Zapisi sa granice oziroma državne meje
Zapisi sa granice oziroma državne meje
Od 6. siječnja/januarja 2019. godine živim na novoj adresi. Prodao sam stan u zagrebačkoj Malešnici i uselio u novokupljenu kuću u Šenkovcu, domicilno željezničko stajalište Sutla. Selidba iz Zagreba u poluseoski ambijent je velika promjena. Neće mi nedostajati grad u kojem sam proveo čitav život i iz kojeg pamtim najljepše godine, a kojim je jedan sirovi nakupac, mešetar, politički trgovac i dokazani kriminalac vladao sve dok ga nisu iznesli na groblje. Matična općina sada mi je Brdovec, a tko je tamo na vlasti uopće me ne zanima.
Promjena mi jako prija. Zrak je čist, kraj je miran, susjedi su za poželjeti, svatko prolazniku poželi dobar dan, a noćno nebo je fenomenalno. Nema više jurnjave automomobila, škripanja kočnica, divljačkog trubljenja i treštanja cajki. Nema više galame pijane bagre iz parka ispod prozora. Ovdje se jedino ponekad čuje lavež psa u daljini, kukurikanje pijetla i njakanje magarca Veseljka iz seoskog ugostiteljstva ''Stara preša''. Od centra Zagreba, čitaj Glavnog kolodvora, udaljen sam 25 km, a 29 prigradskih vlakova dnevno (vikendom nešto manje) dovoljno je za udobno putovanje u takozvanu ''metropolu''. Do granice sa Slovenijom imam manje od kilometra lagane šetnje, koja se lako može produljiti do Dobove i zatim nastaviti vlakom uzduž i poprijeko Dežele.
Otvorio sam ovu temu s namjerom da u njoj povremeno stavljam bilješke iz novog okruženja, koje ne bi bile dovoljne za zaseban putopis. Biti će tu svega, a tko me želi pratiti uvijek je dobrodošao. Tema se inače pod istim naslovom, u opširnijem izdanju, nalazi među putopisima na forumu zeljeznice.net (ako netko želi pogledati potrebna je registracija i/ili logiranje).
Za uvodnu sliku potreban je željeznički motiv, a ovo je HŽ 6112-106, prigradska varijanta Končarevog elektromotornog vlaka kojeg zovemo Som, na stajalištu Sutla:
Šenkovec je naselje u sastavu općine Brdovec, županija Zagrebačka. Nalazi se na državnoj cesti D225 Zagreb - državna granica (granični prijelaz Harmica - Rigonce). Na popisu stanovništva 2011. godine Šenkovec je imao 734 stanovnika. Naselje ima sve što je najnužnije za normalan život - osmogodišnju školu, poštu, ambulantu, ljekarnu i nekoliko trgovina, a za ostalo tu je obližnji Zaprešić i po potrebi Zagreb.
Stara školska zgrada Opće pučke škole iz 1902. godine:
Ispred stare škole je spomenik najpoznatijem potomku Šenkovca. Baltazar Adam Krčelić (Šenkovec 1715. - Zagreb 1778.) bio je hrvatski povjesničar, književni povjesničar, teolog i pravnik. Bio je pristaša prosvijećenog apsolutizma. Uz Pavla Rittera Vitezovića bio je najistaknutija ličnost hrvatskoga kulturnog života svojega doba:
Ključ Brdovečki 2. veljače/februarja 2019.
