Huh sem se naiskal in nisem nikjer našel na vlaki.info.. Tj. par let nazaj sem bil bolj na jugu Španije, kjer se mi je pripetila manjša nevšečnost tokrat pa sma jo mahnila na sever. Na severu kraljuje FEVE in vozi po ozkotinih progah. Potovala sva med Santanderjem in Vigom, del sva se vozila tudi po hitrih, nekaj pa na počasnih "normalnih" tirih
1. Rumeno označeni + rdeči križci
2. Santander - ob celotni obali prevladujejo klifi in vmesni deli z mivko, temperature so bile bolj tako - tako (voda krepko pod 20, zrak med 20 in slabih 30).
3. Santander precej luštno mesto, z lepo plažo, centrom...
4.
5. Je pa zadeva precej razgibana, kar se bo videlo še kakšno sliko naprej.
6.
7. V kar nekaj mestih najdeš tekoče stopnice za prehod na višje predele.
8. Občasno pa kakšno dvigalo.
9. In dolga plaža
10.
11. Okoli večjih mest je železnica elektrificirana, vlaki pa pogosti. Med mesti pa prevladujejo dvočlenksi dizli in vlak 2-4/dan. Na sliki postaja Santander.
12. Tovornih zgolj za vzorec, sama proga pa omogoča precej visoke hitrosti in je redno vzdrževana (par krat sva presedala na bus zaradi zapore - vzdrževanje).
13. Z par ur sva se na poti proti Ribasadelli ustavila v San Vicente de la Barquera. Kot vidite so manjše postaje večinoma zapuščene, starejši tipi postaj imajo kratke klančine - v takšnih primerih je izhod dovoljen samo čez ena vrata.
14. Kraj naju je pustil ravnodušna, veliko je k temu zagotovo prispevalo mrzlo in mokro vreme. Drugače ga izredno hvalijo, predvsem zaradi razgleda na gore v notranjosti Španije.
15. Kljub mrzlemu vetru pa je Ribadesella pravi cuker, z lepo plažo.
16. In tudi malim, vendar živahnim centrom.
17.
18.
19.
20. Postaja malo večja, kar posledično pomeni, da ima namesto blagajne avtomat za karte, še malo večje postaje pa imajo tudi omejen dostop na peron (potrebna karta, ki se vstavi v avtomat, ki odpre vrata).
21. Naslednji postaja je bil Oviedo - izstopa po neverjetnih fasadah. Postaja pod zemljo in zelo živahna. Na poti prečkaš postajo El Berron, ki izstopa po železniškem križišču :O
22. V bistvu je bila stara železniška postaja v Oviedu zgolj pokrita in delno vkopana, nad njo pa je nastal prostoren trg.
23. Ulice
24. Lepih fasad pa nimam nikjer slikanih
25.
26. Oviedo in Gijon sta tako kot Santander, povezana z ostalim španskim železniškim omrežjem.
27. Sledil je Gijon, ki se predstavlja kot pristaniško mesto in mesto, k ije obenem raj za srfarje.
28. Galebe in turiste
29. Na drugi strani pa klasično starejši del.
30.
31. Sledila je vožnja proti zahodu.
32. S prestopanjem iz vlaka na vlak.
33. In iz vlaka na bus in še enkrat nazaj na vlak (zapora tira)
34. Vmes pa še kratek nabiralnik.
34. Do Foza sma prišla zaradi problema z isknajem prenočišča. Postajališče je sredi vasi kakšna 2 km od morja. Na sliki za Galicijo in Asturijo značilen "skedenj", v Cantabrii pa imajo širše in iz lesa.
35. Kar nekaj krajev, ki so izven sezene podobni mestom duhov.
36. Kar sem malo preveč temačno skušal predstaviti s tole fotko xD Vendar je resnično kar malo depresivno gledati ogromne turistične koplekse, ki poleg vsega niso več v top stanju.
37. Še nekaj tipične gradnje.
38. In hitri pobeg naprej.
39. Vseskozi je čutiti vpliv oceana.
40. Dizel garniture so na pogled malo mlajše od električnih.
41. Med diagonalnim prečkanjem Galicije železnica več 10 km teče po gozdu, kjer prevladuje golosečno gospodarjenje - evkaliptus.
42.
43. Velik del severne Galicije sva izpustila, naj pa bi bila zadeva precej divja in lepa.
44. Od Ferrola res nisva pričakovala veliko, vendar je prijetno presenetil.
45. Poznan je predvsem, ker že več stoletij predstavlja pomembno morsko vojaško pristanišče za Špansko ladjevje. Med najnim obiskom sva naštela vsaj 6 velikih vojaških ladij.
46. Po gostiteljevih besedah se splača ogledati pomorski muzej (zaradi nedelje je bil zaprt), nekaj ulic je nalrtno namenjenih za poslikave, kar izpade zelo posrečeno, res pa je da ne gre za klasične grafite.
