Železniško progo Savski Marof - Kumrovec je zgradila inženirija JLA, predana pa je bila v promet leta 1956. Tri leta pozneje so jo podaljšali do Stranj in jo priključili na železnico Grobelno - Zabok. Danes je aktivna na slovenski strani do postaje Imeno, na hrvaški strani pa do postaje Harmica, kamor vozijo primestni vlaki. Železniška proga od postaje Vukovo Selo do Kumrovca je bila v osemdesetih letih prejšnjega stoletja remontirana in prilagojena za osni pritisk 20 t/os, 3 km dolg odsek od Harmice do Vukovega Sela pa je ostal v prejšnjem stanju in je izpostavljen propadanju zaradi dveh državi ne moreta doseči dogovora o izvedbi remonta (železnica na tem odseku je v katastrskem območju Slovenije, prav tako postaja Vukovo Selo). Po vstopu Hrvaške v schengenski režim se bo to verjetno rešilo.
Fotografija prvega vlaka z lokomotivo serije JŽ 01 na novi progi Savski Marof - Kumrovec, Glavni kolodvor Zagreb leta 1956:
Isti vlak na postaji Savski Marof:
Postaja Vukovo Selo na fotografijah posnetih 12. avgusta 2019:
Malo znano je da naj bi v okviru projekta zgradili neposredno povezavo kumrovaške železnice z glavno železnico Zagreb - Zidani Most med postajama Dobova in Vukovo Selo. Zgrajen je bil nasip, vendar tiri niso bili nikoli položeni, prav tako ni bil zgrajen most čez Sutlo. Danes sem šel na sprehod v Dobovo da raziščem sledi nasipa in bom svoje vtise posredoval v besedi in sliki.
HŽ 6112-010 v Harmici pripravljen za delo:
Tu ni prometa:
Po nasipu povezovalne železnice Dobova - Vukovo Selo, 4. maja.2023.
Po nasipu povezovalne železnice Dobova - Vukovo Selo, 4. maja.2023.
Borsig je zakon!
Re: Po nasipu povezovalne železnice Dobova - Vukovo Selo, 4. maja.2023.
Ni znakov mejne kontrole:
Sotla je nabrala veliko vode:
Nekdanji mejni prehod na ozemlju Slovenije:
Spomenik v vasi Rigonce. Ni se ponovilo:
Nasip je dobro viden v daljavi:
Pridem do izhodišča raziskave:
Sotla je nabrala veliko vode:
Nekdanji mejni prehod na ozemlju Slovenije:
Spomenik v vasi Rigonce. Ni se ponovilo:
Nasip je dobro viden v daljavi:
Pridem do izhodišča raziskave:
Borsig je zakon!
Re: Po nasipu povezovalne železnice Dobova - Vukovo Selo, 4. maja.2023.
Nivojski prehod bi moral biti tam nekje:
Nasip je bil delno spremenjen v promenade:
Dokaz namena je ta klop:
Pogled naprej:
Pogled nazaj:
Nasip je nasad regrata:
Borsig je zakon!
Re: Po nasipu povezovalne železnice Dobova - Vukovo Selo, 4. maja.2023.
Betonska konstrukcija:
Je most-nadvoz:
Verjetno naj bi omogočala dostop domačinom do njiv, a je le malo uporabljena pot:
Pogled na nasip v smeri Vukovega Sela. To je bila zadnja točka moje hoje na tem odseku, ker nisem hotel gostiti klopov:
Pa sem se vrnil nazaj:
Je most-nadvoz:
Verjetno naj bi omogočala dostop domačinom do njiv, a je le malo uporabljena pot:
Pogled na nasip v smeri Vukovega Sela. To je bila zadnja točka moje hoje na tem odseku, ker nisem hotel gostiti klopov:
Pa sem se vrnil nazaj:
Borsig je zakon!
Re: Po nasipu povezovalne železnice Dobova - Vukovo Selo, 4. maja.2023.
Del nasipa ki je prerasel v gozd:
Malo pred mejno vasjo Rigonce se proti severu odcepi asfaltirana cesta, zato sem se po njej spet približal nasipu:
Tudi tukaj je dobro viden nasip:
Očitno bi moral biti tukaj še en nivojski prehod:
Nasip v smeri Dobove...
... in v smeri Vukovega Sela:
Spet sem na Hrvaškem. V tej džungli je trasa železnice Harmica - Vukovo Selo:
Na postajališču Harmica je sedaj garnitura HŽ 6112-208. Ujel sem ga nekaj sekund pred odhodom:
In končno satelitski prikaz trase nasipa, ki je dobro viden na sredini slike. Pod številko 1 je del ki sem ga prvič obiskal na območju Dobove, pod številko 2 pa načrtovani nivojski prehod na Ilirski ulici:
Malo pred mejno vasjo Rigonce se proti severu odcepi asfaltirana cesta, zato sem se po njej spet približal nasipu:
Tudi tukaj je dobro viden nasip:
Očitno bi moral biti tukaj še en nivojski prehod:
Nasip v smeri Dobove...
... in v smeri Vukovega Sela:
Spet sem na Hrvaškem. V tej džungli je trasa železnice Harmica - Vukovo Selo:
Na postajališču Harmica je sedaj garnitura HŽ 6112-208. Ujel sem ga nekaj sekund pred odhodom:
In končno satelitski prikaz trase nasipa, ki je dobro viden na sredini slike. Pod številko 1 je del ki sem ga prvič obiskal na območju Dobove, pod številko 2 pa načrtovani nivojski prehod na Ilirski ulici:
Borsig je zakon!
Re: Po nasipu povezovalne železnice Dobova - Vukovo Selo, 4. maja.2023.
Bravo @Stanley za zanimivo reportažo iz terena.
Si mogoče zasledil kdaj je potekala gradnja tega nasipa?
Si mogoče zasledil kdaj je potekala gradnja tega nasipa?
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Po nasipu povezovalne železnice Dobova - Vukovo Selo, 4. maja.2023.
Tega žal ne vem, predvidevam pa, da je nasip nastal sočasno z železnico Savski Marof - Kumrovec. Na internetu nisem našel točnega podatka.
Borsig je zakon!