Valjalo je upoznati okolicu, što mi kao nekadašnjem izviđaču/taborniku uvijek predstavlja užitak. Ovo je pozicija susjednog sela Ključ Brdovečki na Google Earthu. Žuta crta označava katastarsku granicu sa Slovenijom koja slijedi stari tok Sutle:
Valja mi preko pruge:
Imam sreću - ide teretni vlak iz Dobove:
HŽ Cargo 1141-203 s 22 Tads-z:
Promjena mi jako prija. Zrak je čist, kraj je miran, susjedi su za poželjeti, svatko prolazniku poželi dobar dan, a noćno nebo je fenomenalno. Nema više jurnjave automomobila, škripanja kočnica, divljačkog trubljenja i treštanja cajki. Nema više galame pijane bagre iz parka ispod prozora. Ovdje se jedino ponekad čuje lavež psa u daljini, kukurikanje pijetla i njakanje magarca Veseljka iz seoskog ugostiteljstva ''Stara preša''. Od centra Zagreba, čitaj Glavnog kolodvora, udaljen sam 25 km, a 29 prigradskih vlakova dnevno (vikendom nešto manje) dovoljno je za udobno putovanje u takozvanu ''metropolu''. Do granice sa Slovenijom imam manje od kilometra lagane šetnje, koja se lako može produljiti do Dobove i zatim nastaviti vlakom uzduž i poprijeko Dežele.
Otvorio sam ovu temu s namjerom da u njoj povremeno stavljam bilješke iz novog okruženja, koje ne bi bile dovoljne za zaseban putopis. Biti će tu svega, a tko me želi pratiti uvijek je dobrodošao. Tema se inače pod istim naslovom, u opširnijem izdanju, nalazi među putopisima na forumu zeljeznice.net (ako netko želi pogledati potrebna je registracija i/ili logiranje).
Za uvodnu sliku potreban je željeznički motiv, a ovo je HŽ 6112-106, prigradska varijanta Končarevog elektromotornog vlaka kojeg zovemo Som, na stajalištu Sutla:
Šenkovec je naselje u sastavu općine Brdovec, županija Zagrebačka. Nalazi se na državnoj cesti D225 Zagreb - državna granica (granični prijelaz Harmica - Rigonce). Na popisu stanovništva 2011. godine Šenkovec je imao 734 stanovnika. Naselje ima sve što je najnužnije za normalan život - osmogodišnju školu, poštu, ambulantu, ljekarnu i nekoliko trgovina, a za ostalo tu je obližnji Zaprešić i po potrebi Zagreb.
Stara školska zgrada Opće pučke škole iz 1902. godine:
Ispred stare škole je spomenik najpoznatijem potomku Šenkovca. Baltazar Adam Krčelić (Šenkovec 1715. - Zagreb 1778.) bio je hrvatski povjesničar, književni povjesničar, teolog i pravnik. Bio je pristaša prosvijećenog apsolutizma. Uz Pavla Rittera Vitezovića bio je najistaknutija ličnost hrvatskoga kulturnog života svojega doba:
Ključ Brdovečki 2. veljače/februarja 2019.
Valjalo je upoznati okolicu, što mi kao nekadašnjem izviđaču/taborniku uvijek predstavlja užitak. Ovo je pozicija susjednog sela Ključ Brdovečki na Google Earthu. Žuta crta označava katastarsku granicu sa Slovenijom koja slijedi stari tok Sutle:
Valja mi preko pruge:
Imam sreću - ide teretni vlak iz Dobove:
HŽ Cargo 1141-203 s 22 Tads-z:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
U Deželi je sunčano:
Dvorac Mokrice nalazi se točno u meridijanu moje kuće:
Dijelom sam šetao uz prugu pa mi nije promakla Brena HŽ 1142-007 koja je išla po vlak u Dobovu:
Upravo sam se vratio do ŽCPR-a i krenuo u selo kad se opet začula najava vlaka:
Taurus SŽ 541-007 s 28 Uagps:
Cilj mi je bio doći do rijeke Sutle. Jedan mještanin me uputio u pravom smjeru, a to je ovaj most u sredini slike:
Na mostu je stajao policijski automobil hrvatskog MUP-a i u njemu dvojica policajaca. Javio sam se i pokazao im osobnu iskaznicu, objasnio da nisam švercer, imigrant ili nedajbog terorist nego znatiželjni šetač i pustili su me da se popnem na most.
