Ugani objekt na sliki - 2. del
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
O.K....probam še enkrat........pa se vsaj delajte, da razmišljate
To je:
To je:
LEP DAN
Igor
Igor
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Pozdrav
Bom malo "offtopičaril" (ja, ja, @Železocestnik je kriv! On, on, je kriv! Kaj pa take slike gor lima.... ! (malo heca mora biti)) glede tiste havbice.
Sem bil prav presenečen, ko sem videl tisto sliko. Na sliki je havbica M14 kalibra 420mm, proizvajalec pa je Škoda Plzen (veliko večino K.u.K težkega orožja je izdelala ta tovarna). Zanimivo je, da omenjena havbica sploh ni bila mišljena za mobilno uporabo na terenu, temveč sta prvi dve bile namenjeni obrambi puljskega pristanišča, kjer so zgradili tudi posebne utrjene položaje za njuno namestitev. Ob začetku vojne je bila v Puli nameščena samo ena. Ker pa Pula ni bila posebno ogrožena, je K.u.K vojska Škodi naročila, naj drugo, v bistvu obalno baterijo, predela v mobilno, kar je Škodi tudi uspelo. Ognjeni krst je ta havbica leta 1915 doživela v Tarnowu, nato pa jo je vojska selila na področja, kjer so jo rabili. In ravno ta prva baterija je tudi na sliki, ki jo je objavil @Železocestnik. To je bila edina baterija, ki je imela krožni obroč, ki ga je bilo ptrebno postaviti na neke vrste temelj, prav tako je imela še krožno oklepno zaščito, ki je bila predvidena za obalno baterijo. Vse naslednje verzije te havbice so imele poenostavljeno lafeto (podstavek), prvazaprav poenoteno z ostalimi velikimi možnarji tistega časa, ki jih je izdelovala Škoda. Na wikipediji imamo tole sliko, ki prikazujejo isto havbico (imam občutek, da celo na isti lokaciji - Slika je linkana, ker je prevelika za direktno vlkjučevanje v besedilo)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_42cm.JPG
In pa še originalni wikipedijin članek:
http://en.wikipedia.org/wiki/42_cm_Haubitze_M._14/16
Kot rečeno, so vse naslednje imele mnogo bolj enostavno lafeto, kot je videti na naslednji sliki:
ki sem jo sunil od tukaj:
http://www.landships.freeservers.com/42 ... er_m17.htm
Pa še nekaj je bilo zelo zanimivega pri tej havbici (pa tudi pri ostalih velikih škodinih možnarjih in topovih). To je bil način transporta. Zaradi velike mase je bilo jasno, da transport s konji ne pride v poštev. Firma Austro Daimler je predlagala in izdelala povsem svojevrsten traktor za vleko tovrstnih zadev. Zadeva se je imenovala "Generatorzugwagen", konstrukter pa je bil Ferdinand Porsche (ja, prav tisti Porsche). Vozilo je imelo bencinski šestvaljni motor s prostornino 20,32 litra in močjo cca 150 "konjev". Motor je poganjal genrator, ki je napajal motorje v pestih koles ne samo traktorja, temveč vseh podstavnih vozičkov, ki jih je vlekel za sabo. Zanimivo je predvsem to, da je to (vsaj po mojem vedenju) prva uspešna upraba motorno-električnega pogona na kopenskem vozilu (prva diesel-električna lokomotiva je bila izdelana šele 10 let kasneje!). Na prej omenjeni strani je ta slika:
Vsa kolesa so imela kolesne obroče iz polne gume. Ti obroči so bili zlahka zamenljivi z železniškimi bandažami in zadeva se je lahko vozila po tirih:
Še par slik iz prej omenjene starni:
In pa še podstran, namenjena traktorju oz. vlačilcu:
http://www.landships.freeservers.com/mg ... review.htm
Za @Karbidovko pa še link do slovenske strani z opisom vojaških železnic na krasu, kjer je v glavi prav tako viden prej omenjen vlačilec:
http://zeleznice.kras-carso.com/
Gospod Porsche pri Austro-Daimlerju ni odkrival čisto tople vode, saj je imel že nekaj izkušenj iz motorno-električnih pogonov. Porsche je pri firmi Lohner razvil vozilo z generatorjem, akumulatorji in motorji v pestih koles (serijski hibrid - slika iz wikipedije):
Pa še članek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lohner-Por ... xte_Hybrid
Na naslednji strani se lahko priklikate do slike motorja v pestu kolesa:
http://www.motortrend.com/classic/featu ... index.html
Torej, tisti, ki vozite Priusa...vozite se s 100 let staro tehnologijo
Pa oprostite za "off-topic"
LP
Jože
Bom malo "offtopičaril" (ja, ja, @Železocestnik je kriv! On, on, je kriv! Kaj pa take slike gor lima.... ! (malo heca mora biti)) glede tiste havbice.