47. Na poti do La Corune sva spet prestopala in to na kar malo ozkem peronu.
48. Čakal pa je tudi spalnik iz Madrida, če se ne motim.
49. La Coruna je bila za par ur enostavno prevelika.
50. Gre pa za glavno mesto Galicije, urejeno, moderno in živahno.
52. Coruna nama v bistvu ni bila usojena, saj niakkor nisva našla ustreznega prenočišča.
53.
54. Zato sva se z Avantom v pol ure preslikala v Santiago.
55. Edino resnično mesto polno turistov, kjer so ravno pokrivali perone.
56. Turistov polno je bilo seveda, ker gre za romarsko središče.
57. Kar mogoče najboljše ponazarja ta fotografija, kjer veseli pilgrimi počivajo po končani poti.
58. in gledajo cerkev, pred katero mrgoli polno "avtobus" turistov.
59.
60.
61. Z manj turisti bi bilo to res simpatično mesto, vseeno pa ostajajo v okolici tudi manj obljudeni parki.
Sledil ja vožnja do Obale smrti, v davni preteklosti najbolj oddaljen del znanega sveta na zahodni obali. Bolj natančno do mesta Fisterra.
62. Znana po lepih plažah.
63. In čakanjem sončnega zahoda okoli svetilnika na rtu. Prevladujejo pilgrimi, saj gre za podaljšek romarske poti, kjer jih velik del podaljša pot še teh 40-50 km od Santiaga in zadevo končajo tukaj.
64. Prijetno vzdušje, kjer smo bili razpasenih po skalah vse naokoli.
65. Po sončnem zahodu skoraj v trenutku izginejo tursti z avti, sledijo jim peš tursti ( par kilometrov je potrebno peš iz Fisterre), če pa še malo počakaš s pilgrimi pa doživiš obredno kurjenje prešvicanih nogavic, majic..., celo zažgane pohodne čevlje sva videla v košu :O
66.
67.
68. in še svetilnik.
69. Naslednji dan pa nazaj v Santiago in z Media distanca vlakom do Viga.
70. V Vigu sko pred leti zgradili novo postajo, in sicer samo za potniški promet so zgradili po občutku nekaj km predor in celotno postajo pod zemljo :O
71. Preko Viga se velik del Evrope zalaga z ribami, ki so glavni posel poleg prsitaniških dejavnosti. Kljub vsemu pa je res lepo mesto in še eno lepo presenečenje na potovanju.
72. Pristanišče z Cies otokoma zadaj.
73. Glavna nakupovalna ulica cca 1 km.
74. Na poti v pristanišče in izlet na Cies otoke.
75. Gre za dva otoka slabo uro vožnje iz Viga, en otok sprejme 2000 max/ljudi na dan in nanj vozijo ladjice, na sosednjega pe te lahko zapelje zgolj kak domačin. Gre za zavarovan park z 4 lepimi potmi in zelo razgibanim terenom, ki sega od bolj goratega do...
76... Izjemnih peščenih plaž.
77.
78. Ohranjenih gozdov.
79.
80. In še eno za rezervo
81. In iz Viga proti letališču in domov po 16 dneh
Selekcija slik bi lahko bila malo bolj ostra, ampak naj bo
Severna Španija
Re: Severna Španija
Ni kaj, zanimiv popotni zapis. Imam pa vprašanje, velikokrat si omenil lepe plaže, koliko si se pa namakal (recimo nad gležnji, mislim da si omenil poletno prijetne temperature vode), po mojih izkušnjah je kopanje na atlantski obali primerljivo s kopanjem v Soči, če že ne Koritnici.... Temu primerna je gneča v vodi, tudi na lepih plažah na rtu Fisterra/Finnistera.
Re: Severna Španija
Iz prve roke, zelo mrzlo in po skoku v morje iščeš kopalke nekje od kolen navzdol zaradi močnih valov.
Re: Severna Španija
Odlicna fotoreportaza! Nekaj fotografij pa se posebej izstopa! Sem se kar poistovetil s potovanjem, tudi sam ponavadi potujem v takem stilu
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Severna Španija
hvala. Voda mrrrzla, da zabolijo gležni kaj šele ostalo xD večina jih samo hodi ob plaži do max kolen v vodi Parkrat bila vseeno v vodi, prvih par dni je bilo še znosno potem pa konec zabave, res pa da je to bilo konec septembra / začetek oktobra
Pa te enostavne backpack variante po urejenih državah so mi še najbolj všeč, veš čas nekaj dogaja, relativno veliko vidiš obenem pa še občutek, da si na dopustu in si brez skrbi
Pa te enostavne backpack variante po urejenih državah so mi še najbolj všeč, veš čas nekaj dogaja, relativno veliko vidiš obenem pa še občutek, da si na dopustu in si brez skrbi