Sutla/Sotla:
Dvorac Mokrice nalazi se točno u meridijanu moje kuće:
Dijelom sam šetao uz prugu pa mi nije promakla Brena HŽ 1142-007 koja je išla po vlak u Dobovu:
Upravo sam se vratio do ŽCPR-a i krenuo u selo kad se opet začula najava vlaka:
Taurus SŽ 541-007 s 28 Uagps:
Cilj mi je bio doći do rijeke Sutle. Jedan mještanin me uputio u pravom smjeru, a to je ovaj most u sredini slike:
Na mostu je stajao policijski automobil hrvatskog MUP-a i u njemu dvojica policajaca. Javio sam se i pokazao im osobnu iskaznicu, objasnio da nisam švercer, imigrant ili nedajbog terorist nego znatiželjni šetač i pustili su me da se popnem na most.
Sutla/Sotla:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Pješice do Savskog Marofa, 7. veljače/februarja 2019.
Još jedan lijep predproljetni dan iskoristio sam za protezanje nogu u smjeru istoka - nekoliko laganih kilometara do Savskog Marofa i nekoliko usputnih impresija.
Na svidanje (za sada):
Dvorac u susjednom selu Laduč prvi put se spominje već 1574. godine. Laduč je u srednjem vijeku pripadao Susedgradsko-stubičkom vlastelinstvu koje se prostiralo od Zagrebačke gore do rijeke Sutle. U prvoj polovici XVII. stoljeća na Susedgradsko vlastelinstvo je došla plemićka obitelj Vojković, gdje su stekli neke posjede među kojima je bio i stari dvor u Laduču. Obitelj Vranyczany navodno ga je dobila na kartama. Današnji izgled dvorac je dobio 1882. godine po projektu arhitekta Waidmana, a po narudžbi baruna Vladimira Vranyczanyja. Do Drugog svjetskog rata služio je kao ljetnikovac, a poslije rata u njemu je bila smještena ratna siročad. Danas je tu podružnica Doma za djecu i mlađe punoljetne osobe Zagreb. Dvorac je uvršten među spomenike arhitekture druge kategorije:
Još jedna promjena lokacije:
Bajkera ima posvuda:
U Prigorju Brdovečkom ili uz njega nalazi se moje krajnje odredište - željeznička postaja Savski Marof:
Natrag ću ipak vlakom:
(Nadaljevalo se bo)
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Stajalište/postajališče Sutla 16. veljače/februarja 2019.
Potpuno je pusto. A i tko bi očekivao nekakav promet na pruzi subotom popodne:
Tko kaže da nema vlakova? Stiže Som za Harmicu:
Ode on prema odredištu. Brzo će natrag:
U daljini se vide traverze željezničkog mosta preko Sutle - granica, meja, grenze, border, limite:
Ovdje se vidi koliko vlakova dnevno imamo za Zagreb i Dugo Selo:
Prekjučer je bilo Valentinovo pa je ljutnja na grafitarja nešto manja:
Evo Soma natrag. Obratite pozornost na reklamu, svi putevi vode u Deželu:
Potpuno je pusto. A i tko bi očekivao nekakav promet na pruzi subotom popodne:
Tko kaže da nema vlakova? Stiže Som za Harmicu:
Ode on prema odredištu. Brzo će natrag:
U daljini se vide traverze željezničkog mosta preko Sutle - granica, meja, grenze, border, limite:
Ovdje se vidi koliko vlakova dnevno imamo za Zagreb i Dugo Selo:
Prekjučer je bilo Valentinovo pa je ljutnja na grafitarja nešto manja:
Evo Soma natrag. Obratite pozornost na reklamu, svi putevi vode u Deželu:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Dobova 25. veljače/februarja 2019.
Danas se malo zavirilo s one strane granice/meje. Prijatelj Slavek, na forumu zeljeznice.net poznatiji kao mali.paja, imao je obaviti neki privatni poslić u Dobovi pa me pitao bih li mu se poridružio u laganoj šetnji Harmica - Dobova. Naravno da sam pristao, akcija je upravo po mojem ukusu.
