

Sedaj je to šolska pot, blizu so tudi barakarska naselja.
Slika


:arrow:

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 24.06.2014, 23:01
Napisal/-a igor72
Čemu služijo te kantice po postajah?
odbijac napisal/-a: http://i1107.photobucket.com/albums/h38 ... dc07cc.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sicer pa pohvale za zanimivo branje...in gledanje =D>

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 25.06.2014, 7:43
Napisal/-a Ljubitelj
Čemu služijo te kantice po postajah?
Gasilni aparati starejše mehanske polavtomatske konstrukcije.

LPL

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 25.06.2014, 7:57
Napisal/-a odbijac
Ljubitelj napisal/-a:
Čemu služijo te kantice po postajah?
Gasilni aparati starejše mehanske polavtomatske konstrukcije.

LPL
Točno :lol: Na kanticah piše "aag", kar pomeni ogenj.

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 25.06.2014, 10:55
Napisal/-a Branko
Indija "Koromandija".

So pa vlaki videti izredno polni.
Bi bilo zanimivo iti pogledat te njihove gorske ozkotirne proge.

Re: Indija: železnica Kalka - Shimla (Indian railways, IR)

Objavljeno: 25.06.2014, 13:48
Napisal/-a odbijac
Branko napisal/-a:Indija "Koromandija".

So pa vlaki videti izredno polni.
Bi bilo zanimivo iti pogledat te njihove gorske ozkotirne proge.
Ja, bi bilo zanimivo. Predvsem Darjeeling, ki ima še ožji tir in je speljana ob in po cesti, traja 6 ur za slabih 85 km. Še marsikaj drugega bi se splačalo pogledati, ker se stvari hitro spreminjajo, veliko pa se jih je že spremenilo. Indija je sicer država tretjega sveta, a je razlika ta, da ima veliko gospodarsko rast in se v te stvari dejansko vlaga.


Vlaki so pa zelo polni. Vse razen "unreserved class" (lesene klopi, ljudje sedijo tudi po tleh po prehodih itd.) je treba rezervirati vnaprej, in sicer največ 60 dni prej. V sezoni in pri določenih vlakih moraš to storiti kar čimprej, pa še to lahko v kakšno čakalno vrsto padeš. Za tuje turiste imajo sicer neke kvote rezervirane, obstaja tudi preskakovanje vrste oziroma kvote za ljudi, ki plačajo nek kar visok dodatek. Rezervacije lahko delaš lepo in zelo udobno po internetu. Luksuz.