Sem bil prav presenečen, ko sem videl tisto sliko. Na sliki je havbica M14 kalibra 420mm, proizvajalec pa je Škoda Plzen (veliko večino K.u.K težkega orožja je izdelala ta tovarna). Zanimivo je, da omenjena havbica sploh ni bila mišljena za mobilno uporabo na terenu, temveč sta prvi dve bile namenjeni obrambi puljskega pristanišča, kjer so zgradili tudi posebne utrjene položaje za njuno namestitev. Ob začetku vojne je bila v Puli nameščena samo ena. Ker pa Pula ni bila posebno ogrožena, je K.u.K vojska Škodi naročila, naj drugo, v bistvu obalno baterijo, predela v mobilno, kar je Škodi tudi uspelo. Ognjeni krst je ta havbica leta 1915 doživela v Tarnowu, nato pa jo je vojska selila na področja, kjer so jo rabili. In ravno ta prva baterija je tudi na sliki, ki jo je objavil @Železocestnik. To je bila edina baterija, ki je imela krožni obroč, ki ga je bilo ptrebno postaviti na neke vrste temelj, prav tako je imela še krožno oklepno zaščito, ki je bila predvidena za obalno baterijo. Vse naslednje verzije te havbice so imele poenostavljeno lafeto (podstavek), prvazaprav poenoteno z ostalimi velikimi možnarji tistega časa, ki jih je izdelovala Škoda. Na wikipediji imamo tole sliko, ki prikazujejo isto havbico (imam občutek, da celo na isti lokaciji - Slika je linkana, ker je prevelika za direktno vlkjučevanje v besedilo)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_42cm.JPG
In pa še originalni wikipedijin članek:
http://en.wikipedia.org/wiki/42_cm_Haubitze_M._14/16
Kot rečeno, so vse naslednje imele mnogo bolj enostavno lafeto, kot je videti na naslednji sliki:
ki sem jo sunil od tukaj:
http://www.landships.freeservers.com/42 ... er_m17.htm
Pa še nekaj je bilo zelo zanimivega pri tej havbici (pa tudi pri ostalih velikih škodinih možnarjih in topovih). To je bil način transporta. Zaradi velike mase je bilo jasno, da transport s konji ne pride v poštev. Firma Austro Daimler je predlagala in izdelala povsem svojevrsten traktor za vleko tovrstnih zadev. Zadeva se je imenovala "Generatorzugwagen", konstrukter pa je bil Ferdinand Porsche (ja, prav tisti Porsche). Vozilo je imelo bencinski šestvaljni motor s prostornino 20,32 litra in močjo cca 150 "konjev". Motor je poganjal genrator, ki je napajal motorje v pestih koles ne samo traktorja, temveč vseh podstavnih vozičkov, ki jih je vlekel za sabo. Zanimivo je predvsem to, da je to (vsaj po mojem vedenju) prva uspešna upraba motorno-električnega pogona na kopenskem vozilu (prva diesel-električna lokomotiva je bila izdelana šele 10 let kasneje!). Na prej omenjeni strani je ta slika:
Vsa kolesa so imela kolesne obroče iz polne gume. Ti obroči so bili zlahka zamenljivi z železniškimi bandažami in zadeva se je lahko vozila po tirih:
Še par slik iz prej omenjene starni:
In pa še podstran, namenjena traktorju oz. vlačilcu:
http://www.landships.freeservers.com/mg ... review.htm
Za @Karbidovko pa še link do slovenske strani z opisom vojaških železnic na krasu, kjer je v glavi prav tako viden prej omenjen vlačilec:
http://zeleznice.kras-carso.com/
Gospod Porsche pri Austro-Daimlerju ni odkrival čisto tople vode, saj je imel že nekaj izkušenj iz motorno-električnih pogonov. Porsche je pri firmi Lohner razvil vozilo z generatorjem, akumulatorji in motorji v pestih koles (serijski hibrid - slika iz wikipedije):
Pa še članek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lohner-Por ... xte_Hybrid
Na naslednji strani se lahko priklikate do slike motorja v pestu kolesa:
http://www.motortrend.com/classic/featu ... index.html
Torej, tisti, ki vozite Priusa...vozite se s 100 let staro tehnologijo
Pa oprostite za "off-topic"