Dobrodošlica u selu Rigonce:
Jedna usputna impresija:
Najpoznatija veduta Dobove - Cerkev Marijinega imena:
Stigli smo do Slavekovog odredišta, a ja sam se malo poigrao fotićem:
Tistega hudiča srećom nisam imao prilike upoznati:
Dvije slike iz kratkog bavljenja u postaji Dobova:
Postajališče Harmica. Slavek je putovao do Zaprešića, a ja sam mu pravio društvo do postajališča Sutla - točno 992 metra:
Danas se malo zavirilo s one strane granice/meje. Prijatelj Slavek, na forumu zeljeznice.net poznatiji kao mali.paja, imao je obaviti neki privatni poslić u Dobovi pa me pitao bih li mu se poridružio u laganoj šetnji Harmica - Dobova. Naravno da sam pristao, akcija je upravo po mojem ukusu.
Dobrodošlica u selu Rigonce:
Jedna usputna impresija:
Najpoznatija veduta Dobove - Cerkev Marijinega imena:
Stigli smo do Slavekovog odredišta, a ja sam se malo poigrao fotićem:
Tistega hudiča srećom nisam imao prilike upoznati:
Dvije slike iz kratkog bavljenja u postaji Dobova:
Postajališče Harmica. Slavek je putovao do Zaprešića, a ja sam mu pravio društvo do postajališča Sutla - točno 992 metra:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Območje državne meje, 9. ožujka/marca 2019.
Protegnuo sam noge do rijeke Sutle, točnije do željezničkog mosta preko kojeg se prelazi iz Hrvatske u Sloveniju. Slijede tri sličice.
Nekoliko stotina metara prije mosta:
Most:
Naravno da sam opet naletio na policiju. Sve je prošlo bez problema, a jednog policajca sam zamolio da me slika za uspomenu:
Malo iz moje okolice
Iznad moje kuće nalazi se brijeg i na njemu crkva. Uputio sam se u malo planinarenja:
Crkva Svetog Križa nalazi se na groblju:
Tri pogleda izdaleka na Sloveniju:
Protegnuo sam noge do rijeke Sutle, točnije do željezničkog mosta preko kojeg se prelazi iz Hrvatske u Sloveniju. Slijede tri sličice.
Nekoliko stotina metara prije mosta:
Most:
Naravno da sam opet naletio na policiju. Sve je prošlo bez problema, a jednog policajca sam zamolio da me slika za uspomenu:
Malo iz moje okolice
Iznad moje kuće nalazi se brijeg i na njemu crkva. Uputio sam se u malo planinarenja:
Crkva Svetog Križa nalazi se na groblju:
Tri pogleda izdaleka na Sloveniju:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Zaprešić, 16. ožujka/marca 2019.
Bio sam nekim poslićem u Zaprešiću i usput uhvatio nekoliko impresija.
Som u Sutli više i nije neki motiv, a ovoga sam zabilježio jer je vozio s oba podignuta pantografa:
Upravo je u toku remont pruge Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor, a ovo je snimljeno kod postajališča Zaprešić Savska:
Naš Čarli
Broj članova moje obitelji/družine narastao je na 5, a sve je počelo kada mi se pod prozorom pojavila ova huda zver:
Kćer mi je poslala sms-poruku da se po dvorištu mota neka mačka i da joj nipošto ne dam jesti nego da je tjeram. Vražićak se nije dao smesti nego je postupno osvajao pozicije. Izgleda da ga je netko u naš kraj dovezao i izbacio kao višak pa je potražio novi dom:
Empirijskim putem je utvrđeno da nije Ona nego On. U roku od 24 sata umjesto tjeranja dobio je Whiskas i pregršt ostalih đakonija iz mačjeg odjela supermarketa. Drugim riječima posvojili smo ga i dali mu ime Čarli:
Brzo se navikao na novi dom:
Bio sam nekim poslićem u Zaprešiću i usput uhvatio nekoliko impresija.
Som u Sutli više i nije neki motiv, a ovoga sam zabilježio jer je vozio s oba podignuta pantografa:
Upravo je u toku remont pruge Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor, a ovo je snimljeno kod postajališča Zaprešić Savska:
Naš Čarli
Broj članova moje obitelji/družine narastao je na 5, a sve je počelo kada mi se pod prozorom pojavila ova huda zver:
Kćer mi je poslala sms-poruku da se po dvorištu mota neka mačka i da joj nipošto ne dam jesti nego da je tjeram. Vražićak se nije dao smesti nego je postupno osvajao pozicije. Izgleda da ga je netko u naš kraj dovezao i izbacio kao višak pa je potražio novi dom:
Empirijskim putem je utvrđeno da nije Ona nego On. U roku od 24 sata umjesto tjeranja dobio je Whiskas i pregršt ostalih đakonija iz mačjeg odjela supermarketa. Drugim riječima posvojili smo ga i dali mu ime Čarli:
Brzo se navikao na novi dom:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Krško, 1. listopada/oktobra 2019.
Bio je posljednji dan za nošenje kratkih rukava te godine pa sam odlučio iskoristiti toplo i sunčano jesenje popodne. Uputio sam se na kratak izlet u Krško u Sloveniji. Dionicu od mojeg Šenkovca do Dobove (cca 3,5 km) i natrag prošao sam pješice, a od Dobove do Krškog i natrag vozio me Siemens Desiro Slovenskih željeznica.
Moj vlak za Krško u Dobovi:
Nakon 14 minuta evo me na ciljanoj postaji:
Penjem se na ovaj pješački nathodnik:
Bio je posljednji dan za nošenje kratkih rukava te godine pa sam odlučio iskoristiti toplo i sunčano jesenje popodne. Uputio sam se na kratak izlet u Krško u Sloveniji. Dionicu od mojeg Šenkovca do Dobove (cca 3,5 km) i natrag prošao sam pješice, a od Dobove do Krškog i natrag vozio me Siemens Desiro Slovenskih željeznica.
Moj vlak za Krško u Dobovi:
Nakon 14 minuta evo me na ciljanoj postaji:
Penjem se na ovaj pješački nathodnik:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Dva pogleda na postaju iz visine:
Putokaz:
Pogled sa cestovnog mosta na prugu prema Sevnici:
Malo ću obići grad/mesto i valja mi preko Save:
Pogled na Videm:
Nekoliko impresija iz Krškog:
Putokaz:
Pogled sa cestovnog mosta na prugu prema Sevnici:
Malo ću obići grad/mesto i valja mi preko Save:
Pogled na Videm:
Nekoliko impresija iz Krškog:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Dolazi mi vlak za povratak u Dobovu:
(Nadaljevalo se bo)
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Dvorci u mojem kraju (1): Januševec
Već sam prikazao dvorac Laduč, a između mog Šenkovca i Zaprešića nalaze se još dva - Januševec i Lužnica.
Dvorac Januševec u naselju Prigorje Brdovečko smatra se jednom od najvažnijih građevina klasicističke arhitekture u Hrvatskoj. Izgrađen je 1830. godine za baruna Josipa Vrkljana, a nakon toga je često mijenjao vlasnike. Teško je oštećen u Drugom svjetskom ratu, ali je obnovljen i danas služi kao spremište Hrvatskog državnog arhiva.
Dvorac Januševec vrijedi više od jedne slike:
Dvorci u mojem kraju (2): Lužnica
Barokni plemićki dvorac Lužnica zapadno od Zaprešića izgrađen je u XVIII. stoljeću, vjerojatno na mjestu nekadašnjeg kaštela (utvrde). Nije građen kao vojna fortifikacija nego kao rezidencijalni objekt. Prvi vlasnici su bili iz plemićke obitelji Ćikulin porijeklom iz Italije, a zatim je bio u vlasništvu obitelji Moscon i baruna Pavla Raucha. Od 1925. godine do danas je u vlasništvu je Družbe sestara milosrdnica Svetog Vinka Paulskog, a u prostorijama dvorca djeluje Duhovno-obrazovni centar Marijin dvor.
Dvorac je uvršten u spomenike kulture prve kategorije. Oko dvorca je veliki park, jedno od omiljenih izletišta stanovnika grada Zaprešića i okolice.
Moje odredište - dvorac Lužnica:
Nekoliko slika dvorca i parka:
Već sam prikazao dvorac Laduč, a između mog Šenkovca i Zaprešića nalaze se još dva - Januševec i Lužnica.