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Ja,@Barbarpapa1, nisem si mislil, da bo koga tako zanimaloBarbarpapa1 napisal/-a: Ognjeni krst je ta havbica leta 1915 doživela v Tarnowu, nato pa jo je vojska selila na področja, kjer so jo rabili. In ravno ta prva baterija je tudi na sliki, ki jo je objavil @Železocestnik. To je bila edina baterija, ki je imela krožni obroč, ki ga je bilo ptrebno postaviti na neke vrste temelj, prav tako je imela še krožno oklepno zaščito, ki je bila predvidena za obalno baterijo. Vse naslednje verzije te havbice so imele poenostavljeno lafeto (podstavek), prvazaprav poenoteno z ostalimi velikimi možnarji tistega časa, ki jih je izdelovala Škoda. Na wikipediji imamo tole sliko, ki prikazujejo isto havbico (imam občutek, da celo na isti lokaciji - Slika je linkana, ker je prevelika za direktno vlkjučevanje v besedilo)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_42cm.JPG
Imaš prav, tvojo ugotovitev, da je to ista havbica v wikipediji, kot na moji fotki, potrjuje podpis pod fotko v knjigi...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_42cm.JPG
Ne moremo pa reč, da je ta predelana havbica iz Pule. V nemški wikipediji piše, da je to tip M14, katere so naredili 3 komade...
http://de.wikipedia.org/wiki/Haubitze_42_cm_M_14
Da pa so zadeli v sredo vasi Dunja, pa kaže naslednja fotka, ki jo je posnel AO pilot...(glej oblaček po eksploziji...)
še oznaka zadetka (Einschlag)...za potrebe @Barbarpapa1
"Offtopič" končan...nimam več fotk
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Branikigor72 napisal/-a:O.K....probam še enkrat........pa se vsaj delajte, da razmišljate
To je:
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Seveda imaš prav.....dokaz je pa tuleRegan 664 napisal/-a:Branikigor72 napisal/-a:O.K....probam še enkrat........pa se vsaj delajte, da razmišljate
To je:
In ker vse veš; dej razloži klapi, še kje je tole
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Med Koprivo in Dutovljami, cerkev na sliki pa pripada Koprivi?igor72 napisal/-a:In ker vse veš; dej razloži klapi, še kje je tole
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Končno ....ena napakaRegan 664 napisal/-a: Med Koprivo in Dutovljami, cerkev na sliki pa pripada Koprivi?
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Cerkev sem falil!igor72 napisal/-a:Končno ....ena napakaRegan 664 napisal/-a: Med Koprivo in Dutovljami, cerkev na sliki pa pripada Koprivi?
Če vlak vozi v smeri Gorice, potem tista cerkev pripada vasici Skopo??
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Res je Skopo, vlak pa....Regan 664 napisal/-a:[
... potem tista cerkev pripada vasici Skopo??
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Vlak je 51086, predčasen slabo uro, mase 1362 ton, dolžine 307 metrov.igor72 napisal/-a:Res je Skopo, vlak pa....Regan 664 napisal/-a:[
... potem tista cerkev pripada vasici Skopo??
Ti mogoče še povem, kdo je vozil....?
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Tole temo bo potrebno preimenovati v "Klemenov poligon".
Sej človek sploh ne ve kakšno vprašanje bi zastavil, da Klemen nebi vedel odgovora nanj.
Sej človek sploh ne ve kakšno vprašanje bi zastavil, da Klemen nebi vedel odgovora nanj.
Tine
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Da ne bom samo jamral, vam zastavljam eno novo vprašanje.
Kje tole raste
Kje tole raste
Tine
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
pred muzejem v Šiški?
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
V Kočevju? JŽ 22-092.
Lp
Lp
Re: Ugani objekt na sliki - 2. del
Bravo Niko , se vidi da si zastrupljen s parno vleko.
Še dve sliki te propadajoče lepotice.
Še dve sliki te propadajoče lepotice.
Tine