Dvorac Januševec u naselju Prigorje Brdovečko smatra se jednom od najvažnijih građevina klasicističke arhitekture u Hrvatskoj. Izgrađen je 1830. godine za baruna Josipa Vrkljana, a nakon toga je često mijenjao vlasnike. Teško je oštećen u Drugom svjetskom ratu, ali je obnovljen i danas služi kao spremište Hrvatskog državnog arhiva.
Dvorac Januševec vrijedi više od jedne slike:
Dvorci u mojem kraju (2): Lužnica
Barokni plemićki dvorac Lužnica zapadno od Zaprešića izgrađen je u XVIII. stoljeću, vjerojatno na mjestu nekadašnjeg kaštela (utvrde). Nije građen kao vojna fortifikacija nego kao rezidencijalni objekt. Prvi vlasnici su bili iz plemićke obitelji Ćikulin porijeklom iz Italije, a zatim je bio u vlasništvu obitelji Moscon i baruna Pavla Raucha. Od 1925. godine do danas je u vlasništvu je Družbe sestara milosrdnica Svetog Vinka Paulskog, a u prostorijama dvorca djeluje Duhovno-obrazovni centar Marijin dvor.
Dvorac je uvršten u spomenike kulture prve kategorije. Oko dvorca je veliki park, jedno od omiljenih izletišta stanovnika grada Zaprešića i okolice.
Moje odredište - dvorac Lužnica:
Nekoliko slika dvorca i parka:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Sevnica, 20. prosinca/decembra 2019.
Iz kasice-prasice iscurilo je nešto eurića, taman dovoljno za povratnu vožnju putničkim vlakom Dobova - Sevnica i(n) obratno. Sve prognoze vremena i vremenske napovedi za taj petak najavljivale su pretežno sunčan dan s umjerenom naoblakom i relativno visoku temperaturu za ovo doba godine, pa zašto to ne iskoristiti. Na kraju je ispalo udrobljeno - magla, sunce, oblačno... Po običaju, išao sam pješice do Dobove gdje ću sjesti na vlak. Taman sam izašao iz sela Rigonce i završio s psovanjem matere psima koji su lajali na mene kada se zaustavio neki automobil, a vozač - potpuno nepoznat čovjek - me pozvao da uđem i vozim se s njim. Ljubazni gospodin je rekao da je iz Brestanice i čudio se otkud ja znam da se ona nekada zvala Rajhenburg. I tako sam se kraljevski udobno dovezao sve do kolodvora Dobova.
U vlaku Dobova - Ljubljana:
Vukao nas je ovaj Moped:
Postaja Sevnica:
Nekoliko slika sa postaje:
Kanarček za Trebnje:
Iz kasice-prasice iscurilo je nešto eurića, taman dovoljno za povratnu vožnju putničkim vlakom Dobova - Sevnica i(n) obratno. Sve prognoze vremena i vremenske napovedi za taj petak najavljivale su pretežno sunčan dan s umjerenom naoblakom i relativno visoku temperaturu za ovo doba godine, pa zašto to ne iskoristiti. Na kraju je ispalo udrobljeno - magla, sunce, oblačno... Po običaju, išao sam pješice do Dobove gdje ću sjesti na vlak. Taman sam izašao iz sela Rigonce i završio s psovanjem matere psima koji su lajali na mene kada se zaustavio neki automobil, a vozač - potpuno nepoznat čovjek - me pozvao da uđem i vozim se s njim. Ljubazni gospodin je rekao da je iz Brestanice i čudio se otkud ja znam da se ona nekada zvala Rajhenburg. I tako sam se kraljevski udobno dovezao sve do kolodvora Dobova.
U vlaku Dobova - Ljubljana:
Vukao nas je ovaj Moped:
Postaja Sevnica:
Nekoliko slika sa postaje:
Kanarček za Trebnje:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Stara dama odmara u kutu:
Odlučio sam prošetati preko Save
Most na pruzi Sevnica - Trebnje:
Pruga u smjeru postajališča Boštanj:
Nekoliko sličica iz mesta Sevnica:
I za kraj najpoznatija Sevničanka - Melania Trump rođena Knavs, bivša prva dama USA:
Odlučio sam prošetati preko Save
Most na pruzi Sevnica - Trebnje:
Pruga u smjeru postajališča Boštanj:
Nekoliko sličica iz mesta Sevnica:
I za kraj najpoznatija Sevničanka - Melania Trump rođena Knavs, bivša prva dama USA:
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Klanjec i Zelenjak 1. travnja/aprila 2019.
U ponedjeljak 1. travnja 2019. godine odlučio sam iskoristiti dan i pohoditi privremeno(?) upokojenu prugu Savski Marof - Kumrovec u zoni Klanjec - Zelenjak. Kako su vlakovi na kumrovečkoj pruzi daleka prošlost i neizvjesna budućnost bio sam primoran koristiti autobusnu uslugu Meštrović Prijevoza. I naravno da me hvata nostalgija za vlakom jer sam od vožnje lijevo-desno-gore-dolje cestom Zaprešić - Pušća - Dubravica - Klanjec zamalo dobio morsku bolest.
U sâmo naselje Klanjec nisam imao vremena zalaziti već sam izašao iz autobusa na raskrižju cesta nedaleko željezničkog kolodvora. Ipak se držim svojih starih običaja i bilježim ponešto o lokaciji po kojoj kolodvor (u hibernaciji) nosi ime. Klanjec je jedinica lokalne samouprave sa statusom grada u okviru Krapinsko-zagorske županije. Obuhvaća 19 naselja s ukupno 2.915 stanovnika (2011.), od kojih u samom Klanjcu 567.
Klanjec na staroj razglednici, snimka sa web stranice kolekcionar.net:
Iznad Klanjca stoji stari Cesargrad:
Unatoč svojoj neznatnoj veličini Klanjec ima bogatu povijest, a uz njega su vezane brojne istaknute osobe kao što su Ivan Broz (jezikoslovac i tvorac prvog hrvatskog rječnika), Franjo Iveković (filolog, zagrebački kanonik), Oton Iveković (slikar), Ćiril Metod Iveković (arhitekt i arheolog), Josip Canić (muzikolog i glazbenik), Antun Augustinčić (kipar) i brojni drugi.
Oton Iveković:
Antun Augustinčić:
Od cestovnog raskrižja gdje sam izašao iz autobusa do postaje ima nekoliko minuta hoda:
Iako je odavno neaktivna pruga L102 Savski Marof - Kumrovec - državna granica još se nalazi u Izvješću o mreži HŽ Infrastrukture. Prema ovom službenom dokumentu Klanjec je međukolodvor na kilometarskom položaju 24+494. Od kolodvora Savski Marof udaljen je 24 km, a od kolodvora Kumrovec u smjeru državne granice 6,7 km. U bolja željeznička vremena susjedni kolodvor u smjeru Savskog Marofa bio je Prosinec (9,3 km). Dionica pruge od Harmice do državne granice zatvorena je za promet, stoga nema podataka o najvećoj dopuštenoj brzini i duljini vlakova. Odokativno bi 2. i 3. kolosijek mogli primiti cca 100-120 osovina.
Usput rečeno kilometraža, bolje rečeno metraža, navedena je precizno u Izvješću o mreži za sve dionice pruge koje usput prelaze državnu granicu. Tako od kolodvora Klanjec do prve granice (most na Sutli) udaljenost iznosi 1.332 m. Slijedi dionica kroz Sloveniju (uključivo tunel Zelenjak) u duljini od 272 m, pa 750 m kroz Hrvatsku do nove granice (most na Sutli), pa nova dionica kroz Sloveniju u duljini 3.721 m.
Ove dvije fotografije snimljene su u travnj/aprilu 1968. Na prvoj slici je putnički vlak Celje - Klanjec s lokomotivom serije JŽ 53 Sekcije za vleko Celje između Kumrovca i stajališta Zelenjak:
Isti vlak spreman za povratak u postaji Klanjec, snimljeno sa nekadašnje planinarske staze za Cesargrad (u međuvremenu je pojedena od kamenoloma):
U ponedjeljak 1. travnja 2019. godine odlučio sam iskoristiti dan i pohoditi privremeno(?) upokojenu prugu Savski Marof - Kumrovec u zoni Klanjec - Zelenjak. Kako su vlakovi na kumrovečkoj pruzi daleka prošlost i neizvjesna budućnost bio sam primoran koristiti autobusnu uslugu Meštrović Prijevoza. I naravno da me hvata nostalgija za vlakom jer sam od vožnje lijevo-desno-gore-dolje cestom Zaprešić - Pušća - Dubravica - Klanjec zamalo dobio morsku bolest.
U sâmo naselje Klanjec nisam imao vremena zalaziti već sam izašao iz autobusa na raskrižju cesta nedaleko željezničkog kolodvora. Ipak se držim svojih starih običaja i bilježim ponešto o lokaciji po kojoj kolodvor (u hibernaciji) nosi ime. Klanjec je jedinica lokalne samouprave sa statusom grada u okviru Krapinsko-zagorske županije. Obuhvaća 19 naselja s ukupno 2.915 stanovnika (2011.), od kojih u samom Klanjcu 567.
Klanjec na staroj razglednici, snimka sa web stranice kolekcionar.net:
Iznad Klanjca stoji stari Cesargrad:
Unatoč svojoj neznatnoj veličini Klanjec ima bogatu povijest, a uz njega su vezane brojne istaknute osobe kao što su Ivan Broz (jezikoslovac i tvorac prvog hrvatskog rječnika), Franjo Iveković (filolog, zagrebački kanonik), Oton Iveković (slikar), Ćiril Metod Iveković (arhitekt i arheolog), Josip Canić (muzikolog i glazbenik), Antun Augustinčić (kipar) i brojni drugi.
Oton Iveković:
Antun Augustinčić:
Od cestovnog raskrižja gdje sam izašao iz autobusa do postaje ima nekoliko minuta hoda:
Iako je odavno neaktivna pruga L102 Savski Marof - Kumrovec - državna granica još se nalazi u Izvješću o mreži HŽ Infrastrukture. Prema ovom službenom dokumentu Klanjec je međukolodvor na kilometarskom položaju 24+494. Od kolodvora Savski Marof udaljen je 24 km, a od kolodvora Kumrovec u smjeru državne granice 6,7 km. U bolja željeznička vremena susjedni kolodvor u smjeru Savskog Marofa bio je Prosinec (9,3 km). Dionica pruge od Harmice do državne granice zatvorena je za promet, stoga nema podataka o najvećoj dopuštenoj brzini i duljini vlakova. Odokativno bi 2. i 3. kolosijek mogli primiti cca 100-120 osovina.
Usput rečeno kilometraža, bolje rečeno metraža, navedena je precizno u Izvješću o mreži za sve dionice pruge koje usput prelaze državnu granicu. Tako od kolodvora Klanjec do prve granice (most na Sutli) udaljenost iznosi 1.332 m. Slijedi dionica kroz Sloveniju (uključivo tunel Zelenjak) u duljini od 272 m, pa 750 m kroz Hrvatsku do nove granice (most na Sutli), pa nova dionica kroz Sloveniju u duljini 3.721 m.
Ove dvije fotografije snimljene su u travnj/aprilu 1968. Na prvoj slici je putnički vlak Celje - Klanjec s lokomotivom serije JŽ 53 Sekcije za vleko Celje između Kumrovca i stajališta Zelenjak:
Isti vlak spreman za povratak u postaji Klanjec, snimljeno sa nekadašnje planinarske staze za Cesargrad (u međuvremenu je pojedena od kamenoloma):
Zadnjič spremenil Stanley, dne 24.08.2021, 13:35, skupaj popravljeno 1 krat.
Borsig je zakon!
Re: Zapisi sa granice oziroma državne meje
Danas nije postaja nego džungla:
Izlaz prema Kumrovcu:
Otvorena pruga je očišćena i prohodna:
Izlaz prema Kumrovcu:
Otvorena pruga je očišćena i prohodna:
Borsig je zakon!